4wd ja 2wd cossun vakioalustojen erot?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Akilles
Ylläpitäjä

4wd ja 2wd cossun vakioalustojen erot?

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Toukokuu 10. 19:37:33 2007

Onko nuissa 4wd ja 2wd vakioalustoissa mitä eroja, käykö heittämällä ristiin? Korkeus eroa?

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 4wd ja 2wd cossun vakioalustojen erot?

Viesti Kirjoittaja THR » To Toukokuu 10. 19:43:26 2007

Ei käy ristiin

Akilles
Ylläpitäjä

Re: 4wd ja 2wd cossun vakioalustojen erot?

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Toukokuu 10. 20:14:41 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Ei käy ristiin
Siis iskarit vai jouset vai ei kummatkaan?

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Toukokuu 10. 20:50:37 2007

Etuiskarit ei käy. Nelikossa paksummat tolpat.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 10. 21:46:01 2007

Mikäs nois 4wd tolpissa on alapään halkasija?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » To Toukokuu 10. 21:49:06 2007

Onkos nuissa jousissa mitään eroa?

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Toukokuu 10. 21:51:53 2007

jousissa on korkeus ja jäykkyys eroja. Ei tietoa mitä missäkin mallissa on...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Toukokuu 10. 22:05:28 2007

tumppe kirjoitti:Mikäs nois 4wd tolpissa on alapään halkasija?

Noin 51mm (tolppa ruosteinen)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 10. 22:32:54 2007

AkiS kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Mikäs nois 4wd tolpissa on alapään halkasija?

Noin 51mm (tolppa ruosteinen)
Jep ja 2wd.ssä on n.45mm.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Pe Toukokuu 11. 8:54:10 2007

Paljonko on vakio 4wd alustalla pyörän napojen ja lokarinkaaren väli edessä ja takana? Pitäs saada joku hyvä alusta joka ei ole liian jäykkä eikä liian korkea, saa laittaa hyviä ehdotuksia?

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Pe Toukokuu 11. 9:50:05 2007

Akilles kirjoitti:Paljonko on vakio 4wd alustalla pyörän napojen ja lokarinkaaren väli edessä ja takana? Pitäs saada joku hyvä alusta joka ei ole liian jäykkä eikä liian korkea, saa laittaa hyviä ehdotuksia?
Bilstein
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 11. 11:30:16 2007

cossy kirjoitti:
Akilles kirjoitti:Paljonko on vakio 4wd alustalla pyörän napojen ja lokarinkaaren väli edessä ja takana? Pitäs saada joku hyvä alusta joka ei ole liian jäykkä eikä liian korkea, saa laittaa hyviä ehdotuksia?
Bilstein
Yks ääni Bilsteinille lisää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Pe Toukokuu 11. 12:08:45 2007

cossy kirjoitti:
Akilles kirjoitti:Paljonko on vakio 4wd alustalla pyörän napojen ja lokarinkaaren väli edessä ja takana? Pitäs saada joku hyvä alusta joka ei ole liian jäykkä eikä liian korkea, saa laittaa hyviä ehdotuksia?
Bilstein
Siis riittääkö pelkät jouset ja paljon madaltaa? mistä ootte hommannu?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 11. 15:21:26 2007

Akilles kirjoitti:
cossy kirjoitti:
Akilles kirjoitti:Paljonko on vakio 4wd alustalla pyörän napojen ja lokarinkaaren väli edessä ja takana? Pitäs saada joku hyvä alusta joka ei ole liian jäykkä eikä liian korkea, saa laittaa hyviä ehdotuksia?
Bilstein
Siis riittääkö pelkät jouset ja paljon madaltaa? mistä ootte hommannu?
Ei riitä pelkät jouset jos hyvän haluaa.
www.burtonpower.com ja sieltä Bilstein sprintline kit. Maksaa suomeen kuskattuna ~700e. Ja tähän väliin voin vaan todeta sen ettei hyvää saa _halvalla_. Ite sen oon kantapään kautta oppinu sen sillon aikoinaan kun sierrassa testailin eri alustoja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Pe Toukokuu 11. 16:18:43 2007

No ei sen alustan tartte olla mikään huippu ku on kuitenkin perheauto toi mun cossu. Vakioalusta kelpais kyllä muuten mut vähä liian korkee ni saiskohan millään jousilla hiukan sitä matalammaks ettei tulis kauheen jäykkä. Tällä hetkeellä paikallaan spaxin jäykkyys säädettävät iskarit ja jotkut punaset madallus jouset. Mulle turhan matala ja jäykkä alusta. Paljonkohan mulla on madallettu tota ku takarenkaan navasta lokarinkaareen n.29-30cm ja edessä n.30-31cm?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Toukokuu 11. 16:32:46 2007

Akilles kirjoitti:No ei sen alustan tartte olla mikään huippu ku on kuitenkin perheauto toi mun cossu.
Eihän tuollaisilla perhealustoilla (sprintline ym.) nimenomaan ole mitään tekemistä huippualustojen kanssa. Bilsteinillä on sitten b16 ja motorsport mallit ym.
Mutta sitä tuo jeesus herjaa että se on kerrassaan loistava hintalaatusuhteeltaan.
Paremmissa sitten hinnat alkaa 700 per nurkka.
#6
Escort -75

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Pe Toukokuu 11. 17:18:29 2007

Ilkka_H kirjoitti:
Akilles kirjoitti:No ei sen alustan tartte olla mikään huippu ku on kuitenkin perheauto toi mun cossu.
Eihän tuollaisilla perhealustoilla (sprintline ym.) nimenomaan ole mitään tekemistä huippualustojen kanssa. Bilsteinillä on sitten b16 ja motorsport mallit ym.
Mutta sitä tuo jeesus herjaa että se on kerrassaan loistava hintalaatusuhteeltaan.
Paremmissa sitten hinnat alkaa 700 per nurkka.
Niin no eihän tuo 700€ varmaan pahahinta tommosesta hyvästä alustasta oo, mut nyt meinaa tuo rahatilanne olla sen verran huono et ei oo varaa ostaa tommosta. Joutuu varmaan tyytymään tuohon vakio alustaan jos ei muuta ratkasua löydy :cry: Onko kukaan mitannu paljonko on 4wd cossun vakioalustalla tuo kaaren ja navan mitta? Kaverin 2wd:stä mittasin äsken ja siinä oli tuo väli 33,5cm edessä ja takana vakio alustalla. Onkohan 4wd korkeampi ku 2wd?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 11. 17:31:49 2007

Akilles kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:
Akilles kirjoitti:No ei sen alustan tartte olla mikään huippu ku on kuitenkin perheauto toi mun cossu.
Eihän tuollaisilla perhealustoilla (sprintline ym.) nimenomaan ole mitään tekemistä huippualustojen kanssa. Bilsteinillä on sitten b16 ja motorsport mallit ym.
Mutta sitä tuo jeesus herjaa että se on kerrassaan loistava hintalaatusuhteeltaan.
Paremmissa sitten hinnat alkaa 700 per nurkka.
Niin no eihän tuo 700€ varmaan pahahinta tommosesta hyvästä alustasta oo, mut nyt meinaa tuo rahatilanne olla sen verran huono et ei oo varaa ostaa tommosta. Joutuu varmaan tyytymään tuohon vakio alustaan jos ei muuta ratkasua löydy :cry:
Säästä suosiolla rahaa siihen kunnon alustaan ja osta sit vasta kun on euroja tarpeeks. Niin munkin olis pitäny tehä. Cossy ja Stefa teki niin ja ei oo vissiin katunu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » La Toukokuu 12. 23:04:41 2007

Hesus kirjoitti:
Akilles kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti: Eihän tuollaisilla perhealustoilla (sprintline ym.) nimenomaan ole mitään tekemistä huippualustojen kanssa. Bilsteinillä on sitten b16 ja motorsport mallit ym.
Mutta sitä tuo jeesus herjaa että se on kerrassaan loistava hintalaatusuhteeltaan.
Paremmissa sitten hinnat alkaa 700 per nurkka.
Niin no eihän tuo 700€ varmaan pahahinta tommosesta hyvästä alustasta oo, mut nyt meinaa tuo rahatilanne olla sen verran huono et ei oo varaa ostaa tommosta. Joutuu varmaan tyytymään tuohon vakio alustaan jos ei muuta ratkasua löydy :cry:
Säästä suosiolla rahaa siihen kunnon alustaan ja osta sit vasta kun on euroja tarpeeks. Niin munkin olis pitäny tehä. Cossy ja Stefa teki niin ja ei oo vissiin katunu.
Juurikin näin. En oo hetkeäkään katunu tota ostosta. On sopivan jäykkä, eikä mikään kivireki. Säästää rahat ja ostaa kerralla hyvän ni ei tartte monia alustoja ostella :wink:
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Akilles
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Akilles » Ma Toukokuu 14. 22:06:29 2007

No laitoin tuossa viikonloppuna tuon vakio 4wd alustan kiinni ja tuntuu muuten olevan tosi hyvä ja pehmeä mutta hötkyää vähän liikaa käännettäessä, niin voiko vakio jousien kanssa laittaa madallussarjan iskarit? Ku ois nuo Spaxin jäykkyyssäädettävät jotka purin pois autosta. Spaxin takaiskarit on ainakin muutaman sentin lyhemmät ku vakiot ja etuiskareista en tiiä.

Vastaa Viestiin