uusia pultteja yms mk1:seen?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

uusia pultteja yms mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Lokakuu 7. 19:54:14 2007

Jaahas, projekti edistyy ja tarvetta olis tuoreille pulteille. MUTTA, tuossa -74 escossa on melko kirjavaa tuo pulttisysteemi eli esim. vaihdelaatikon kiinnitys käy normikierteillä mutta esim imusarja, pakosarja, kaikkia ihme muitakin pultteja ei voi käyttää normi rautakaupan valikoimasta. Eli, onko olemassa esim. joku erikoisruuviputka mistä voi näitä tuuma(?) kierteisiä pultteja metsästää tms.?

Sitten vielä samaan syssyyn, saako foordilta vielä sitä peltiläpyskää mikä tulee lohkon ja vaihdelaatikon väliin? Ainakin osanumero löytyy pellistä. Miten muuten yleensä, saako fordilta vielä tiivisteitä yms. mitä motonet ei tarjoa?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Lokakuu 7. 20:35:45 2007

Jos vanha pelti kelpaa niin niitähän löytyy joka sierran ja taunuksen paketin välistä, OHC siis

Jos kuitenkin muisti pettää eli ei ole sama niin löytyy kyllä nurkista muutama ihan kentinkin pelti

Pultteja ja muttereita pitäisi kyllä löytyä ihan paikallisista pulttiliikkeistä, ovat vielä "ei niin erikoisia" tuumakokoja

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: uusia pultteja yms mk1:seen?

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Lokakuu 7. 21:08:20 2007

cossuton kirjoitti:Jaahas, projekti edistyy ja tarvetta olis tuoreille pulteille. MUTTA, tuossa -74 escossa on melko kirjavaa tuo pulttisysteemi eli esim. vaihdelaatikon kiinnitys käy normikierteillä mutta esim imusarja, pakosarja, kaikkia ihme muitakin pultteja ei voi käyttää normi rautakaupan valikoimasta. Eli, onko olemassa esim. joku erikoisruuviputka mistä voi näitä tuuma(?) kierteisiä pultteja metsästää tms.?
Tuumakierteellä ovat kentissä ja kyllä useimmista ruuvikaupoista löytyy tuumakierteisiä pultteja. Jos löytyy edes joku malliksi mukaan ottaa, niin osaavat kyllä siitä kierteen tulkita.
En enää muista noitten kokoja, mutta taisivat olla UNF-kierteellä suurin osa.
Joku guruista varmaan osaa kertoa tarkemmat faktat.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tuumapultit

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Su Lokakuu 7. 21:13:41 2007

Itse olen hakenut tuumaisia Uudenmaan Pultista Järvenpäässä, Vanha Yhdystie 17. Valikoima, palvelu ja hinnat mielestäni kohdallaan. Ihan erikoisia ei kai uusia löydykään, mutta kaikki tavallisimmat ja vähän enemmänkin.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Lokakuu 7. 21:44:14 2007

kent koneessa imu/pakosarja 5/16UNC
sitten ne pienemmät jakopää/öljypohja 1/4UNC
vauhtipyörä 3/8UNF

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vielä pulteista

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Su Lokakuu 7. 21:52:59 2007

Olen itse katsellut, mutta en kokeillut ruuvi.net'ä. Aika paljon tuumaisiakin. Onko muilla kokemuksia?

Järeämpiä laadukkaita ja erikoislujia pultteja kuuluu löytyvän Caterpillarilta, Vantaa Lento. Sitten ovat tietysti jenkkiosaa myyvät firmat. Siellähän tuo "tuumavamma" on tuttua.

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Tuumakoon pulteista/muttereista

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » Su Lokakuu 7. 22:00:49 2007

Itse hankin meidän Escorttiin kaikki tuumakoon pultit tuolta Ruuvi.net kautta ja hyvää tavaraa oli ja nopeat toimitukset, suosittelen. Täältä meiltä päin ainakin ruuviliikkeistä oli sula mahdottomuus löytää tuumakoon pultteja sen enempää kuin muttereitakaan.
Jari Kaukonen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 7. 22:18:11 2007

Lohja on yllättävän lähellä ihmisasutusta :wink:
Joten: Nummelassa länsireunalla paloaseman ja Varaosan jälkeen (300m) oikealla puolella (keskustaan päin) "Pultti-Koponen" eli Baltic-Bolt. Ovat pitäneet allekirjoittaneen milli- ja tuumapulteissa kohta 25v...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Lokakuu 8. 6:02:28 2007

jjs kirjoitti:Lohja on yllättävän lähellä ihmisasutusta :wink:
Joten: Nummelassa länsireunalla paloaseman ja Varaosan jälkeen (300m) oikealla puolella (keskustaan päin) "Pultti-Koponen" eli Baltic-Bolt. Ovat pitäneet allekirjoittaneen milli- ja tuumapulteissa kohta 25v...
Ai saakutti, sinne siis..

Brenda: muistatko "ulkoa" kaasarin kiinnityspultit imusarjaan, niin vois nekin vaikka hakea :)

Ilmeisesti kun pako/imusarjassa on noita pinnapultteja, niin onko niitä pakollista käyttää? Käykö esim. normi pultti ja kiristinprikka väliin? Sama myös imusarjassa..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Lokakuu 8. 16:49:15 2007

Vielä yksi:

Mikä on se erikoishylsy, millä saa vauhtipyörän pultit auki? Ja mistä saa?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Lokakuu 8. 20:16:09 2007

cossuton kirjoitti:Vielä yksi:

Mikä on se erikoishylsy, millä saa vauhtipyörän pultit auki? Ja mistä saa?
eikös se ole normaali 12 kulmainen perushylsy. tais olla 9/16", nelitoistamillinenkin varmaan menee...
kaasarin kierrettä en muista, mutta jos se on noin 8mm ja tiuha, niin silloin se on 5/16"UNF

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Lokakuu 17. 6:03:11 2007

Hullu mesta se "pultti-Koponen" :D
Älytön teollisuushalli ja pulttimyynnillä menestyy? Noh kuitenkin, hyvä palvelu ja kaikki pultit löyty. Konetta jo kasattu hyvällä menestyksellä.. :wink:

Olisko kellään tarkkoja kuvia escon konehuoneesta, kun itsellä jäi jostain syystä puuttumaan pari kuvaa tietyistä paikoista, että näkis noita johtoja :D tosin kaikille johdoille on kyllä paikat, mutta pari vielä epäilyttää..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Lokakuu 18. 5:58:11 2007

Hemmetin hemmetti.. ei liity aiheeseen mutta tietääkö kukaan kumminpäin nuo moottorin tukikumit tulee tuohon kenttiin? Empä katsonut että olivat erilaiset irroitusvaiheessa ja nyt tarkemmin tarkasteltuna eri pituiset :(

Toisen kumin takana lukee raudassa 7 ja toisessa 4? Eli moottoritilassa katseltuna, kumpi kumpaan? Korjausopas ei opastanut..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » To Lokakuu 18. 8:47:56 2007

cossuton kirjoitti:Ilmeisesti kun pako/imusarjassa on noita pinnapultteja, niin onko niitä pakollista käyttää? Käykö esim. normi pultti ja kiristinprikka väliin? Sama myös imusarjassa..
Yksi hyvä syy käyttää pinnapultteja on se, että kannesta ei kulu kierteet, ja pultti on aina pohjalla kun alkaa kiristämään. Harmillisen pehmeää ainetta se alumiini. :?
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

Vastaa Viestiin