Jarrulevyt RS 2000
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Jarrulevyt RS 2000
Meni orkkislevyt edestä kohtuu hyville urille Motoparkissa. Palana mulla on EBC Greenstuffit.
Oletteko minkälaisia uritettuja/reiitettyjä levyjä laitelleet ja minkä hintasia. Sitten tietysti kiinnostaa toimivuus onko hjyvät jne.
Oletteko minkälaisia uritettuja/reiitettyjä levyjä laitelleet ja minkä hintasia. Sitten tietysti kiinnostaa toimivuus onko hjyvät jne.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
EBC:n jäis suunnilleen samaan hintaan, kuin noi taroxit. Kummat sulla noista taroxseista on ja miks just ne eikä noi toiset (G88 vai Sport Japan)
Burtonilta kattelin kans mutta ei taida nähdä vaivaa kun hintaero on vain n. 30 egee. Ja Sporttiautosta sais noi EBC:et halvemmalla kuin Prostreetiltä... vinkki vinkki
Ja EBC on pintakäsitelty (keltapassivointi/sinkki) levy toisin kuin tarox mun ymmärtääkseni. Ja sit ne ois viel uritetut ja reiitetyt, ainaki kuvien mukaan. Nii no, onhan noi urheilu japanitki.

Burtonilta kattelin kans mutta ei taida nähdä vaivaa kun hintaero on vain n. 30 egee. Ja Sporttiautosta sais noi EBC:et halvemmalla kuin Prostreetiltä... vinkki vinkki
Ja EBC on pintakäsitelty (keltapassivointi/sinkki) levy toisin kuin tarox mun ymmärtääkseni. Ja sit ne ois viel uritetut ja reiitetyt, ainaki kuvien mukaan. Nii no, onhan noi urheilu japanitki.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
-
- Ylläpitäjä
Vähän ohi aiheen, mulla on taas EBC vakiolevyt eli ihan siliät ja Greenstuffin palat kans. Toimivuus on hyvä vielä näin parin vuoden jälkeenkin, mutta ei ainakaan katuajossa mitään sen kummempaa jarrutehon nousua tuntunu vakio levyihin ja kuluneisiin paloihin verrattuna.SamiH kirjoitti:Jos reiät ei ole läpi asti niin ota rei´illä ja urilla, muuten urilla.
Emmä tiäSanoovat jotta läpiporatut lähtee halkeilemaan, tiiä sitten. Itsellä on EBC urilla ja "kuopilla" olevat, hyvin on toimineet. Mutta jarrutehoon olin pettynyt, tarviis varmaan suurentaa jarruja.
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Samaa olen kuullu noista reijityksistä, tiedä sitten käytännössä. Noissa Tarox G88 on pelkkiä uria 40kpl, taidan kääntyä niihin, tuntuis olevan vähän edukkaammat noi Taroxit kuin EBC:t.SamiH kirjoitti:Jos reiät ei ole läpi asti niin ota rei´illä ja urilla, muuten urilla.
Emmä tiäSanoovat jotta läpiporatut lähtee halkeilemaan, tiiä sitten. Itsellä on EBC urilla ja "kuopilla" olevat, hyvin on toimineet. Mutta jarrutehoon olin pettynyt, tarviis varmaan suurentaa jarruja.
Toisaalta ST170 jarrut taitais sopia suht pienellä säädöllö alle...

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Ylläpitäjä
Joo no arvelin että vaihdan Motulin RBF 600 nesteet..kiehumispiste 312 astetta. voi sekoittaa 3.0,4.0,5,1 järjestelmiin. se 5.0 on silikoonipohjaista eikös vain?Ilkka_H kirjoitti:Dot 5.1 on korkeammalla kiehumispisteellä.petrif_74 kirjoitti:Mitäs jarrunestettä pitää käyttää? dot 5.1 vai dot4?
tuo dot5.1 on abs jarruille ja dot4 normaali. mitä ford suositteleepi?
-
- Ylläpitäjä
Mites toi Motulin RBF600? kun varaosassa sanoivat että tuo ate on kilpanestettä ettei käy jos on abs jarrut.mvla kirjoitti:DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
Niin ja paljonko menee tuota nestettä jos kokonaan vaihtaapi? mites ilmaus onko ihan normaali pumpataan ja aukastaa kiinni ja pumpataan?
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
Paska puhetta!! Mitä racempi sen parempi. Tota litkua ollu jo vuoden autossa ja ei mitään vikaa. Rataakin ajettu useempi tunti viimekesänä. Ainut vaan että radalla ebc:n litkut parempia -> parempi tuntuma. Ja normaali dot 4 jattuneste toimii ihanvarmasti jos on jarrut muuten kunnossa. Jarrujen häipyminen kautenki alkaa ensimmäisenä jpaloista jotka ei kestä kuumaa tarpeeksi.petrif_74 kirjoitti:Mites toi Motulin RBF600? kun varaosassa sanoivat että tuo ate on kilpanestettä ettei käy jos on abs jarrut.mvla kirjoitti:DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
Niin ja paljonko menee tuota nestettä jos kokonaan vaihtaapi? mites ilmaus onko ihan normaali pumpataan ja aukastaa kiinni ja pumpataan?
Tuo dot 5 jarrunesteen ongelma on just tossa silikonissa joka menettää hyvin nopeesti ominaisuutensa kovassa käytössä. Yks kunnon ratapäivä ja nesteet vaihtoon...
-
- Ylläpitäjä
Joo mutta ku dot 5.0 on silikoonia ja dot 5.1 on mineraalia..Laitoin viikonlopun aikana koko autoon motul rbf600 kokeillaan niillä..olihan tuo jo kuravelliä entiset..mvla kirjoitti:Paska puhetta!! Mitä racempi sen parempi. Tota litkua ollu jo vuoden autossa ja ei mitään vikaa. Rataakin ajettu useempi tunti viimekesänä. Ainut vaan että radalla ebc:n litkut parempia -> parempi tuntuma. Ja normaali dot 4 jattuneste toimii ihanvarmasti jos on jarrut muuten kunnossa. Jarrujen häipyminen kautenki alkaa ensimmäisenä jpaloista jotka ei kestä kuumaa tarpeeksi.petrif_74 kirjoitti:Mites toi Motulin RBF600? kun varaosassa sanoivat että tuo ate on kilpanestettä ettei käy jos on abs jarrut.mvla kirjoitti:DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
Niin ja paljonko menee tuota nestettä jos kokonaan vaihtaapi? mites ilmaus onko ihan normaali pumpataan ja aukastaa kiinni ja pumpataan?
Tuo dot 5 jarrunesteen ongelma on just tossa silikonissa joka menettää hyvin nopeesti ominaisuutensa kovassa käytössä. Yks kunnon ratapäivä ja nesteet vaihtoon...