St200 piristämistä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

St200 piristämistä

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Elokuu 4. 8:51:58 2007

Tuli tommonen farkku hommattua. Mitäs palikkaa porukka on noihin laittanut kulkupuolen parantamiseksi? Onko saatavana jotain lastua?putkistoa? Jotain lukemia mitä vaikuttaa tehoihin/vääntöön? Onko tosta putkiston loppupään vaihtamisesta muuta iloa kuin visuaalista?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Elokuu 5. 11:38:28 2007

Toistaseksi on riittäny vakiotehotkin ;) Noh mitä nyt tiisseli caddy näytti takavaloja ;) paksua oli savu

Missä kunnossa on putkisto? itellä ainakin takapönttöjen kuoret haihtunu taivaalle. Sisimmäinen kuori kuitenkin ihan kova. Oisko sinne lipsahtanu ruostumatonta...
Tuo farkun putkihan on hieman erilainen kuin sedanissa/viistoperässä. Kiertää eri välistä ja on hieman (100mm) pidempi
Mongooselta löytyy putkisto jota vähän jatkamalla pitäs sopia. Ja sillois se menee taka-akselin kohdalla keskeltä kuten sedanissa.
Ricerocketuk:sta kotiin tuotuna 450€. Varmasti halvin. Sais vaan jemmattua ton verran joutilasta valuuttaa niin tilaisin itellekki.

Jenkkilän poijjaat on ainakin pakosarjoja ja y-putkea vaihtaneet paremmin virtaaviin. Tuossahan on esikatit pakosarjoissa.

ja vortechilta löytyy apua tehon puutteeseen ;)

Missä kunnossa on muuten etutukivarret? varsinkin puslat. Omasta aivan paskana.
Tarvikkeena ei ole löytyny tukivarsia eikä puslia Euroopasta. Tukivarret ja puslat löytyy kyllä OCAP:n nettiluettelosta cougarin kohdalta.
Cougarissa on sama tukivarsi kuin st200:ssa. Ja hintaa fordin tiskillä 302€ kappaleelta.

Mulla on nyt jenkkilässä kysely menossa mercury cougarin tukivarsista mutta ei tunnu olevan kovin sukkelia vastaileen sähköpostiin.
Paikallistarahaa hintaa 75$/kpl eli tämänpäivän kurssilla ihan sopivan hinta. Jos eivät tiistaihin mennessä vastaa niin kyselen toisesta putiikista.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Elokuu 5. 14:48:38 2007

Joo kyllähän toi ihan kivasti menee noinkin, mutta hiukan tuntuu laiskemmalta kuin korppari.

En oo autoa sen tarkemmin vielä kerenny syynäämään, mutta ton joo huomasin, että takapönttöjen päälikuori on aika haperossa kunnossa.

Tukivarsista ei tietoa, mutta ei ainakaan ajossa tunnu olevan mitään vikaa.
Täytyy jossain vaiheessa ja laittaa toi putkisto harkintaan ja alkaa metästämään lastua.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Elokuu 5. 15:28:06 2007

Juu itekki kyselin muukkoselta lastua kun se on mulle vähän velkaa.
Oisko Rune vielä lomalla kun ei oo mitään vastannu.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 5. 16:56:21 2007

Unichip , putkisto ja filtteri niin vähän reilun 10 heppaa niillä taitaa saada.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Elokuu 5. 18:08:10 2007

Sittehä se sutii jo kaavion läpi :lol: :lol:
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 5. 19:13:10 2007

TeRoK kirjoitti:Joo kyllähän toi ihan kivasti menee noinkin, mutta hiukan tuntuu laiskemmalta kuin korppari.
En ole (muistaakseni) koskaan ajanut ST200:lla. Jos se on näitä uuden tyyppisiä fjoortin moottoreita joissa "ei tunnu" tapahtuvan mitään mutta tapahtuu kuitenkin (ja näitähän lehdistö ylistää). Veto on ilmeisesti sellaista nauhamaista menoa, niin varmasti tuntuu erilaiselta kuin esim. BOA, jossa moottori herää ylhäällä henkiin.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Elokuu 5. 22:29:14 2007

Joo semmonen nauhamainenhan tossa se kiihtyvyys on. Tosin kyllä tossakin tulee jonkinmoinen piikki kun päästään oikealle kierrosalueelle.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 6. 18:53:24 2007

Onko tän ikäsessä autossa jo jotain vaatimuksia kun pakoputkistoa rakennetaan?
Kun yks tuttu höpisi, että pitäs vaimentimetkin olla tyyppihyväksyttyjä.
Entä noi pakosarjassa olevat esikatit. Tuleeko siitä jotain ongelmia jos ne jättää pois?

Huomasin muuten juuri, että tossahan on vielä ihan sama ajotietokone/kello softa kuin korpparissakin. Ajotietokoneen nappia kun pitää pohjassa niin pääsee sinne lisävalikkoon mikä korpparissakin on.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 6. 22:13:05 2007

TeRoK kirjoitti:Onko tän ikäsessä autossa jo jotain vaatimuksia kun pakoputkistoa rakennetaan?
Kun yks tuttu höpisi, että pitäs vaimentimetkin olla tyyppihyväksyttyjä.
Entä noi pakosarjassa olevat esikatit. Tuleeko siitä jotain ongelmia jos ne jättää pois?

Huomasin muuten juuri, että tossahan on vielä ihan sama ajotietokone/kello softa kuin korpparissakin. Ajotietokoneen nappia kun pitää pohjassa niin pääsee sinne lisävalikkoon mikä korpparissakin on.
Kyllä pitäisi olla hyväksyttyjä vaimentimia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Elokuu 14. 18:13:59 2007

siipicossu kirjoitti:Unichip , putkisto ja filtteri niin vähän reilun 10 heppaa niillä taitaa saada.
Näinhän se taitaa olla,Performance Ford numero 3/2006 ne laittoi Mongoosen putkiston,Pipercrossin suodattimen ja Superchip Bluefin.Tulokset olI:Ennen Power 195bhp,Torque 165lb/ft ja Jälkeen Power 202bhp,Torque 169lb/ft.Tämä oli varmaankin se kultainen keskitie.


Ne testasi myös jokaista erikseen ja Bluefinillä ja ilman,tässä tuloksia.Panel Filter Power 4bhp ja Torque 5lb/ft ja Panel Filter+Bluefin Power 7bhp ja Torque 13 lb/ft.

Induction kit Power 8bhp ja Torque 8lb/ft ja Induction kit+Bluefin Power 14bhp ja Toeque 17lb/ft


Mongoosesta ne totesi seuraavasti:With the car back on the rollers, we ran it again without the Bluefin to see what gains we would get over just having the induction kit fitted.
Peak power remained the same, although there was a small increase in the low-down power and torque.
The system also sounds brilliant, giving a nice throaty burble without being too loud.Power 8bhp ja Torque 8lb/ft.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Elokuu 14. 21:06:40 2007

Ahaa eli tuolla on saatu filtterilläkin lisää henkeä.
Kun eikös noista ollu jollain kokemuksia, että vapaavirtaus suodin hukkasi hevosia.
Joo no tosta bluefinin lastusta ei ja tiedä... tai eikös se ole ihan uus softa vakio lastuun obd portin kautta.
Voipi löytyä parempiakin vaihtoehtoja. Tossa saattaa olla vielä aika rajoitettu muutos softassa päästöjen tms. vuoksi.
Eikös se luvannu jotain säästöjä bensan kulutuksessakin. vähän pistää epäilemään aina noi lupaukset, että teho kasvaa ja kulutus laskee :roll:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 14. 21:22:50 2007

TeRoK kirjoitti:Ahaa eli tuolla on saatu filtterilläkin lisää henkeä.
Kun eikös noista ollu jollain kokemuksia, että vapaavirtaus suodin hukkasi hevosia.
Jollakin oli kokemuksia siitä, kun sai lämmintä imuilmaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Elokuu 14. 23:29:40 2007

siipicossu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Ahaa eli tuolla on saatu filtterilläkin lisää henkeä.
Kun eikös noista ollu jollain kokemuksia, että vapaavirtaus suodin hukkasi hevosia.
Jollakin oli kokemuksia siitä, kun sai lämmintä imuilmaa.
Jos oli kyseessä toi mun tavallinen v6 mondeo ,niin näin oli asia ja vain tunnetusti hyviä vaparisuodattimia voi suositella ja jotenkin tarttis kylmä ilmakin johtaa siihen.

Esim helteellä valoissa kuumenee koko vaparifiltteri tosi kuumaksi ja saa ajella moottoritiellä pitkään ,ennenkuin jäähtyy.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 15. 13:54:40 2007

Joo kai siihen pitäs sitte rakentaa joku eristys ja ilmanotto ulkoa. Tai sitten laittaa paneelimallisen vaparin vakiopönttöön.

Noi pakosarjojen esikatit vois kyllä nyppästä pois ja rakentaa uuden donwpipen ja mahdollisesti peltisatsit. Luulisin, että siellä on vielä piilossa muutama koni.

Onko tommosesta---> http://www.voimaa.com/ paikasta kellään tietoa?
Kaveri on vaan perjantaina sinne menossa S4:sta lastuttamaan. Aika edullisia hintoja oli äkkiä kattoen.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 15. 14:00:47 2007

TeRoK kirjoitti: Noi pakosarjojen esikatit vois kyllä nyppästä pois ja rakentaa uuden donwpipen ja mahdollisesti peltisatsit. Luulisin, että siellä on vielä piilossa muutama koni.
Jonkun verran varmasti saa lisää.
Omaani olen ajatellut uutta y-pipeä ja isompaa kattia sen jälkeen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 15. 14:24:34 2007

KtK: oliko sulla kartio- vaiko paneelifiltteri? St200 pitäs ilmanputsarinkotelon olla erilainen kuin tavallisessa v6:ssa. Taitaa yks ilmanotto olla enemmän.

Mitä määräykset OIKEASTI sanoo noista katalysaattoreista. Mondeossahan on 2 esikattia pakosarjoissa ja sitten on oikea yhteinen katalysaattori putkessa. Kyllähän autoon katalysaattori jää vaikka pakosarjat vaihdettaisiinkin katittomiin. Niitä näkyy jenkkilässä olevan myynnissä...ja tietty y-putki myös. Vai joutuuko pakosarjoihin hitsailemaan katin kuoret ;)

Löytyykö voimaa.com sälleiltä st200:een lääkettä? Kaverin astraa (2.0 DI 16v - muistaakseni) käytettiin Digituningin pajalla...ohjelma oli sen verran hukassa että nörtit ympäri Eurooppaa joutu koodaamaan että ohjelma saatiin samalle päivää. Asennus tapahtu hämärissä olosuhteissa eli illalla paikallisen huoltoaseman parkkipaikalla. Ja hyvin toimii. Tulipas siitäkin ooppelista ihan ajettava kulkine. Ja hinta oli erittäin edullinen!

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Elokuu 15. 14:57:07 2007

[quote="hoopee"]Noh mitä nyt tiisseli caddy näytti takavaloja ;) paksua oli savu

[quote]

Sorry offtopic, mutta noi vanhat diesel caddyt todella kulkee! Itse yritin sellaisen perässä pysyä eilen... Ei toivoakaan! :lol:
Pedal tu tö metal!

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 15. 16:29:20 2007

hoopee kirjoitti:
Löytyykö voimaa.com sälleiltä st200:een lääkettä?
Ei näkyny ainakaan sivuilla olevan muuta kun diiseleihin fordilla, mutta käskin kaverin nyt kysellä, että saisko siihen jotain räätälöityä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 15. 16:34:40 2007

Tuolta löytyy st200 ainakin jotaan.
http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ke Elokuu 15. 17:04:16 2007

siipicossu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Ahaa eli tuolla on saatu filtterilläkin lisää henkeä.
Kun eikös noista ollu jollain kokemuksia, että vapaavirtaus suodin hukkasi hevosia.
Jollakin oli kokemuksia siitä, kun sai lämmintä imuilmaa.


Tota hommaa olen kans ite miettiny,että miten on kumpi todellisuudessa on parempi normaali boxiin laitettava vai semmonen ämpärin kokoinen putsari?Kun lämmintä ilmaa se saa,kun kone lämpiää ja tuo moottoritilakin on aikas lailla tiivis.Näin ajatellen tuo normaali boxiin laitettava olis todellisuudessa parempi vaihtoehto.Mutta mene ja tiedä sitten.Kokemuksia?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 15. 18:41:56 2007

Hesus kirjoitti:Tuolta löytyy st200 ainakin jotaan.
http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm
No iepä olis kyllä pahan hintanen toi pelkkä lastu.
Siitä seuraava pykälä jossa laitetaan lisäksi orkkisboksiin filtteri (+2hv) onkin sitte taas suhteessa törkeen kallis :shock: Melkeen kannattaa ite hommata
:lol:
Eikä putkistokaan hirveesti näy vaikuttavan.
Toi esikattien poisto olis kyllä hyvä testata.
No. Menee varmaan ens kesään ennen kun paljoa ehtii tohon mitään tehdä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Elokuu 15. 20:59:31 2007

hoopee kirjoitti:KtK: oliko sulla kartio- vaiko paneelifiltteri? St200 pitäs ilmanputsarinkotelon olla erilainen kuin tavallisessa v6:ssa. Taitaa yks ilmanotto olla enemmän.
Kartio oli paikalla.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 15. 21:37:18 2007

KtK kirjoitti:
hoopee kirjoitti:KtK: oliko sulla kartio- vaiko paneelifiltteri? St200 pitäs ilmanputsarinkotelon olla erilainen kuin tavallisessa v6:ssa. Taitaa yks ilmanotto olla enemmän.
Kartio oli paikalla.
Pikkuisen se ainakin päältä eroaa tavallisen V6:n kotelosta.
Sisältä en ole vertaillut kun ei ole tavallisen V6:n koteloa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Elokuu 15. 21:52:27 2007

Eikö nyt olis kuitenkin viisainta antaa sen olla ihan tehtaan kuosissa. Noilla poppakonsteilla kun ei sitä voimaa saa sen vertaa lisää, että eron huomaisi. Todennäköisempää on että vaikutus tehoon on täysin päinvastainen mitä on alunperin haluttu.

On vaan aika outoa tehdä kalliiseen vehkeeseen arveluttavia rakennelmia ja tietoisesti hankkia ongelmia. 5hv lisä jossain juuri ennen rajoitinta ei vielä kuuhun vie, kun käyrä on jo hyvän aikaa ollut laskussa kun tuo mullistava tehonlisä ilmestyy.

Ennenkuin aloitatte pilaamisen, tehkää mittaus. Jyrkkään ylämäkeen vitosella 80 km/h, kaasu pohjaan ja kello käyntiin. Aika mäen päällä kirjataan. Sitten viltteri riekaleiksi, katit rautakangella tyhjiksi ja asennetaan 800e takapönttö 6" peräreiällä. Testi toistetaan, muistakaa valehdella tuloksissa ettette saata itseänne naurunalaisiksi.

Sopiva hymiö lienee paikallaan tähän.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Elokuu 15. 22:11:45 2007

Norkkuja ei hyväksytä tässä klubissa. Virittää ja väkertää pitää ,vaikka menis kuin pal vaan mettään :lol:

Esim Tommosella halvalla g-techin mittarilla selviää aika luotettavasti laskeneiden hevosvoimien määrä.

St200 mondeoon on olemassa vakioputsaria enemmän hevosvoimia tuottavia filttereitä. Ebayssa on myynnissä melko asiallisia paketteja kylmän ilman otolla.

Se on sitten eri juttu ,huomaako muutaman pollen lisää missään. Miellyttävät imuäänet ainakin saa. Ei tarvii kiekkamittarin mukaan kattoa.

Ja tosiaan pakopuolen alkupäässä ne lukuisat konit jää laitumelle.

Ei kai ny kukaan oikeesti rupee jotain itse hitsattuja 5" tuumasia takapönttöjä asenteleen mondeoon. Pelkäät Arska liikaa ihmisten puolesta :wink:

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Elokuu 16. 8:05:21 2007

Arska on vaan kateellinen 8)
Toiset tekee mitä osaa ja me tehdään mitä halutaan!

Ja pilkkua viilaten esim. Mongoosen putkisto katilta taakse KAHDELLA takapöntöllä (taittaa olla 3.5" röörit") maksanee 450€ halvimmiillaan kotiin tuotuna. Aika kaukana 800 eurosta per takapönttö...mitä lie voortilla putkisto maksaa? Mulla ainakin rupeaa takaosa olemaan vaihtokunnossa.

Ja eikös se ole jo tietosesti ongelmien hankkimista ku voortin ostaa?

eli jos sulla arska ei oo muuta sanomista nii oo ees vähän aikaa hiljaa!

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 16. 13:04:16 2007

Joo kova pala tuntuu olevan arskalle tämä aihe.

Kyllä mulla ainakin kova usko on, että tossakin on hevosia piilotettuna vielä jokunen.
Ei ne hommat aina mene niinkuin haluaisi. Nyt kun perheessä on vuoden vanha kersa niin oli pakko ryhtyä kompromissi ratkaisuihin. Eli farkku hankittiin, mutta harastuksen jatkuvuuden takaamiseksi sentään st200.
Eihän toi samanlainen viriaihio ole kuin vaikka cossusierra, mutta tässä vaiheessa kun oli vielä 150000e asuntolaina päällä en uskaltanut maksaa saman yli kymppitonnia 17v vanhasta autosta.

Kyllä ajatus olis jossain vaiheessa vielä semmonen itelle leluksi hommata, mutta sitä odotellessa laitetaan mondeota.

Ja mitä tulee tohon nousevaan tehokäyrään tulee niin tossa on kyllä vakiona tehokäyrä melko ihmeellinen kun huipputeho on siellä rajottimen tuntumassa.
Saattaa hyvin olla, että käyrä paranee kun hiukan tehdään muutoksia.
Eikä tommonen lastu/filtteri/putkisto modaus nyt vielä niin "arvelluttava viritys" ole. Eriasia sitten on jos aletaan koko moottorin ohjausta rakentamaan uusiksi ja konetta aukomaan. Siihen en (ainakaan vielä:wink: :lol: ) lähtisi itsekään näinkin "uudessa" autossa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 16. 15:27:47 2007

Mä olen ehdottomasti sen kannalla että jollet muuta tee, niin katit pois ja sassiin. Jopa Arskakin voi myöntää että se on kustannustehokkain tapa saada tuommoseen pötköön lisää joitakin hevosia. TeRokki ja muutamat muut mukaan lukien, mm. Minä, tiedämme mitä ihmeitä se saa BOA:ssa aikaan.

Ja muutenkin, se on ihan periaate kysymys.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Elokuu 16. 17:28:22 2007

HOOPEE: En tod. ole kateellinen, mutta olen helvetin vahingoniloinen jos järkipuhe ei tehoa. Osaamisesta älä kehtaa selittää yhtään mitään.


TEROK: Arveluttava viritys tuo nimenomaan on. Virityksen tapauksessa kone pistetään levälleen ja tehdään toimenpiteet joilla lisää voimaa tulee.


MOUTINE: Miksi tehdä turhaa työtä, ruuvata katteja paikalleen ja pois leiman aikoihin, kun hyöty on niin vähäinen ettei sitä käytännössä huomaa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 16. 17:39:45 2007

On se kumma asia ettei tässä kerhossa saa puhua muiden kuin 2 litrasten cossujen virittämisestä. Jonkun pitää aina alkaa asiasta mussuttamaan vaikkei ko. henkilöillä olisi edes mitään henk. koht. intressejä asiaan.

Kyllä noita lastutuksia on tehty maailman sivuun. Tietysti turbo koneissa hyöty on suurempi, mutta kyllä noissa vapareissakin yleensä tehtaan ohjelmissa parannettavaa on kun niissä on kuitenkin otettu huomioon kaikkein tiukimmat päästörajoitukset/kulutus/käyttömukavuus yms.
Ja putkistossa on varmasti parannettavaa tehtaan jäljiltä kun ei tarvitse niin tarkkana olla äänenvoimakkuuksien kanssa.

En kyllä ymmärrä mikä siinä on, ettei autoa saisi virittää maltillisesti vaan heti pitäisi olla lyömässä konetta atomeiksi ja palloa kylkeen miljoonabudjetilla. Ei pitäisi olla keneltäkään pois jos lähdetään kutittelemaan vähän lievemmin.
Ei nimittäin juurikaan nappaa tommosesta etuvetoisesta käyttörassista alkaa konetta levittämään tallin lattialle kun se juuri sen takia ostettiin ,että tarvittaessa on aina auto lähtövalmiina.
Rahatilanteen vuoksi ton korpparin joudun myymään ja jos tilanne olisi toinen niin korppi pysyisi varmasti tallissa ja jatkaisin sen laittamista.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

st:200 piristäminen

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » To Elokuu 16. 17:41:02 2007

eikös se niin mee et jokainen tekee mitä haluaa ja kysyy sit neuvoja kun tarttee 8)
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 16. 17:57:56 2007

Arska kirjoitti:MOUTINE: Miksi tehdä turhaa työtä, ruuvata katteja paikalleen ja pois leiman aikoihin, kun hyöty on niin vähäinen ettei sitä käytännössä huomaa?
Hah! Ensinnäkin... jos BOA:ssa ero oli 15-20hp ja hengitys parantui yläpäässä, niin miksei tuommosessa Montsikassakin. Varsinkin kun ST200 on kierroshenkinen kone normaaliin kutoseen verrattuna. Toisekseen... tekee laippaliitoksella putken, niin homma hoituu käden käänteessä. Kolmannekseen... Kuten jo sanoin se on periaate, ne ahdistaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Elokuu 16. 21:30:29 2007

Tuostahan ei mittaustuloksia ollut vakioputkistolla? Eli optimistisen penkin piikkiin saa laittaa tuon teholisän. Toiseksi, niinkuin jo aikaisemmin totesin että käyttökelpoiselle alueelle ei tule yhtään lisää ja kolmanneksi, minun periaate on se ettei turhaa työtä kannata tehdä. Ainakaan turhasta ei kannata maksaa, se vasta ahdistaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 16. 23:40:16 2007

Oletko noita paljonkin rakennellu kun noin tarkkaa tietoa on kyseisistä laitteista?
Mikä on esimerkiksi käyttökelpoinen alue?
Vakioputkiston tuloksista niin vakionahan tossa koneessa (jos nyt boaan hypättiin) on se 195hv@5750rpm ja kun ostin korpparin niin siinä ei ollut muuta muutosta kuin kartiofiltteri ja virtaavampi putkisto ilman katteja. Penkissä tuli lukemat 205hv@5500rpm
Ja siihen peltisatsit lisää ei vaikuttaneet mitään, mutta kun säädettiin smt:llä kartat siihen sopivaksi niin 220hv@5400rpm
Mikä arska esim. Tuossa käyrässä on se käyttökelpoinen alue sitten kun tuossa on ainakin kokoalueelle saatu teholisäystä.

Voin kertoa, että tuntee perseen alla eron vakioon.
Jos saisi vaikka tota luokkaa onnistumaan mondeossakin homman niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Elokuu 17. 0:22:55 2007

niinkuin jo aikaisemmin totesin että käyttökelpoiselle alueelle ei tule yhtään lisää ja kolmanneksi, minun periaate on se ettei turhaa työtä kannata tehdä. Ainakaan turhasta ei kannata maksaa, se vasta ahdistaa.
Eikös se ole tämän harrastuksen tarkoitus, että kokeillaan mikä vaikuttaa, ja mihin? :shock:

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Elokuu 17. 8:45:16 2007

Lääkettä löytyy...varmaan arskan mielestä sitä oikeeta virittämistä.
ps. otsikossa puhutaan piristämisestä

http://www.dragtimes.com/Ford-Contour-T ... -3970.html
http://www.dragtimes.com/Ford-Contour-T ... -6898.html
http://www.geocities.com/svt_mondeo/contour.html
http://www.contour.org/ceg-vb/forumdisplay.php?f=19

http://www.ctamotorsports.com/contourim ... s_dyno.jpg
Siinä on vähän käytää putkien vaihtamisesta. ei toki st200. vain 660$

Siinä lisää: http://www.nautilusperformance.com/id59.html

Toisille vaan riittää heppakin lisää vaikka kuinka joutus kattia ruuvaamaan edestakas. Turhaa hommaa? No eikös harrastaminen sitä olekki 8)
Olikin kyse siitä että saako ne esikatit heittää hukkaan kokonaan pakosarjojen mukana.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 17. 10:43:05 2007

Tuolla contour.orgissa on hyvää juttua ja hyvät HOWTO jutut erilaisista modauksista ja muista tee se itse jutuista.

Täälläkin juttua: http://www.fordmondeo.org/

Tuolla näytetään ,miten esikatit tyhjennetään skottilaiseen ronskiin tyyliin: http://www.scottishmondeoforum.com/mond ... .php?f=139

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 17. 11:27:40 2007

http://i26.photobucket.com/albums/c113/ ... G_1905.jpg

Totakin kuvaa kun kattoo niin ei näytä mitenkään suorituskyvyn kannalta optimaaliselta noi pakosarjat :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Elokuu 17. 12:26:22 2007

TeRoK kirjoitti:http://i26.photobucket.com/albums/c113/ ... G_1905.jpg

Totakin kuvaa kun kattoo niin ei näytä mitenkään suorituskyvyn kannalta optimaaliselta noi pakosarjat :D
Katoin kanssa samaa. 90-asteen mutkat ja toinen on vieläpä hivenen klintassa mutkan jälkeen. Juuri tuommonen on hyvä perus viritys. Sitten vielä askartelekee noiden jatkeeksi katittomat etuputket, kun näyttää noin laipat oleven helposti käsillä tuolla edessä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 17. 12:50:30 2007

Ei tuo y-pipekään kovin hyvältä näytä.

www.siipicossu.com/y-pipe.jpg

Varsinkaan tuo 180 asteen mutka.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 17. 13:36:46 2007

siipicossu kirjoitti:Ei tuo y-pipekään kovin hyvältä näytä.

www.siipicossu.com/y-pipe.jpg

Varsinkaan tuo 180 asteen mutka.

:shock: Voi hellwetti mitä solmuja siellä on putkessa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Elokuu 17. 23:12:26 2007

siipicossu kirjoitti:Ei tuo y-pipekään kovin hyvältä näytä.

www.siipicossu.com/y-pipe.jpg

Varsinkaan tuo 180 asteen mutka.
Eihän tuo nyt niin pahalta näytä.

Ne pakosarjat on kyllä persiistä mutta jotakin mututuntumaa on että ne ei ole kummiskaan ne ensimmäiset jotka siellä rajottaa tehoa. Imusarjan puhdistus ja tarkistus että ne läpät siellä sarjassa toimivat eivätkä ole aina kiinni. Isompaa kaasuläppää, vakio tais olla 54mm(st ehkä jopa 56mm) eli ei mikään iso tuon ikäselle/kokoselle moottorille, ilmanputsariin en koskis muuten kun ohjaisin isommalla putkella enempi viileetä ilmaa. Sitten uutta ohjelmaa boksiin joka ei ole ostettu ebaysta niin vois jopa vähä tehot nousta. Itse kyllä suosittelisin ahdinta, antaa kummiskin eniten vastinetta rahalle vaikka maksaiskin pari egua enemmän :wink:


edit: tuosta helppo tie onneen. http://www.mountuneonline.com/detail.aspx?ID=152

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 17. 23:37:16 2007

Joo imusarja oli jossain vaiheessa ajatus ottaa irti ja puhdistaa. Menee "extrude honet" hukkaan kun on aivan varmana egr paskastanut kanavat.
Jaa, että tossakin olis niinkin pieni kaasuläppäkotelo. Täytyy sekin tarkistaa samalla kun ottaa imusarjan irti aikanaan.

Ahtimen lyön kylkeen heti kun näytät laput millä sen saa kilpiin :wink:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Elokuu 18. 0:11:49 2007

Turboahtimet voi mun mielestä unohtaa samantein. Kyse oli käyttöauton piristämisestä ja taitaa Montsikassa loppua tila kesken. Ja aikalailla ne pallot tekee lämpöä. Jotenkin suhtaudun hyvin skeptisesti jälkiasennettaviin ahtimiin käyttöautossa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Elokuu 18. 9:46:12 2007

MouTine kirjoitti:Turboahtimet voi mun mielestä unohtaa samantein. Kyse oli käyttöauton piristämisestä ja taitaa Montsikassa loppua tila kesken. Ja aikalailla ne pallot tekee lämpöä. Jotenkin suhtaudun hyvin skeptisesti jälkiasennettaviin ahtimiin käyttöautossa.
Joo no ihan läppänä heitin. En oo tosiaankaan aikeissa ahtaa. Mutta eipä sitä kyllä saiskaan.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Elokuu 18. 12:15:17 2007

ytte kirjoitti:Isompaa kaasuläppää, vakio tais olla 54mm(st ehkä jopa 56mm)
Vaiko
Both SVT & Non-SVT MAF's are 70mm

Stock Duratec TB is 53mm (w/ 16lb Injectors)
SVT TB is 60mm (w/ 19lb Injectors)
St:ssähän on eri kaasuläppä ku tavallisessa v6:ssa.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Elokuu 18. 13:40:21 2007

Aika pieni läppä on silti kun vertaa esim. BOA:n läppiin. wot asennossa halkaisija yhteensä n.93mm.
Miten lie turbokoneessa. Tarviiko siinä olla suhteessa niin isot läpät?Ainakin muistelisin, että siinä 1000hv twin turbo gt fordissa jonka jenkeissä rakensivat oli 1kpl 90mm kaasuläppä. :shock:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Elokuu 18. 14:14:30 2007

hoopee kirjoitti:
ytte kirjoitti:Isompaa kaasuläppää, vakio tais olla 54mm(st ehkä jopa 56mm)
Vaiko
Both SVT & Non-SVT MAF's are 70mm

Stock Duratec TB is 53mm (w/ 16lb Injectors)
SVT TB is 60mm (w/ 19lb Injectors)
St:ssähän on eri kaasuläppä ku tavallisessa v6:ssa.
Eri koko oli tiedossa mutta on tuo 60mm aika pieni silti.

Ahdin koneessa pärjää pienemmällä läpällä mutta toki isompi on aina paremmin virtaava ja saa sinne muullekkin välille paremmin ilmaa kun pelkästään auki asennolle.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » La Syyskuu 8. 17:09:20 2007

Tuoltahan näköjään saa monenlaista viriosaa st200:seen.Onko kukaan tilannu? http://www.ctamotorsports.com/

Vastaa Viestiin