Lämppärin moottori/siipi Escort MK1

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

Lämppärin moottori/siipi Escort MK1

Viesti Kirjoittaja bda12 » Pe Joulukuu 14. 9:14:58 2007

Kuten tunnettua mk1 escon lämppäri ei ole kovin tehokas ei moottori eikä sen pyörittämä siipi ne on kaukana nykyautojen turbopuhaltimista.

ONKO kukaan perehtynyt siihen voisiko moottorin vaihtaa tehokkaampaan niin että se sopisi kuitenkin hyvin vanhan moottorin tilalle.

Jos on löytynyt ratkaisu olisin tiedosta ILOINEN
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Joulukuu 14. 9:44:37 2007

Joskus taannoin töissä tutkittiin noita,
Siipiflektin melutaso on huomattavasti suurempi kuin vastaavan keskipako (turbo) mallin, samalla ilmamäärällä.
Eli jos meteli ei haittaa, niin tehokkaampi moottori peliin.

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

tehokkaampi

Viesti Kirjoittaja bda12 » Pe Joulukuu 14. 19:32:26 2007

moi mikä moottori sitten on vaihtokelpoinen ja millä siivellä
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

Vastaa Viestiin