Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » La Heinäkuu 7. 6:49:28 2007
Eli eilen illalla cossun kone sammui kuin seinään.Kipinä tulee,bensapumppu ei pyöri, venttiilikopan alla ei mitään hälyyttävää.Olisko ruiskujen ohjaus pois pelistä vai mitä??? Tulppa näytti kuivalta kun otin pois. Taas olis hyvät neuvot
tarpeen

Anteeks väärä info tässä alussa ,nyt korjattu BENSAPUMPPU EI PYÖRI!!
Viimeksi muokannut
ls454, Su Heinäkuu 8. 21:45:37 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » La Heinäkuu 7. 10:22:28 2007
en tiedä et onko kovin yleinen vika mut esa84:n (entisessä) cossussa oli samat oireet ja siinä suuttimille tulevassa johtonipussa oli kosketushäikkää...eli venakopan takan oleva liitin oli hapettunu ja sitärataa ei tullu suutimille jännitettä
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » La Heinäkuu 7. 10:45:19 2007
ensimmäisenä tuli mieleen takakontin tappo-kytkin, mut jos pumppu pyörii niin se se ei ole. tuo henun mainitsema liitos voi olla yksi syy.
toinen syy voi olla kammen asentoanturi, tarkista välys ja ohmit.
katso myös jakajan sisällä oleva tahdistin anturi, ettei ole johdot hapettuneet/kuori rikki ja ota yhteen/maihin.
kokeile startatessa kädellä suutinta, sen naksumisen huomaa kyllä, tai sit kuuntele stetoskoopilla et naksuuko. se antaa hieman lisäinfoa vian paikallistamiseksi. muuta ei tähän hätään tuu mieleen. toki kaikki liitokset ja muut kannattaa tarkastaa ja voidella "sähkösprayllä".
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Viesti
Kirjoittaja Jake » La Heinäkuu 7. 10:46:45 2007
Mittaa tuleeko suuttimille virtaa ? Jos ei , lähde koneesta boksiin päin tarkastamaan liitokset jne.
ex Jäsen #10
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » La Heinäkuu 7. 12:07:36 2007
Sytytyksenohjaus yksikkö rikki?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
TeRoK
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Viesti
Kirjoittaja TeRoK » La Heinäkuu 7. 14:37:46 2007
Bensanpaineet olis ja hyvä mitata. Ei välttämättä tule soppa koneelle asti vaikka pumppu pyöriskin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
wekku
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja wekku » La Heinäkuu 7. 19:16:31 2007
Ton stetoskoopin korvaa ihan tavan ruuvimeisseli, kärki suuttimen runkoon kiinni ja otepää korvan juureen.
Toimii.
Ja juu, löpön paineet kannattas tarkistaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Su Heinäkuu 8. 18:11:52 2007
Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » Su Heinäkuu 8. 21:38:33 2007
SHR kirjoitti:Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
Bensapumppu on ok testasin sähköllä liittimestä suoraan niin pyörii.Bensapumpun rele ei saa ohjausta eculta johto releeltä eculle mitattu ja ok..Testaako ecu jotain ennekuin antaa luvan bensapumpulle?Annoin alussa väärää infoa bensapumppu ei toimi!!

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » Su Heinäkuu 8. 22:04:58 2007
Kampiakselin anturista ainakin menee tieto bensapumpulle kun starttaa.. Eli jos se anturi on paskana niin ei toimi.. Sen anturin pystyy mittaamaan ja ohmimäärä 600-1000 väliin.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Su Heinäkuu 8. 22:39:01 2007
ls454 kirjoitti:SHR kirjoitti:Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
Bensapumppu on ok testasin sähköllä liittimestä suoraan niin pyörii.Bensapumpun rele ei saa ohjausta eculta johto releeltä eculle mitattu ja ok..Testaako ecu jotain ennekuin antaa luvan bensapumpulle?Annoin alussa väärää infoa bensapumppu ei toimi!!

Käykö se tuolla virityksellä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » Ma Heinäkuu 9. 8:11:47 2007
siipicossu kirjoitti:ls454 kirjoitti:SHR kirjoitti:Kannattaa lähtee liikkeelle maadoituksista ja mittaamalla ruiskun johtosarja. Ei tarvii kuin yleismittarin ja kaverin joka on konehuoneessa ja mittaat jokaisen pinnin läpi missä pitäis kontakti olla. Kytkis on hyvä olla, selvii moni juttu.
Kaikki perusasiat läpi järjestyksessä jotta ei eksy hommassa. Kossun ruiskun johtosarja on vanhemmiten häiriöherkkä koska ei ole ihmeellisesti niputettu ja pääsee hankaamaan mm. venakoppa ja imusarja. Imusarjassa on yhdet maadoitukset.
Sitten nää legendaariset jakajan anturin johdot, kammenkulma jne jne mapit ja kumppanit.
Siivessä ei ole "tappokytkintä", mutta b-paineet kannattaa toki tutkia.
Bensapumppu on ok testasin sähköllä liittimestä suoraan niin pyörii.Bensapumpun rele ei saa ohjausta eculta johto releeltä eculle mitattu ja ok..Testaako ecu jotain ennekuin antaa luvan bensapumpulle?Annoin alussa väärää infoa bensapumppu ei toimi!!

Käykö se tuolla virityksellä?
Ei käy ,ei edes lupaa

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Viesti
Kirjoittaja SHR » Ma Heinäkuu 9. 11:11:19 2007
Tuosta pumpun käskyttämisestä niin kone pitää pyörähtää jotta pumppu surahtaa näin ulkomuistista, eli pelkkä virtojen päälle laitto ei startaa pumppua...tästä voi jotain päätellä, vaikka toi pablon hajatelma.
Yleisesti vanhassa kossussa kannattaa tutkia johtosarjat (lähinnä ettei oo hinkannu johki, palanu, joku repiny), maadoitukset, pistokkeet ja uusia pistokkeita (saa tiiviitä ja jämptejä pro töpseleitä, orkkikset useesti runkattuna löysiä ja imevät paskaa).
-
Popi
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Popi » Ma Heinäkuu 9. 11:45:50 2007
Kyllä ruiskupeleissä pumppu yleensä(?) pyörähtää kun virrat laittaa päälle. Näin olen todennut käyvän myös cossuissa mutta ei aina ja kaikissa. En sitten tiä onko siellä joku mikä tunnistaa että painetta on vielä ja ei sitten pyöräytä pumppua jos paineet riittää käyntiinlähtöön

-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Viesti
Kirjoittaja Cosesc » Ma Heinäkuu 9. 12:19:50 2007
Jos kampuran siivapyörän nasta on asentotunnistimen kohdalla niin silloin pumppu pyörähtää hetri kun lyödään virrat päälle.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » Ma Heinäkuu 9. 20:21:33 2007
Nyt käy lopullinen vika löytyi puolasta,se antoi kipinän kun tulpat oli johtojen päissä , mutta ei enää kun laittoi koneeseen kiinni . Kiitos kaikille jotka olitte mukana ratkaisemassa ongelmaa

Bensapumppu ongelma ratkesi johtosarjoja sprayaamalla.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Heinäkuu 9. 22:54:10 2007
Hyvä että vika löytyi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » Ke Tammikuu 16. 21:04:05 2019
Jatketaan tästä. Sain tänään cossun koneremontin valmiiksi ja otin siitä savutkin pihalle.
No itse asiaan. Eli lohko on 200 10 pitkällä pinnapultilla ja wisecon 92 männät.
Kansi on nelikon lähes vakio mitalla oleva yksilö. No sitten tapahtui seuraavaa.
Odottelin että nostajat hiljenis kun auto kävi. Täältä lukeneena että anna vaan lämää kyllä ne siitä hiljenee.
No joo hiljeni nopsasti kun pako nokka hirtti kiinni yhdestä pukista. Ilmeisesti noi pinnapultit tukkii öljykanavan pakopuolelta? Turbon linja oli tukossa ainakin ja sen otin suoraan öljynsuodatin jalalta. Eipä tullut tyhmyyksissä pyöriteltyä öljynpaineita kokoamis vaiheessa vaan vasta ennen starttausta. Ostin tuon koneen kansineen osina ja kannen vielä jouduin koneistamaan joten rahaa tuohon kanteen on palanut noin 2t. Osaako joku kertoa mikä meni pieleen. Eikös tuon nokkalinjan saa jossain korjattua? Ylös toi kansi täytyy nostaa ja selvittää syy. Tämä viesti on puoliksi avautumista ja puoliksi kysymys. No hetken oli hyvä fiilis kun mun elämän toinen ensikäynnistys cossun koneesta ja heti starttas. No harrastus näköjään vaatii toisinaan enemmän pelimerkkejä.

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » Ke Tammikuu 16. 23:17:57 2019
Kävin vielä tutkimassa koneen raatoa ja ilmeisesti pinnapulttien reijät on liian tiukat ettei öljy pääse perille asti.
Jos joku voisi vielä varoiksi mainita mistä pulteista öljyn pitäisi tulla. Enpä tajunnut tätä asiaa ollenkaan että menis öljy pulttien kanssa kaverina.

Nokka pukki joka otti itteensä on tosiaan keskimmäinen pakopuolelta. Aksila näytti ottaneen enemmän itseensä kuin pukki. Pukissakin on kyllä jälkiä mutta kuinka vaarallista se on kun ei tunnu väljältä jos laittaa vaan uuden kannen ja vaihtaa aksilan. Tai tohtiiko näitä kansia täyttöhitsata?
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 17. 12:30:04 2019
Kansi otettu irti ja lähtee korjaus lenkille. Ei vielä tietoa miten ja kuinka korjataan. No kuitenkin pää ongelma on että öljylinjat on tukittu. Tää vissiin on melko normaali toimenpide pitkillä pulteilla? Öljyä kyllä tulee kanavihin kun tulpat otti pois. Muokkaanko jotain pultin reikiä vai laitanko suoraan kannen taakse syötön? Jos näin niin pitääkö laittaa molemmin puolin vai onko kanavat yhteydessä toisiinsa? Siinä muutama kysymys. Kiitos vastauksista jo etukäteen

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 17. 12:35:09 2019
Kannen taakse öljysyötöt.
Voit samalla tukkia lohkon kansitasossa olevan kanavan, eipähän hikoile kannentiivisteestä öljyä pihalle..
-Timo
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » To Tammikuu 17. 18:07:12 2019
Tosiaan kannessa öljy kulkee etummaisten kannenpulttien läpi imupuolelta pakopuolelle ja tukkoonhan ne menee jos liian paksut pultit on.
Kannen takaata kanavat yhteen niin ongelma korjaantuu, voi toki tehä ulkoisen syötön kokonaan.
Itellä tämmönen patentti ->
KUVA
Joo ja kyllä näitten kanssa on saanu oppirahoja maksella itsekukin ja maksellaan edelleen..
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 17. 19:12:42 2019
Kansi käyty viemäs rintakarille lapualle ja meinas että riittäisi yläpukin koneistus ja kanteen vaan kiillotus. Nokka aksila ottanut toisesta ulko kantista vähän osumaa mutta meinas että ihan riittävästi jää vielä laakeri pinta-alaa ja käski laittaa vaan saman kiinni kiillotettuna. Taidan kuitenkin ottaa aksilan tuosta vanhasta moottorista joka on tarkoitus jossain välis porauttaa ja niputtaa kasaan. No suht vähällä tästä kuitenkin selvittiin. Lohkossa oli tukittu tosiaan kaikki kolme öljykanavaa ja siksi öljyä ei ollut mennyt. Eipä vaan käynyt edes pienes mieles että olis voinu olla kanavia tukittu vaikka olin kyllä joskus kirjaviisaana siitä täällä lukenutkin. Mutta mistä ihmeestä sinne imupuolelle sitte pääsi jos kanavat oli tukos? Eli Timo suosittelee täysin ulkoista linjaa. Meneekö pahoin metsään jos laittaa yhdellä putkella ensin imupuolen nurkkaan ja siitä pakonurkkaan ja siitä vielä turbolle? Ja Akis versiossa siis kanteen öljy vakio paikasta mutta takaa yhdistetty kanavat? Turbolleko alun perin öljy menee keskimmäisen pultin reikää pitkin? Entäs se viimeinen öljyreikä. Ex konees näytti olevan kaikki auki.
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » To Tammikuu 17. 19:37:38 2019
Jotenkin on sellainen fiilis että taidan vetää suoraan päätyyn syötöt kun jotenkin katos luotto tuohon orkkis paikkaan. Sitten jää 2 vaihtoehtoa joko noin kun kirjoitin tai turbolle täysin oma. Siistein olis jos vetäis kaikki samalla mutta tuleeko ongelmia kannen tai turbon voitelun kanssa. Oma linja turbolle kuitenkin samasta öljynsuodatin jalan liittimestä t haaran kanssa auttaako asiaan yhtään? Ja vielä täältäkin kyselen että mihin momenttiin noi pitkät pultit olisi hyvä vetää kun tiedot vaihtelee suuresti.

Ekassa yrityksessä oli 80nm joka oli kosusen suositus. Pahviksi on tulos a ryhmän pahvi. Edellinen vissiin joutaa romukoppaan vaikka aika vähäiseksi jäi käyttöikä. Onneksi on aarrekammiosta ottaa pahvi tilalle

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 18. 11:31:56 2019
Varmaan toimii ihan hyvin noin kuin kirjotit..
..itse saattaisin tehdä omat öljylinjat kannelle ja turbolla. Luultavasti käytännössä ei mitään väliä.
-Timo
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » Pe Tammikuu 18. 14:24:28 2019
Taidan kokeilla tuolla tavalla. Saa vähän siistimmän paketin kasaan. Jos vielä saisin mielipiteitä tuohon momentti asiaan niin olis selvät sävelet sitten kun kannen saan takaisin

Kiitoksia tämän hetkisistä vinkeistä
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Pe Tammikuu 18. 18:01:53 2019
Oma mielipide, 80nm kuulostaa pienelle, mutta 100nm taas kovalle. Tiuhakierteinen vetää kyllä paremmin kiinni kuin normi pultti.
Itsellä oli 90nm ja100nm pinnapulteilla. 100nm kanssa prikat uppos/selvät jäljet jätti jo kanteen.
Oli Kupari renkailla (lohkossa urat) ja massa tiiviste, ei vuotanut kummallakaan momentilla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 19. 12:33:40 2019
Jos oli lohkosta kaikki kolme öljyreikää tulpattu niin ei pitäs kyllä kanteen tulla mistään öljyä..?
Kannelle öljy tulee vain siitä etummaisesta, keskimmäisestä vain ahtimelle, viiminen ei mee cossussa mihinkään.
Itellä siis jätetty se eka auki ja varmuuden vuoksi takaata yhdistetty ja jätetty varaus ulkoselle syötölle.
Ahtimelle tulee sitte oma syöttö jakoblokin kautta.
Momenttiasiaan ei uskalla muuta kommentoida kun että pulttien valmistajan ohjeiden mukaan jos vaan on tiedossa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » La Tammikuu 19. 15:48:43 2019
Joo enköhän mä näillä tiedoilla saa koneen nippuun. Pitää tehdä lopullinen päätös kun saan kannen takaisin. Ei ole tietoa pulttien valmistajasta mutta yli 90nm en sitten ainakaan vedä.
Kiitoksia kaikille nyt on enemmän valoa näkyvissä ja jos hyvin käy niin voi päästä jopa tallista tienpäälle testaamaan

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » Ma Tammikuu 28. 21:26:33 2019
Jatkan nyt tähän kun samasta motista on kyse. Eli nyt palikat kasas ja lämpöiseksi käytettykin toimii ihan hyvin paitsi nelosen pakosarjan pinnapultin välistä tulee pakkasnesteitä läpi lämpöisenä. Eikä tule siitä vesiletkusta jota itsekin ensin epäilin. Ostin aikoinaan tuon kannen juurikin sen takia ettei olisi halki vesitilaan niinkuin edellinen jonka kylläkin itse onnistuin aiheuttamaan. Se kyllä pelitti ainakin 5 vuotta ja kestäis jopa vieläkin jos ei ehjää purkaisi. Taisin silloin laittaa paikkaainetta nesteiden sekaan. Tää motti oli kyllä tarkoitus tehdä priimaksi mutta se juna tais jo mennä. Kuitenkin mitäs tekisitte nyt? Jotain tiivistys ainetta pinnapultin väliin? Eipä vaan taida kestää lämpötilan puolesta. Vuodon paikkaus ainetta nesteiden sekaan. Ja mielellään en taas purkaisi tuota taas eli toivotaan "helppoa" korjaustapaa. Kiitoksia taas vastauksista etukäteen

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ma Tammikuu 28. 21:56:26 2019
Kyl sen liiman pitäis kannen sisällä kestää.
Chevyn pikkulohkossa kannenpultit menee vesitilaan, samaa liimaa laittaisin tohonkin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Viesti
Kirjoittaja Custom_76 » Ti Tammikuu 29. 23:52:08 2019
Joo ainakin toistaiseksi näyttää pysyvän vedet oikeas paikas.
Loctiten 542 laitoin lämmönkesto on 150 astetta mutta jos ei toimi tuolla niin pitää hommata sitten loctiten 272 jolle lupaavat 200 astetta. On se vaan kiva kun pääsi liikenteeseen näiden vastoinkäymisten jälkeen. Kiitos kaikille jotka antoivat vinkkejä.

Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78