Amal letkujen järjestys...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Amal letkujen järjestys...

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Marraskuu 27. 10:02:51 2007

Viittiskö joku vilkasta cossustaan että missä järjestyksessä ne amal-venttiilin letkut pitäis olla?

Kun cossu ei piru säädä paineita ollenkaan, niin kävi mielessä jos letkut ois väärin kun venttiili oli hyllyssä vähän aikaa... :roll:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 27. 11:38:53 2007

Amalissa lukee mikä menee mihinkin: R (ilmanputsarikoteloon). C (turbo), W (hukkaportinkello) ja taisi olla järjestys myös vasemmalta oikealle.
Kirjaimet on aika pienellä letkulähtöjen juuressa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 27. 12:18:29 2007

Aina helpompi muistaa englanniksi:

Return to airbox
Compressor
Wastegate actuator
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ti Marraskuu 27. 14:18:34 2007

No pentele, eipä ole tullu niin tarkasti katottua että oisin kirjaimia siellä huomannu....
Pitänee vilkasta tarkemmin, tattista vaan tiedoista! :)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 27. 14:31:34 2007

cruiseri kirjoitti:No pentele, eipä ole tullu niin tarkasti katottua että oisin kirjaimia siellä huomannu....
Pitänee vilkasta tarkemmin, tattista vaan tiedoista! :)
Ei niitä tahdo siitä huomata jos ei tiedä että ne siinä lukee.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » La Joulukuu 1. 20:57:12 2007

Ruuvasin åmålin irti ja tutkailin, mutta en kyllä löytänyt millään mitään merkintöjä siitä...

Mutta sitten tuli mieleen että tulihan tuossa viime kesänä otettua kuvia konehuoneesta :oops:

Siitä se selvis sit, auton edestä konehuoneeseen päin katsottuna, vasemman puoleinen hukkiksen kellolle, keskimmäiseen paine, ja oikeanpuoleinen ilmanputsarin koppaan...

Nyt pysyy paineet taas kiltisti siellä 0.4-0.5 kilossa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 1. 22:25:42 2007

Tuossa jonkinlainen kuva mistä näkyy kirjaimet

AMAL (1.3 megaa)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » La Joulukuu 1. 23:15:52 2007

Ai pentele, kävi kyllä mielessä että vois olla siellä letkujen alla kun mulla ne letkut on vedetty "ihan tappiin". Mut letkut oli vähä jumissa eikä pakkaskelissä viittiny väkisin koittaa irrottaa....
Mutta joka päivä oppii jotain uutta. :)

Vastaa Viestiin