ST200.sen kiekat jumittaa...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

ST200.sen kiekat jumittaa...

Viesti Kirjoittaja jtk » Su Kesäkuu 3. 13:02:07 2007

..nii elikkäs esim.ajettaessa n.3000rp/min ja sit nostat jalan kaasulta ja kytkin pohjaan nii kiekat jää joko siihen 3tonniin tai nousee 3300 eikä meinaakkaan laskea norm.tasolle..se 4-5 sekkaakin tuntuu ikuisuudelta.
Tuntuu kuin kaasu hirttäis tms. jos sit päästät kaasulta ja annat moottorin jarruttaa nii kiekat tippuu hiljakseen normaalisti..
.
saikohan joku kiinni tän..

yx tärkee pointti täs saattaa olla ett kuukausi takaperin pesin konehuoneen reiruun eli kosteuttakin on saanut,mut mikä merkillepantavaa nii pesun jälkeen ei ilmenny mitään onkelmaa vaan siit parin vkon jälk siit..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Kesäkuu 3. 13:31:18 2007

Tippuuko ne hitaasti vai nopeesti ne kierrokset kun sitten tippuvat? Mulla ainakin Käärmeautossa akunkengän irroituksen jälkeen on aina se että pitää jenkoja kokoajan reilussa 2-tonnissa, kunnes auto pyshtyy niin hetken kuluttua tipauttaa nopeasti 9-sataan. On muuten ensimmäinen auto jossa törmään siihen että on todella oppiva EEC-boxi. ..Ttumainen ajettava ensimmäiset 100km kun boxi tyhjentynyt.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Kesäkuu 3. 14:00:26 2007

Tyhjäkäynti säädin jumittaa.
Puhdistaminen auttaa (tai ainakin mulla auttoi).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Kesäkuu 4. 8:06:59 2007

siipicossu kirjoitti:Tyhjäkäynti säädin jumittaa.
Puhdistaminen auttaa (tai ainakin mulla auttoi).
Missäs se sijaitsee..laiskuuttani kysyn ennen kun edes lähden etsimään..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Kesäkuu 4. 10:55:31 2007

jtk kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Tyhjäkäynti säädin jumittaa.
Puhdistaminen auttaa (tai ainakin mulla auttoi).
Missäs se sijaitsee..laiskuuttani kysyn ennen kun edes lähden etsimään..
Imusarjassa egr venttiilin vieressä. Se on aika helppo paikallistaa kun seuraa yhtä pientä ilmanputsarin kotelosta lähtevää letkua.
Kuva ois varmaan kätevä...

Kun tutkit venttiilin toimintaperiaatetta niin huomaat ettei oo ihmekkään jos joskus meinaa jumittaa...löytyy tekstiä ja kuvaa autodatasta jos sellainen löytyy.

Pitäisi itselläkin puhdistaa. Mitä lie maksaa uusi?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Kesäkuu 4. 11:11:24 2007

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Kesäkuu 4. 14:17:55 2007

siipicossu kirjoitti:tyhjäkäyntisäädin
thnx...voiko tuota tuon paremmin kertoa.pienellä päättelykyvyllä ois ehkä saattanut sen löytääkkin...muistuttaa pikkasen tota sierran omaa vastaavaa..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Kesäkuu 4. 22:18:07 2007

Pistin tän tänne samaan ,kun saattaapi olla aika samaa vikaa. Mulla tavallinen v6 mondeo on nyt muutaman kerran sammunut yllättäen ajossa ,kun tulee valoihin tai johonkin hidastaa ja painaa kytkimen pohjaan. Lähtee hyvin käymään ja ei haise bensa tai mitään.

Voiskohan toikin johtua tyhjäkäyntiventtiilistä.

pietis
Viestit: 114
Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja pietis » Ma Kesäkuu 4. 22:57:12 2007

Tuttu vika, ilmennyt itsellä lievänä normi-V6 että ST200:ssa.
Tyhjäkäyntiventtiilin vaihto ei ST:hen auttanut kokonaan, korjaus oli kaasuläppäasetelman puhdistaminen sisäpinnalta. Saman tein myös aikoinaan normi-V6:seen.
EGR aiheuttaa pahan imupuolen karstoittumisen, eli suosittelen koko EGR systeemin poistamista käytöstä tekemällä venttiilin ja imusarjan väliin tukoksen. Tässä aiemmin kirjoiteltiin samasta aiheesta ja tukkimista ei suositeltu.
Keväällä tulppia vaihtaessa paljastui eteeni murheellinen näky: toisioimukanavat olivat paksun mustan kötin ja karstan peitossa. Kerros noin 4 mm. Kun ne putsasin, niin jo tuli ainakin osa ST:n tehoista takaisin.
Nyttemmin olen kuullut KATtien rikkoutumisesta, ja KATin murenet sitten kulkeutuvat EGR putkiston kautta imusarjaan ja TEKEVÄT TUHOA koneessa. Tapauksia on useampia, ammaihmiset näin kertovat.
Eli tukkikaa EGR kanava!!!

ps. Minulta löytyy uusi ja iskemätön tyhjäkäyntiventtiili, hinta 45 egee.
Uusi n. 70,- voortilta. Jäi syksyllä vaihtamatta, kun autokuume iski.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ti Kesäkuu 5. 8:52:41 2007

Juu näytti olevan tyhjäk.vena nokinen joten putsasin paineilmalla enimmät ja annoin pikkasen voiteluainetta sille aksilalle jossa se jousi matkaa..
ei ainakaan seuraavalla siirtymällä jumittanut..seurataan jännityksellä..

vai olis siel kanavissa enemmänkin moskaa tiedossa..

Suomentakaahan:

EGR=
KAT=

tarkoitaakohan jälkimmäinen ihan vaan katalysaattoria...??
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Kesäkuu 5. 9:46:33 2007

jtk kirjoitti:Suomentakaahan:

EGR=
KAT=

tarkoitaakohan jälkimmäinen ihan vaan katalysaattoria...??
EGR= Pakokaasujen takaisin kierrätys venttiili ja KAT= katalysaattori
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Kesäkuu 5. 9:47:08 2007

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=106333
Siellä ois jokunen kuva linkitettynä imusarjan sisuksista

EGR = Exhaust Gas Recirculation
http://www.autoshop101.com/forms/h61.pdf

Vastaa Viestiin