2.0 doch 4x4 ja 2.9 4x4 etuvetonivelet. Käykö ristiin?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

2.0 doch 4x4 ja 2.9 4x4 etuvetonivelet. Käykö ristiin?

Viesti Kirjoittaja sr » Pe Toukokuu 11. 13:01:17 2007

Yritin haulla löytää vastausta tuloksetta. Olisi tiedossa 2.9 4x4 sierra josta ilmeisesti ulompi vetonivel tms. paskana koska ääntää käännettäessä. Mulla olis hyllyssä 4x4 dochin täydelliset ja hyväkuntoiset vetarit nivelineen. Sain haulla käsityksen että ainakaan 4x4 cossun kanssa ei dochin vetarit käy ristiin. Dochissa pidemmät vetarit? Kuinkas nämä isolohko nelikot? Käykö 2.0 4x4 ja V6 moottoreilla olevien nelikoiden etuvoimansiirron palikat ristiin? Entäs etuperä jos vaan välitys on sama?

t:Rami
#809

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Toukokuu 11. 13:08:00 2007

etuperiä on yhdenlaisia.
mielestäni v6 ja cossun vetarit on käypäset mutta sehän selviää mittaamalla.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Toukokuu 11. 17:44:24 2007

Vetareiden pitäs käydä ristiin, mutta 2.0 4x4 perissä on tiheämpi 3.92:1 välitys.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Toukokuu 12. 1:37:32 2007

V6 koneisen ja DOHC 8-v vetarit pitäisi olla saman mittaiset.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 12. 22:18:28 2007

Joo, niin se meni. Cossun vetarit on erilaisten napojen takia lyhyemmät.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja sr » La Toukokuu 12. 22:42:21 2007

Hyvä juttu!! Nyt tarvii alkaa tosissaan vääntämään kauppaa kun todennäköisesti tarvittavat vara-osat löytyy hyllystä valmiina. Kiitokset vastauksista.

t:Rami
#809

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 21. 6:29:23 2007

Survoin Cossun navan(vai olisko se olka-akseli) ja tukivarret kiinni DOHC palkkiin ja vetareihin. Vetarit otti kyllä niin paljon vastaan etten hennonnut jyskiä sisäpään pultia alupalkkiin paikoilleen, mikäli Cossun palkissa ei reiät ole ulonpana niin ei DOHC:n tai XR:n osista ole lääkettä madalletun Cossun vetareiden ulos lupsahteluun.
Brittiläisistä lehdistä olen lukenut, että XR/DOHC vetarit saisi sopimaan Cossuunkin.

Tuli netissä kyllä vastaan Cossun olka-akselit joiden mainostettiin leventävän raideväliä 15mm, niihin varmaan tarvitaan myös pitemmät vetarit?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Lokakuu 21. 10:41:15 2007

Survoin omaan autooni (XR4X4) cossun olkatuet. Tämän seurauksena jouduin hommaamaan myös cossun vetarit, jotka ovat siis noin 20mm lyhyemmät. Nyt kaikki on kyllä paikallaan, mutta myös eturenkaat ovat / \ asennossa, joka taas johtuu etupalkista. Cossussa on alatukivarsien kiinnityspisteet sisempänä (Kiitos jjs:lle mittaamisesta, olikos se rullamitta tarkkuudella 10mm se ero).

edit. Ja alkuperäiseen kysymykseen mikä otsikossa on vastaten, kyllä nivelet käyvät ristiin, se ero on siinä akselissa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Vastaa Viestiin