BDA:n vanteista

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

BDA:n vanteista

Viesti Kirjoittaja bda12 » La Toukokuu 26. 8:18:40 2007

Mikä mahtaa olla oikea ET kun puhutaan MK1 BDA:sta Gr4 ja 15" vanteista.
Kysyn kun markkinoilla on tarjolla paljon erilaisia
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 26. 13:13:45 2007

Nuo 15" vanteet johtaja Mäkinen halusi autoonsa -73 paikkeilla, ja sai. Kuvista päätellen offsettia ei yleensä ollut paljon, eli ET luku iso. Raaka veikkaus (5,5"); 15-20mm.
Ei tuohon taida "oikeaa" arvoa ollakaan, sen verran kokeellista oli 15" käyttö mk1:ssä :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Toukokuu 26. 17:40:13 2007

Mä laitoin 6x15" vanteelle 15mm offsettia. Ongelmaksi koituu lähinnä leveen misukan kanssa hiertäminen kierrejouseen/jousilautaseen riippuu millaiset tolpat on. Mulla pyörii levee misukka takana, edessä ei pyöri ilman kynäjousia.
Selvää ohjetta tai vastausta ei ole koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. 15mm on jonkinlainen lähtökohta.

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » La Toukokuu 26. 19:54:42 2007

Isossa tolpassa, isolla jousella, mulla pyöri Nokian 185/65 15 talvirengas
6*15 et 15 vanteella ihan ok.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Toukokuu 26. 21:32:56 2007

JTE kirjoitti:Isossa tolpassa, isolla jousella, mulla pyöri Nokian 185/65 15 talvirengas
6*15 et 15 vanteella ihan ok.
Huomioitavaa on että kisarenkaat on huomattavasti korkeempia kuin siviilipyörät. Esim 16-65-15 misukka on noin 65cm halkaisija ja 17-65-15 on sama halkaisija mutta vastaa noin 215 leveydeltään eli ottaa juuri siihen ison tolpan alalautaseen. Siivilikumit on helpompia kun niiden 15" korkeudet on luokkaa 59-62cm.

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » La Toukokuu 26. 23:04:43 2007

Huomioitavaa on että kisarenkaat on huomattavasti korkeempia kuin siviilipyörät. Esim 16-65-15 misukka on noin 65cm halkaisija ja 17-65-15 on sama halkaisija mutta vastaa noin 215 leveydeltään eli ottaa juuri siihen ison tolpan alalautaseen. Siivilikumit on helpompia kun niiden 15" korkeudet on luokkaa 59-62cm.[/quote]

Jeps tiedän tämän. Ja pyöri siellä Michelin 15 62 * 15 myöskin. Se oli tosin jo hilkulla. 17 levee onkin jo sitten pelkkää kahnausta :D

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

ET ??

Viesti Kirjoittaja bda12 » Su Toukokuu 27. 12:57:40 2007

Siis ET:n tulisi olla 15----20 näinkö foorumi on mieltä kun käytetään
6x15" vanteita ja Michelin kisapyöriä
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

Vastaa Viestiin