saakeli kun luistaa kytkin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tiksa
CRSC jäsen 2014
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Toukokuu 14. 11:52:41 2007
Paikkakunta: tampere

saakeli kun luistaa kytkin

Viesti Kirjoittaja tiksa » Ma Lokakuu 22. 10:18:27 2007

cossun kytkin. elikkä mistä johtuu luistaminen? levy ja asetelma ovat uusia,mut luistaa kolmoselta alkaen. motorcraftin massa levy ja asetelma. poljin on aivan saatanan ylläällä,johtuu varmaan siitä automaattisäädöstä,miten sen kuulus toimia??apuva..

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Lokakuu 22. 10:46:39 2007

nosta poljinta ylös päin niin säätö vapautuu. Kun taas painat kytkimen niin säätyy. Ei sen kyllä itsekseen pitäis liian kireälle mennä. Jos rikki ne säätöpalikat niin säätö ei toimi ja kytkin ei irroita.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Lokakuu 22. 11:13:21 2007

Mulla oli vanhalla kytkimellä sama ongelma, poljin helvatin ylhäällä, ja nopeissa vaihdoissa alkoi luistamaan (ihan 2,0i dohcissa tosin) ajattelin sen levyn olevan loppu, 1. ja pakki oli vaikeita saada kylmänä päälle. Nyt on uus asetelma, levy ja painelaakeri, poljin edelleen ylhäällä ja totesin sen automaattisäädön vialliseksi, ilmeisesti joku muovinen hammas antanut periksi? Varaosa-autossa olis ehjä kytkinpoljin, mutta sitä ei ilmeisesti pysty vaihtamaan kovin helposti, joutuu vissiin purkamaan polkimet kaikki irti?
Pedal tu tö metal!

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Lokakuu 24. 10:32:26 2007

Ville K kirjoitti:Mulla oli vanhalla kytkimellä sama ongelma, poljin helvatin ylhäällä, ja nopeissa vaihdoissa alkoi luistamaan (ihan 2,0i dohcissa tosin) ajattelin sen levyn olevan loppu, 1. ja pakki oli vaikeita saada kylmänä päälle. Nyt on uus asetelma, levy ja painelaakeri, poljin edelleen ylhäällä ja totesin sen automaattisäädön vialliseksi, ilmeisesti joku muovinen hammas antanut periksi? Varaosa-autossa olis ehjä kytkinpoljin, mutta sitä ei ilmeisesti pysty vaihtamaan kovin helposti, joutuu vissiin purkamaan polkimet kaikki irti?
nappaa sieltä polkimen akselin päästä sokan pois ja ujuttaa akselia oikealle. silloin automaattisäädön osat saa irti ja voi laittaa uudet tilalle, siis uudet, ei maksa paljoa.
asennukseen vaaditaan hieman notkeutta, on ahdas paikka. jos jaksaa niin ottaa vaikka etupenkin irti jos ei muuten mahdu.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Lokakuu 24. 11:54:37 2007

Tänään just purin tosta varaosaautosta polkimet irti, mutta ei kovin helpolla se akseli siitä mihinkään liiku vaikka sokka on pois. No, täytyy palata talliin tutkailemaan tilannetta.. 8)
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 24. 12:52:55 2007

Huomioikaa että puolikuita on eri hammasluvuilla, väri paljastaa. Eli vain samanvärinen takaisin.

Cossun kytkin voi luistaa helpostikin jos vauhtipyörää ei ole sorvattu kunnolla. Teräspyörä jossa on sinertymärakkuloita pitää sorvata -syvälle-. Ei riitä että väri tasantuu, pitää rouhia rakkulat pohjia myöten pois. Jos ei, niin kohta taas luistaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Lokakuu 24. 14:19:55 2007

Ville K kirjoitti: Varaosa-autossa olis ehjä kytkinpoljin, mutta sitä ei ilmeisesti pysty vaihtamaan kovin helposti, joutuu vissiin purkamaan polkimet kaikki irti?
Ei se kovin monella pultilla ole kiinni, tuntuu olevan vaikea ottaa mutta aika näppärästi se sieltä lähtee.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Lokakuu 24. 17:07:50 2007

jjs kirjoitti:Huomioikaa että puolikuita on eri hammasluvuilla, väri paljastaa. Eli vain samanvärinen takaisin.

Cossun kytkin voi luistaa helpostikin jos vauhtipyörää ei ole sorvattu kunnolla. Teräspyörä jossa on sinertymärakkuloita pitää sorvata -syvälle-. Ei riitä että väri tasantuu, pitää rouhia rakkulat pohjia myöten pois. Jos ei, niin kohta taas luistaa.
Motonetistä taisi löytyä punainen, keltainen ja musta säätöhässäkkä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Elokuu 20. 21:43:48 2008

tosta automaatti säädöstä. polkimen yläpäässä on se muovihommeli mihin vaijeri tulee ja se liikkuu taaksepäin... mul ois ongelmana että kytkin ottaa ihan ylhäältä/vaijeri löysällä ja yllätys silleen, niin mulle ei nyt oikeen valjennut miten ton homman pitäis toimii.

kiitoksia etukäteen!!!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Elokuu 20. 23:11:58 2008

Kun painat jalallla niin sen pitäisi naksahadella ja vaijeri jää kireälle.
Onko se jousi paikallaan siitä säätöpyörästä polkimeen? Ilman sitä se ei toimi.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Elokuu 21. 6:35:52 2008

puuhapete kirjoitti:Kun painat jalallla niin sen pitäisi naksahadella ja vaijeri jää kireälle.
Onko se jousi paikallaan siitä säätöpyörästä polkimeen? Ilman sitä se ei toimi.
on se paikallaan. nostin sitä valkosta juttua ja laskin samalla poljinta, vapautin polkimen, käsin kun paino poljinta niin naksahti kerran. täytynee tänään taas ihmetellä. pitäisikö sen muovijutun jäädä sinne ylös kun työnnän sen? se ei meinaan jää.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 21. 14:17:55 2008

Eikö se aina säädä vaijerin kun polkimen nostaa ylös.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Elokuu 21. 14:23:33 2008

siipicossu kirjoitti:Eikö se aina säädä vaijerin kun polkimen nostaa ylös.
Luulis ainakin kun automaattisäädöstä on kysymys :roll:
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Elokuu 21. 20:31:54 2008

kävin nyt sitten auton allakin pyörimässä, kattomassa vaijeria, ihan jämäkkähän se oli. tallissa ajellu 2 metrii eteen/taakse, niin ehkä se vähän vaan tuntu hassulta. käskin muijankin kokeilemaan että miltä se tuntuu, kuulemma paljon jäykempi kuin vm05 fiestan kytkin. kaipa se on kunnossa :) kiitoksia taas tuesta/avusta!!! :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Vastaa Viestiin