T5 ja nestekytkin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
T5 ja nestekytkin
onko kukaan väsäillyt nestekytkintä cossuun/t5 laatikkoon. jos on niin millä työ sylinterillä ja olisko kuvia adapterista?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
T5 laatikkoon saa semmosta painelaakerin takapuolelle asennettavaa sylinteriä joka on kokonaan kopan sisällä akselin ympärillä.Kytkin käpälä jää kokonaan pois käpälän aukkoon peitelevy jossa reijät kytkinesteputkille.
Samanlainen sylinteri kuin tremecissä,jos olette sattunut näkeen.
Samanlainen sylinteri kuin tremecissä,jos olette sattunut näkeen.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Ja kuvaa tuossa.
Saa ainakin burtonilta ja suomesta ainakin M.Pohto motorsportin kautta
http://www.burtonpower.com/prodpics/lar ... r%20T5.jpg
Saa ainakin burtonilta ja suomesta ainakin M.Pohto motorsportin kautta
http://www.burtonpower.com/prodpics/lar ... r%20T5.jpg
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Minun silmään näyttäsi että samoja sylintereitä on ainakin v6 mondeon lootissa, tosin tuohon on tehty joku adapteri pohjaan.Tupi kirjoitti:Ja kuvaa tuossa.
Saa ainakin burtonilta ja suomesta ainakin M.Pohto motorsportin kautta
http://www.burtonpower.com/prodpics/lar ... r%20T5.jpg
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Kyllähän tuo vahvasti mondeon sylinteriltä näyttää.ytte kirjoitti:Minun silmään näyttäsi että samoja sylintereitä on ainakin v6 mondeon lootissa, tosin tuohon on tehty joku adapteri pohjaan.Tupi kirjoitti:Ja kuvaa tuossa.
Saa ainakin burtonilta ja suomesta ainakin M.Pohto motorsportin kautta
http://www.burtonpower.com/prodpics/lar ... r%20T5.jpg
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Olisiko noista motonetin mondeon työsylintereistä tuohon tehtävään?
Mondeo 1,6-2,0 9.94--00 (työsylinterillä). . . . . . . . . 84-4335 119.50 ???
Mondeo V6-2,5 95--00. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4336 149.90 ???
Kohtuu hinnakkaita, mutta jos tuollaisella saisi tehtyä paketin siististi akselin ympärille. Ilmeisesti 2.5v6 on isompi? Lueskelin myös tuota nelikko cossun kytkinjuttua mersun osilla ja sekin on tottakai varteenotettava vaihtoehto. Alkaa tuo kytkin olla sen verran raskas ja liikerata puutteellinen, että pitää nyt talven aikaan jotain tuolle tehdä ja meinasinkin sen nestetoimiseksi muuttaa.
Eli onko tuota modifikaatiota kukaan T5:lle tehnyt ja miten?
Ps. Reylandilla tuo sarja maksaa 587,50£ ja Burtonilla sylinteri 235£.
Mondeo 1,6-2,0 9.94--00 (työsylinterillä). . . . . . . . . 84-4335 119.50 ???
Mondeo V6-2,5 95--00. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4336 149.90 ???
Kohtuu hinnakkaita, mutta jos tuollaisella saisi tehtyä paketin siististi akselin ympärille. Ilmeisesti 2.5v6 on isompi? Lueskelin myös tuota nelikko cossun kytkinjuttua mersun osilla ja sekin on tottakai varteenotettava vaihtoehto. Alkaa tuo kytkin olla sen verran raskas ja liikerata puutteellinen, että pitää nyt talven aikaan jotain tuolle tehdä ja meinasinkin sen nestetoimiseksi muuttaa.
Eli onko tuota modifikaatiota kukaan T5:lle tehnyt ja miten?
Ps. Reylandilla tuo sarja maksaa 587,50£ ja Burtonilla sylinteri 235£.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
v6:n kytkin on 240mm että luultavasti jämäkämpi se sylinterikin. Voisin napata kuvankin jos tänään kerkiän.Vesku kirjoitti:Olisiko noista motonetin mondeon työsylintereistä tuohon tehtävään?
Mondeo 1,6-2,0 9.94--00 (työsylinterillä). . . . . . . . . 84-4335 119.50 ???
Mondeo V6-2,5 95--00. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-4336 149.90 ???
Kohtuu hinnakkaita, mutta jos tuollaisella saisi tehtyä paketin siististi akselin ympärille. Ilmeisesti 2.5v6 on isompi? Lueskelin myös tuota nelikko cossun kytkinjuttua mersun osilla ja sekin on tottakai varteenotettava vaihtoehto. Alkaa tuo kytkin olla sen verran raskas ja liikerata puutteellinen, että pitää nyt talven aikaan jotain tuolle tehdä ja meinasinkin sen nestetoimiseksi muuttaa.
Eli onko tuota modifikaatiota kukaan T5:lle tehnyt ja miten?
Ps. Reylandilla tuo sarja maksaa 587,50£ ja Burtonilla sylinteri 235£.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Oli oikea kamera hukassa niin joutu näpsii paskoja kuvia puhelimella. Jospa noi hommasa ajaa.
työsylinteri1
työsylinteri2
työsylinteri1
työsylinteri2
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
http://www.105speed.com/default.asp?id=206
Tuolta saa tota samaa pakettia ku burton myy mut pikkasen huokeempaan hintaan.
Tuolta saa tota samaa pakettia ku burton myy mut pikkasen huokeempaan hintaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Pitänee laittaa jossain välin hankintaan....Hesus kirjoitti:http://www.105speed.com/default.asp?id=206
Tuolta saa tota samaa pakettia ku burton myy mut pikkasen huokeempaan hintaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Juu otan vaik samalla sit itellekkin. Tommosen joutuu joka tapauksessa investoimaan niin sama se on missä vaiheessa sen ostaa.Vesku kirjoitti:Pitänee laittaa jossain välin hankintaan....Hesus kirjoitti:http://www.105speed.com/default.asp?id=206
Tuolta saa tota samaa pakettia ku burton myy mut pikkasen huokeempaan hintaan.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: T5 ja nestekytkin
Jokos porukalla on näitä integroituja systeemejä (sylkkä ja painelaakeri samassa) käytössä?
Pitäisi saada T5:een tollainen rakennettua ja eilen tuli käytyä motonetissa sen verran tutkimassa palikoita, että "GM" saabin sylinteri sopisi kytkinakselin päälle (sisähalk. n. 29mm ja pikarin sisähalk. n. 28mm). Toi olisi muuten hyvä aihio, mutta ilmaus kuulan kautta, joten se voi aiheuttaa ongelmia. 16V mondeon sylinterissä oli liian pieni sisähalkaisija, joten siitä ei oikein saa rakennettua.
Eli muita vinkkejä sopivista työsylintereistä otetaan vastaan.
Toinen pohdinnan alla oleva asia on, että onko näiden sylintereiden kanssa käytetty minkälaisia pääsylintereitä? Tossa saabin systeemissä tuntui olevan ns. kiinteä yläkohta männällä eli sen ei kai pitäisi tulla sen yli ja mitoituksen voisi tehdä sen mukaan, että yläkohdassa kytkin on varmasti irti, kun paineasetelma ei taida rajoittaa tota liikettä ihan ensimmäisenä.
Pitäisi saada T5:een tollainen rakennettua ja eilen tuli käytyä motonetissa sen verran tutkimassa palikoita, että "GM" saabin sylinteri sopisi kytkinakselin päälle (sisähalk. n. 29mm ja pikarin sisähalk. n. 28mm). Toi olisi muuten hyvä aihio, mutta ilmaus kuulan kautta, joten se voi aiheuttaa ongelmia. 16V mondeon sylinterissä oli liian pieni sisähalkaisija, joten siitä ei oikein saa rakennettua.
Eli muita vinkkejä sopivista työsylintereistä otetaan vastaan.
Toinen pohdinnan alla oleva asia on, että onko näiden sylintereiden kanssa käytetty minkälaisia pääsylintereitä? Tossa saabin systeemissä tuntui olevan ns. kiinteä yläkohta männällä eli sen ei kai pitäisi tulla sen yli ja mitoituksen voisi tehdä sen mukaan, että yläkohdassa kytkin on varmasti irti, kun paineasetelma ei taida rajoittaa tota liikettä ihan ensimmäisenä.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: T5 ja nestekytkin
Mä laitoin omaan kilpuriin MT75 laatikkoon E30 BMW kytkimen työsylinterin jonka asennus oli äärettömän helppoa. Työsylinterihän bemarissa on sellainen,että se painaa kytkimen käpälää ja asennus sylinterille tulee siten,että kytkinkopassa olevaan "pahkaan" porataan 3 reikää takapuolelle johon työsylinteri pultataan kiinni ja josta työsylinterin tanko menee läpi. Tangolle hitsasin käpälään pesän jossa tangon pää pysyy hyvin. Poljinsylinteriksi tuli 0.625" Alcon ja polkimeen rakensin säädön että työsylinterin liikkeen voi rajoittaa sopivaksi ettei painelaakeri paina asetelmaa liikaa. Tuloksena erittäin kevyt kytkin ja edulliset rakentelukustannukset.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: T5 ja nestekytkin
moro
itse toteutin type-9 ohc RS alu pohja ja kytkinkoppa.
mutta ei kai se sen kummempi ole cossunkaan juttu.
tein niin että normi kytkinkäpälä jäi käyttöön.
pääsylkky kytkinpolkimelle mallia lotus cortina omalla säiliöllä (ape import eri kokoja tarpeen mukaan )
rakensin latasta lohkon viereen paikan työsylinterille taisi olla mallin nissan paku
kierteetkin löyty lohkosta valmiina johon teline kiinni.
josta kierretangosta kytkinkäpälään kiinni
huolellinen ilmaus
säätö
ja avot pelaa hienosti
teräspunosletkut ja silicon nesteen lorautin toiminut kolmisen vuotta ei vikoja.
tarpeita
soppelit sylinterit
j. neste
letkut
rälläkkä
porakone
teriä
ruuvipenkki
hitsauskone
olutta
yhden illan homma valmistu oikeastaan ihan nätisti
helpoin muutos mitä autoon on tehny.
oisko koko homma maksanut 150 euroa kun ei työlle laske mitään.
jos haluaa halvemman paketin niin perus kumijarruletkua kehiin.
tietty riippuen mitä hyllystä valmiina löytyy joita voi soveltaa.
nehän ei tuolta näy mihinkään ei
syy miksi itse tuon tein niin nopeissa vaihdoissa lähti aina eskossa kytkinvaijeri irti ja kolmannen jumpan jälkeen tuli nestekytkin ja fiilis on

itse toteutin type-9 ohc RS alu pohja ja kytkinkoppa.
mutta ei kai se sen kummempi ole cossunkaan juttu.
tein niin että normi kytkinkäpälä jäi käyttöön.
pääsylkky kytkinpolkimelle mallia lotus cortina omalla säiliöllä (ape import eri kokoja tarpeen mukaan )
rakensin latasta lohkon viereen paikan työsylinterille taisi olla mallin nissan paku
kierteetkin löyty lohkosta valmiina johon teline kiinni.
josta kierretangosta kytkinkäpälään kiinni
huolellinen ilmaus
säätö
ja avot pelaa hienosti
teräspunosletkut ja silicon nesteen lorautin toiminut kolmisen vuotta ei vikoja.
tarpeita
soppelit sylinterit
j. neste
letkut
rälläkkä
porakone
teriä
ruuvipenkki
hitsauskone
olutta
yhden illan homma valmistu oikeastaan ihan nätisti
helpoin muutos mitä autoon on tehny.
oisko koko homma maksanut 150 euroa kun ei työlle laske mitään.
jos haluaa halvemman paketin niin perus kumijarruletkua kehiin.
tietty riippuen mitä hyllystä valmiina löytyy joita voi soveltaa.
nehän ei tuolta näy mihinkään ei
syy miksi itse tuon tein niin nopeissa vaihdoissa lähti aina eskossa kytkinvaijeri irti ja kolmannen jumpan jälkeen tuli nestekytkin ja fiilis on



Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: T5 ja nestekytkin
Mulla on cossun askissa mersun sylinteri tuollattis
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 011023.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 011028.jpg
Ainoa probleema on siinä ettei tuo sovi kardaanitunneliin ilman isoa lekaa..
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 011023.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 011028.jpg
Ainoa probleema on siinä ettei tuo sovi kardaanitunneliin ilman isoa lekaa..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: T5 ja nestekytkin
KIP kirjoitti:Mulla on cossun askissa mersun sylinteri tuollattis
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 011023.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 011028.jpg
Ainoa probleema on siinä ettei tuo sovi kardaanitunneliin ilman isoa lekaa..
Samalla lailla laitoin ton oman mt75 askiin. Mulla ei ole mitään palautinjousta kylläkään ja sopi ilman lekaa

Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: T5 ja nestekytkin
No just tämän takia oli suunnitelmissa tehdä toi ilman alkup. käpälää, kun välikopassa tilaa on vielä vähemmän.KIP kirjoitti:Ainoa probleema on siinä ettei tuo sovi kardaanitunneliin ilman isoa lekaa..
Eilen kuitenkin broidi soitteli, että polkimet siirtyy 2cm ulommas tunnelista ja unohdetaan toi nestekytkin hetkeksi.
Kaverilla on ollut vähän kärsinyt kytkinkoppa tallin nurkalla odottamassa hakua jo muutaman vuoden, joten pitää miettiä/rakennella tätä systeemiä myöhemmin paremmalla ajalla.
Kiitokset kuitenkin vastauksista!
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: T5 ja nestekytkin
Mulla on tossa t5 askissa (tosin mustangin kytkinkopalla, mutta anyway) mondeon painelaakeri/työsylinteri kopan sisällä (v6 mondeon vielä tarkennuksena). Sorvattu uusi pikari johon kytkinakselin laakeri tulee+stefa ja samaan kikkareeseen tehty suoraan kiinnitys tuolle mondeon sylinterille. Toimii hyvin kun laittoi vielä auton pohjaan rajoitinpultin ettei mene liian syvälle kytkintä painettaessa.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: T5 ja nestekytkin
Kiitokset myös Sultzille, just tälläisiä kommentteja tässä hain. Ei toi uuden pikarin tekokaan mikään ongelma sinällään olisi, mutta mitä tossa tota alkuviikosta suunniteltiin, niin alkup. pikari sopivasta kohdin poikki, levystä kiinnitystaso sylinterille ja sopivan pituiset holkit/pitemmät pultit. Näin ei tarvitsisi ruveta "uutta" pikaria mitoittamaan/sorvaamaan => yksinkertaistaSultzi kirjoitti:Mulla on tossa t5 askissa (tosin mustangin kytkinkopalla, mutta anyway) mondeon painelaakeri/työsylinteri kopan sisällä (v6 mondeon vielä tarkennuksena). Sorvattu uusi pikari johon kytkinakselin laakeri tulee+stefa ja samaan kikkareeseen tehty suoraan kiinnitys tuolle mondeon sylinterille. Toimii hyvin kun laittoi vielä auton pohjaan rajoitinpultin ettei mene liian syvälle kytkintä painettaessa.

-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: T5 ja nestekytkin
Juu kyllä tuo patentti mullakin mahtui Mt-75 kanssa ilman ongelmia kuten myös type9 kanssa.Cosesc kirjoitti:
Samalla lailla laitoin ton oman mt75 askiin. Mulla ei ole mitään palautinjousta kylläkään ja sopi ilman lekaa
No mut siellä paikallaan nyt on. Vedin tunnelista palan pois ja hitsasin pienen syvennyksen sylinterin kohdalle.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro