Sä oot testannu että niissä on sama kovuus?AleSrs kirjoitti:Kyllä ne volkkarin pultit samat on..Skorppi kirjoitti:Orkkis pultit on fordilla 8e kpl. Ne volkkarin pultit ei kyllä taida olla samat, tosin tästä on vähän väliä pientä epäselvyyttä ilmassa.
Cossun tiivisteet??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Volkkarin pultit on saman mittaiset, mutta poikkitieteellisellä kilkuttelumenetelmällä vaikutti kyllä VW pultit kovemmilta kuin Fordin pussissa olleet vakiot.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Samat ne ei ole missään tapauksessa, se että onko edes samanlaiset on kyseenalaista.
Fordin pulteissa lukee KX1000 / KXA1000, 2wd / 4wd pultti. Volkkarin pulteissa perus 10.9 kovuusluokka.
Fordilta tilattaessa kossun pultit ovat yksiselitteiset ja tulevat yksittäispakattuna FORD pusseissa. "tarvikkeena" voi joku putka myydä volkkarin pulttia kossun pulttina ja pitää niitä samassa laatikossa, joka taas ei kerro yhtään mitään.
Fordin pulteissa lukee KX1000 / KXA1000, 2wd / 4wd pultti. Volkkarin pulteissa perus 10.9 kovuusluokka.
Fordilta tilattaessa kossun pultit ovat yksiselitteiset ja tulevat yksittäispakattuna FORD pusseissa. "tarvikkeena" voi joku putka myydä volkkarin pulttia kossun pulttina ja pitää niitä samassa laatikossa, joka taas ei kerro yhtään mitään.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kävin tsekkaamassa pultit:
Volkkarin Febi/Billstein pulteissa kannassa 10.9 merkintä ja Fordin pussissa KXA Germany 1000. Fordissa paksumpi prikka ja karvan leveämpi kanta, VW pultit pinnaltaan sileämmät mustatut.
VW pultti soi mielestäni korkeammin.
Volkkarin Febi/Billstein pulteissa kannassa 10.9 merkintä ja Fordin pussissa KXA Germany 1000. Fordissa paksumpi prikka ja karvan leveämpi kanta, VW pultit pinnaltaan sileämmät mustatut.
VW pultti soi mielestäni korkeammin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
oli eli ei samat, sitä en tiedä, eikä ole faktaa.
mutta itse olen ajanut pisimpään "samalla" moottorilla, 4 vuotta 4-500hv tehoilla ja silloin oli wolkkarin pultit, cometic, ei liimaa, tasot oikaistu, painetta 1.4-3.0bar. (~3bar tuli pari kertaa kun pelleilin noilla 42mm perus halppis hukkaporteilla).
Ilmeisesti ne on diesel wolkkarista, joten voisi jopa ilman muuta tietoa kuvitella että ovat tiukemmat, ainakin diesel wolkkarin kiristysmomentti taitaa olla aika rajusti kovempi kuin cossun.
Omalla harkinnalla sellaiset jos haluaa säästää muutaman kympin. Toisaalta joskus on van tyhmää maksaa ylimääräistä...
mutta itse olen ajanut pisimpään "samalla" moottorilla, 4 vuotta 4-500hv tehoilla ja silloin oli wolkkarin pultit, cometic, ei liimaa, tasot oikaistu, painetta 1.4-3.0bar. (~3bar tuli pari kertaa kun pelleilin noilla 42mm perus halppis hukkaporteilla).
Ilmeisesti ne on diesel wolkkarista, joten voisi jopa ilman muuta tietoa kuvitella että ovat tiukemmat, ainakin diesel wolkkarin kiristysmomentti taitaa olla aika rajusti kovempi kuin cossun.
Omalla harkinnalla sellaiset jos haluaa säästää muutaman kympin. Toisaalta joskus on van tyhmää maksaa ylimääräistä...

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 845
- Liittynyt: Ti Marraskuu 14. 18:28:43 2006
- Paikkakunta: Pirkkala
En, mutta volkkarin pultteja olen käyttäny cossussa ilman ongelmia.Yrkesman kirjoitti:Sä oot testannu että niissä on sama kovuus?AleSrs kirjoitti:Kyllä ne volkkarin pultit samat on..Skorppi kirjoitti:Orkkis pultit on fordilla 8e kpl. Ne volkkarin pultit ei kyllä taida olla samat, tosin tästä on vähän väliä pientä epäselvyyttä ilmassa.
Faktaa pulttien kovuudesta ei ole, mutta ehkäpä pystyn sen asian selvittää.
Diesel volkkarin kansi joo ainakin vedetään tiukempaan kun cossun
(40nm -> 60nm -> 90astetta -> 90astetta)
Sierra Cosworth -89
Ford Mondeo STW -01
Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85
Ford Mondeo STW -01
Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85
-
- Viestit: 845
- Liittynyt: Ti Marraskuu 14. 18:28:43 2006
- Paikkakunta: Pirkkala
Ja mitäpä väliä sillä pienellä kovuuserolla on, volkkarin pultti saattaa olla vähän kovempi, eikös se sitkeys siinä enemmän ratkase, venyviä pultteja kummatkin kun on.
Säästö on 65e kun ostaa volkkarin pultit...
Säästö on 65e kun ostaa volkkarin pultit...
Sierra Cosworth -89
Ford Mondeo STW -01
Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85
Ford Mondeo STW -01
Ex -Ford Fiesta XR2i -91
Ex -Ford Sierra 2.0 -90
Ex -Ford Mondeo GT -97
Ex -Ford Focus 2.0 -99
Ex -Ford Escort 1.8i -92
Ex -Ford Escort xr3i -86
Ex -Ford Scorpio Ghia -85
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no kyllähän sillä on merkitystä, jos on valulohko, alukansi, ja xx-tiiviste, on joku viisas sen miettinyt paljonko pitää pultin joustaa/mikä kovuus tulee olla, paljonko se pitää venyä milläkin momentilla, jne.. ei ole ihan sama mitä laittaa. mutta kuten sanoin, ainakin cometicin kanssa wolkkarin pultti toimi hyvin. ja siitäkin on paljon esimerkkejä kun jotkut laittoi cometicin arp-pinnapulttien kanssa niin eipä enää pysynytkään nipussa.AleSrs kirjoitti:Ja mitäpä väliä sillä pienellä kovuuserolla on, volkkarin pultti saattaa olla vähän kovempi, eikös se sitkeys siinä enemmän ratkase, venyviä pultteja kummatkin kun on.
Säästö on 65e kun ostaa volkkarin pultit...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossun tiivisteet??
Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossun tiivisteet??
saman mittasettumppe kirjoitti:Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossun tiivisteet??
Malli on ilmeisesti se 2.4 turbo, mutta onko tarkempia tietoja, eli onko muissa malleissa ja mikä/mitkä vuosimallit?THR kirjoitti:saman mittasettumppe kirjoitti:Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossun tiivisteet??
MOTONET:tumppe kirjoitti:Malli on ilmeisesti se 2.4 turbo, mutta onko tarkempia tietoja, eli onko muissa malleissa ja mikä/mitkä vuosimallit?THR kirjoitti:saman mittasettumppe kirjoitti:Olikos noi LT Volkkarin pultit saman mittaset ku Cossun vai onko vähä pidemmät?
KANSIPULTIT VOLKSWAGEN LT-SARJA 75--96
Hinta / 1 kpl
2,4-D/TD 81-- KANSIPULTTI M12x1,75-kierre. . . . . . . . . 25-1419 1.50 ???
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: La Syyskuu 20. 17:30:48 2008
Re: Cossun tiivisteet??
Noi vw LT pultit ovat 1mm pidempiä kuin cossun orkkikset johtuen prikan paksuudesta, tuskin pohjaa kuitenkaan mihinkään. Ja sama kanta molemmissa.
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossun tiivisteet??
Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: Cossun tiivisteet??
Victor Reinz voi olla ihan vakio.Cossu92 kirjoitti:Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:38:12 2011
Re: Cossun tiivisteet??
Itsellä volkkarin pultit ja athena kynsirengas tiiviste mitä tuolla THR:llä myynnissä hyvin toiminut ja kestänyt tämän kesän rääkkäykset kovimmillaan paineita ollut 2,7baria ja 2,3-2,4 barilla ajettu melkein koko ajan ilman murheita!. Voimaa n. 550hv/650nm.
-Samuli
-Samuli
Ford sierra cosworth -88
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd
Bmw e36 s54b32 turbo
Ex Ford escort cosworth 2wd
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Cossun tiivisteet??
itellä a-ryhmän pahvi ja volsun pultit, kerranki sellainen paketti et ei itke öljyä kannen välistä eikä muualtakaa, ennen oli cometicci, mut tää on kyl paljon parempi. paineet max, 2,0bar normi 1,5. enkä nyt sano että cometicci olis huono, aika usein vaan meinaa pientä hikoilua olla. tosin toinen huomiotava asia on nokkien tiiveys, jos sieltä itkettää, niin valuu just kanspahvin kohdille ja näyttää et kannen välistä vuotaa 

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Cossun tiivisteet??
Noi pultit ei varmaankaan käy ohc kannen kanssa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossun tiivisteet??
Löytysköhän jostain kuvia tuosta vakiosta kansipahvista, itse olen ettinyt mutten löytänyt.Jallu kirjoitti:Victor Reinz voi olla ihan vakio.Cossu92 kirjoitti:Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossun tiivisteet??
Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...Cossu92 kirjoitti:Löytysköhän jostain kuvia tuosta vakiosta kansipahvista, itse olen ettinyt mutten löytänyt.Jallu kirjoitti:Victor Reinz voi olla ihan vakio.Cossu92 kirjoitti:Minkä näköinen on (4wd) Cossun vakio kannentiiviste? Itsellä (koneessa kiinni olevassa pahvissa) lukee reunoilla ''Victor Reinz'' niin tuo tuskin on vakio tiiviste, vaan ennemmin joku Gr. A tms.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossun tiivisteet??
Prkl kun ei ole tuota valmistusnumeroa tallessa kun kaiken muun hälinän ohessa jäi kysymättä auton alkuperäiseltä (ruottalaiselta) omistajalta nuo paperit...Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...



Sierra Cosworth 4x4 -91
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossun tiivisteet??
Mulla hajos vesiletku ja hetkellisesti hiukan nousi lämmöt, niin oli pahvi heti sökö ja kannen pultitkin oli kovemmat 10.9, jotkut LT Volkkarin ne vissiin oli.Cossu92 kirjoitti:Prkl kun ei ole tuota valmistusnumeroa tallessa kun kaiken muun hälinän ohessa jäi kysymättä auton alkuperäiseltä (ruottalaiselta) omistajalta nuo paperit...Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...Stage 2 -kitti tuohon oli laitettu ja myynti-ilmoitusta muistellessani joku koneen remontointi tehty, joten luulisi että sinne olisi samassa uudempi tiiviste vaihdettu. Mutta kaipa tuo vakiokin tiiviste kestää kun pitää paineet kohtuuden rajoissa. Pieni vainoharhaisuus vaan iskee kun niin paljon lukee noista Cossujen kannentiivisteongelmista, vaikkei itsellä ole ollut mitään probleemia.
Millähän turboilla/ahtopaineilla noita 200:sten koneiden pahveja on saatu rikottua?
Ahtopaineet oli 1bar luokkaa ja ahdin HX40 vastaava H1E Holsetti.
Paskoja ne vakio pahvit on ja Rally Racesta taitaa saada A-ryhmän pahvin halvemmallakin kuin vakio pahvin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Cossun tiivisteet??
Eiköhän se suurin syy kuitenkin jollain 1bar painella ole että pinnat ei oo kunnossa? Viisaammat filosoi enempi jos siltä tuntuu... ja tuskin niissä ulkopuolelta mitään näkyvää eroa on ihan sama millä merkinnöillä niitä myyvät! Tietty joku Cometic on siten ulkosestikin jo erilainen. Vai olikos niissä joku vesireikäeroavaisuus???
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Cossun tiivisteet??
kyllä se niin on, 1,5 bar paineella nyt kestää melkein vakio ohc pahvi, jos on kaikki kunnossa, ei ole nakutuksia ja saa kunnolla bensaa yms...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Cossun tiivisteet??
Kyllä se niinkin on että jos 5-10 jätkällä on tuurilla kestänyt, jonku pikku garretin 1.5 bar vikinää, niin se ei oo mikään takuu, vaan sitä kutsutaan hyväksi tuuriksi.pontsei kirjoitti:kyllä se niin on, 1,5 bar paineella nyt kestää melkein vakio ohc pahvi, jos on kaikki kunnossa, ei ole nakutuksia ja saa kunnolla bensaa yms...

Onhan jotkut saanu vakiosta (sisuskalut) Cossun koneesta onnistuneesti +600hv tehojakin... Mut täälä kamppaillaan jo 500hv kanssa...
Kyllä se vakio pahvikin kestää, jos kestää...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Cossun tiivisteet??
no joo... pointti nyt oli että ku muutki asiat kunnossa, niin ei se kannentiivistekkää heti pala. ei mullakaa nyt ohc pahvia ole kiinni
mut toi a-ryhmän pahvi tuntuu olevan ihan jees. sen ku laittaa, niin ei kovinkaan monen tartte sen kestosta murehtia...

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossun tiivisteet??
Selvitetty nyt että löytyy A-ryhmän pahvi. Tuonhan pitäisi kestää sitten ainakin 400hv asti...Cossu92 kirjoitti:Prkl kun ei ole tuota valmistusnumeroa tallessa kun kaiken muun hälinän ohessa jäi kysymättä auton alkuperäiseltä (ruottalaiselta) omistajalta nuo paperit...Näyttää lähes samalta ku Gr.A Victor Reinz, mutta valmistus numero kertoo varmasti mikä se on...Stage 2 -kitti tuohon oli laitettu ja myynti-ilmoitusta muistellessani joku koneen remontointi tehty, joten luulisi että sinne olisi samassa uudempi tiiviste vaihdettu. Mutta kaipa tuo vakiokin tiiviste kestää kun pitää paineet kohtuuden rajoissa. Pieni vainoharhaisuus vaan iskee kun niin paljon lukee noista Cossujen kannentiivisteongelmista, vaikkei itsellä ole ollut mitään probleemia.
Millähän turboilla/ahtopaineilla noita 200:sten koneiden pahveja on saatu rikottua?

Sierra Cosworth 4x4 -91