escortin palkki/alatukivarret

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

escortin palkki/alatukivarret

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Elokuu 28. 4:28:09 2007

Kuinka paljon voi escon tukivarren pultin reikiä siirtää ulospäin että vakaaja vielä taipuu paikoilleen.tai mikä on mitta että vakaajaa ei tarvi enään painaa sisälle vaan olis justiin kohdalla varteen nähden?
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Elokuu 28. 8:00:03 2007

älä siirrä tukivarren reikiä ulospäin. tukivarsien reikien välinen mitta pitäisi olla suurin piirtein sama kuin sisempien raidepäiden välinen mitta.
muuten tulee joustoissa huomattavia auraus/haritus muutoksia.
vakaajaa voi taivuttaa.

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Elokuu 28. 8:18:41 2007

Kunnon kuormansidontaliinalla vakaaja menee paikalleen helposti.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Elokuu 28. 12:27:58 2007

joskus vaan tuollaisia nähnyt joissa siirretty ja olisi kuulemma mutkaominaisuuksia parantanut mut tiedä sitten toimiiko,tuo haritus yms kyllä muuttuu joustoissa,kovin syviä joustoja ei tuo escortin alusta kyllä tee.joskus olen asentanut vakaajan sillain että oon hallitunkilla painanut seinää vasten yms virityksiä :D
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Elokuu 28. 14:54:28 2007

Tuos Ford Escort Rally Preparation kirjassa näyttääpi olevan että 1/4" ulos- ja 1/4" ylöspäin. Mutta tuo mitta on juurikin kait tuolle ralli alustalle = pitkät jouset ja aika korkea. Tuolla 1/4" nostolla saadaan korkeaan alustaan raidetangot sopivampaan kulmaan. Näyttäis lukevan et tulee tuolla säädöllä normi autoon 1-1,5asteen camberi.

Mutta jos tuota vetäis vain tuon 1/4"=6.35mm ulos niin ei vaikuttais siihen raidetangon kulmaan niin rajusti? viisaammat varmaan osaa sanoo paremmin.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Elokuu 28. 16:56:27 2007

HarriS kirjoitti:Kunnon kuormansidontaliinalla vakaaja menee paikalleen helposti.
Tuo on ihan toimiva kikka

Nosturilla jos pääsee tekemään niin riittää että on pyörät kiinni ja toinen vetää käsineen pyöriä lähemmäs ja toinen pujottelee pultin paikalleen

Helpottaa myös kun hellää etukiinnikkeistä löysälle

Vastaa Viestiin