Kokemuksia/tietämystä MSD suuttimista?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Kokemuksia/tietämystä MSD suuttimista?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 0:50:44 2007

Jep, eli kattelin tos nettivaraosista ja sielä joku myy uusia MSD suuttimia ja aattelin kysellä että oisko jollain tietoa/kokemusta ko suuttimista?
Tämmöset aattelin hommata tulevaa +500hv tavoitetta varten:
680ccm @3bar matala impedanssi 2Ohm, 80€/kpl
Sopiiko noi Cosaan suoraa?
Täl hetkel mul on Siemenssin 503cc suutimet...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 2. 6:42:19 2007

Joku kävi muistaakseni mittauttamassa tommosen sarjan ja tuotot oli vähän mitä sattuu ja sarjan sisäl oli kauheita heittoja.

Miks et osta samaan rahaan kunnolliset esim. vpv:ltä.

Siemens-DEKA 3105, 903 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 2.4 ohm, VS 80.00 €
tai
Siemens-DEKA 3145, 788 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 2.4 ohm, VS 80.00 €

http://www.vpv-motorracing.com/
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Kokemuksia/tietämystä MSD suuttimista?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 2. 7:38:24 2007

tumppe kirjoitti:Jep, eli kattelin tos nettivaraosista ja sielä joku myy uusia MSD suuttimia ja aattelin kysellä että oisko jollain tietoa/kokemusta ko suuttimista?
Tämmöset aattelin hommata tulevaa +500hv tavoitetta varten:
680ccm @3bar matala impedanssi 2Ohm, 80€/kpl
Sopiiko noi Cosaan suoraa?
Täl hetkel mul on Siemenssin 503cc suutimet...
Näyttää siltä että sopisivat suoraan mutta vaikea tuommoisesta kuvasta on sanoa.
Eikö nuo 503cc pitäisi riittää 500hp asti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 2. 8:41:28 2007

Itse tilasin VPV:ltä omat siemensin 006 decat ja kysyin noista heitoista. Myyjä kertoi kaikkien yli 400ccm suutinten olevat pulssittamalla testattuja sarjoja.Muistaakseni 1% sisään Toimitus on nopeaa ja palvelu tuolta toimii. Suosittelen.

Noissa suutinten tuotoissa on todellakin isoja heittoja, kun mennään isohkoihin suuttimiin. Tutun supraan tulleet, valikoimattomat 780ccm suuttimet tai olla 100ccm:n tarkkudella/sarja!! :shock: Tumi muistanee paremmin, kun ne mittasikin? :wink:

Ps. Itsellä meni käyttöaste 525ccm-suuttimilla 100% jo 1.4bar 12:1AFR:llä jo alle 400hv?!!
Viimeksi muokannut Vesku, Ma Huhtikuu 2. 8:51:42 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 8:49:39 2007

Hesus kirjoitti:Joku kävi muistaakseni mittauttamassa tommosen sarjan ja tuotot oli vähän mitä sattuu ja sarjan sisäl oli kauheita heittoja.

Miks et osta samaan rahaan kunnolliset esim. vpv:ltä.

Siemens-DEKA 3105, 903 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 2.4 ohm, VS 80.00 €
tai
Siemens-DEKA 3145, 788 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 2.4 ohm, VS 80.00 €

http://www.vpv-motorracing.com/
Joo, no tätä vähä epäilinkin, kiitos tiedosta.
Kyl mä mielummin noi Siemenssit hommaan...
Eipä nois 503cc suuttimissakaan valittamista oo ollu, mut jäävät hiukan liian pieneks +500hv tavoitteessa, jääkööt ne varalle stage 4 lastun kera... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kokemuksia/tietämystä MSD suuttimista?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 8:52:49 2007

siipicossu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Jep, eli kattelin tos nettivaraosista ja sielä joku myy uusia MSD suuttimia ja aattelin kysellä että oisko jollain tietoa/kokemusta ko suuttimista?
Tämmöset aattelin hommata tulevaa +500hv tavoitetta varten:
680ccm @3bar matala impedanssi 2Ohm, 80€/kpl
Sopiiko noi Cosaan suoraa?
Täl hetkel mul on Siemenssin 503cc suutimet...
Näyttää siltä että sopisivat suoraan mutta vaikea tuommoisesta kuvasta on sanoa.
Eikö nuo 503cc pitäisi riittää 500hp asti.
Oon kyl sen verran monelta kuullu ja foorumillaki paljo juttua, että 500cc.t ei ihan riitä, että en ala ottaan sitä riskiä, mielummin niin että suuttimille jää vielä hiukan pelivaraa, eikä niin et ne on ihan seljällään heti ku lusikka on lattias... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Ma Huhtikuu 2. 8:57:23 2007

Ja ainakin herra Bell taitaa suositella, että käyttöaste ei menis yli 80%, ellei jopa ollu niin varovainenkin luku ku 60%.

Pointti joka tapauksessa, että suuttimilla ei pitäisi survoa kakkua koneeseen 100% käyttöasteella.
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Huhtikuu 2. 9:02:31 2007

80% aukiolo on varmaan vielä ihan ok, hetkellisesti voi olla varmaan enemmänkin mutta pidempää aikaa niitä ei kannata ajaa koska suuttimet lämpee. Mä ainakin ostaisin +500hv koneeseen suuttimet jotka olis juuri luokkaa 750cc-1000cc. Tietenkin riippuu moottorinohjauksesta, mutta mahdollisimman isot vaan, niin ei tartte taas heti vaihtaa jos tulee jotain lisä muutoksia. Noi isot suuttimet pitäis aina olla testatut, koska niissä tosiaan voi olla paljonkin eroja. Eli kuten aiemminkin on ollut puhetta, mä en laittais testaamattomia suuttimia omaan koneeseen. Ei paljon naurata jos kone sulaa suutinten erojen takia, kun niiden mittaus ei kuitenkaan paljoa maksa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 9:03:05 2007

ilehmus kirjoitti:Ja ainakin herra Bell taitaa suositella, että käyttöaste ei menis yli 80%, ellei jopa ollu niin varovainenkin luku ku 60%.

Pointti joka tapauksessa, että suuttimilla ei pitäisi survoa kakkua koneeseen 100% käyttöasteella.
No toi sääntöhän toimii periaatteessa kaikkeen mitä tekniikkaan tulee, jos kaikkia käyttää max 80% tehoilla tms., niin kyllähän ne sit kestääkin paremmin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 9:14:47 2007

Yrkesman kirjoitti:80% aukiolo on varmaan vielä ihan ok, hetkellisesti voi olla varmaan enemmänkin mutta pidempää aikaa niitä ei kannata ajaa koska suuttimet lämpee. Mä ainakin ostaisin +500hv koneeseen suuttimet jotka olis juuri luokkaa 750cc-1000cc. Tietenkin riippuu moottorinohjauksesta, mutta mahdollisimman isot vaan, niin ei tartte taas heti vaihtaa jos tulee jotain lisä muutoksia. Noi isot suuttimet pitäis aina olla testatut, koska niissä tosiaan voi olla paljonkin eroja. Eli kuten aiemminkin on ollut puhetta, mä en laittais testaamattomia suuttimia omaan koneeseen. Ei paljon naurata jos kone sulaa suutinten erojen takia, kun niiden mittaus ei kuitenkaan paljoa maksa.
Todennäkösesti jotku tämmöset tulee sit olemaan:
Siemens-DEKA 3145, 788 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 2.4 ohm, VS 80.00 €
Niin eikä munkaan oo tarkotus kokoaikaa autoa rääkätä täysillä (mahdotonta kadulla), vaan tarkotus ois laittaa katu/rata ahdot erikseen napista, katukäyttöön riittäis n.0.6-1bar ja radalle (tai tiukkaan kisaan :wink: ) n.1.5-1.8bar.
Oon jo suunnitellu homman pitkälle, vielä ku sais kaikki puuttuvat osat kasaan ja olis aikaa riittävästi toteuttaa.
Ehkä sit ens talven aikana, jos saan talliin tilaa ja suurin puuttuva osa/osakokonaisuus on kumminki edelleen hyvä ohjelmoitava ruisku... :cry:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 2. 9:15:35 2007

Tuo aikaisemmin laittamani 100% käyttöaste olikin vain esimerkki omasta kokemuksestani noista 525ccm suuttimista ja niiden riitämisestä. Itse luulin noitten riittävän pidemmällekkin. Bensanpaine oli muuten 3bar peruspaine, ilman alipainetta tyhjäkäynnillä. 630 decat käy nyt enimmillään 88%, joka on jo melko paljon, mutta noitten kanssa meinasin elää.
Paitsi jos nyt kone alkaakin kovemmilla nokilla hengittää paremmin.... :wink: Sitten pitää laittaa decat kiertoon ja hankkia jotain isompaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 9:24:17 2007

Vesku kirjoitti:Tuo aikaisemmin laittamani 100% käyttöaste olikin vain esimerkki omasta kokemuksestani noista 525ccm suuttimista ja niiden riitämisestä. Itse luulin noitten riittävän pidemmällekkin. Bensanpaine oli muuten 3bar peruspaine, ilman alipainetta tyhjäkäynnillä. 630 decat käy nyt enimmillään 88%, joka on jo melko paljon, mutta noitten kanssa meinasin elää.
Paitsi jos nyt kone alkaakin kovemmilla nokilla hengittää paremmin.... :wink: Sitten pitää laittaa decat kiertoon ja hankkia jotain isompaa.
No, mitäs sulla näyttää teholukemat tolla 88%, vai ootko penkittäny?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Huhtikuu 2. 10:11:58 2007

Mihinkäs Isojen poikien mielestä riittää 465cc suuttimet cossussa?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 10:52:15 2007

Stefa kirjoitti:Mihinkäs Isojen poikien mielestä riittää 465cc suuttimet cossussa?
+150hv... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 2. 10:59:03 2007

tumppe kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Tuo aikaisemmin laittamani 100% käyttöaste olikin vain esimerkki omasta kokemuksestani noista 525ccm suuttimista ja niiden riitämisestä. Itse luulin noitten riittävän pidemmällekkin. Bensanpaine oli muuten 3bar peruspaine, ilman alipainetta tyhjäkäynnillä. 630 decat käy nyt enimmillään 88%, joka on jo melko paljon, mutta noitten kanssa meinasin elää.
Paitsi jos nyt kone alkaakin kovemmilla nokilla hengittää paremmin.... :wink: Sitten pitää laittaa decat kiertoon ja hankkia jotain isompaa.
No, mitäs sulla näyttää teholukemat tolla 88%, vai ootko penkittäny?
Tää oli entinen kisakone, josta mitattiin 365hv/467Nm/1.5bar. Muistaakseni penkissä käyttöaste oli jotain 75-80%-luokkaa, mutta radalla meni tuonne 88%.
Riippuu aina kaikki monesta asiasta... Esim. Penkissä paine laski hiukan ylhäällä ja radalla tuota taas ei tehnyt tiedonkeruun mukaan.
Viimeksi muokannut Vesku, Ma Huhtikuu 2. 11:03:28 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Huhtikuu 2. 11:01:46 2007

Niinpä... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Huhtikuu 2. 11:10:26 2007

Mulla on noi 570cc siemens ja ne riitti toisella pakopesällä 480hv ja pienemmällä pakopesällä toisessa penkissä 385hv. Ei päästy säätämään ollenkaan kun suuttimet loppu kesken ja hukkis. Nyt tossa odottaa juuri noi 788cc suuttimet, jota suuruusluokkaa am-works suositteli.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

janister
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Elokuu 25. 8:55:34 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja janister » Ma Huhtikuu 2. 12:11:52 2007

Muistakaa myös polttoaineen paineen merkitys tuottoon:-)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Huhtikuu 2. 12:53:42 2007

Miten nämä riittää :
Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm, VS

Ohjaus Haltech , säädetään vain n.350hv
ex Jäsen #10

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Huhtikuu 2. 13:18:14 2007

Olen mittaillut tonnisia msd:tä, heitot kauheita, noin 17%. En suosittele. Lekenda kertoo, että msd ei enään tee suuttimian, vaan ne tekee rochester ja ovat kuulemma parempia laadultaa. Se että mistä sen sitten tuntee kummat on saanut ei ole mitään hajua. Pääsääntö on, että msd:tä pitää ostaa kassillinen, että saa tasasen neljän sarjan :)

Nyt mulla on siemensin 903cc ja ne ovat saman kokosia kaikki yhden prosentin sisään. Tosin msd:n eduksi pitää sanoa paljon parempi sumu, nuo siemensit ovat melkeen jo kraanat, eikä suuttimet. :roll:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 2. 14:03:39 2007

sprint kirjoitti:Mulla on noi 570cc siemens ja ne riitti toisella pakopesällä 480hv ja pienemmällä pakopesällä toisessa penkissä 385hv. Ei päästy säätämään ollenkaan kun suuttimet loppu kesken ja hukkis. Nyt tossa odottaa juuri noi 788cc suuttimet, jota suuruusluokkaa am-works suositteli.
Oliko tuo 385hv:n mittaus AMW:llä?
Itsellä mitattiin yksi auto aikanaan 390ccm suuttimilla 328hv ja yli 4bar bensan peruspaineella. Oltiin sulamisrajalla penkittäjän mukaan. Nyt kun on antanut enemmän soppaa koneeseen, niin on alkanut isommatkin suuttimet tuntumaan pieniltä.
Tää on niin tätä ja tieto lisää tuskaa... :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Huhtikuu 2. 14:31:23 2007

Vesku kirjoitti:
sprint kirjoitti:Mulla on noi 570cc siemens ja ne riitti toisella pakopesällä 480hv ja pienemmällä pakopesällä toisessa penkissä 385hv. Ei päästy säätämään ollenkaan kun suuttimet loppu kesken ja hukkis. Nyt tossa odottaa juuri noi 788cc suuttimet, jota suuruusluokkaa am-works suositteli.
Oliko tuo 385hv:n mittaus AMW:llä?
Itsellä mitattiin yksi auto aikanaan 390ccm suuttimilla 328hv ja yli 4bar bensan peruspaineella. Oltiin sulamisrajalla penkittäjän mukaan. Nyt kun on antanut enemmän soppaa koneeseen, niin on alkanut isommatkin suuttimet tuntumaan pieniltä.
Tää on niin tätä ja tieto lisää tuskaa... :lol:
Oli ja edellinen Harisella. Bensan paineet jotain 3.2-3.5 bar muistaakseni :roll: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Huhtikuu 2. 21:11:19 2007

Vesku kirjoitti:Itse tilasin VPV:ltä omat siemensin 006 decat ja kysyin noista heitoista. Myyjä kertoi kaikkien yli 400ccm suutinten olevat pulssittamalla testattuja sarjoja.Muistaakseni 1% sisään Toimitus on nopeaa ja palvelu tuolta toimii. Suosittelen.

Noissa suutinten tuotoissa on todellakin isoja heittoja, kun mennään isohkoihin suuttimiin. Tutun supraan tulleet, valikoimattomat 780ccm suuttimet tai olla 100ccm:n tarkkudella/sarja!! :shock: Tumi muistanee paremmin, kun ne mittasikin? :wink:

Ps. Itsellä meni käyttöaste 525ccm-suuttimilla 100% jo 1.4bar 12:1AFR:llä jo alle 400hv?!!
Sitä Supraa varten tuli USAsta parikin sarjaa VENOMin suuttimia. Täysin kelvottomia, erot jotain sadan luokkaa ja pari suutinta tiputti pisaran muutaman sekunnin välein kun ei ollu sähköä kiinni.

Näytti siltä että olivat jossain kotitallissa vakiosuuttimista muokattuja, työnlaatu aika karkeaa :roll:
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Huhtikuu 6. 1:51:02 2007

Jake kirjoitti:Miten nämä riittää :
Siemens-DEKA 006, 630 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 12 ohm, VS

Ohjaus Haltech , säädetään vain n.350hv
Kyllä pitäis piisata hienosti. Itelle tilasin tommoset mutta ne on tällä hetkellä loppu ja lisää tulee ~1kk päästä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Heinäkuu 16. 23:31:21 2007

Lainaanpas tätä topicia vaikkei suoranaisesti MSD-suuttimista ole kyse...
Eli nyt kun ilmeisesti tarviis isommat suuttimet noitten Weber xo39 (siitä jostain ihmeen vormula DFX Cosworthista) 490cc/min (?) tilalle ja kyse on vähäpäästöisestä keksinnöstä, niin mitkä suuttimet sinne olis järkevää laittaa?
Tehon kannalta n. 600cc/min @ 3 bar varmaan riittäisi, kun puhutaan kumminkin pieni tehoisesta cossusta. Eli viime kesänä mitattu 330hv @1,05 bar n. 7300rpm (nokkien ajoitukset päin persettä) ja bensapaine oli vakio eli kait 3,5bar ilman alipainetta(?). Nyt tilanne vähän toinen, nokat ajoitettu vähän paremmin, ahtaa 1,5 bar, b-paine 3,8bar (ilman alipainetta) ja suihkutus ajat tietysti paljon pitemmät, tehot on jotain (tai sit ei oo), ja tuntuu soppa loppuvan, tai oikeestaan ruisku herjaa ylipitkistä ruiskutus ajoista ja lopettaa lambda-korjauksen ja näin yläpää jota ei ole säädetty näillä ahdoilla katua ajoa kummemmin menee laihalle. B-paineen säädintä lukuunottamatta mitään "viri-osia" ei ole viime vuoden jälkeen laitettu.
Muuten suuttimet pitäis olla bolt-on mallia, eli fyysisesti suoraan paikoilleen sopivat, ilman mitään väli kikkareita (on nuita legoja ihan riittävästi tuossa muutenkin). Impedanssilla ei ole väliä.
Se on itsestään selvää, ettei suuttimien kesken saa olla järkyttäviä virtaus eroja, eli suuttimet sais olla sellaset, että niillä sais päästöistä läpi, siihenhän tuo laatu vaikuttaa olennaisesti, ainakin kun ei ole kyse mistään HI-TECH Autronicista josta voi säätää kuskinpenkin asetuksetkin :wink: (joo, oon vaan kateellinen kun riitä rahat siihen :roll: ).
Onko nelireikäisellä mitään etua "köyhempiin" verrattuna päästöjen suhteen? Tai tehon suhteen? Vai saako pelkkää katu-uskottavuutta?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Heinäkuu 17. 8:55:29 2007

Lähtisin tuohon noita 006 Decoja itse laittamaan. Ihan hyvät tapit on olleet ja fyysisesti samanpituiset. Hiukan laihemmat. Nuo on muistaakseni 6-reikäiset, eli tulee vielä hiukan enemmän katu-uskottavutta, kuin 4-reikäisillä ja lisäksi nuo jonkun mittauksen mukaan uskovat paremmin b-paineen nostoa, kuin neulasuuttimet. Muistaakseni minulla oli joku mittaus taulukko aiheesta...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ti Heinäkuu 17. 16:37:41 2007

Vesku kirjoitti:Lähtisin tuohon noita 006 Decoja itse laittamaan. Ihan hyvät tapit on olleet ja fyysisesti samanpituiset. Hiukan laihemmat. Nuo on muistaakseni 6-reikäiset, eli tulee vielä hiukan enemmän katu-uskottavutta, kuin 4-reikäisillä ja lisäksi nuo jonkun mittauksen mukaan uskovat paremmin b-paineen nostoa, kuin neulasuuttimet. Muistaakseni minulla oli joku mittaus taulukko aiheesta...
Nuo kävi itelläkin mielessä ja kattelinkin tuolta vpv:ltä niitä jo.
Nelireikäiset näkyy olevan, eli ei tuu lisää katu-uskottavuus pisteitä. :wink:
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Heinäkuu 17. 18:18:47 2007

tony the tiger kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Lähtisin tuohon noita 006 Decoja itse laittamaan. Ihan hyvät tapit on olleet ja fyysisesti samanpituiset. Hiukan laihemmat. Nuo on muistaakseni 6-reikäiset, eli tulee vielä hiukan enemmän katu-uskottavutta, kuin 4-reikäisillä ja lisäksi nuo jonkun mittauksen mukaan uskovat paremmin b-paineen nostoa, kuin neulasuuttimet. Muistaakseni minulla oli joku mittaus taulukko aiheesta...
Nuo kävi itelläkin mielessä ja kattelinkin tuolta vpv:ltä niitä jo.
Nelireikäiset näkyy olevan, eli ei tuu lisää katu-uskottavuus pisteitä. :wink:
Sori.... :oops:

:lol: :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Heinäkuu 17. 23:28:30 2007

tony the tiger kirjoitti:Lainaanpas tätä topicia vaikkei suoranaisesti MSD-suuttimista ole kyse...
Eli nyt kun ilmeisesti tarviis isommat suuttimet noitten Weber xo39 (siitä jostain ihmeen vormula DFX Cosworthista) 490cc/min (?) tilalle ja kyse on vähäpäästöisestä keksinnöstä, niin mitkä suuttimet sinne olis järkevää laittaa?
Tehon kannalta n. 600cc/min @ 3 bar varmaan riittäisi, kun puhutaan kumminkin pieni tehoisesta cossusta. Eli viime kesänä mitattu 330hv @1,05 bar n. 7300rpm (nokkien ajoitukset päin persettä) ja bensapaine oli vakio eli kait 3,5bar ilman alipainetta(?). Nyt tilanne vähän toinen, nokat ajoitettu vähän paremmin, ahtaa 1,5 bar, b-paine 3,8bar (ilman alipainetta) ja suihkutus ajat tietysti paljon pitemmät, tehot on jotain (tai sit ei oo), ja tuntuu soppa loppuvan, tai oikeestaan ruisku herjaa ylipitkistä ruiskutus ajoista ja lopettaa lambda-korjauksen ja näin yläpää jota ei ole säädetty näillä ahdoilla katua ajoa kummemmin menee laihalle. B-paineen säädintä lukuunottamatta mitään "viri-osia" ei ole viime vuoden jälkeen laitettu.
Muuten suuttimet pitäis olla bolt-on mallia, eli fyysisesti suoraan paikoilleen sopivat, ilman mitään väli kikkareita (on nuita legoja ihan riittävästi tuossa muutenkin). Impedanssilla ei ole väliä.
Se on itsestään selvää, ettei suuttimien kesken saa olla järkyttäviä virtaus eroja, eli suuttimet sais olla sellaset, että niillä sais päästöistä läpi, siihenhän tuo laatu vaikuttaa olennaisesti, ainakin kun ei ole kyse mistään HI-TECH Autronicista josta voi säätää kuskinpenkin asetuksetkin :wink: (joo, oon vaan kateellinen kun riitä rahat siihen :roll: ).
Onko nelireikäisellä mitään etua "köyhempiin" verrattuna päästöjen suhteen? Tai tehon suhteen? Vai saako pelkkää katu-uskottavuutta?
Mulla on 500cc Siemenssit (vastaavat ku Bosch harmaat) penkitin hiljakkoin Harisella 1.5bar ahdoilla, bensanpaine n.3.8bar, 402hv/470nm, Harisella ne meinas vaan että suuttimet riitti ihan hyvin, mutta pumpun tuotto loppui n.6800-7000rpm ja rajotin oli n.8000rpm, eli yläpää meni rajusti laihalle (muuten ois voinu ehkä lähtee enemmänki polleja)...
Jonka takia kysynkin että mikä pumppu sulla on, ootkos tarkkaillu bensanpaineita ja mikähän sen pumpun kunto mahtaa olla?
Niin ja virtaakohan se soppa sielä bensalinjassa kunnolla, mikä bensalinja, entäs bensan suodattimen kunto/ikä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Heinäkuu 17. 23:37:33 2007

vakio pumppu, vakio suodatin, vakio bensalinja, vakiobensakisko, harmaat suuttimet ja vakio ruisku, -> mitattu aikoinaan +500hv/~580nm. ahtopaine noin 1.7bar hx40 vastaavalla ahtimella.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Heinäkuu 18. 1:00:54 2007

Odotinkin jo sun kommenttia. :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Heinäkuu 18. 9:58:15 2007

ja heti perään tarkennukseksi että tuo ei todellakaan ole mikään ihanne kokoonpano, vaan sattumalta tuossa yksilössä toiminut yhdistelmä. en suosittele kokeilemaan..

vuosien varrella on jo sen oppinut et pieni reservi ei haittaa, varsinkaan bensa-puolella. nyt esim laitoin 2 x bosch 044 pumput, 12mm linjaston ja 8 x harmaat suuttimet, muistaakseni 16mm bensakiskolla. ei ahdista ihan heti sieltä puolelta.. :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Heinäkuu 18. 11:33:27 2007

Mulla on ne Siemensin DEKA 788cc:t. Noilla ainakin saa vähäpäästösen auton menemään testeistä läpi. Ne 600cc dekat on varmaan paremmat suihkultaan ja sitä kautta paremmat päästöiltään/teholtaan (?), mutta mä ostin noi isommat ihan sen takia ettei ne heti lopu kesken.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Heinäkuu 18. 17:55:08 2007

tumppe kirjoitti:Mulla on 500cc Siemenssit (vastaavat ku Bosch harmaat) penkitin hiljakkoin Harisella 1.5bar ahdoilla, bensanpaine n.3.8bar, 402hv/470nm, Harisella ne meinas vaan että suuttimet riitti ihan hyvin, mutta pumpun tuotto loppui n.6800-7000rpm ja rajotin oli n.8000rpm, eli yläpää meni rajusti laihalle (muuten ois voinu ehkä lähtee enemmänki polleja)...
Jonka takia kysynkin että mikä pumppu sulla on, ootkos tarkkaillu bensanpaineita ja mikähän sen pumpun kunto mahtaa olla?
Niin ja virtaakohan se soppa sielä bensalinjassa kunnolla, mikä bensalinja, entäs bensan suodattimen kunto/ikä?
Suodatin on meininki vaihtaa heti kun ehtii, uusi on jo odottelemassa.
En oo suuremmin bensanpaineita tarkkaillu ja pumpun kuntoa arvioitu vain äänen perusteelle. Bensalinja on cossu escon vakio, 2wd cossun bensakiskolla.
Pumpun numeroa en muista (löytyis varmaan projekti-osiosta), mutta on alunperin tarkoitettu V8 Lanciaan olikohan Thema?, kuitenkin vakiona Ferrarin pannulla), jossa K-Jetronic.
Joo, semmonen tarkennus vielä, et tuo bensan peruspaine oli 3,3bar siinä vaiheessa kun soppa tuntui loppuvan kesken, nostin sen jälkeen 3,7 bar. Tuolla paineella en ole vielä kokeillut vetoa. Ja vaikka tuolla paineella tuotto riittäisikin, niin vaihdan mieluummin isommat suuuttimet, että on tuota Timon mainitsemaa reserviä.
Ja tuota viime vuoden penkitystäkään ei välttämättä kannata hirveesti tuijottaa, sekin kun on niitä sarjassamme: "vituttaa kun ei vehkeet rokkaa niin kuin pitäis"

Kuitenkin pääasiallisena pointtina on nyt ylipitkät suuttimien aukioloajat, ruisku "vittuilee" niistä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Heinäkuu 18. 23:19:34 2007

tony,

Tarkoitat varmaan Lancia Thema 8.32:sta ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Heinäkuu 19. 17:10:04 2007

Stefa kirjoitti:tony,

Tarkoitat varmaan Lancia Thema 8.32:sta ;)
Jeps, en vaan muistanut enää.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Vastaa Viestiin