Mk2 Escon jarrusatuloista

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Mk2 Escon jarrusatuloista

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Toukokuu 21. 19:33:43 2007

Jups elikkäs tuossa juuri kasailen Escorttiin jarrusatuloita uusilla paloilla yms niin tulipas sellainen mieleen että miten päin sen jousen pitää olla siinä palojen välissä. Ylemmän vai alemman tapin läpi eli painaako jousi jarrupalojen ylä vai alapuolia irti levystä, äkkiseltään voisi kuvitella että alapuolia mutta varmaan 10 kertaa olen sen jousen laittanut aina eripäin miten asian milläkin hetkellä miettinyt

Ja vielä että kumminpäin se jousi sitten sinne väliin, niin että ne "kynnet" tulee palan päälle vai niin että ne kynnet on palojen tavallaan välissä, jos laittaa ne kynnet palojen päälle niin jumittaa palojen liikettä ja jos taas sinne väliin niin palat liikkuu herkästi mutta jousen pää meinaa ottaa levyyn kiinni

Helppoa eikö totta, yksi pirun jousi ja hyvä ettei yöunet mene :D

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esse » Ke Toukokuu 23. 21:40:51 2007

ei mulla ole koskaan ollu mk1 eikä mk2 etujarruissa minkäänlaisia jousia, ainoastaan lämpölevyt ja tapit joissa sokat joilla tapit pysyy paikoillaan. Unohda jouset.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Toukokuu 23. 22:20:02 2007

Jaa, kuuluukos siellä edes alunperin olla niitä. Kun en enää muista että tuliko jouset siinä pussissa ("asennussarja") jossa tapit, sokat lämpölevyt yms vai onko peräti joku joskus aikanaan näprännyt jostain ne sinne

No, ne on nyt niin päin kun palat paremmin liikkuu ja painaa palan alareunoja erilleen, äkkiähän ne sieltä raksii pois jos ei tunnu pelaavan

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esse » Ke Toukokuu 23. 22:33:20 2007

mielestäni sinne ei kuulu jousia, mulla on ollu monta mk1 ja mk2, eikä koskaan ole tullut semmosia vastaan ja nykyisessä kilpurissani ei ole ja toimii moitteettomasti, ne tapithan pitää palat paikoillaan, ei ne siellä mihinkään liiku, paitsi jarruttaessa levyyn päin.

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Ke Toukokuu 23. 22:38:40 2007

kyllä siellä kuuluu jouset olla ja niitten tarkotus on hillitä palojen liikkumista ettei ne helise siellä. ja ne jousethan asennetaan siten että ne painetaan jarrupalan päälle niin että jousen päät tulevat palan toiselle puolelle eli levystä poispäin ja ne päät jäävät sitte niitten tappien alle että pysyvät paikallaan. 1 jousi kumpaankin palaan. ja ei ne jouset sitä palaa estä liikkumasta ku sen liikematkakin jarrutuksessa on minimaalinen. eli aivan simppeli juttu ei muutaku jarrut kiinni ja kumit pyörimään!!
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » Ke Toukokuu 23. 22:42:33 2007

mutta toimii varmasti ilmanki..
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » To Toukokuu 24. 0:12:59 2007

Ilman niitä kitinälevyjä ja jousia palat vinkuu jarruttaessa ja pitää todella lujaäänistä helinää ajossa. Uskomatonta miten moiset nippelit voivat muuttaa elämää 8)
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

pk-racing
Viestit: 27
Liittynyt: La Maaliskuu 4. 14:13:57 2006
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pk-racing » To Toukokuu 24. 19:02:28 2007

raimo kirjoitti:Ilman niitä kitinälevyjä ja jousia palat vinkuu jarruttaessa ja pitää todella lujaäänistä helinää ajossa. Uskomatonta miten moiset nippelit voivat muuttaa elämää 8)
just! sieltä se tuli. niinku sanoin niin estää paloja helisemästä eli toisinsanoen vinkumasta. vinkuminenhan johtuu nimenomaan jarrupalojen värähtelystä. mutta kyllähän ne jarrut muuten toimii ilmanki, mutta SAATTAA olla äänekkäämmät. ja korjaampa edellisiä sanojani sen verran että ei niihin taida kuulua kuin 1 jousi per satula. ei ainakaan mulla ole tai sitte niistä puuttuu yhet.
fiat 127 -78
FORD escort mk2 2.0OHC -75
FORD fiesta 1.0 -82
BMW 316 1.8 -84
BMW 325 2.5 -89

Vastaa Viestiin