Arvaa harmittaako
Cossun kampiakselin takastefa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Cossun kampiakselin takastefa
Onko sama kun ohc 2.0l tiiviste sarjassa? Kuulin jostain että se on ja Laitoin sellaisen ja vuotaa kuin seula.Liekö tullut asennuksessa fiba
Arvaa harmittaako
Arvaa harmittaako
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Ihmettelen miksi Rally race myy ohc tiivistettä noin 7e ja cossun noin 20e ?????MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Jos on sama osa aika jannä hinnoittelu toki varaosa numero oli eri.
Toki sairaalalaiteissakin on aina sairaalalisä
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eri tiiviste on ainakin Microcatin mukaan.ls454 kirjoitti:Ihmettelen miksi Rally race myy ohc tiivistettä noin 7e ja cossun noin 20e ?????MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Jos on sama osa aika jannä hinnoittelu toki varaosa numero oli eri.
Toki sairaalalaiteissakin on aina sairaalalisä![]()
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Eli laadussa voi todella olla eroa!siipicossu kirjoitti:Eri tiiviste on ainakin Microcatin mukaan.ls454 kirjoitti:Ihmettelen miksi Rally race myy ohc tiivistettä noin 7e ja cossun noin 20e ?????MouTine kirjoitti:En tiedä liittyykö aiheeseen mitenkään, mutta täälä päin ainakin on tarvike-tiivisteet pullahtaneet paikoiltaan. Orkkis Ford/Motorcraft osat on pitäneet ja pysyneet.
Jos on sama osa aika jannä hinnoittelu toki varaosa numero oli eri.
Toki sairaalalaiteissakin on aina sairaalalisä![]()
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tästä on ollut joskus isonvihan aikaan vääntöä.
Ero stefassa kuulemma johtui siitä että cossun kampuran halkaisija (siis stefan liukupinnan kohdalla) on erilainen kuin OHC:n. Mitattiinkin niitä ristiin, ja tulos oli sama mitta. Tämänhän voi joku innokas vielä varmistaa.
Hopalla stefa oli -sama- OHC vs. cossu kun tiivistesarjoja purettiin.
Pakko tunnustaa että varaosanro heitti kun -päätteeltä- tutkittin, mutta se taidettiin laittaa tiivistetyypin uusiutumiskierron piikkiin (2 -huuli / 3 -huuli).
Olen siinä uskossa että jos nyt ostaa fordilta ko. stefan, on se sama kuin OHC:ssä
Ero stefassa kuulemma johtui siitä että cossun kampuran halkaisija (siis stefan liukupinnan kohdalla) on erilainen kuin OHC:n. Mitattiinkin niitä ristiin, ja tulos oli sama mitta. Tämänhän voi joku innokas vielä varmistaa.
Hopalla stefa oli -sama- OHC vs. cossu kun tiivistesarjoja purettiin.
Pakko tunnustaa että varaosanro heitti kun -päätteeltä- tutkittin, mutta se taidettiin laittaa tiivistetyypin uusiutumiskierron piikkiin (2 -huuli / 3 -huuli).
Olen siinä uskossa että jos nyt ostaa fordilta ko. stefan, on se sama kuin OHC:ssä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Jos spekulooraan että tilanne olisi tämä , vesihiontapaperilla ja jarru cleenerillä puhdistamala pinnan mikähän mömmö pitäsi öljyt sisällä ilman suurempaa purku revohkaa kuin laatikko ja vauhtipyörän irroitus.Musta tasotiivisteliima loctite? Vai joku rajumpi akryllipohjainen kovettimella toimiva ohut kerros,niiden ongelma vain on kovuus ?? Koko konetta en enää täksi kesäksi nosta pois.t5 kirjoitti:Ettei nyt vaan tulis se öljy kampiakseli kaulan laakerinkannen välistä ohittaen stefan nuo pitäisi olla liimattu moottori tiivisteliimalla.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Huohotus on kunnossacossuesco kirjoitti:Ja alakerran huohotus kuntoon niin pysyy tiivisteet paikallaan
Löysin varaosaputkasta stefan aletaan ottamaan laattikkoa pois 5min kuluttua. Sika hinta 19e,mutta eipä sitä muualtakaan tähän hätään löytynyt kävin fordillakin ,pudistivat vain päätään
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Joo näin kai se on.Stefa vaihdettu ,koeajot ajettu ,ei tiputa enää öjlyä.t5 kirjoitti:Ai muillakin sama laulu.
Tuo huohotus hommaa pitää miettiä vielä paremaksi,mutta nyt välillä jo ajellaan
Mikä on yksinkertaisin tomiva ratkaisu ?Alipaineventtiiliin joka lähtee huohotusputkelle imusarjasta ,oli italianpojat poranneet 3mm reiän kumikalvoon ja ahtopaineet paineli suoraan kellariin.Tuo stefa vuoti jo ennen kuin alettiin ahtoja nostamaan ,mutta meni ihan mahdottomaksi kun paineet nousi 1bar.Heitin venttiilillä kuikkaa
Nyt Lohkosta putki suodatinkotelon kylkeen ja venttiilikopasta putki purkkiin jossa jossa kyljessä pieni vapaavirtaussuodatin. Ehdotuksia??
En enää tälle kesälle ala rakentelemaan kokonaan uusia systeemejä!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vahvasti eri mieltä.Arska kirjoitti:Fordilta ei kannata hakea mitään osia jos on vähänkään vanhempi auto kyseessä, tämä tarkoittanee jotain 5-7 vuoden ikää. Tarvikeliikkeestä saa samaa ellei jopa parempaa tavaraa ihan merkkiosina ja edullisemmin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Löysin jo foorumilta asisasta keskusteluja!!ls454 kirjoitti:Joo näin kai se on.Stefa vaihdettu ,koeajot ajettu ,ei tiputa enää öjlyä.t5 kirjoitti:Ai muillakin sama laulu.
Tuo huohotus hommaa pitää miettiä vielä paremaksi,mutta nyt välillä jo ajellaan![]()
Mikä on yksinkertaisin tomiva ratkaisu ?Alipaineventtiiliin joka lähtee huohotusputkelle imusarjasta ,oli italianpojat poranneet 3mm reiän kumikalvoon ja ahtopaineet paineli suoraan kellariin.Tuo stefa vuoti jo ennen kuin alettiin ahtoja nostamaan ,mutta meni ihan mahdottomaksi kun paineet nousi 1bar.Heitin venttiilillä kuikkaa![]()
Nyt Lohkosta putki suodatinkotelon kylkeen ja venttiilikopasta putki purkkiin jossa jossa kyljessä pieni vapaavirtaussuodatin. Ehdotuksia??
En enää tälle kesälle ala rakentelemaan kokonaan uusia systeemejä!!
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08