Cossuun toisen autonperää.....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 21. 9:07:06 2007

:wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 21. 11:25:04 2007

Jeps. Kuulema aika järeä periä et pitäs kestää jne..

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Lokakuu 21. 11:35:04 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Uutta perää ruotsista odotellessa 8) Jospa ees tulis... Siitä sit lisää inffoa kun kotona :wink:
Keneltä ostit?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Lokakuu 21. 11:42:02 2007

siipicossu kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Uutta perää ruotsista odotellessa 8) Jospa ees tulis... Siitä sit lisää inffoa kun kotona :wink:
Keneltä ostit?
En tiedä :D Kaveri välittää sen suomeen... (clubilainen) 8)

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ma Lokakuu 22. 20:10:44 2007

jaggen perä kestää (testattu) noin 700 hp (550hp vapari+200NOS) sliksit, manual loota, stripillä.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Lokakuu 22. 23:58:09 2007

vordson kirjoitti:jaggen perä kestää (testattu) noin 700 hp (550hp vapari+200NOS) sliksit, manual loota, stripillä.
Minkähän Jaggen perä mahtaa olla kyseessä, millasella lukolla, mikä välitys ja minkähän kokonen ja painonen ko mötikkä ois?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Lokakuu 23. 8:57:48 2007

yhessä jaggen perässä ainakin 3,54 välitys ja levylukko jota voi kiristää jne...Mallia en muista ...Koko huimat 10,5" 8)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 24. 1:21:17 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:yhessä jaggen perässä ainakin 3,54 välitys ja levylukko jota voi kiristää jne...Mallia en muista ...Koko huimat 10,5" 8)
Tuo olis varmaan "ihan toimiva" laitos. 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 17. 10:54:22 2007

1kk odotus palkittiin sit vihdoinkin...Tuli jagen 10,5"(3 ,54 välitys ja levylukko) perä haettua eilen rannikolta joka seilasi 2viikkoa suomessa tietämättäään minne oli muka menossa :lol:

Oli kyllä hyvin tehty kiinnitykset perälle kelkkaan jne...Pitää tutkia perenmin kunhan selviää tästä hallille 8)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 17. 20:34:53 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:1kk odotus palkittiin sit vihdoinkin...Tuli jagen 10,5"(3 ,54 välitys ja levylukko) perä haettua eilen rannikolta joka seilasi 2viikkoa suomessa tietämättäään minne oli muka menossa :lol:

Oli kyllä hyvin tehty kiinnitykset perälle kelkkaan jne...Pitää tutkia perenmin kunhan selviää tästä hallille 8)
Minkähän Jaggen (malli ja vm.) perä tuo mahtaa olla ja kuinka vaikea tuo olis heittää Cossuun?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » La Marraskuu 17. 22:21:06 2007

mallia en muista,mut täytyy kysyä mistä oli...On siinä hommaa sovittaa se kun pitäs vetarit lyhentää(hommata lyhenmät) jne...

Perä

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » Pe Huhtikuu 16. 11:47:24 2010

Jos joku tarttee ihan noihin m5 murroksien asentamista varten levityspaloja cossuun ainaski 2wd, niin ensviikosta lähtien olis saatavina 4kpl sarjoina noita välilevyjä. Elikkä Cossun orkkis murros on reilu 7mm leveempi ku m5 vastaava, muuten identtinen. Voin laittaa vaikka ihan oman palstankin jos kiinnostusta löytyy. aluks on nyt ainaki 10 autoon jemmas sarja..
Osat on poltettu ja tasopinnat koneistettu.

Hintaa näillä jäis 30egee 4kpl sarja. Pistäkee vaikka pm:ää jos mieltä lämmitti.. :)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Huhtikuu 16. 16:13:05 2010

Jonttu88 kirjoitti:Jos joku tarttee ihan noihin m5 murroksien asentamista varten levityspaloja cossuun ainaski 2wd, niin ensviikosta lähtien olis saatavina 4kpl sarjoina noita välilevyjä. Elikkä Cossun orkkis murros on reilu 7mm leveempi ku m5 vastaava, muuten identtinen. Voin laittaa vaikka ihan oman palstankin jos kiinnostusta löytyy. aluks on nyt ainaki 10 autoon jemmas sarja..
Osat on poltettu ja tasopinnat koneistettu.

Hintaa näillä jäis 30egee 4kpl sarja. Pistäkee vaikka pm:ää jos mieltä lämmitti.. :)
Miksiköhän noita pitäis 4kpl asentaa tai ylipäänsä ostaa, kun 2kpl oikean paksuisia riittää?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja magelius » La Huhtikuu 17. 11:47:10 2010

Ite en käyttänyt mitään levityspaloja tai laippoja vetarien ja M5 perän välissä. Vetarit kyllä venyy sen ~5mm per puoli. Mutta, ei niistä levityspaloista varamasti mitään haittaakaan ole. Saapa ainakin vetarien nivelet pidettyä entisessä "asennossaan"..

Jonttu88
Viestit: 295
Liittynyt: Su Joulukuu 2. 21:22:21 2007
Paikkakunta: Kuopio

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Jonttu88 » La Huhtikuu 17. 22:49:19 2010

Sillä mää vähä ajattelin ja en tiedä sitte siitä laakerikoolista. Ei se varmaan sinne navan upotukseen pääse silti osumaan, vaikka se tulee ulos m5 vetarissa, tosin kuin cossussa. Kuitenki oisivat tismalleen orkkiksen mitoissa ja vaikka laittas yhdellä leveemmällä levityspalalla niin sit se vetari jänkäytyy toispuoleisesti, liekkö sitte siitä haittaa?

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Huhtikuu 18. 10:49:54 2010

onks toi niitä oikein vanhoja joita käyttivät paljon rodeissa täydellisenä pakettina.

selvitä piruuttaan mistä korimallista noita löytyy.

kohta on kaikki suomen jakuaarit ilman murikkaa parkkipaikalla :lol:


EDIT

olette tainnut jo kaikki lukea tämän mielenkiintoiset kuvat

hyvä niillekkin joilla yli 600 hp

http://passionford.com/forum/general-di ... tions.html
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Toukokuu 13. 14:05:19 2010

medium 188
large 210
bmw m5 lukkoperä

http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf

M5 modaajille oiva lappunen
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 23. 11:59:36 2010

Ei kukaan oo tainnu saada vieläkään selville että minkä vuosimallin ja mallin Jaguaareista noita THR.nkin mainitsemia murikoita löytyy?

Mites onko ketään ihmetelly noiden Skyline GTS-T tai GTR perämurikoita ja niiden kestäävyyksiä?
Näihin ainakin sais varmaan laadukkaitakin osia sopuhintaan jaappanista... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja heka » Su Toukokuu 23. 13:45:45 2010

tumppe kirjoitti:Ei kukaan oo tainnu saada vieläkään selville että minkä vuosimallin ja mallin Jaguaareista noita THR.nkin mainitsemia murikoita löytyy?

Mites onko ketään ihmetelly noiden Skyline GTS-T tai GTR perämurikoita ja niiden kestäävyyksiä?
Näihin ainakin sais varmaan laadukkaitakin osia sopuhintaan jaappanista... :roll:

Kyllähän nuo skylinen perät melko kestäviä klimppejä on gtr vielä vahvempi (lähes tuhoutumaton) ja niissä on levylukko vaikiona vrt. gts on viskolukolla, tämäkin kestää kyllä melkoisesti. Vetareiden kanssa saattaa tulla hieman säveltämistä jos ajattelisi sierraan moista klimppiä, vetareita ei saa kinni millään yksinkertaisella välilaipalla koska skyllen perä tumpeista mitattuna leveämpi kuin cossun. Kiinnitys voi olla myös hieman työläs tämä kun on alunperin puslien varassa kiinni takakelkassa.
Ite oon pääsyt ihmettelemään vain gts murikkaa ja 200sx s14 reppua (nämä ovat samoja reppuja tyyppiä r200) kun taas gtr on muistaakseni tyyppiä r230.
Välitykset pyörii gts perässä n.4.1-4.3 ja 200sx repussa oli jotakin 3.6 kieppeistä gtr ei varmuutta mutta muistelisin että nekin oli 4-4.5. voi olla että noita välityksiä on muitakin mutta nuo on niitä yleisempia.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Toukokuu 23. 13:58:49 2010

heka kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Ei kukaan oo tainnu saada vieläkään selville että minkä vuosimallin ja mallin Jaguaareista noita THR.nkin mainitsemia murikoita löytyy?

Mites onko ketään ihmetelly noiden Skyline GTS-T tai GTR perämurikoita ja niiden kestäävyyksiä?
Näihin ainakin sais varmaan laadukkaitakin osia sopuhintaan jaappanista... :roll:

Kyllähän nuo skylinen perät melko kestäviä klimppejä on gtr vielä vahvempi (lähes tuhoutumaton) ja niissä on levylukko vaikiona vrt. gts on viskolukolla, tämäkin kestää kyllä melkoisesti. Vetareiden kanssa saattaa tulla hieman säveltämistä jos ajattelisi sierraan moista klimppiä, vetareita ei saa kinni millään yksinkertaisella välilaipalla koska skyllen perä tumpeista mitattuna leveämpi kuin cossun. Kiinnitys voi olla myös hieman työläs tämä kun on alunperin puslien varassa kiinni takakelkassa.
Ite oon pääsyt ihmettelemään vain gts murikkaa ja 200sx s14 reppua (nämä ovat samoja reppuja tyyppiä r200) kun taas gtr on muistaakseni tyyppiä r230.
Välitykset pyörii gts perässä n.4.1-4.3 ja 200sx repussa oli jotakin 3.6 kieppeistä gtr ei varmuutta mutta muistelisin että nekin oli 4-4.5. voi olla että noita välityksiä on muitakin mutta nuo on niitä yleisempia.
Kattelin tosiaan sinne GTS.n alle ja totesin et teräskuorinen se murikka on, kohtuu kokoinenkin, kun silmään näytti jo isommalle ku Fordin 7.5" ja kiinnitykset ois kohtuullisen tukevan oloiset.
GTR.n murikka vois olla sit ihan hyvä mun tarpeisiin ja jos miettii noita vetareita, niin vahvemmat kun kumminki pitäis teettää, niin teettäis sit GTR.n ja 2wd Cossun vetareista jotkut vahvemmat hybridit?
Ja kun vetarit ois sit lyhemmät, niin sehän ois vaan parempi ku pitkät, noin kun kestävyyttä ajattelee... :roll:
Osia noihin tosiaan sais varmaan "sopuhintaan" Jaappanista, kun ovat jo aikaslailla museo tavaraa sieläpäin maailmaa. :-s
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Toukokuu 23. 14:07:22 2010

Täälläpäin on muutamia viritettyjä GTR ja GTS ollut, ei korviin oo kantautunut yhtään perä rikkoa vaikka on saanut tossua ihan huolella...
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Toukokuu 23. 17:46:40 2010

mites kun harrastaa niin raha menettää merkityksen :roll:

jos vaihtais koko perän ripustuksineen jostain härvelistä :green:

jos tulee kestävämpi niin tietää et laatikko hajoo seuraavaksi. :cry:

ja sit harrastetaan laatikkoo kans nipponista. :green:

tietty malli pysyis samana ei jäykkäakselista.

niin se jakuaari malli mitkä korit / vm
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 23. 17:58:24 2010

Mikäs vika siinnä jäykässä akselissa on?
Kyseiseen operaatioon pitäisi kuulemma löytyä valmiita linkkejä suomesta, ja katulaillisesti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

kari66
CRSC jäsen 2014
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
Paikkakunta: kangasniemi
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja kari66 » Su Toukokuu 23. 19:35:56 2010

Aksu kirjoitti:Mikäs vika siinnä jäykässä akselissa on?
Kyseiseen operaatioon pitäisi kuulemma löytyä valmiita linkkejä suomesta, ja katulaillisesti.
Täällä kiinnostaa, voitko kertoa mistä ja millaisia osia luvallisesti saatavana?
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 23. 20:19:43 2010

Täytyy udella kaverilta tarkemmin ko. asiasta. Monesti vaan on maininnut et noita olis saatavilla.

Joku enemmän harrastaja oli sitä väittänyt ettei linkki akselin murikka pysy kehdossa kun vääntöä on tarpeeksi tarjolla,itse kovasti tuota vielläkin hieman epäilen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 23. 20:21:52 2010

Kyllähän Suomessa on ollut yksi sierra ainakin laillisella jäykällä akselilla, mutta itseäkin kiinnostaisi, josko tuollaisen saisi edelleen sieran asentaa! :shock:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Toukokuu 24. 17:27:04 2010

Vesku kirjoitti:Kyllähän Suomessa on ollut yksi sierra ainakin laillisella jäykällä akselilla, mutta itseäkin kiinnostaisi, josko tuollaisen saisi edelleen sieran asentaa! :shock:
vuosi sit ei saanu suoraan asentaa ,mut poikkeusluvalla voi kokeilla anoa...

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Toukokuu 24. 18:51:06 2010

laitoin vaan noin kun laki sanoo et akselityypin oltava sama.

jos jäykkäakseli niin jäykkää tilalle.

jos cossu niin sitten M5, lamborchiiniä tai jotain viperiä eli linkku akselia.

tuo muutoslupa maksaa jotain mansikoita.

ja vaikka tulee hylkäys eli punakynää niin silti täys maksu muistakaa tää.

ennen oli niin että hylkäys oli vaan papereiden vastaanottamista :green:

ja taas uutta postiin :green:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Toukokuu 24. 22:04:18 2010

Eipä tuo poikkeus lupa nyt niin ihmeitä maksa ~350€ on sitä usein paljon turhempaankin tuon verran mennyt :wink: En ole itse hakenut mutta ei sen luvan saaminen nyt niin mahdotonta pitäisi olla mitä yleensä väitetään, toki riippuu paljon mitä haetaan ja miten perustellaan/tuodaan asia esille.
Tämä siis noin yleisesti tuohon jäykkään akseliin en osaa ottaa kantaa, mutta enpä ole kuullut että kukaan olisi edes yrittänyt :wink:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Toukokuu 25. 8:00:30 2010

Tuon jäykän akselin perustelujen laatiminen voi olla työläs ja mielikuvitusta vaativa tehtävä... Ei varmaan käy perusteeksi, jos laittaa syyksi niin kovan tehon/väännön, et ei linkkuperällä selviä irti janalta :green:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Toukokuu 25. 10:55:03 2010

Kyllä tuo Ford 8.8" IRS on mainisemisen arvoinen perä ku sierraa roddaa paremmaksi. Välitys ja lukko vaihtoehtoja löytyy varmasti kaikille. Varmaan kestää Suomesta löytyvien katu Cossujenkin tehot.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ti Toukokuu 25. 14:01:10 2010

puuhapete kirjoitti:Kyllä tuo Ford 8.8" IRS on mainisemisen arvoinen perä ku sierraa roddaa paremmaksi. Välitys ja lukko vaihtoehtoja löytyy varmasti kaikille. Varmaan kestää Suomesta löytyvien katu Cossujenkin tehot.
Toi sun patentti on ollut mielessä, jos joskus tulis rakennettua se sleepperi-sierra 5,0:lla.. :lol:
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Toukokuu 25. 18:47:04 2010

puuhapete kirjoitti:Kyllä tuo Ford 8.8" IRS on mainisemisen arvoinen perä ku sierraa roddaa paremmaksi. Välitys ja lukko vaihtoehtoja löytyy varmasti kaikille. Varmaan kestää Suomesta löytyvien katu Cossujenkin tehot.
Kerro lisää? Missäs autoissa noita on käytetty?
Saakos näitä murikoita helposti ja edullisesti jostain?
Mulla ainakin ois tarkoitus löytää murikka, joka ois helposti hankittavissa kohtuu hintaan (ei mitään 1500-2000€ murikoita), järkevästi asennettavissa Sierraan, osienkin saatavuus sais olla hyvä, eikä nuokaan tarvis olla niitä kalleimpia ja tietysti pitää kestääkkin sit pientä ydinsotaa. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Toukokuu 25. 20:46:34 2010

tosta kuolaamaan
http://www.hotrod.com/howto/hrdp_0712_i ... stems.html

eikös suomessa ole kilvissä yksi sierra 302 kasilla jossa jossa tämä irs 8.8 murikka

vaikka tämä sierra
-rakentaja varmaan antaa infoa
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =15&t=6855
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Toukokuu 26. 17:22:39 2010

tumppe kirjoitti:Kerro lisää? Missäs autoissa noita on käytetty?
Saakos näitä murikoita helposti ja edullisesti jostain?
Mulla ainakin ois tarkoitus löytää murikka, joka ois helposti hankittavissa kohtuu hintaan (ei mitään 1500-2000€ murikoita), järkevästi asennettavissa Sierraan, osienkin saatavuus sais olla hyvä, eikä nuokaan tarvis olla niitä kalleimpia ja tietysti pitää kestääkkin sit pientä ydinsotaa. :wink:
Lincoln v8 MK8 94?-> ainakin löytyy alumiinisena 8,8", rautasena löytyy thunderbirdit kasinkoneella. Jos Bemun reppu löytyy ruotsista niin varmaan vois sieltäkin löytyä näitä. Joissakin on lukko ja yleensä kai ei ole?
Hintaa tietysti tulee lisää kun lukon ja välityksen ostaa sekä teettä vetarin tumpit jossain. Ei ihan tonnilla saa kuitenkaan valmiiks asti. Osia kyllä löytyy tuohon sitten.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » To Toukokuu 27. 23:06:24 2010

puuhapete kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Kerro lisää? Missäs autoissa noita on käytetty?
Saakos näitä murikoita helposti ja edullisesti jostain?
Mulla ainakin ois tarkoitus löytää murikka, joka ois helposti hankittavissa kohtuu hintaan (ei mitään 1500-2000€ murikoita), järkevästi asennettavissa Sierraan, osienkin saatavuus sais olla hyvä, eikä nuokaan tarvis olla niitä kalleimpia ja tietysti pitää kestääkkin sit pientä ydinsotaa. :wink:
Lincoln v8 MK8 94?-> ainakin löytyy alumiinisena 8,8", rautasena löytyy thunderbirdit kasinkoneella. Jos Bemun reppu löytyy ruotsista niin varmaan vois sieltäkin löytyä näitä. Joissakin on lukko ja yleensä kai ei ole?
Hintaa tietysti tulee lisää kun lukon ja välityksen ostaa sekä teettä vetarin tumpit jossain. Ei ihan tonnilla saa kuitenkaan valmiiks asti. Osia kyllä löytyy tuohon sitten.
Tuota 8,8" IRS murikkaa löytyy ainakin 93-98 Lincoln Mark VIII, 89-97 T-bird ja Cougar (oliskois SC ja V8-versiot) ja 99-04(?) Mustang Cobrasta.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 28. 16:02:49 2010

Toisin sanoen Suomesta löytäminen aika hankalaa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 28. 16:34:32 2010

Kyllä noita suomesta löytyy, aika paljon tuodaan purkuun. Mutta se on tosiasia, että jos ensin ostaa tollasen perän, sitten siihen sopivan välityksen, lukon, jne, niin ei ole halpa ratkaisu, vaikka osat yksittäin ei kovin kalliita olekkaan. Mutta pitäis kestää kyllä, ja kaikkea saa, siitä toi 8.8" on kyllä kiva.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Toukokuu 28. 19:44:07 2010

Pitää kattella mitä sattuis tuleen vastaan, kun ei oo oikeen minkäänlaista tietoa ko. autoista, peristä, eikä niiden myyjistä, eikä huvita alkaa osteleen "sikaa säkissä".

Perälle ois sen verran kiire tarvekkin, että en kyllä tosiaan kaikkia osia ala osteleen ja rakenteleen hyvää murikkaa, pitäs kyl olla lähes bolt on, korkeintaan huoltoa (laakerit tms. pientä) vaativa.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 11:06:27 2010

Onko jollain jotain kokemusta tai tietoa tämmöisestä lukosta?
Tässä myös listaa automalleista, josta ilmeisesti tuo 8.8" murikka löytyy:
Mitäs eroja on IRS ja IFS murikoilla ja mistä noi lyhenteet tulee?

Ford 8.8" 10 Bolt Traction Lok
Trac Lok Posi unit
ABS Tone Ring Compatible
IRS & IFS Compatible

Differential: Ford 8.8" 10 Bolt

Axle Spline Count: 28

Accepts Gear Ratios: 2.73-6.14

Ford Racing Part # M4204F288


Vehicle Applications:
1986-1995 Ford Mustang with 5.0L 302 V8
1996-2004 Ford Mustang with 4.6L SOHC
2005-2008 Ford Mustang with 4.6L (Not for use in GT Models)
1997-2008 Ford F150 IFS Front Diff
1989-2008 Ford Ranger with 4.0L (not FX4 Level 2)
1979-1986 Ford LTD
1984-1988 Ford Thunderbird Turbo Coupe
1989-1997 Ford Thunderbird SC MN12 IRS
1994-1997 Ford Thunderbird MN12 with 4.6L V8 IRS
1984-1988 Mercury Cougar XR7 & V8 Models
1989-1997 Mercury Cougar XR7 MN12 IRS
1991-1997 Mercury Cougar MN12 with V8 IRS
1984-1992 Lincon Continental Mark VII
1993-1998 Lincoln Mark VIII IRS
1980-2002 Lincoln Continental
1981-2007 Lincoln Town Car
1979-1986 Mercury Marquis
1983-2008 Mercury Grand Marquis
2003-2004 Merury Marauder


(4.56-6.14 Ratios will require use of Notched Cross Pin Shaft)

Requires Positraction Additive which can be purchased seperately in our Ebay Store.

Description:
# The Traction-Lok differential employs two sets of multiple disc differential clutch packs to control differential action.
# The differential side gear mounting distance is controlled by seven plates (four steel, three friction) and one steel shim by select size to control differential side gear position.
# The plates are stacked on the differential side gear hub and are housed in the differential case.
# Also located in the differential case, between the differential side gear, is a one-piece differential clutch spring which applies an initial force to the differential clutch packs.
# Additional clutch capacity is delivered from the side gears' thrust loads.
# The four steel plates are stacked in pairs between the three tanged friction plates and are splined to the differential side gear hub. The hub, in turn, is splined to the halfshaft.
# The friction plates are tanged to the differential case so the differential clutch packs are always engaged.

Differential action is accomplished as follows:
# The pressure between differential clutch packs opposes differential action at all times.
# When the vehicle turns a corner, the differential clutch pack slips, allowing normal differential action to take place.
# Under adverse weather conditions, where one or both wheels may be on a low-traction surface such as snow, ice or mud, the friction between the clutch plates will transfer a portion of the usable torque to the wheel with the most traction. The wheel that is on ice or snow will have a tendency to operate with the opposite wheel in a combined driving effort.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1993-199 ... 413d22eb36
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 11:14:43 2010

Minkäslaisella lukolla nämä murikat ovat:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-MUSTA ... 1e5af7de37

Mikä ois hyvä lukko ja mikä huono, kun ei oo kokemusta näistä amerikan herkuista?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 29. 13:31:41 2010

Eiköhän tuo ole kanssa trac-lokilla, sehän on se ihan peruslukko mikä noista jäykkäakselisistakin löytyy, esim. munkin mustangista. Muuten ihan hyvä lukko, mutta levyt kuluu (niinkun varmaan kaikista kitkalukollisista aikaa myöten), saa kiristettyä kyllä levyjen määrää muuttamalla, ja noihin saa hiilikuituisiakin levyjä jotka kestää pitempään. Ne ei oo kalliita.

Ja saa niihin sitten vallan ihan toisentyyppisiäkin lukkoja.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 15:11:48 2010

Ville K kirjoitti:Eiköhän tuo ole kanssa trac-lokilla, sehän on se ihan peruslukko mikä noista jäykkäakselisistakin löytyy, esim. munkin mustangista. Muuten ihan hyvä lukko, mutta levyt kuluu (niinkun varmaan kaikista kitkalukollisista aikaa myöten), saa kiristettyä kyllä levyjen määrää muuttamalla, ja noihin saa hiilikuituisiakin levyjä jotka kestää pitempään. Ne ei oo kalliita.

Ja saa niihin sitten vallan ihan toisentyyppisiäkin lukkoja.
Kuluuhan ne levyt toki, mut minkähän mallinen lukko ois hyvä jos ajatellaan hinta/laatu suhdetta ja sellanen johon ois kohtuu hintaiset huolto osat?
Niin ja tietysti lukon pitää ehdottomasti olla kireä, tyyliin jotain 75% tai jotain 500nm, miten se nyt sit sattuu oleen mainittuna.
Joitakin lukkojahan saa "kirrattua" tollaseks kireemmäks, mutta toiset on vaan huomattavasti kalliimpia osiltaan ja huolloltaan.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 29. 15:40:54 2010

Linkin halvassa lukossa S-jousi painaa rattaita ja levyjä toisiaan vasten noissa ei taida olla sellaisia ramppeja kuin näissä eurooppalaisissa levylukoissa jotka kiristyy, kun tehoa syötetään lisää perään.
Auburn Ected Locker Posi vaikuttaa mielenkiintoiselta siitä taitaa tulla sähköllä kiinteä spooli ja muuten on levyjä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 29. 16:21:33 2010

Siitä katselemaan, aikamonenlaisia lukkoja löytyy, huomioi myös poorien määrä, noita kun saa 31 poorisenakin (kestävämpi), jolloin tarvii siis vetareissakin tietty olla sen verran pooreja.. :D
http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R4 ... ferentials

Mutta tosiaan lukkoja saatavana ainakin lok-right, eaton, auburn, detroit locker, torsen jne.. alkuperäisen trac-lokin lisäksi. Niistä nyt luulis jo löytyvän sekä kukkarolle, että käyttöön sopiva. Itte oon nyt ainakin tyytyväinen tohon kirrattuun trac-lokkiin, vhän samaan tyyliin kiristettiin kuin viskoperäkin, eli levyt eri järjestykseen ja pari kitkalevyä lisää. Ei ainakaan vielä ole lipsunut kertaakaan, vaan aina piirtää kahdella. Hiekalla tuntuu vähän liiankin kireeltä.

Ja osien hinnoista, itse ostanut ihan suomesta eri vauhtiputkilta;
välitys, kaikki laakerit ja shimmit jne 250e (välityksiä saa 2.73:sta aina päälle kuuden.. :wink: )
lukon levysarja+lisälevyt n.100-150e
täydellisiä lukkoja saa alle kolmensadan, hiilikuitulevyilläkin.
Vetareista noihin IRS periin en osaa sanoa mitään, mutta jos ostaa jäykän vetarit ja tekee/teettää niistä, vai mites se puuhis asian ratkasi? No, jäykän vetarit on kans alle kolmesataa uutena, poorimäärästä riippuen, teräksiset 31:set maksaa sen n.300.
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 17:50:24 2010

Ville K kirjoitti:Siitä katselemaan, aikamonenlaisia lukkoja löytyy, huomioi myös poorien määrä, noita kun saa 31 poorisenakin (kestävämpi), jolloin tarvii siis vetareissakin tietty olla sen verran pooreja.. :D
http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R4 ... ferentials

Mutta tosiaan lukkoja saatavana ainakin lok-right, eaton, auburn, detroit locker, torsen jne.. alkuperäisen trac-lokin lisäksi. Niistä nyt luulis jo löytyvän sekä kukkarolle, että käyttöön sopiva. Itte oon nyt ainakin tyytyväinen tohon kirrattuun trac-lokkiin, vhän samaan tyyliin kiristettiin kuin viskoperäkin, eli levyt eri järjestykseen ja pari kitkalevyä lisää. Ei ainakaan vielä ole lipsunut kertaakaan, vaan aina piirtää kahdella. Hiekalla tuntuu vähän liiankin kireeltä.

Ja osien hinnoista, itse ostanut ihan suomesta eri vauhtiputkilta;
välitys, kaikki laakerit ja shimmit jne 250e (välityksiä saa 2.73:sta aina päälle kuuden.. :wink: )
lukon levysarja+lisälevyt n.100-150e
täydellisiä lukkoja saa alle kolmensadan, hiilikuitulevyilläkin.
Vetareista noihin IRS periin en osaa sanoa mitään, mutta jos ostaa jäykän vetarit ja tekee/teettää niistä, vai mites se puuhis asian ratkasi? No, jäykän vetarit on kans alle kolmesataa uutena, poorimäärästä riippuen, teräksiset 31:set maksaa sen n.300.
Kattelinkin jo vähä ebay tarjontaa, Auburnin lukot vois olla kans ihan jees... :roll:
Oisko jollain tietoo eri lukkojen toimivuudesta ja kestosta, ite murikka ja välitykset ilmeisesti kyllä kestää tollasen "pienen ison" moottorin väännöt?

Osia näyttäis pikaisella vilkaisulla löytyvän tosi hyvin, mut ite murikoiden löytö (hyvien ja edullisten) onkin sitten toinen juttu. :-#
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja xsx » La Toukokuu 29. 18:01:19 2010

Oisko gripperi yksi vaihtoehto? Itellä on gripperi omassa cossussa. tällä hetkellä ei moitittavaa, ainut että ei ole ehkä kaikkein paras normiliikenteessä, mutta jostain joutuu kärsimään :).
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Toukokuu 29. 18:04:10 2010

Joo, ei tuota perää kyllä rikki pitäis ihan kovin helpolla saada, jos ajattelee, että se kestää kuitenkin viritetyissä mustangeissakin samankaltaisia vääntöjä kuin viritetyissä cossuissa, ja melkoista väärinkäyttö muutenkin. Noihin vetariasioihin palatakseni, kahlasin puuhikse projektitopikkia läpi, niin ne IRS-perän omat tumpithan se oli muokannut kossun vetareille.
Ja pakkohan tohon IRS-perään on saada niitä tumppeja uutenakin, amerikkalaisten vehkeet kuitenkin kyseessä, samoin niitä kuoriakin saa varmaan uutena jostain, täytyis vaan löytää sopivat nettisivut...
Pedal tu tö metal!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 18:11:58 2010

xsx kirjoitti:Oisko gripperi yksi vaihtoehto? Itellä on gripperi omassa cossussa. tällä hetkellä ei moitittavaa, ainut että ei ole ehkä kaikkein paras normiliikenteessä, mutta jostain joutuu kärsimään :).
Sillä 1000€.lla kun saa paljon muutakin kuin lukon toisiin murikoihin.
Oon toki jo 2 vaiko jopa 3 kertaa laittanu ostoilmotusta klubin sivuille, että saa järkihintaista käytettyä (ZF tai Gripperiä) tarjota, niitä tarjouksia kun ei vaan oo tullu.
Yhtä koko murikkaa vaan on tarjottu klubin sisältä, mutta se ei täysin vastannut mun tarpeita ja oli "hiukan" ylihintainenkin.
Markkinahintojen mukaan pelataan ja järkeviä tarjouksia otetaan avosylin vastaan, erikoisen halpoja voin ostaa useammankin?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Cossuun toisen autonperää.....

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Toukokuu 29. 18:13:35 2010

Ville K kirjoitti:Joo, ei tuota perää kyllä rikki pitäis ihan kovin helpolla saada, jos ajattelee, että se kestää kuitenkin viritetyissä mustangeissakin samankaltaisia vääntöjä kuin viritetyissä cossuissa, ja melkoista väärinkäyttö muutenkin. Noihin vetariasioihin palatakseni, kahlasin puuhikse projektitopikkia läpi, niin ne IRS-perän omat tumpithan se oli muokannut kossun vetareille.
Ja pakkohan tohon IRS-perään on saada niitä tumppeja uutenakin, amerikkalaisten vehkeet kuitenkin kyseessä, samoin niitä kuoriakin saa varmaan uutena jostain, täytyis vaan löytää sopivat nettisivut...
Laitoin Jari Mäki Oy.lle Koskenkorvalle kyselyä menemään päivällä, katotaan jos sieltä kautta löytyis murikka jota lähtee sovittaan, kysyin koko akselistoakin, jos vaikka... :roll: :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin