Kent 1.6 ja vaihteisto.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Kent 1.6 ja vaihteisto.

Viesti Kirjoittaja GraZ » Ma Kesäkuu 18. 1:15:53 2007

Mk1 Fiestaan(1.0) olisi tarkoitus tekniikkaa piristää ja ilmeisesti takavetoisen moottori(kent 1.6) ei etuvetoiseen käy, vai käykö?

Kuinka suuria muutoksia tarvitaan sitten cvh sovittamiseen? ja käykö samaan vaihteistoon? ja mistä muusta löytyy sopivaa vaihteistoa(5-v) ko. autoon?

Osia saa myös kaupitella.
Sierra RS Cosss 2.9.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Kesäkuu 18. 2:13:51 2007

Mitä tulee CVH:hon ja 5 vaihteisuuteen niin -> http://www.76s.net/mk1-cvh/index.html

Ja kyllä se takavetokenttikin käy jos saat tehtyä sille tilaa jakopään puoleen.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GraZ » To Kesäkuu 28. 22:31:56 2007

Muistatko kuinka nuo CVH virranjakajan johdotukset menivät?

Vetareista: voiko ainoastaan veto-akseleiden sisemmät päät vaihtaa? olisi tuossa escortin 5-v vaihteisto jossa on sisemmät tumpit paikallaan, ja vaatiiko 4-v vivusto paljonkin muokkausta 5-v vaihteiston kanssa vai onko helpompaa vaihtaa suosiolla?

Saa tarjota 23boorisia vetareita ja bosch virranjakajaa.
Sierra RS Cosss 2.9.

fiesta boy
Viestit: 886
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja fiesta boy » To Kesäkuu 28. 22:36:38 2007

Itse laitoin yhteen mk1fiestaan kakkosfiestan 5-vaihteisen vivuston. Ei tarvi paljon muokata.Vähän rälläköi lattiaa ja poraa uudet reijät lattiaan vivuston kiinnitykselle. Ja se kepin mutka tarvi suoristaa kun ottaa muuten penkkeihin kiinni.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Kesäkuu 28. 22:46:41 2007

GraZ kirjoitti:Muistatko kuinka nuo CVH virranjakajan johdotukset menivät?
En muista. Mut 'mistä vaa' Voortista voit tutkia asian.
GraZ kirjoitti:Vetareista: voiko ainoastaan veto-akseleiden sisemmät päät vaihtaa?
Voi, mut en sitte tiie käykö ne 'uudemman malliset' nivelet sitte taas siihe sun vanhaa akseliin. Mut kyllhänä nyt noita 8/80-83 Fiestoja luulis olevan nurkat täynnä mistä saa vetarit eikä tarvii arpoa.
GraZ kirjoitti:vaatiiko 4-v vivusto paljonkin muokkausta 5-v vaihteiston kanssa vai onko helpompaa vaihtaa suosiolla?
Vaiha vaan koko vivusto, ei maksa käytettynä paljo mitään eikä tarvii arpoa. Multa löytyy, ota yhteyttä yksityisviestillä jos kiinnostaa.
GraZ kirjoitti:Saa tarjota 23boorisia vetareita ja bosch virranjakajaa.
Mikäs vuosimalli sulla oikein on menossa kun on vielä vanhemmilla vetareilla?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GraZ » Pe Kesäkuu 29. 16:06:27 2007

Täytynee tutkia escortin johtosarjasta tuo sytkänvirtapuoli.

Olen noita 23boorisia vetareita yrittänyt kysellä tuloksetta, täytyy varmaankin purkaamoilta tiedustella.

Olisi tuossa mk4 escortin 5-v vivusto mutta taitaa olla liian pitkä.

vm. 78 1.0 valencia.
Sierra RS Cosss 2.9.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 4. 21:09:00 2007

Eikös nimenomaan fiestassa ole ollut 1.6 KENT moottoria (XR2), joka on siis se pitkä? Takavetosen vauhtipyörä taitaa olla tosin erilainen etuvetoon nähden, mutta ei pidä sotkea kent konetta valenciaan joka on noin 5 senttiä esikuvaansa lyhyempi. Ei tuo kentti ainakaan ole yhtään pidempi mitä 1.6 Diesel, joita on ainakin MK2 fiestoissa jo ollut. Pitäisi mahtua.
Jäsen #606

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Heinäkuu 4. 23:25:17 2007

olafu kirjoitti:Eikös nimenomaan fiestassa ole ollut 1.6 KENT moottoria
Joo. Ja tehdastekoinen Mk1 1.3 on myös Kent, kotikutoiset 1.3:t yleensä Valencioita.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GraZ » To Heinäkuu 5. 0:58:44 2007

Noniin, nyt on 1.6cvh ja 5-lovinen aski konehuoneen puolella.
Runkopalkkeja joutuu luultavasti molemmin puolin muokkaamaan, pelkästään laatikon päästä ei uskalla niin paljon kaventaa.

Veto-akseleille täytyy jotakin keksiä kun jätin tripoid nivelien tumpit askiin paikalleen mutta eiköhän ne tripoidit sinne paikkansa löydä, sorvaten ja viilaten.

Joko on faktaa paksummista(kaksi osaisista?) vetareista ko. kokoonpanoon tiedossa?

Syksyllä vaihtuu vielä hemi-kansi ja weber dat, rs turbon pakosarja ja ahdin löytyykin, näillä muutoksin toivottavasti moottori luokitellaan jo "omavalmisteiseksi", voisi saada leiman muuallekin kuin kalsareihin.

Jarrutehostinta ja takavakaajaa kaivataan.
Sierra RS Cosss 2.9.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 5. 2:39:53 2007

GraZ kirjoitti:Noniin, nyt on 1.6cvh ja 5-lovinen aski konehuoneen puolella.
Runkopalkkeja joutuu luultavasti molemmin puolin muokkaamaan, pelkästään laatikon päästä ei uskalla niin paljon kaventaa.
No kyllähän noi jampat on ihan vaan härskisti sahanneet siihe laatikon puoleisee runkoaisaa niin ison reijän että laatikko mahtuu sinne. Siellä jakopään päässä ei oo oikein paljoa edes tehtävissä. Vaikka kaivertaisit koloa kampparin hihnapyörälle niin runkoaisat menee muistaakseni sen verran vinossa (aisojen väli kapenee keulaa kohti) että sitten taas et saa laturin hihnaa mihinkään. Suosittelen tota vaihdelaatikon pään työstämistä ja asianmukaisia vahvistusrakennelmia. Fiestasentteristähän saa sellasen valmiin kitinkin 5v muutokselle jos rahaa riittää, olikohan tonnin paikkeilla markka-aikana.
GraZ kirjoitti:Veto-akseleille täytyy jotakin keksiä kun jätin tripoid nivelien tumpit askiin paikalleen mutta eiköhän ne tripoidit sinne paikkansa löydä, sorvaten ja viilaten.
Mä en oo kyllä ikinä nähny Voortissa tripoidityyppistä sisempää niveltä. Sä et sitten löytäny mistään sellasia 80-83 mallisia vetareita? Itehän vaihdoin joskus sellasesta 22 poorisesta vaihdelaatikosta ne tasauspyörästön sivurattaat (ne missä on nee poorit joihin vetarit tulee) uudempaan laatikkoon jotta pystyin käyttämään niitä vanhempia akseleita. Ei oo paha rasti.
GraZ kirjoitti:Joko on faktaa paksummista(kaksi osaisista?) vetareista ko. kokoonpanoon tiedossa?
Ite ainakin oon saanu sellasen käsityksen monestakin eri keskustelusta että Mk2 CVH:ssa käytetyt 2osaiset vetarit on sen verran väärän mittaset ettei niiden kanssa kannata alkaa pelaamaan. Mk1 1.3/1.6 vetarit ois tietysti plug & play pituuksien kannalta mut en sitten tiedä miten sen Kenttiin suunniteltu kannatinsysteemin saa kiinni CVH:n lohkoon. Mut sen mä tiedän että noita ei oo missään myytävänä :-)

Jos kuitenkin haluat koittaa onneasi Mk2:n vetareilla niin multa löytyy ylimääräset, ota yhteyttä. Mut älä pyydä mittailemaan niitä, en jaksa :-)

Olikohan se PasiL vai kuka jolla on Mk1 CVH rakennelma ja siinä käytetty jonkun Escortin vetareita, en muista.
GraZ kirjoitti:Syksyllä vaihtuu vielä hemi-kansi ja weber dat, rs turbon pakosarja ja ahdin löytyykin
Noin niiku oftopikkina mainittakoon et minuu ottaa kyl nykyää vähä päähän tää meininki et mikää ei oo yhtää mitää jos siin ei oo turpoo.
GraZ kirjoitti:Jarrutehostinta ja takavakaajaa kaivataan.
Vakaaja löytyisi mutta sitä ei kyl saa ihan päivässä eikä kahdessa kun se on tuolla landella. On vielä Mk2:sta ja pari milliä paksumpi kuin mitä noi Mk1 S mallien vakaajat on.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Vastaa Viestiin