2wd taas laihalla
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
2wd taas laihalla
no niin tätä taas , mitäs konstia kannattas kokeilla kun vetää yläpäätä laihalle?
tyhjäkäynti, tasakaasuseokset on ok mut kunnolla kiihdyttäessä vetää laihalle.. ahdot n, 1,3. b-paine n, 3,9bar. b painetta lisää??
autossa on lastu,vihreät, 3bar mappi, 3/4garretti. alkuperäset amalit sun muut poistettu.
tyhjäkäynti, tasakaasuseokset on ok mut kunnolla kiihdyttäessä vetää laihalle.. ahdot n, 1,3. b-paine n, 3,9bar. b painetta lisää??
autossa on lastu,vihreät, 3bar mappi, 3/4garretti. alkuperäset amalit sun muut poistettu.
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
suodatin aika tuore, säädintä kun säätää niin painemittari ainakin liikkuu..Skorppi kirjoitti:B-suodatin tukossa, b-paineensäädin rikki, b-pumppu rikki. Tuossa joitakin. Aloita vaikka vaihtamalla suodatin.
ja pumppukin kyllä pyörii. ja auto toimi ihan ok ennen viriosia.
mistä päättelit että noissa vois olla vikaa?
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Se, että pumppu pyörii, ei kerro mitään. Nostit b-painetta eli pumppu joutuu kovemmalle kun pitäs työntää soppaa suuremmalla paineella, vanha ja väsynyt pumppu ei välttämättä enään jaksa ja kuolee kun ahdot alkaa nousta. B-paineensäädin voi silti olla rikki vaikka ruuvista vääntämällä säätyy, ei se välttämättä nosta enään ylipaineella painetta samassa suhteessa. Tai sitten sulla on vaan sopimaton lastu kys. kokoonpanolle.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Jos pumpusta loppuu tuotto, niin varmasti vetää ylhäällä laihalle! Pumpun kunnon tarkistaisin minäkin. Muistaakseni paineen kasvaessa taasen tuotto pienenee? Voin olla tässä väärässäkin. Noinkin kovilla bensanpaineilla, mitä sinullakin on saattaa alkuperäisestä pumpusta vain loppua vanhuuttaan jerkku.
Skorppi ehti ensin!
Skorppi ehti ensin!
Viimeksi muokannut paperman, Ma Maaliskuu 19. 20:44:15 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
hmm.. pitää jotai alkaa kokeileen. pystyyköhän tuota b-paine säätimen toimintaa sitte testaamaan mitenkään? entäpä sellanen kertova säädin?Skorppi kirjoitti:Se, että pumppu pyörii, ei kerro mitään. Nostit b-painetta eli pumppu joutuu kovemmalle kun pitäs työntää soppaa suuremmalla paineella, vanha ja väsynyt pumppu ei välttämättä enään jaksa ja kuolee kun ahdot alkaa nousta. B-paineensäädin voi silti olla rikki vaikka ruuvista vääntämällä säätyy, ei se välttämättä nosta enään ylipaineella painetta samassa suhteessa. Tai sitten sulla on vaan sopimaton lastu kys. kokoonpanolle.
lastu kyllä pitäs olla noille rojuille.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä tuo 3.9 bar pitäisi olla aika hyvähilteri kirjoitti:mikä b paine noille rojuille on suunilleen se millä pitäs jo toimia?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ennen kuin rupeaa vaihtamaan pumppua niin kannattaa mitata myös, että pumppu saa kunnolla virtaa. Siitä oli joskus aikaisemmin täällä puhetta, että pumppu ei saanut kunnolla virtaa ja sen vuoksi ei riittänyt enää tuotto.
Myös tota kertovaa säädintä kannattaisi ainakin kokeilla, kun juuri se auttaa yläpäässä. Toi koko kierrosalueen kattava bensanpaineen nosto vaikkuttaa huonontavasti alapäähän/keskialueeseen.
Tota alkuperäisen säätimen toimivuutta voi testata antamalla siihen vaikka kompuralla painetta ja katsomalla, että paine nousee myös mittarissa.
Myös tota kertovaa säädintä kannattaisi ainakin kokeilla, kun juuri se auttaa yläpäässä. Toi koko kierrosalueen kattava bensanpaineen nosto vaikkuttaa huonontavasti alapäähän/keskialueeseen.
Tota alkuperäisen säätimen toimivuutta voi testata antamalla siihen vaikka kompuralla painetta ja katsomalla, että paine nousee myös mittarissa.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Re: 2wd taas laihalla
Uudenpikin suodatin saattaa tukkeutua jos tankista jostain syysltä lähtee ruostetta liikkeelle se kun harvalla, on aina täynnä .Tankin imupäässä on varmaan sihti isommille roskille ja sekin tukkeutuu ja ruoste velli menee siitä läpi.sinne kondensoituu aina vettä.Kun vaihdoin oman suodattimen ja kaadoin vanhat tyhjäksi sieltä tuli runsaasti vettä.Jos säädin temppuilee niin uuden saa noin 70e. Ei muuta kuin työn iloahilteri kirjoitti:no niin tätä taas , mitäs konstia kannattas kokeilla kun vetää yläpäätä laihalle?
tyhjäkäynti, tasakaasuseokset on ok mut kunnolla kiihdyttäessä vetää laihalle.. ahdot n, 1,3. b-paine n, 3,9bar. b painetta lisää??
autossa on lastu,vihreät, 3bar mappi, 3/4garretti. alkuperäset amalit sun muut poistettu.


Voithan ottaa letkun jakotukista irti ja mitata todellinen tuotto,joku varmaan senkin tiiedon tällä foorumilla tietää

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
2wd taas laihalla,vika jatkuu
no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu..
mitähän kokeilis seuraavaksi..??

mitähän kokeilis seuraavaksi..??
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu
Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu..![]()
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu
laudersilta ostettu(oisko ollu performance stage 3)Yrkesman kirjoitti:Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu..![]()
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu
autossa on normaali vpv racing ledimittari.Yrkesman kirjoitti:Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu..![]()
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
pintakaasulla normaalisti ajellessa palaa about yks vihreä sitten alat kunnolla kiihdyttää niin valot tippuvat reilusti punaiselle. auto toimii muuten ok, ei pätki tai nyhdä. lastu on tosiaan tollanen lauderssin kopsu lastuja.
mitä oireita on jos mappi on rikki?
pitäsköhän huvin vuoksi kokeilla 2,5 bar mappia, eikös se ole rikkaampi ylhäällä..

-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kyl se on penkityksen paikka. samalla saat katsottua penkityksen aikana pysyykö b-paineet, jos se oikeasti laihalle menee. toi ledien vihreenä-punaisena olo voi olla hyvin marginaalista, seos saattaa silti olla kohdallaan.. mut penkkiin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tässä on yksi eritäin hyvä esimerkkisiitä mitä seokset saattavat olla jos luottaa siihen kapeakaista-lambdaan.Skorppi kirjoitti:Suosittelisin, että käyt jossain kattomassa ihan oikealla seosmittarilla, että mitä ne seokset ovat jos sulla itelläs on siinä vaan ledivilkku.
Tuossa seosmittari viellä näytti viimeistä vihreää rikkaan suuntaan(4:s maksimista/20 ledinen),todellista AFR 13,5 +5000rmp.
4500rmp jälkeen ollut jo laihalla parhaan tehon kannalta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Re: 2wd taas laihalla,vika jatkuu
auto tosiaan toimi normaalisti,veti ihan ok.. ei nyhtäny tai paukkanu niinku pitäs tehä jos oikeasti tosiaa noin laihalle menis. vika löytyi, kaiken kokeilun jälkeen uusi lamda anturi paikalleen ja johan alkoi vihreätä palamaan!! vanha anturi näytti jotain siellä alakierroksilla mut tosiaan täysvedolla valot hävis melkeen kokonaan. eipä sitä ekana arvannu paskaksi. heti ekana vaikeimman kautta vikaa ettimään..hilteri kirjoitti:autossa on normaali vpv racing ledimittari.Yrkesman kirjoitti:Mitä se seos on siellä ylhäällä? kenen tekemä lastu se on?hilteri kirjoitti:no joo, nyt on uusi bensapumppu ja suodatin, sama vika jatkuu..![]()
mitähän kokeilis seuraavaksi..??
pintakaasulla normaalisti ajellessa palaa about yks vihreä sitten alat kunnolla kiihdyttää niin valot tippuvat reilusti punaiselle. auto toimii muuten ok, ei pätki tai nyhdä. lastu on tosiaan tollanen lauderssin kopsu lastuja.
mitä oireita on jos mappi on rikki?
pitäsköhän huvin vuoksi kokeilla 2,5 bar mappia, eikös se ole rikkaampi ylhäällä..