Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
[quote="wekku"Tuossa mittasin imuilman lämpötilaanturin ja antoi +22 asteessa 30 kOhm vastuksen, eli oliskohan vika siinä.
Biasvastukset on partcon orkkikset.
[/quote]
Joutuu kyllä biaksen muuttamaan tuosa tapauksessa. Eli pitäisi olla samalla tontilla bias vastuksen ja anturin arvot, muuten loppuu resoluutio kesken.
Kai sulla on celsiukset päällä? Ja nuo .inc tiedostot on hyvä laittaa Megatunen auton kansioon myös orkkis .inc tiedostojen päälle.
Biasvastukset on partcon orkkikset.
[/quote]
Joutuu kyllä biaksen muuttamaan tuosa tapauksessa. Eli pitäisi olla samalla tontilla bias vastuksen ja anturin arvot, muuten loppuu resoluutio kesken.
Kai sulla on celsiukset päällä? Ja nuo .inc tiedostot on hyvä laittaa Megatunen auton kansioon myös orkkis .inc tiedostojen päälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Juu, cellsiukset on päällä ja .inc tiedostot on kopioitu car1 hakemistoon.
Hassua että mittari näyttää +16 astetta kun johdot pistää yhteen.
Tällä hetkellä on vakio Boshin kartat käytössä.
Sen verran vielä takennusta että signaali johto menee liittimen 20 nastaan ja toinen suoraan maihin..
Hassua että mittari näyttää +16 astetta kun johdot pistää yhteen.
Tällä hetkellä on vakio Boshin kartat käytössä.
Sen verran vielä takennusta että signaali johto menee liittimen 20 nastaan ja toinen suoraan maihin..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tarkoitatko, että anturi oikosuljettuna näytää +16C vai että piuhat normaalisti kiinni näyttää +16C?wekku kirjoitti:Niinkun sanoin, johdot kiinni ja MT näyttää +16 astetta..
Joka tapauksessa anturi normaalisti kiinni ja virrat päällä mittaa nuo prossun nastat niin vähän selviää lisää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Jeps, vaihdoin Nissanin lämpötilaanturin ja nyt näyttää MT oikein.
Toi nissanin anturin vastusarvo on 80C asteessa 300 Ohm, eli Boshin kartta menee tosi lähelle.
Onko muuten jengillä tietoa onko tuossa 2.9:n ruiskusuuttimien bensakiskossa oleva anturi lämpötilan vai paineen anturi?
Toi nissanin anturin vastusarvo on 80C asteessa 300 Ohm, eli Boshin kartta menee tosi lähelle.
Onko muuten jengillä tietoa onko tuossa 2.9:n ruiskusuuttimien bensakiskossa oleva anturi lämpötilan vai paineen anturi?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Taas on tullut tässä esille sama vanha ongelma kuin aiemminkin tän megan kanssa. Vanhalla akulla ei käynnistynyt millään seisonnan jälkeen, vaikka kone pyöri ihan normaalisti, latauksen jälkeen käynnistyy, jännite on siis liian alhainen, ei kipinää taida antaa (bensa haisee). Mittasin nyt akun - navan ja maajohdon välistä ampeerit, oli vain 0,04 ampeeria, joka varmaan menee kellolle ja mankan muistille. Ostin silloin siis uuden akun jolla ongelma korjaantui. Mutta nyt tekee samaa tuollakin akulla, eli mittasin navoista jännitteen joka oli 11,93v. Kone silti pyörii todella nätisti, mutta ei vain käynnisty. Latauksen jälkeen käynnistyy kyllä. Onko megan asetuksissa jotain vialla vai onko vain ominaisuus ettei käynnisty vähän alhaisemmilla jännitteillä?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Laturi on uus, oli silloinkin uus. Tarvii varmaan maat uusia varmuuden vuoksi koneesta runkoon ja akusta runkoon.
Joku jolla on ohc n. 390cc suuttimilla, voisko antaa kiihdytysrikastukset ja käynnistysrikastukset? Oon koittanu noita säädellä mutten oo saanu mieleisiks.
Edit: Otin toisen sierran akun tilalle jossa hieman enempi jännitettä. Sillä nyt sai käyntiin kun eka kuivasin märät tulpat. Katotaan käynnistyykö huomenna samalla akulla.
Joku jolla on ohc n. 390cc suuttimilla, voisko antaa kiihdytysrikastukset ja käynnistysrikastukset? Oon koittanu noita säädellä mutten oo saanu mieleisiks.
Edit: Otin toisen sierran akun tilalle jossa hieman enempi jännitettä. Sillä nyt sai käyntiin kun eka kuivasin märät tulpat. Katotaan käynnistyykö huomenna samalla akulla.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Olettekos perehtyneet tohon imuilman mukaan säätyvään seoksen hienosäätöön? Vakionahan se seuraa jäähdytysveden lämpötilaa, mutta optiona on muuttaa se seuraamaan imuilman lämpötilaa.
"Ongelmana" on ilmojen kylmettyä seosten paksummalle meno mitä kylmempää on, ja matka-ajossa aiheuttaa seosten sahailua ja kevyttä nykimistä kun open loop on päällä luonnollisesti. Kun imuilma oli kesäisemmissä lukemissa seokset olivat huomattavasti paremmassa jamassa maantienopeuksissa.
Valikosta muutin corrected ja IAT corrected -kohdat päälle ja korjaus alkaa vähetää 2000rpm ja on kokonaan pois päältä 4000rpm. Vaihdoin jopa mittarin näyttämään imuilman lämpötilaa, mutta vihreä pallura seuraa vaan jäähdytysveden lämpötilaa ja homma ei tunnu toimivan.
-15c 88%; 0c 92%; 10c 95%; 20c 100%; 30c 100%, 40c 101%; 50c 103%. Tommoset kopsasin finsquirtin sivulta, ja samalla huomasin joillain muilla olevan sama ongelma. Koodi on 029v.
"Ongelmana" on ilmojen kylmettyä seosten paksummalle meno mitä kylmempää on, ja matka-ajossa aiheuttaa seosten sahailua ja kevyttä nykimistä kun open loop on päällä luonnollisesti. Kun imuilma oli kesäisemmissä lukemissa seokset olivat huomattavasti paremmassa jamassa maantienopeuksissa.
Valikosta muutin corrected ja IAT corrected -kohdat päälle ja korjaus alkaa vähetää 2000rpm ja on kokonaan pois päältä 4000rpm. Vaihdoin jopa mittarin näyttämään imuilman lämpötilaa, mutta vihreä pallura seuraa vaan jäähdytysveden lämpötilaa ja homma ei tunnu toimivan.
-15c 88%; 0c 92%; 10c 95%; 20c 100%; 30c 100%, 40c 101%; 50c 103%. Tommoset kopsasin finsquirtin sivulta, ja samalla huomasin joillain muilla olevan sama ongelma. Koodi on 029v.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Tuohon auttaa kans kun laittaa kiinteän sytkäennakon tyhjäkäynnille päälle, löytyy sieltä valikoista jostain, ei tartte karttaa muuttaa.Sultzi kirjoitti:Vaikuttaako map arvon heitteleminen viidellä niin paljon tyhjäkäyntiin että se heittelee 800-1200rpm? Auttaiskohan bensasuodatin map letkussa, joku kokeillut?
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Täytyy kokeilla tuota kiinteää ennakkoa tyhjikselle, mikähän se kannattais olla päästöjä ajatellen?. Ja myös tuota kuristinta tarvii testata. Ei muuten haittaa, mutta katsastukseen kun pitäis saada alle 1000rpm pakokaasut, ne kyllä saa kohdilleen mutta jonkin aikaa menee että saa seokset sopiviks. Varmasti auttais kun kävis tasasta tyhjäkäyntiä.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Vakionahan se ei säädä seosta jäähytysnesteen lämmön mukaan, kunhan rikastukset on pois päältä. Koko ilman massan mittaushan perustuu map arvon lisäksi imuilman lämpötilaan. Voi se "tiheyskartta" kyllä vaatia pientä hienosäätöä...Hartza kirjoitti:Olettekos perehtyneet tohon imuilman mukaan säätyvään seoksen hienosäätöön? Vakionahan se seuraa jäähdytysveden lämpötilaa, mutta optiona on muuttaa se seuraamaan imuilman lämpötilaa.
"Ongelmana" on ilmojen kylmettyä seosten paksummalle meno mitä kylmempää on, ja matka-ajossa aiheuttaa seosten sahailua ja kevyttä nykimistä kun open loop on päällä luonnollisesti. Kun imuilma oli kesäisemmissä lukemissa seokset olivat huomattavasti paremmassa jamassa maantienopeuksissa.
Valikosta muutin corrected ja IAT corrected -kohdat päälle ja korjaus alkaa vähetää 2000rpm ja on kokonaan pois päältä 4000rpm. Vaihdoin jopa mittarin näyttämään imuilman lämpötilaa, mutta vihreä pallura seuraa vaan jäähdytysveden lämpötilaa ja homma ei tunnu toimivan.
-15c 88%; 0c 92%; 10c 95%; 20c 100%; 30c 100%, 40c 101%; 50c 103%. Tommoset kopsasin finsquirtin sivulta, ja samalla huomasin joillain muilla olevan sama ongelma. Koodi on 029v.

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Eikö kukaan halua paljastaa ryypytysarvoja ohc koneesta n. 400cc suuttimilla? Ite oon koittanu säätää mutten saa tätä 0 astetta toimimaan. Lohkolla kun lämmittää 30asteeseen niin lähtee käyntiin, muttei silloinkaan palmun alta. 0asteessa kastelee aina tulpat ja sitten onkin turha yrittää käyntiin. Pienensin äskön tän 0asteen kieppeillä olevia arvoja jonkin verran, mutta tulpat on märät ja akkukin rupes hyytyyn, joten meen kohta vasta testaan uusiks.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Tarvitaanko muita modeja megan v3 levylle kun hall anturin reitit on ok, 1kohm vastus ledien ylösvedossa kun käytetään kipinänvahvistinta ja hukkapuolaa? Tietysti ledistä piuha sopivaan pinniin, mutta muuta? Ilmeisesti ei, mistä muuten löytyy tuohon liittyvä ohjeistus megan sivuilta? Oon yrittäny ettiä, mutta aina niissä ohjeissa käytetään sitä vb9** trankkua ohjaan syttyä.
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
kiinnostavaa
Pari kysymystä
Puhutaan aina 36-1 triggereistä ja kahdesta tapista, väli 180ast.
Puhutaan jakajallisesta old school sytkästä ja suorasytkästä sekä wasted sparkista.
Voiko jakajallista sytkää säätää suoraan megalla, perusennakot, kierros ennakot.
Suorasytkää ei muka voi toteuttaa muuten kuin 36 triggerillä, miksi ei?
Neloskoneessa kaksi syttyvaihetta?
Wasted sparkin edut? Jippii paukuttaa kokoajan kun joku on ykk:ssa.
Mitä eroa Hall ja sillä kanttiaaltoanturilla? (hall 3napanen ja se toinen 2? )
Puhutaan aina 36-1 triggereistä ja kahdesta tapista, väli 180ast.
Puhutaan jakajallisesta old school sytkästä ja suorasytkästä sekä wasted sparkista.
Voiko jakajallista sytkää säätää suoraan megalla, perusennakot, kierros ennakot.
Suorasytkää ei muka voi toteuttaa muuten kuin 36 triggerillä, miksi ei?
Neloskoneessa kaksi syttyvaihetta?
Wasted sparkin edut? Jippii paukuttaa kokoajan kun joku on ykk:ssa.
Mitä eroa Hall ja sillä kanttiaaltoanturilla? (hall 3napanen ja se toinen 2? )
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Itsellä on jakajallinen sytty tuossa sierrassa. Kyseessä on siis tuo fordin TFI. Myös muut jakajat on käypäsiä joista löytyy induktiivinen anturi tai hall, muistaakseni myös kärkiä voidaan käyttää signaalin saamiseksi. Sytty on ihan säädettävä, kierroksilla ja tyhjiksellä.
Eroa HALL anturilla ja VR anturilla on juuri tuo signaalin tyyppi, tosin en muista signaalien tyyppejä. Ja olikohan niin että HALL anturi ei pysty lukemaan välttämättä 36-1 hammaspyörää, riippuen pyörän halkaisijasta (millä väleillä hampaat on toisistaan).
Muihin en lähde huuteleen mitään
Eroa HALL anturilla ja VR anturilla on juuri tuo signaalin tyyppi, tosin en muista signaalien tyyppejä. Ja olikohan niin että HALL anturi ei pysty lukemaan välttämättä 36-1 hammaspyörää, riippuen pyörän halkaisijasta (millä väleillä hampaat on toisistaan).
Muihin en lähde huuteleen mitään

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Re: kiinnostavaa
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... sted+sparkParDe kirjoitti: Wasted sparkin edut? Jippii paukuttaa kokoajan kun joku on ykk:ssa.
Suurin etu on varmasti yksinkertainen, luotettava- ja halparakenne.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
- Paikkakunta: Jämsänkoski City
- Viesti:
Mulla on Mersussa kaikkein yksinkertaisin mahdollinen vaihtoehto. Jakajasta tulee kolme pulssia per kampuran kierros (kutoskone). Sen perusteella Mega ohjailee sytkää. Jakajassa on keskipakoennakko käytössä, Megalla voi siis aikaistaa tai myöhäistää vakioennakkoa.
Toimii kuin junan vessa, mutta penkki on mukavampi.
Suorasytkän (myös wasted spark) etu on siinä, että ei tarvitse käyttää mekaanisia osia, vaan kipuna viskotaan perille sähköllä. Vähemmän kuluvia ja vikoja aiheuttavia osia. Eikä varmasti räiski kipinää viereiseen pyttyyn.
Toimii kuin junan vessa, mutta penkki on mukavampi.

Suorasytkän (myös wasted spark) etu on siinä, että ei tarvitse käyttää mekaanisia osia, vaan kipuna viskotaan perille sähköllä. Vähemmän kuluvia ja vikoja aiheuttavia osia. Eikä varmasti räiski kipinää viereiseen pyttyyn.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
juu
ok, kiitoksia vastanneille.
Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?
Mikä vika on siinä kahden tapin järjestelmässä kampuran päässä? Hesteccikin toimii tällä?
Eikö myös ole mahdollista käyttää palikkaa jossa tapit 90ast. välein ja yksi puuttuu? Perustuuko 36:1 triggeri yhtälailla kaikkiin 4:llä jaollisiin lukuihin?
Ideahan on vain napata tieto moottorin pyörintä nopeudesta, asentaa se anturi "nappaamaan" tiedon johonkin kivaan kohtaan, esim 1 pytyn ennen imuahdin alkua 60 ast.
Jos ohjaat ms:llä esim fokuksen suorasyttypuolaa niin mihin hittoon kaivataan EDIS4 rasiaa?
Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?
Mikä vika on siinä kahden tapin järjestelmässä kampuran päässä? Hesteccikin toimii tällä?
Eikö myös ole mahdollista käyttää palikkaa jossa tapit 90ast. välein ja yksi puuttuu? Perustuuko 36:1 triggeri yhtälailla kaikkiin 4:llä jaollisiin lukuihin?
Ideahan on vain napata tieto moottorin pyörintä nopeudesta, asentaa se anturi "nappaamaan" tiedon johonkin kivaan kohtaan, esim 1 pytyn ennen imuahdin alkua 60 ast.
Jos ohjaat ms:llä esim fokuksen suorasyttypuolaa niin mihin hittoon kaivataan EDIS4 rasiaa?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: juu
Eikä silläkään mitenkään vaan tarvitaan nokan synkronointitieto? Mutta joo, wastedsparkin sillä saa. Eikö extralla onnistu noi 4 jaolliset pyörylät (4-1, 12-1, 36-1 jne)? Ja EDIS-mokkulan saa jättää välistä pois jos on vaan joku sytkävahvistin siihen megan ja puolien väliin.ParDe kirjoitti: Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: juu
EDIS-boksia tarvitaan lukemaan VR-anturia eli kun laitat lisäosat Megan väliin fiksamaan signaalia niin ei sitä tarvita. V3 levyssä taitaa olla nämä osat valmiina. Esim. Cossussa voi viilata yhden piikin pois ja tehdä 4-1 triggerin ja ohjata Megaa sillä.ParDe kirjoitti:ok, kiitoksia vastanneille.
Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?
Mikä vika on siinä kahden tapin järjestelmässä kampuran päässä? Hesteccikin toimii tällä?
Eikö myös ole mahdollista käyttää palikkaa jossa tapit 90ast. välein ja yksi puuttuu? Perustuuko 36:1 triggeri yhtälailla kaikkiin 4:llä jaollisiin lukuihin?
Ideahan on vain napata tieto moottorin pyörintä nopeudesta, asentaa se anturi "nappaamaan" tiedon johonkin kivaan kohtaan, esim 1 pytyn ennen imuahdin alkua 60 ast.
Jos ohjaat ms:llä esim fokuksen suorasyttypuolaa niin mihin hittoon kaivataan EDIS4 rasiaa?
Mitä enemmän niitä piikkejä on sitä tarkempi kierrosluku-tieto siksi 36-1, 60-2 tai vaikka DTAn maksimissaan 100-x piikkiä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Sain lopultakin tuon rojun käymään suht tasasta tyhjäkäyntiä alle 1000rpm. Kierrokset heiluu siinä 850-950rpm. Kaasun irti päästettäessä kone melkein sammuu ja käy vähän aikaa 500-1200 väliä kunnes tasaantuu siististi tuohon aiempaan säädettyyn tyhjikseen. Ilmeisesti tulee tyhjäkäynti moottorin puute esille, vai mikä muu aiheuttaa tuon hetkellisen rajun heittelemisen kaasutuksen jälkeen?
Itse oon kyllä ainakin suunnitelmissa vaihtaa tuo malpassin 3-kalvoinen säädin helvettiin (eihän tässä semmosta edes tarvii, kun kerran on säädettävä ruisku?). Se varmaankin aiheuttaa myös osaltaan tuota heiluntaa tyhjäkäynnillä, epäilisin. Kelpaako alkuperäinen säädin? Vai kannattaako ostaa jokin muu parempi; mikä?
Itse oon kyllä ainakin suunnitelmissa vaihtaa tuo malpassin 3-kalvoinen säädin helvettiin (eihän tässä semmosta edes tarvii, kun kerran on säädettävä ruisku?). Se varmaankin aiheuttaa myös osaltaan tuota heiluntaa tyhjäkäynnillä, epäilisin. Kelpaako alkuperäinen säädin? Vai kannattaako ostaa jokin muu parempi; mikä?
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Moi. Mulla on v 2.2 mega jossa sytkä kivet sisällä (en siis käytä edistä) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Onpas hiljaista.. Kukaan ei vissiin tiedä vai onko kaikilla edis vermeetKIP kirjoitti:Moi. Mulla on v 2.2 mega jossa sytkä kivet sisällä (en siis käytä edistä) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
No mää laitoin tuolta kohdan "Untested example 6" mukaan, ainakin toimii. Näyttäs olevan samat asetukset, paitsi tossa on "trig return pos A" ja "trig return pos B" arvot 0 eikä 8 ja 26.KIP kirjoitti:Onpas hiljaista.. Kukaan ei vissiin tiedä vai onko kaikilla edis vermeetKIP kirjoitti:Moi. Mulla on v 2.2 mega jossa sytkä kivet sisällä (en siis käytä edistä) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Weber ecua meinasin ms2-extra pitäis ymmärtää suoraan weberin omia sytytys singaaleja eli ilman mitään muutoksia moottoriin.JesseT kirjoitti:Ihan heti ei löytynyt googlella että mikä on IAW muutakuin Weber ecu. Sitä tuskin tarkoitit.wex4 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut ms2-extra IAW:ta,V.2.2 levyllä olisi kiva titää ennenkuin enemmän tilailee.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mites muuten tuon innovaten lc-1sen kytkentä kannattas tehä? Kun normilambdan lämmityshän veetään samalla releellä kun bensapumpun eli mega ohjaa sitä, mutta tuo innovate kannattanee varmaan kytkee ihan suoraan virtalukosta?
Tai suoraan ja suoraan, mutta siis silleen ettei mega ohjaa sitä. vai?
Ja olikos joku saanut onnistuneesti otettua kiekkamittarille signaalin siitä ediksen 11-navalta? Että tarviiko siinä mitään ihmeempiä kommervenkkejä kun vetää vaan johto siitä mittarille?
Tossa just tänään siirsin sen liittimen siitä 2-navalta siihen 11-napaan. Sai tosiaan ihan näppärästi silleen sen siirrettyä kuten joku joskus aiemmin mainitsi
Tai suoraan ja suoraan, mutta siis silleen ettei mega ohjaa sitä. vai?
Ja olikos joku saanut onnistuneesti otettua kiekkamittarille signaalin siitä ediksen 11-navalta? Että tarviiko siinä mitään ihmeempiä kommervenkkejä kun vetää vaan johto siitä mittarille?
Tossa just tänään siirsin sen liittimen siitä 2-navalta siihen 11-napaan. Sai tosiaan ihan näppärästi silleen sen siirrettyä kuten joku joskus aiemmin mainitsi

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuommoinen löytyi, vaikka ehkä tiesitkin sen jo kun osasit kysyä.wex4 kirjoitti:Weber ecua meinasin ms2-extra pitäis ymmärtää suoraan weberin omia sytytys singaaleja eli ilman mitään muutoksia moottoriin.JesseT kirjoitti:Ihan heti ei löytynyt googlella että mikä on IAW muutakuin Weber ecu. Sitä tuskin tarkoitit.wex4 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut ms2-extra IAW:ta,V.2.2 levyllä olisi kiva titää ennenkuin enemmän tilailee.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Megasta D11 voi ottaa pois niin ei ainakaan vääristä jännitettä.sesse kirjoitti:Mites muuten tuon innovaten lc-1sen kytkentä kannattas tehä? Kun normilambdan lämmityshän veetään samalla releellä kun bensapumpun eli mega ohjaa sitä, mutta tuo innovate kannattanee varmaan kytkee ihan suoraan virtalukosta?
Tai suoraan ja suoraan, mutta siis silleen ettei mega ohjaa sitä. vai?
Kytket LC-1:n niin että se
-saa käyttöjännitteen samaan aikaan megan kanssa (ja sillä pysyy se jännite niin kauan kun megassakin on), releen ja sulakkeen kautta suoraan akulta
-analogi- ja signaalimaa omaa piuhaansa pitkin
-lämmityksen maadoitus omaa piuhaansa pitkin
-kalibrointi kytkimen + ledin maadoitus samaan paikkaan muiden maiden kanssa
-nämä kaikki maat ja megan maadoitus tinaat yhteen rengasliittimeen
-maadoitetaan lohkoon
Sama englanniksi:
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Kiitos vastauksista _P_ ja Tinde. Sorvataan kuvan mukaan se._P_ kirjoitti:Ainakin pikakattelulla tuolla tulisi trigger angleksi 60ast ja käynnistyksessä olisi 10 asteen ennakko. Ja ihan loogisesti menee 180/120/90 asteen välein nuo trikkerihampaat riippuen sylinterimäärästä.
Kait se ihan ok on.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
RS:n pyörästä en tiedä mitään, mutta noitahan on kai muutamia eri malleja eri vehkeissä. En tiedä mistä tää on, mutta tällästä ainakin sai vielä vuosi sitten. Numero 1078767
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Mistähän voisi johtua, että välillä startatessa megaruutta ei saa ollenkaan koneen kierrosnopeutta. Eikä siten lähde käyntiin.. 10 sekunniin odottelun jälkeen lähtee, tai sitten ei. Aina se kuitenkin loppujen lopuksi saa kierrosluvun ja hörähtää. Eikä käyntiin lähdettyä ole mitään ongelmia.
Voiko tämä johtua vain anturin etäisyydestä triggeri pyörään, vai olisiko tähän joku suoraselitteinen selitys?
Voiko tämä johtua vain anturin etäisyydestä triggeri pyörään, vai olisiko tähän joku suoraselitteinen selitys?
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Saako jo Suomesta MSII prossua ja V3.xx piirilevyä?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Onko kuinka yleisiä prossun sekoamiset ollu? Mulla meni prossu jotenkin täysin tilttiin ja boksi näytti samoja arvoja koko ajan eikä reagoinut mihinkään. Tuli sit rakenneltua sellanen stimulaattorikin testaamista varten ja sama tulos oli sen kanssa kun autossakin. Sitten kun latas uuden firmiksen purkkiin niin taas alkoi toimimaan. Yhdessä extra-koodissahan (029i) on kai tällaista vikaa havaittu, mutta tässä oli sisällä 029c muistaakseni. Ja ennen totaalista tilttiä toi oli mun mielestä sekottanu jotain asetuksia itsestään.
Ja mites noi prossun Flash-muistit on kestäny koska sehän on kuluva "komponentti" ja kestää vaan tietyn määrän uudelleentallentamisia. Manuaalisesti tietysti saa säätää aika kauan, että pari tuhatta tallennusta tulee täyteen, mutta esim Autotunen kanssa varmaan saattaa tulla nopeammin.
Ja mites noi prossun Flash-muistit on kestäny koska sehän on kuluva "komponentti" ja kestää vaan tietyn määrän uudelleentallentamisia. Manuaalisesti tietysti saa säätää aika kauan, että pari tuhatta tallennusta tulee täyteen, mutta esim Autotunen kanssa varmaan saattaa tulla nopeammin.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)