Kysymyksiä Cossusta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tomppa78
Ylläpitäjä

Kysymyksiä Cossusta

Viesti Kirjoittaja tomppa78 » To Syyskuu 27. 15:49:23 2007

Kolme lyhyttä kysymystä:
1. Jos vaihdattaa hydrauliset venttiilinpainimet kossuun, niin onko jotain muita juttuja, mitkä kannattaisi hoitaa samalla?
2. Voiko moottorinohjausjärjestelmissä hyvä ja halpa kohdata? Onko kokemuksia esim. DTA:sta, Hestecistä, Haltechista, ruotsalainen Nira jne.?
3. Kannattaisiko sijoittaa kysymyksessä 2. mainittujen laitteiden hinta (n. 2000 euroa) johonkin muuhun, jos moottori on kuitenkin hyvässä kunnossa, eli ei kaipaa remonttia?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Kysymyksiä Cossusta

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Syyskuu 27. 18:15:43 2007

tomppa78 kirjoitti:Kolme lyhyttä kysymystä:
1. Jos vaihdattaa hydrauliset venttiilinpainimet kossuun, niin onko jotain muita juttuja, mitkä kannattaisi hoitaa samalla?
2. Voiko moottorinohjausjärjestelmissä hyvä ja halpa kohdata? Onko kokemuksia esim. DTA:sta, Hestecistä, Haltechista, ruotsalainen Nira jne.?
3. Kannattaisiko sijoittaa kysymyksessä 2. mainittujen laitteiden hinta (n. 2000 euroa) johonkin muuhun, jos moottori on kuitenkin hyvässä kunnossa, eli ei kaipaa remonttia?
Haltechin valitsisin minä. Ja jos oikeesti aletaan virittää niin suuttimet,cooleri,ahdin ym. perus hilppeet päivitykseen. Toki kaikki riippuu siitä mitä sille autolle on muuten meinannu tehdä. Jos meinasit pitää sen lähes vakiona niin en nää mitään syytä siihen et miks ruisku pitäs vaihtaa. Hyvää ja halpaa ei ole,halvalla saattaa saada ihan toimivan ratkaisun mutta hyvä se tuskin on.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Kysymyksiä Cossusta

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 27. 18:28:38 2007

tomppa78 kirjoitti:Kolme lyhyttä kysymystä:
1. Jos vaihdattaa hydrauliset venttiilinpainimet kossuun, niin onko jotain muita juttuja, mitkä kannattaisi hoitaa samalla?
Eipä siinä muuta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Kysymyksiä Cossusta

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 27. 18:33:41 2007

tomppa78 kirjoitti:Kolme lyhyttä kysymystä:
1. Jos vaihdattaa hydrauliset venttiilinpainimet kossuun, niin onko jotain muita juttuja, mitkä kannattaisi hoitaa samalla?
Nokkahihna ainakin menis samalla helposti ,kun nokat joutuu kuitenkin irrottamaan.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Kysymyksiä Cossusta

Viesti Kirjoittaja magelius » To Syyskuu 27. 19:12:19 2007

KtK kirjoitti: Nokkahihna ainakin menis samalla helposti ,kun nokat joutuu kuitenkin irrottamaan.
No kyl se aika paljon teettää lisää työtä.. Lähinnä se kampuran päässä oleva hihnapyörän irroitus ja tilan ahtaus.
Se on ihan sama homma vaihtaa se hihna jälkeenpäinki.. Mutta ota kuitenki selvää paljon hihnalla on ajettu/onko se vaihto kunnossa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kysymyksiä Cossusta

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Syyskuu 29. 15:20:46 2007

KtK kirjoitti:
tomppa78 kirjoitti:Kolme lyhyttä kysymystä:
1. Jos vaihdattaa hydrauliset venttiilinpainimet kossuun, niin onko jotain muita juttuja, mitkä kannattaisi hoitaa samalla?
Nokkahihna ainakin menis samalla helposti ,kun nokat joutuu kuitenkin irrottamaan.
Suosittelisin ite hankkimaan ainakin venttiilikopan tiivisteen ja mahdollisesti hytikat, niin säästät mahdollisesti useita kymppejä... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Syyskuu 29. 17:13:24 2007

nokka-akselin stefat vaihtuis samalla.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Vastaa Viestiin