Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
oopee
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja oopee » Ti Elokuu 31. 14:24:40 2004
Joo auto on escort mk2 ja alunperin 1.3 ja nyt 2.0 ja tarkotus oli vaihtaa isot tolpat eteen, mutta sitten tuli ongelma raidetangonpäiden kanssa.
Autoracing myy semmosia aitoja rs raidetangon päitä mikä sopisi ilmeisesti siihen raidetankoon eli siinä olis harva kierre, ja pieni tappi siihen kääntö varteen. Mutta hinta on kivan suolainen 48 € kpl. Oliskohan tässä muuta vaihto ehtoa kun nuo?
-
escortx2
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Viesti
Kirjoittaja escortx2 » Ti Elokuu 31. 15:28:53 2004
korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistelen että 1,1 välikopan raidetangonpäät kävi isoon tolppaan.
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ti Elokuu 31. 15:48:05 2004
ainakin rumputolpallisissa on irrotettava kääntövarsi
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
m_pajula
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja m_pajula » Ti Elokuu 31. 15:55:08 2004
käykö 1.1mk1 rumpujarrullisen raidetangon päät välikopan levyjarrulliseen pikkutolppaan..
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ti Elokuu 31. 20:20:42 2004
Mk1 raidepää ei käy RS jousijalkaan koska tiheä kierre. Jos vaihtaa myös mk1 raidetangot pitäisi sopia isoon tolppaan. Löytyy uudet mk1 raidepäät hyllystä

-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Elokuu 31. 22:41:15 2004
Muistelisin jonkun puhuneen että Saab (96) nivel kävis suoraan. Mitta käteen ja tarvikeliikkeeseen tarkistamaan.

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 31. 23:01:37 2004
1,1 välikoppa rumpujarruilla on myös alunperin kiinteällä valuvarrella ja isolla kartioreiällä. Mk1:ssä on kaikissa 1.1-2.0 irroitettava kääntövarsi (2 erilaista) ja pikkukartio.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ke Syyskuu 1. 0:25:08 2004
oopee kirjoitti:Autoracing myy semmosia aitoja rs raidetangon päitä mikä sopisi ilmeisesti siihen raidetankoon eli siinä olis harva kierre, ja pieni tappi siihen kääntö varteen. Mutta hinta on kivan suolainen 48 € kpl. Oliskohan tässä muuta vaihto ehtoa kun nuo?
Meillä tuli sama ongelma eteen tossa pari kesää sitten ja päät tilattiin loppujen lopuksi paikallisen varaosamaailman kautta hintaan 25e/kpl TRV laatuna.
Tuntitolkulla päitä tutkiessani ja varaosakirjoja selaillessa voin sanoa, että meinas jo mennä sisäpäät vaihtoon tosta hammastangosta, mutta onneksi sai sitten noi tilattua.
-
oopee
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja oopee » Su Syyskuu 12. 20:53:24 2004
RS/Mexico 72--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2701 22.54 ???
Tommonen oli motonetissä kävisköhän tommoset?
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Syyskuu 13. 21:07:51 2004
oopee kirjoitti:RS/Mexico 72--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2701 22.54 ???
Tommonen oli motonetissä kävisköhän tommoset?
Uskosin noiden olevan juuri ne oikeat.
Jos niitä löytyy varastosta niin soita sinne ja kysy, että tarkistaavat. Sen harvan kierteen kyllä tunnistaa.
-
oopee
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja oopee » Ti Syyskuu 14. 15:37:44 2004
Joo niitä olis siellä varastossa mutta se ei osannu sanoa että onko tuo juurikäypä osa kun ei voinu ilmeisesti tarkistaa. Ja ei viittis oikeen tilata jos ei ne sitten käykkään.
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » To Syyskuu 16. 7:24:51 2004
No itse tilasin sillon noi päät MK2 RS mallin kohdalta. Kolmesta varaosakatalogista vain yksi tunsi noi osat.
-
oopee
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja oopee » To Syyskuu 16. 19:32:34 2004
No nyt löyty jostain vanhasta varaosakirjasta, toivotaan vaan että niitä olis varastossa jäljellä.
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Ma Syyskuu 20. 0:33:20 2004
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Marraskuu 21. 20:55:50 2007
Täälläkun oli keskustelua raidentangon päistä mk1:ssä, niin onko mk1 ekkerin raidetangon päissä jossain puolen tuuman kierre raidetangon puolella ja pienellä kartiolla oleva pää?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 21. 21:07:19 2007
-Kaikissa- mk1:ssä on tuumajenga ja "pieni kartio"
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Marraskuu 21. 21:20:26 2007
Kiitokset varmistuksesta! Ratkesi mahdollisesti raidetanko ongelma cortinaan

Tietoa millä nousulla ovat, niin voisi yrittää etsiä kierrepakkaa?
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 21. 21:37:40 2007
Normaali 1/2" UNF
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ke Marraskuu 21. 22:21:53 2007
Vinkkinä niin noihin ison tolpan kääntovarsiin jyrsii/teettää isomman kartion mukaan reijät niin voi käyttää välikopan peruspäitä ja ei maksa paljoa sekä lötyy mistä vain
-
VAK-86
- Viestit: 481
- Liittynyt: Ma Joulukuu 12. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja VAK-86 » Ke Marraskuu 21. 23:30:30 2007
noi ostin motonetistä ja on oikeanlaiset, siis toi:RS/Mexico 72--80 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . 17-2701 22.54