XR2i..... Kumityynyt...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordXR2i-89
Ylläpitäjä

XR2i..... Kumityynyt...

Viesti Kirjoittaja FordXR2i-89 » La Toukokuu 5. 10:11:54 2007

Mistä saa Fiestaan XR2i -89 -> moottrin / vaihdelaatikon kumityynyt ?? Tuntuu että nuo omat eivät ole tarpeeksi tukevat, vaikka kaikki on uusittu niin kone liikku heti 10 senttiä...

Onko vastaavaa haittaa ollut ?? ja onko tietoa mistä saisi uusia jäykempiä kumeja ???

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » La Toukokuu 5. 13:15:56 2007

http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=83296
tuolla juttua noista ne on samat Escortissa ja Fiestassa
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

FordXR2i-89
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordXR2i-89 » Ti Toukokuu 8. 18:25:29 2007

Jesh !!! kiitosta, helpotti paljon !!! eiköhän me nyt kokeilla, kun kerran samaan yhtiöön nykyään kuulutaan niin noita volvon kumei ensin... jokos on jushin auto tykis ???

FordXR2i-89
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja FordXR2i-89 » Ke Toukokuu 16. 17:42:11 2007

volvon kumit on hyvät !!! todella !!! olikohan ne nyt sit 240 vahvistetut !!! kyllä sutii, liikaaki rankaiden kannalta !! :twisted:

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ke Toukokuu 16. 22:38:24 2007

FordXR2i-89 kirjoitti:volvon kumit on hyvät !!! todella !!! olikohan ne nyt sit 240 vahvistetut !!! kyllä sutii, liikaaki rankaiden kannalta !! :twisted:
katos mistä ne on varmaks niin käyn itellekkin hakeen!
oliko kalliit?
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Toukokuu 18. 16:26:29 2007

240 sedan 2.0 1976-1979 vahvistettu. Örum nro: 320110 11,94E/kpl
ESCORT MK3/4

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Toukokuu 18. 16:44:32 2007

j.kangas kirjoitti:240 sedan 2.0 1976-1979 vahvistettu. Örum nro: 320110 11,94E/kpl
Nuo on ne kaikkein jäykimmät, itse pistin 240 sarjan "tavikset". Tuo numero on siis Vulvan motin oikean puolen kumi, joita tarvitaan se 2 kpl (vasen on korkeampi). Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta paikallaan testattuna selvästi vanhoja rimpsuja jäykemmät :!:

Edit: En siis laittanut originaaleja vaan vakiojäykkyyksellä olevat volvon kumit :oops:
Viimeksi muokannut Hartza, Pe Toukokuu 18. 17:22:16 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Toukokuu 18. 16:56:35 2007

Itselläni on noi kaikkein jäykimmät ja samat myin myös FordXR2i:lle ja ilmeisesti molemmat ovat tyytyväisiä kyseisiin osiin. Suosittelen kyllä näitä, ovat todella paljon paremmat kuin ford originaalit.
ESCORT MK3/4

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Pe Toukokuu 18. 22:08:21 2007

kuka noita örumeita myy?
ei oikein netistäkään löytyny...
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Toukokuu 18. 23:10:56 2007

jushi69 kirjoitti:kuka noita örumeita myy?
ei oikein netistäkään löytyny...
Autotarvikeliikkeet, Örum on nyt vaan yksi tukkuri muiden joukossa, ei valmistaja. Örumilta tulee FeBin gummeja muistaakseni.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 18. 23:11:30 2007

jushi69 kirjoitti:kuka noita örumeita myy?
ei oikein netistäkään löytyny...
http://www.orum.fi/

Varaosa puljut ottaa paljon Örumilta ja Koivuselta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » To Kesäkuu 21. 18:38:10 2007

ei tullu örumilta vaan koivuselta ja nyt rupes mietityttään et tuliko oikeet, kun nuo on 1-2cm paksummat kun orkkikset?
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Kesäkuu 21. 19:05:02 2007

jushi69 kirjoitti:ei tullu örumilta vaan koivuselta ja nyt rupes mietityttään et tuliko oikeet, kun nuo on 1-2cm paksummat kun orkkikset?
Tuli väärän puolen... 240 volessa toinen puoli on paksumpi eli eri numeroilla, 140 -sarjalaisissa molemmat samalaiset matalat kuin 240-sarjan toinen puoli :) Yksinkertaista, eikö? En muista ulkoa kumman puolen se piti olla...

Edit: Tuolla ylempänä vielä muistin :)
Viimeksi muokannut Hartza, To Kesäkuu 21. 20:36:36 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » To Kesäkuu 21. 20:28:10 2007

ihme homma kun otin örumin numeron mukaan...

noiden numerot on:

Ref: 1272346
12-98845
802-512011


ja sit tossa paketissa on toinen tarra jossa numerot:

802-512006

ja noi on siis koivusen numeroita
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Kesäkuu 22. 9:20:07 2007

Joo noista koivusen numeroista en tiedä, mutta se örumin numerohan on siis 320110 joita tarvitaan se 2 kpl. Noi ovat sitten ne kaikkein jäykimmät.
ESCORT MK3/4

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » La Kesäkuu 30. 21:47:54 2007

paljos noitten paksuus nyt sit kuuluu olla?

nuo mun kumit on 45mm
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Heinäkuu 2. 10:13:05 2007

Kyllä muistelisin, että toi paksuus olis jotain 45mm luokkaa. Täytyypä tarkistaa jos niitä olis irrallaan hyllyssä.
ESCORT MK3/4

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Heinäkuu 17. 16:15:35 2007

meneeks noi volvon pyöreet kumit tonne "kuppiin" mis fiestas alkuperäsesti on vai ootteko vaan heittäny sen kupin helvettiin sieltä?
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Heinäkuu 17. 16:34:10 2007

tezu kirjoitti:meneeks noi volvon pyöreet kumit tonne "kuppiin" mis fiestas alkuperäsesti on vai ootteko vaan heittäny sen kupin helvettiin sieltä?
Jätin sen kupin ihan kylmästi pois.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ti Heinäkuu 17. 17:05:56 2007

fiestan orggiskumit on näköjää 36.5 mm paksuja, noi volvon on vähä paksummat..

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Ti Heinäkuu 17. 17:24:08 2007

140-sarjalaisen on 38mm eipä paljon ol heittoa varsinki ku se rautapalan viel ottaa pois
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ke Heinäkuu 18. 9:18:49 2007

Sehän on vaan positiivista että ne on paksummat..........
Kun madaltaa autoa vetarit menee huonoon asentoon niin korjaantuu konetta nostettaessa ylöspäin.
Itsellä volvon kumit ja tein uudet kiinnitys reijät niin kone nousi n.4cm ylös jolloin vetarit suoristu :wink:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Heinäkuu 19. 11:46:42 2007

Painopisteen nousu sitten ei taas ookaan niin hyvä juttu :-) Muistelisin jossain myydyn Mk1 Fiestaan jopa moottorin 'laskusarjaa' jonka vaikutuksena mainittiin mm kallistelun väheneminen.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ti Heinäkuu 31. 18:04:53 2007

joo ei kyl moottoria ruveta nostamaan.... :lol: motonetista löyty noi volvo 140 kumit, 38mm.(18-2002) ei ollu hinnalla pilattu, 5.72 egee kpl eiku koitta maan... noni tulipa väännettyä nekin paikallee, päätymokkula on paskamainen vaihtaa ku ahdasta on.... tuli autoon joku uus ääni ku vedättää, joku "volvomainen" resonanssi... :shock:

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ke Elokuu 1. 23:20:16 2007

äänen syy selvis ku meni taas auton alle ihmetteleen. takimmaiseks kumiks ei riitäkään toi 38mm (ainakaan frst),vois piisata jos laittaa sen raudan sinne mukaan mikä orggiskumin yhteydessä, ottaa vedätyksessä loota kii siihe palkkiin ja aiheuttaa pientä resonanssia.. :evil: pistin sit sellasen 45mm paksun kumin taakse ja nyt tuntu hyvältä.vois siitä tietysti jyystää 4-5mm pois. etuosaan jäi se 38 mm.

caprissimo
CRSC jäsen 2016
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Toukokuu 17. 8:01:04 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja caprissimo » To Elokuu 2. 19:18:12 2007

Kyllä kannattaa laittaa noi 240 -sarjan vahvistetut kumit(örumin nro 320110), itse vaihdoin ihan tavan 1.3 fiestaan ja käy just hyvin. Takimmaisesta kumista piti pyyhkästä rälläkällä kohdistustappi yläpinnalta pois, koska sille ei vaihteiston kiinnityskorvassa ole reikää. Kaikki metallikupit / välilevyt vaan pois ja kumit paikalleen. Yhtään ei ole liian jäykät eikä melua tai tärinää lisää, sen sijaan koneen heiluminen loppui kerralla. Suosittelen jyrkästi!!

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Elokuu 7. 15:07:26 2007

Tulipa juuri tilattua fiestaan tommoset 240, 320110 kumit. Meinaa ihan rokkaa kone konehuoneessa noilla 20v vanhoilla kumeilla. Ootteko samalla vaihtanut myös moottorin yläkannakkeen vai riittääkö pelkkien laatikonkannakkeiden vaihto?
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

caprissimo
CRSC jäsen 2016
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Toukokuu 17. 8:01:04 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja caprissimo » Ti Elokuu 7. 20:48:14 2007

ainakin mulla riitti hyvin pelkkien vaihteiston kumien vaihtaminen. Jakopään puolen kumin tehtävä taitaa olla vaan pitää kone ylhäällä...

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ti Elokuu 7. 21:40:50 2007

caprissimo kirjoitti:ainakin mulla riitti hyvin pelkkien vaihteiston kumien vaihtaminen. Jakopään puolen kumin tehtävä taitaa olla vaan pitää kone ylhäällä...
Näin mäkin kuvittelin asian olevan. Taitaa olla hintansa väärtti noi uudet kumit. Pienellä panostuksella taas toimivuutta pitkästä aikaa.
Escort mk4 RS Turbo 2.0 16v

caprissimo
CRSC jäsen 2016
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Toukokuu 17. 8:01:04 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja caprissimo » Ti Elokuu 7. 23:01:52 2007

Kyllä näin on, jotenkin tuntuu jämäkämmältä koko paketti, kun kone ei pääse vatkaamaan...

Vastaa Viestiin