St200 kierrokset

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

St200 kierrokset

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 13. 17:48:11 2007

Oliks noissa durateceissä joku toisioilma systeemi mikä jumittaa???

Vai mikä on kun välillä raskaan kiihdytyksen jälkeen jää kierrokset päälle ja laskevat todella hitaasti.
Ei myöskään tunnu sillon lähtevän ihan niin kuin pitäis.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 13. 18:51:05 2007

Tyhjäkäyntisäädin jumittaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 13. 19:14:20 2007

Ei kai se vaikuta enää noin korkeilla kierroksilla... Nii tosiaan jäi mainitsematta, että kierrokset jää tosiaan sinne 4000rpm nurkilla ja laskee tosi hitaasti. Siitä kun laittaa isompaa silmään niin auto hyökkää ilkeesti.
Sama tossa tuntuu olevan kaupunkiajossa niin se tuntuu kokoajan kulkevan liian kovaa. Ei ikäänkuin moottorilla jarruta lainkaan.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Elokuu 13. 20:35:34 2007

Voiko kaasuvaijeri tai kaasuläppä jumittaa?

Siltikin kannattaa kokeilla sen tyhmäkäyntiventtiilin puhdistusta. Aika inhottava se on puhdistaa. Itellä pitäs ottaa uusiksi. Jos vaikka jarrukliineriä kokeilis seuraavalla kertaa...ainakin sillä 6 vuotta kaikkiin saumoihin ym. kertynyt suola ym. muu eteläsuomen maantiepaska irtoaa...toisin kuin autofiksaamon liuottimilla.

TeRoK mistä päin Suomea se sun mondeos on peräsin?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Elokuu 13. 21:18:51 2007

Joo kyllähän tosta täytyy jossain vaiheessa käydä kaikki anturit läpi ja vaihdella suodattimet yms.
Eipä kai se tyhjäkäyntivena st:ssä sen pahempi oo irrottaa kun korpparissakaan :D
Siitä oon parikin kertaa nyppiny irti.

Mondeo on vissiin vantaalaisella ollu ennen.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Elokuu 13. 22:22:27 2007

Ite hain omani helsingistä/espoosta. Myyjän työkaverilla oli samanlainen. Oiskohan juuri tuo auto?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 14. 14:24:31 2007

TeRoK kirjoitti:Ei kai se vaikuta enää noin korkeilla kierroksilla... Nii tosiaan jäi mainitsematta, että kierrokset jää tosiaan sinne 4000rpm nurkilla ja laskee tosi hitaasti. Siitä kun laittaa isompaa silmään niin auto hyökkää ilkeesti.
Sama tossa tuntuu olevan kaupunkiajossa niin se tuntuu kokoajan kulkevan liian kovaa. Ei ikäänkuin moottorilla jarruta lainkaan.
On mulla jäänyt suunnilleen samoihin lukemiin joskus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Elokuu 14. 16:37:11 2007

hoopee kirjoitti:Ite hain omani helsingistä/espoosta. Myyjän työkaverilla oli samanlainen. Oiskohan juuri tuo auto?
En tiä sanoa. Tää oli ainakin autoliikkessä konalassa. Oli kuulema edellinen omistaja vaihtanut st220:n
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Elokuu 14. 16:37:52 2007

siipicossu kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Ei kai se vaikuta enää noin korkeilla kierroksilla... Nii tosiaan jäi mainitsematta, että kierrokset jää tosiaan sinne 4000rpm nurkilla ja laskee tosi hitaasti. Siitä kun laittaa isompaa silmään niin auto hyökkää ilkeesti.
Sama tossa tuntuu olevan kaupunkiajossa niin se tuntuu kokoajan kulkevan liian kovaa. Ei ikäänkuin moottorilla jarruta lainkaan.
On mulla jäänyt suunnilleen samoihin lukemiin joskus.


Joo pitää sekin sitte otta työn alle.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Elokuu 14. 17:16:48 2007

Mulla taitaa olla sama homma edessä,tosin kierrokset nousee,kun auton käynnistää ensimmäisen kerran,ne nousee n.2000 ja laskee siitä pikkuhiljaa ja seuraavan kerran kun käynnistää niin ne nousee 1500 ja laskee siitä pikkuhiljaa.Ja sama homma kun laskettelee mäkeä alas vapaalla,kierrokset nousee 1500,mutta paikallaan ollessa on aivan normi kierrokset.Ajaessa ne ei vielä ainakaan ole jääny jumittamaan,kuten edellä mainituissa viesteissä.

Mondeost200
Ylläpitäjä

Mulla

Viesti Kirjoittaja Mondeost200 » Ti Elokuu 14. 19:22:14 2007

Ainakin oli samat oireet ja tyhjäkäyntivenan puhdistus auttoi

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ke Elokuu 15. 17:05:57 2007

Paljonkos tommonen uusi maksaa,jos puhdistus ei auta?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 15. 18:34:36 2007

Korppariin makso ainakin 130e. Tuskin sen halvempi on mondeoonkaan...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

pietis
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja pietis » Pe Elokuu 24. 21:54:15 2007

Minulta löytyy uusi ja iskemätön venttiili hyllystä. Uusi ei ole muistaakseni kuin 70,-, saat 40,-. On jäämässä pyörimään pöydän nurkalle.
On siis uusi ha orkkis Ford-osa.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Elokuu 25. 11:47:03 2007

Joo pitää kattoa sitä kun nyppään irti.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Pe Syyskuu 28. 18:04:27 2007

Ostin uuden tyhjäkäyntiventtiilin,mutta samat oireet jatkuvat mitä aikasemmin mainitsin.Missäköhän mahtaisi vika olla?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Syyskuu 29. 15:37:44 2007

Otin muuten omasta imusarjan ja toisioläppä kotelon irti eilen.
Jessus mutta noi toisioläppä kanavat on paskaset. Ei nyt suoraan persiin alla tuntunut ero kun ne putsasin, mutta jotenkin varmemmaksi tuli kiihtyvyys ja käynti.
Samalla tuli huomattua, että itellä aiheutti ton kierrosten päälle jäämisen lähes poikki pärsääntynyt kaasu vaijeri. Irtosäikeet takertelivat kuoren väliin.
Vedin vaijerin poikki ja otin päästä sen 10-15cm pois kun siinä on hyvin varaa ja virittelin uuden plommin päähän puristettavasta duraseal liittimestä :lol:
Saa kelvata siihen asti kunnes saan viikolla hommattua uuden vaijerin.


EDIT:
Tossa kuvia ko. syteemistä
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1191071862
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1191072019
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1191072033
Nii joo ja sen tyhjäkäynti venan kanssa putsilin vähän aikaa sitten.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ma Lokakuu 1. 16:38:44 2007

Mites onko tohon puhistamiseen olemassa mitään ihme ainetta esim.Fortella?Ilman että ottaa sitä irti.Mistä se johtuu,että se menee noin likaiseksi?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Lokakuu 1. 17:31:24 2007

Manu kirjoitti:Mites onko tohon puhistamiseen olemassa mitään ihme ainetta esim.Fortella?Ilman että ottaa sitä irti.Mistä se johtuu,että se menee noin likaiseksi?
Ainakin yks suurin syyllinen on egr. Eli pakokaasut imusarjaan :idea:

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 1. 20:32:20 2007

Joo egr sen taitaa paskastaa ja tietysti huohotus vielä lisää ongelmaa.

Ei taida imusarjaan olla mitään tököttejä. Toi paska on varsinkin niin kovin kiinni, että ei lähde kuin raaputtamalla.

Mutta tosiaan niin ei ole paha homma irrottaa. Itellä meni pari tuntia hommassa. Imusarjan tiivisteetkin on niin hyvää materiaalia, että niitä ei todennäkösesti tarvii vaihtaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin