Escort Mk1 GT/Sport Weberin 32/36DGV suutinkoot ?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Escort Mk1 GT/Sport Weberin 32/36DGV suutinkoot ?

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Ma Lokakuu 22. 22:58:34 2007

Tervehdys

Tuossa olisi tarjolla Escort Mk1 1.3 Sportin Weberin 2-kurkkuinen 32/36DGV kaasutin. Tuli mieleen mitä mahtaa olla tuossa kaasuttimessa alkuperäiset suutinkoot eli kaikki suuttimet ensiö, toisio, lisäilma, tyhjäkäynti ? Tarkoituksena on tarkistaa onko kaasutinta kenties räpelletty miten. Jollakulla klassikko harrastajalla on varmasti tietoa ja manuaalit tähänkin asiaan.
Jari Kaukonen

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 23. 9:38:35 2007

päästään taas nippelitasolle;

mulla on kyllä ollu se käsitys, että 1300:ssa on ollu vain

32 DFE ja myöhemmin 32 DGV kaasutin,
siis molemmat läpät 32 mm:siä, ja 23/24 kurkuilla.
Sportissa ei kai ollu tuota DFE:tä kun se tuli 71 alkaen

korjatkoon joku jos tää on väärin.

räpeltämättömissä pitää olla jonkun kannen ruuvin alla se peltilätkä mukana jossa kaasuttimen koodinumero, sen perusteella löytyy suuttimet, niitä on lukuisia vaihtoehtoja

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 23. 17:17:02 2007

Säestän TApia, GT/Sport 1,3 oli 32(/32) runkokoolla, ja 1,6 GT (=mexico, Capri gt jne) 32/36 DGV:llä. 2-litraisten 32/36 DGAV on "muuten sama", mutta automaattiryypyllä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

kiitoksia...

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Ti Lokakuu 23. 22:22:14 2007

Eiköhän se tästä ala selviämään vaikkei suutinkokoja tullutkaan. Pitää tosiaan tutkia kumpi 1.3 vai 1.6 kaasutin tämä on niin se jo selvittää myös.
Jari Kaukonen

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Lokakuu 23. 22:54:04 2007

ainakin haynesin manuaalissa on jotain suutinkokoja. tsekkaa ekaks mikä kaasutin se on, niin voin vilkaista kirjasta

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Lokakuu 24. 17:56:31 2007

Onko DGAV aina 2.0 kaasutin? Kun mulla on sellainen jossa lukee rungossa 32 DGAV ja kannen peltilätkässä 78HF DA A 9J 12.
Onks tää sitte mikä? vai 2.0 kaasutin gt imusarjassa...

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Lokakuu 24. 21:57:20 2007

jjs kirjoitti:Säestän TApia, GT/Sport 1,3 oli 32(/32) runkokoolla, ja 1,6 GT (=mexico, Capri gt jne) 32/36 DGV:llä. 2-litraisten 32/36 DGAV on "muuten sama", mutta automaattiryypyllä.
Tuota käsiryypyllä olevaa 32/36 DGV:tä muuten saa ihan pränt nyynä eli uutena Free Technicsiltä

Varmaan aikojen paras/varmin kaasari, käytetty kai vähän joka vehkeessä korvauskaasarina

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Kaasuttimesta tarkemmin ...

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Ke Lokakuu 24. 22:03:25 2007

Tämähän menee mielenkiintoiseksi, laitoin tuossa Brendalle tarkat tiedot tuosta kaasuttimen kannen alla olevasta peltisestä lätkästä, jossa tiedot Motorcraft 84AU-9510-AU W46001701 p 83. Mittailin muutenkin kaasuttimen kaasuläpät ja se tosiaan on tuo 1.3 32DGV, koska kumpikin kaasuläppä oli tuota kokoa 32mm. Myyjä väitti kaasuttimen olleen hänen Escort Mk1 1.3 Sportissa tullessa aikoinaan.
Jari Kaukonen

Vastaa Viestiin