Anglian vs. Wamhakoppa Escortin ratin BOORI

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Anglian vs. Wamhakoppa Escortin ratin BOORI

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Elokuu 3. 21:46:14 2007

MK1 Escort vm. 1968-74

Ohjausakselin boori onko sama anglian kans onks tietoo ?
[/b]
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Elokuu 3. 23:23:50 2007

Jos en nyt ihan väärin muista niin ainakin mk1 Cortinassa on eri poori kuin välikopassa. Escot mk1 ja mk2 taas lienevät samalla poorilla ja Anglia taasen on samaa sukua Cortinan kanssa (simpukkaohjaus) joten veikkaisin että Ankassa on eri poori kuin mk1 Escossa.

...joku viisaampi varmaan tietää...

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Pe Elokuu 3. 23:41:03 2007

Samaa veikkaan minäkin. Ankka löytyy kyllä omasta laivueesta, mutta en pääse sitä tähän häätään tsekkaamaan.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Elokuu 4. 0:38:35 2007

ESCORT MK1/CAPRI MK1,2/CORTINA MK2/ANGLIA
ois samat keskiöt burttonin kuvaston mukaan.

ja mk1 ja mk2 escoissa on sitten eri boori..


http://www.finnishclassicfords.net/foru ... .php?t=452

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » La Elokuu 4. 0:39:41 2007

voin tarkistaakkin huomenna kun esco ja ankka löytyy hallista..

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Elokuu 4. 1:20:05 2007

Edit: ei mittään valikoiva lukukyky :D

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Elokuu 4. 8:14:25 2007

m_pajula kirjoitti: mk1 ja mk2 escoissa on sitten eri boori..
Mun muistin mukaan noissa on sama booritus, mutta ratin keskiön pituus pitää olla eri.
Muuten ratti tulee liian lähelle kojelaudan pehmusteita. (jommassa kummassa mallissa)

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » La Elokuu 4. 10:40:41 2007

Bootsi kirjoitti:
m_pajula kirjoitti: mk1 ja mk2 escoissa on sitten eri boori..
Mun muistin mukaan noissa on sama booritus, mutta ratin keskiön pituus pitää olla eri.
Muuten ratti tulee liian lähelle kojelaudan pehmusteita. (jommassa kummassa mallissa)
Kyllä niissä on eri poorit:
kuva1
kuva2
kuva3
kuva4

Vasemman puoleinen on mk1 ja oikeanpuoleinen mk2.

Ja rompetoreilla penkoville huomioitavaa, että mk1 keskiöstä löytyy tuo 555 stanssi ja mk2 keskiöstä 580.

...niin ja 68 vanhakoppaan on vielä omansa, stanssi nro.521
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Elokuu 4. 14:58:56 2007

Bootsin esco-pisteet putos just. Mk1 ja Capri mk1-3 on samat, mk2 Escossa hieman isompi, -muistaakseni- sama kuin Taunus -70 luvulla ja Cortina mk3->
Kilpureissa tuohon mk1/2 ongelmaan törmää usein; äijät tilailee kilpa-mk2:siin uusia ratteja, ja ihmettelee kun spoori on väljä, koska kilpureihin on suurimpaan osaan vaihdettu pidempi mk1 akseli. Syynä tuo teräsmurroksen (lyhyt) vaihtaminen pidemmän rättinivelen tilalle. Mk1:seen teräsnivel menee suoraan, luonnollisesti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Elokuu 4. 16:05:49 2007

jjs kirjoitti:Bootsin esco-pisteet putos just.
Heh, tämä kestetään kyllä. :D
Siitä on vaan niin pirun kauan ku oon omistanu välikopan. (Hmm. olikohan siihenkin vaihdettu toi rattiakseli.. paljon mahdollista.)
Tallin seinällä taitaa roikkua yks ylimääräinen ralliratti välikopan keskiöllä. :roll: (ei springalex)

OPM
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Helmikuu 4. 14:07:14 2003
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja OPM » La Elokuu 4. 19:44:20 2007

Mulla olevassa Anglian Springalex-keskiössä stanssi 501. Tarkistin vielä et sopii tosiaan ankan rattiakseliin.

Kuvat löytyy

http://s165.photobucket.com/albums/u51/ ... eskio105E/

OPM

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » La Elokuu 4. 20:14:21 2007

Bootsi kirjoitti:
jjs kirjoitti:Bootsin esco-pisteet putos just.
Heh, tämä kestetään kyllä. :D
ehdotan jalkapuuta jossain CRSC tapahtumassa.
tullaan sitten jjs:n kans sylkeen, kivittään ja huuteleen :wink:

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Elokuu 4. 22:48:12 2007

Brenda kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:
jjs kirjoitti:Bootsin esco-pisteet putos just.
Heh, tämä kestetään kyllä. :D
ehdotan jalkapuuta jossain CRSC tapahtumassa.
tullaan sitten jjs:n kans sylkeen, kivittään ja huuteleen :wink:
Tuokaa puut, minä tuon jalat... :oops:

pakko nöyrtyä gurujen edessä. :lol:

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Keskiö boori

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Elokuu 5. 23:43:29 2007

Kiitoksia kaikille

Mk2 Eskossa jossain vuosimallissa vaihtu boori Mk1 Eskoon nähden mut en muista mikä vuosi tähän hätään.

-75-77 vois olla samalla boorilla ainaski -76 asti.

Jossain MK2 voi tietysti olla MK1 Eskon ohjausakseli paikoillaan Gr.4 teräsnivelen takia ei anneta sen hämätä.

Mut mites Anglia boori onko sama kuin MK1 Esko. Tietäväiset tsekatkaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re: Keskiö boori

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Elokuu 6. 6:57:16 2007

Fomococars kirjoitti:Mut mites Anglia boori onko sama kuin MK1 Esko. Tietäväiset tsekatkaa.
On se sama.
samaa spooria käsittääkseni löytyy myös Hillman, Sunbeam, Triumph, ym. brittiautoista.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Keskiö boori

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Elokuu 6. 8:36:55 2007

Fomococars kirjoitti:Kiitoksia kaikille

Mk2 Eskossa jossain vuosimallissa vaihtu boori Mk1 Eskoon nähden mut en muista mikä vuosi tähän hätään.

-75-77 vois olla samalla boorilla ainaski -76 asti.

Jossain MK2 voi tietysti olla MK1 Eskon ohjausakseli paikoillaan Gr.4 teräsnivelen takia ei anneta sen hämätä.

Mut mites Anglia boori onko sama kuin MK1 Esko. Tietäväiset tsekatkaa.
Täytyy olla tiukkana. Jo 11/74 (!) valmistetussa faijan mk2 Sportissa oli mk2 oma iso spoori.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Keskiö boori

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Elokuu 7. 15:18:41 2007

jjs kirjoitti:Täytyy olla tiukkana. Jo 11/74 (!) valmistetussa faijan mk2 Sportissa oli mk2 oma iso spoori.
Oma normivälikoppa on AKE:n mukaan ensirekisteröity 30.11.1974.

...ja myöskin isolla poorilla.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Vastaa Viestiin