Vuosikatsastus = VUOSIRAHASTUS

Keskustelua autoilusta ja kaikesta Fordeihin liittyvästä.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Maaliskuu 28. 21:37:44 2007

tupu kirjoitti:A-katsastus hintoja . katsastus 46e , päästöt 14e ja OBD 12e. sekä jälkinäyttö 20e jos useita vikoja, niin 30e... :roll:
46+14+12=72 + 20/30e = 92/102e

Eli ei satanen edes riitä, jos oikein huonosti sattuu! :shock:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Maaliskuu 28. 21:41:39 2007

Sine kirjoitti:
tupu kirjoitti:A-katsastus hintoja . katsastus 46e , päästöt 14e ja OBD 12e. sekä jälkinäyttö 20e jos useita vikoja, niin 30e... :roll:
46+14+12=72 + 20/30e = 92/102e

Eli ei satanen edes riitä, jos oikein huonosti sattuu! :shock:
600mk:ta katsastuksesta on paljon :shock:
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Maaliskuu 28. 21:54:48 2007

siipicossu kirjoitti:
Sine kirjoitti:
tupu kirjoitti:A-katsastus hintoja . katsastus 46e , päästöt 14e ja OBD 12e. sekä jälkinäyttö 20e jos useita vikoja, niin 30e... :roll:
46+14+12=72 + 20/30e = 92/102e

Eli ei satanen edes riitä, jos oikein huonosti sattuu! :shock:
600mk:ta katsastuksesta on paljon :shock:
on varsinkin kun katselin auton hanskalaatikosta löytyneitä kuitteja joissa luki -90 luvun lopulla katsastuksen maksaneen 140mk
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Maaliskuu 28. 22:19:26 2007

Mun mielestä me voitas clubissa olla edityksellisiä ja lanseerata 'etäkatsastus'.

Eli paperit, sopiva määrä seteleitä ja pari kuvaa(?) kirjekuoressa meijän ammattimiehille ja paprut tulis takas leimattuna.
Se olis kaikinpuolin hermoja ja työtä/aikaa säästävää toimintaa.
Saako kannatusta eli otetaanko esityslistalle seuraavassa hallituksen kokouksessa?
Sami, shr ja muut ammattilaiset vois laittaa yhteistyötarjouksen tulemaan ennen sitä :?:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Maaliskuu 29. 10:39:03 2007

piti autosta kaivella vanhoja katsastuskuitteja

1999 = 140mk
2000 = 150mk
2001 = 190mk pakokaasumittaus tuli tässä vaiheessa Katsastuksen hinta ei muuttunut
2002 = 37€ = n.220mk
2003 = 41€ = n.245mk
2006 = 42€ ilman pakokaasumittausta = n.250mk

Kaikki suoritettu Loimaalla. Aika tasaista nousua
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » To Maaliskuu 29. 16:01:44 2007

Popi kirjoitti:Mun mielestä me voitas clubissa olla edityksellisiä ja lanseerata 'etäkatsastus'.

Eli paperit, sopiva määrä seteleitä ja pari kuvaa(?) kirjekuoressa meijän ammattimiehille ja paprut tulis takas leimattuna.
Se olis kaikinpuolin hermoja ja työtä/aikaa säästävää toimintaa.
Saako kannatusta eli otetaanko esityslistalle seuraavassa hallituksen kokouksessa?
Sami, shr ja muut ammattilaiset vois laittaa yhteistyötarjouksen tulemaan ennen sitä :?:
Joo toi olis hyvä.
Toki vois tietysti maksaa pari kymppiä jollekin korjaamolle, niin saavat käydä leimauttamassa paperit. On kokemuksia sellaisesta, että auton matkamittariin ei leimauksen aikana kerry kuin sata metriä vaikka konttori on reilun kymmenen kilsan päässä pajasta ja katsastuslappu sisältää vain kuittauksen... :lol:

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Maaliskuu 29. 16:12:31 2007

62e näkyi olevan pakokaasujen kanssa kun äskö leimasin talvirieskan.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 29. 16:33:34 2007

caddy kirjoitti:piti autosta kaivella vanhoja katsastuskuitteja

1999 = 140mk
2000 = 150mk
2001 = 190mk pakokaasumittaus tuli tässä vaiheessa Katsastuksen hinta ei muuttunut
2002 = 37€ = n.220mk
2003 = 41€ = n.245mk
2006 = 42€ ilman pakokaasumittausta = n.250mk

Kaikki suoritettu Loimaalla. Aika tasaista nousua
Tuo olisikin halpaa jos pääsisi tuolla.
Pakokaasu + OBD nostaa hintaa mukavasti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skrapa
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Joulukuu 1. 11:27:16 2004
Paikkakunta: Tarvasjoki

Viesti Kirjoittaja Skrapa » To Maaliskuu 29. 18:42:09 2007

Vuosikatsastus oli 57 euroa pari kuukautta sitten ja kesärenkaiden muutoskatsastus 43euroa vajaa viikko sit. Siis mä en käsität tota helv***n muutoskatsastuksen hintaa, mistä se tulee?! kattoo et mahtuu pyörii alla (aikaa kului 20sec) ja tekee uuden rekisteriotteen merkinnöillä (aikaa kului 2min). Aika hyvä tunti taksa jos pelkkii muutoksii tekis koko päivän.
bmw e28 518i bavaria -88
bmw e46 320d -99
cortina 2D 1600 deluxe -70
golf variant 1.6 -03

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » La Maaliskuu 31. 0:15:47 2007

Joo, järkyttävää rahastusta koko katsastus, menee kymmeniä euroja.
Auton rakentelu kuitenkin on lähes ilmaista.
Menkää käyttöautospedet muualle itkemään 8) .

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Maaliskuu 31. 14:56:32 2007

Jusu kirjoitti:Joo, järkyttävää rahastusta koko katsastus, menee kymmeniä euroja.
Auton rakentelu kuitenkin on lähes ilmaista.
Menkää käyttöautospedet muualle itkemään 8) .
:-)

vanteiden muutoskatsastuksen hinnasta nuriseminen naurattaa eniten.. tuningpellet laittaa pari-kolmekin tonnia kiekkoihin kii ja itkee että voi kamalaa ku menee monta kymppiä muutoskatsastukseen XD

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Maaliskuu 31. 17:53:20 2007

samiharju kirjoitti:vanteiden muutoskatsastuksen hinnasta nuriseminen naurattaa eniten.. tuningpellet laittaa pari-kolmekin tonnia kiekkoihin kii ja itkee että voi kamalaa ku menee monta kymppiä muutoskatsastukseen XD
Asia pitää suhteuttaa rahalla saatuun tavaran tai palvelun määrään.

Vanteet voivat tosiaankin maksaa monta tonnia ja niiden eteen on yleensä tehty myös todennäköisesti _töitä_, jotta sellaiset on saatu hankittua.

Mutta, onko tuo edellä mainittu 43 euroa renkaiden muutoskatsastuksesta oikeudenmukainen summa rahaa ja täysin reilua tehdystä _työmäärästä_? Veikkaan, että aika moni tällä palstalla sanoo ei.

Mitä sillä 43 eurolla saa?

Seuraava on kuvitteellinen tilanne:
1) menet konttorille ja kerrot asiasi, että pitäisi muutoskatsastaa isommat vanteet ja renkaat autoon
2) katsari raahaa itsensä kahvihuoneesta konttorin pihalle
3) hän kiertää auton ympäri ja toteaa, että "joo näyttäähän nuo renkaat mahtuvan pyörimään"
4) mennään takaisin sisään ja tulostetaan uusi rekisteriote
5) eurot vaihtavat omistajaa: katsari teki työtä palkan eteen ja autoilija sai yhden rivin lisää rekisteriotteeseen

Toimenpide kesti 2-5 minuuttia sisältäen juuri sattumalta lasertulostimesta loppuneen mustekasetin vaihdon.

Moni kuluttaja saattaisi todetta tässä vaiheessa, että tehdyllä työmäärällä ja siitä maksettujen eurojen määrällä on huono vaihtokurssi. Mahdollisesti joku saattaa miettiä, että nyt on kustu silmään asiakasta ja tehty aseeton ryöstö. Mutta, minkäs mahdat? Siinähän maksat, jos haluat laillisen kulkupelin. Konttori on lähes valtio valtiossa ja sen toimintaa valvoo viranomainen, joka on aina oikeassa.

Kuka nyt on pelle ja kuka nauraa? Asiakas ja/vai katsari ja/vai konttori ja/vai AKE?

--

Ovatko nuo renkaiden muutoskatsastushinnat ylimielisen ja tappiota tekevän AKE:n määräämiä maksuja ja niihin ei konttori voi vaikuttaa mitenkään vai onko niissä jotain pelivaraa eri konttorien kanssa?

Mielestäni ainakin tuleva 11-12 euroa on täyttä rosvousta, että saa autonsa talveksi seisontaan. Sitten pitäisi vielä keväällä maksaa saman verran, että saa vessan takaisin liikenteeseen. Itse uudistushan on hyvä, mutta nämä välillisten kulujen muodostumisrakenne eli mistä mikäkin summa muodostuu ja miksi se on juuri tuon verran on ainakin minulle jäänyt täysin mysteeriksi. Miksi juuri 11-12 euroa siitä, että naputellaan hetki päätteen ääressä ja painetaan Print?

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » La Maaliskuu 31. 20:53:54 2007

Juu käyttöautospedet tässä itkee kun ryöstetään keksellä kirkasta päivää julkisella paikalla ja pka vaan kattoo tyhmänä kun ei voi yhtään mitään.

Hei herätkää ne jotkä tälläsiä puhuu, että jätkät itkee turhasta. Kattokaa mitä tahansa hintoja. Ne nousee vuosi vuodelta ja paljon, jos jengi vaan maksaa itkemättä. Nää jutut toimitetaan aikanaan AKE:lle ja annetaa palautetta oikein olan takaa. Kattokaa vaikka matkahuollon hintoja. Mitä niille on käynyt.

Jos joku hankkiin kalliit vanteet, niin sillä ei ole mitään tekemistä näiden kalliiden katsastushintojen kanssa. Tää on mun mielipiteeni. Tässä kommentissa on sitä samaa mieltä, että jos tienaa runsaasti, niin pitää maksaa sakkojakin 100 kertaa enemmän. Voishan rikkaat maksaa katsastuksestakin 10-kertasen hinnan. Olisko siinä ideaa ???

Autoklubien pitää vetää tässä yhtä köyttä ja kertoa AKE:lle mitä mieltä ollaan. Sinänsä on hyvä että meillä on toimiva katsastussysteemi, mutta rokottamisessa pitää olla joku raja. Jos hintojen nousu perustuu johonkin faktaan, niin kertokoot sen avoimesti. Kenen taskuun sitä rahaa kerätään.

Onko tiet mielestänne kunnossa. Voisko sitä kertyvää rahaa edes kanavoida teiden kunnossapitoon.

Onko niitä konttoreita oltava vieri vieressä jos kilpailua ei kuitenkaan synny. Esim suomenojalla on 3 asemaa ihan vieri vieressä.

Tottakai hinnat pitää olla tapissa jos asiakkaita ei riitä. Syy ja seuraus vain onko joku muu tekijä joka tässä nostaa hintoja.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » La Maaliskuu 31. 21:25:25 2007

Niin kuten Sami jo ilmotteli, niin se kilpien palautus/hakumaksu ei oo konttorin päätettävissä vaan ylempi taho (AKE?) on sen määränny. Siitä turha juurikaan narista konttorilla.

Toisaalta viimevuoden (vai oliko edellisen) paikallisia verotilastoja kun katteli, niin eräs kehä I kulmille konttorin perustanut oli menestynyt ihan kiitettävästi. Tietty oli myyny konttorinsa jollekin ketjulle ja siitä oli tullu täpäkkää mukavasti, mutta ei se palkkakaan ollu mikään palkansaajien keskiarvopalkka. Että on noissa katsastushommissa katteet ihan kohillaan :?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » La Maaliskuu 31. 22:21:51 2007

Sine kirjoitti:
samiharju kirjoitti:vanteiden muutoskatsastuksen hinnasta nuriseminen naurattaa eniten.. tuningpellet laittaa pari-kolmekin tonnia kiekkoihin kii ja itkee että voi kamalaa ku menee monta kymppiä muutoskatsastukseen XD
Asia pitää suhteuttaa rahalla saatuun tavaran tai palvelun määrään.

Vanteet voivat tosiaankin maksaa monta tonnia ja niiden eteen on yleensä tehty myös todennäköisesti _töitä_, jotta sellaiset on saatu hankittua.

Mutta, onko tuo edellä mainittu 43 euroa renkaiden muutoskatsastuksesta oikeudenmukainen summa rahaa ja täysin reilua tehdystä _työmäärästä_? Veikkaan, että aika moni tällä palstalla sanoo ei.

Mitä sillä 43 eurolla saa?

Seuraava on kuvitteellinen tilanne:
1) menet konttorille ja kerrot asiasi, että pitäisi muutoskatsastaa isommat vanteet ja renkaat autoon
2) katsari raahaa itsensä kahvihuoneesta konttorin pihalle
3) hän kiertää auton ympäri ja toteaa, että "joo näyttäähän nuo renkaat mahtuvan pyörimään"
4) mennään takaisin sisään ja tulostetaan uusi rekisteriote
5) eurot vaihtavat omistajaa: katsari teki työtä palkan eteen ja autoilija sai yhden rivin lisää rekisteriotteeseen

Toimenpide kesti 2-5 minuuttia sisältäen juuri sattumalta lasertulostimesta loppuneen mustekasetin vaihdon.

Moni kuluttaja saattaisi todetta tässä vaiheessa, että tehdyllä työmäärällä ja siitä maksettujen eurojen määrällä on huono vaihtokurssi. Mahdollisesti joku saattaa miettiä, että nyt on kustu silmään asiakasta ja tehty aseeton ryöstö. Mutta, minkäs mahdat? Siinähän maksat, jos haluat laillisen kulkupelin. Konttori on lähes valtio valtiossa ja sen toimintaa valvoo viranomainen, joka on aina oikeassa.

Kuka nyt on pelle ja kuka nauraa? Asiakas ja/vai katsari ja/vai konttori ja/vai AKE?

--

Ovatko nuo renkaiden muutoskatsastushinnat ylimielisen ja tappiota tekevän AKE:n määräämiä maksuja ja niihin ei konttori voi vaikuttaa mitenkään vai onko niissä jotain pelivaraa eri konttorien kanssa?

Mielestäni ainakin tuleva 11-12 euroa on täyttä rosvousta, että saa autonsa talveksi seisontaan. Sitten pitäisi vielä keväällä maksaa saman verran, että saa vessan takaisin liikenteeseen. Itse uudistushan on hyvä, mutta nämä välillisten kulujen muodostumisrakenne eli mistä mikäkin summa muodostuu ja miksi se on juuri tuon verran on ainakin minulle jäänyt täysin mysteeriksi. Miksi juuri 11-12 euroa siitä, että naputellaan hetki päätteen ääressä ja painetaan Print?

Nii ja täytyy muistaa että tuurillaan saat"jonottaa" just vaikka reilun tunnin tai kaks ennen ku vuoro koittaa ...
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Maaliskuu 31. 22:44:16 2007

Täällä yksi lippispäinen tuningpelle odottaa kauhulla cossun katsastusta. Miljuunalla eurolla on hankittu kiiltävät bling bling 17" vanteet jotka on muutoskatsastettava ja siihen sitten vielä normi katsastusmaksut päälle. Ei taida satasella selvitä :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » La Maaliskuu 31. 22:51:33 2007

Hinnat katsastustoimenpiteille määräytyvät asemakohtaisesti ko. toimipisteen / ketjun johtoportaassa. Paikkakunta- / yrityskohtaisia eroja tuntuu olevan reilusti, eikä asiaa helpota se, että joissain paikoissa saatetaan samankaltaista hinnastoa tulkita eri tavoin. Muutoskatsastukselle on ainakin A-putiikissa yleisesti ottaen kaksi eri hintaa, suppea (n.30e) ja laaja (n70e). Laaja koskee alusta- ja moottorimuutoksia ym. "isohkoja" juttuja, suppealla on tehty enimmäkseen näitä rengas- / vannemuutoksia. Mahdollisia sekaannuksia on saattanut joskus aiheuttaa rajanveto näiden kahden maksuluokan välille esim. tapauksessa, jossa tehdään samalla kertaa rengas- ja alustasarjamuutos. Liekö tuo 43e sitten jonkun aseman overall-hinta kaikille muutoksille, en tiedä?

Tuntuu olevan tiukassa käsitys, että katsuri käärii fyrkat helposta työstä. Voin kertoa, että katsastusmiehen palkka ei välttämättä ole kovin kummoinen, ainakaan alkutaipaleella. Kaikki päivätkään ei mee aina ihan iisisti tikkaa heitellessä. Valitettavaa, jos asiakkaille tulee mielikuva kahvilta hitaasti laahustavasta murahtelijasta, jaksan uskoa, että nämä naama nutturalla hakkua heiluttavat körmyt on niitä vanhan virkamiesaikaisen koulukunnan edustajia, joihin kaikkiin ei palvelualttius uppoa. Kenties palkankorotus saisi katsastajat palvelutilanteessa liikkeelle vilkkaammin ja sitä kautta asiakkaallekin välittyisi mielikuva paremmasta vastineesta maksetulle työlle. Menee hiukan ohi aiheen, mutta tossa on kyllä totuuden jyvänenkin.

Tj:n ahneuden ja kaikkien muiden yleismaailmallisten asioiden lisäksi hintoja tällä alalla nostavat kasvavat laitevaatimukset huoltoineen ja kalibrointeineen. Osasyy on ehkä vuosien mittaan parantunut palvelujen saatavuus ja ainakin keskimäärin itse parempi palvelu, joka tuossa jo romutettiinkin aiemmissa viesteissä, mutta ainakin kaunis ajatus, jos ei muuta... :D

Sen verran vielä tästä "oikein tehdystä" rengas- / alustamuutoksesta, että ei sitä viidessä minuutissa tehdä, kun tosiaan otsalla vilkasemalla. Hinnathan on ainakin osittain määritelty oletuksena se kunnolla ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehty duuni, tässä tapauksessa reilu koeajo (ottaako ronskissa kurvissa mihkään kiinni), kevennys nosturilla, mahdolliset mittaukset, renkaan sopivuus vanteelle? Vanteen akselille? Renkaan auton massoille? jne. Se on totta, että useimmiten em. jutuissa ei oo mitään marisemista, mutta pitäishän ne aina kuitenkin tarkistaa, sen tietää jokainen jamppa, joka noita työkseen tekee.

Jos jonotus ottaa pattiin, niin aina voi varata ajan. Varatut ajat on luonnollisesti etusijalla, sitten jälkinäytöt ja drive-innit. Kauanko muuten esim. terveyskeskuksessa saa parhaimmillaan odottaa?? Vaikka sulla olis aika lekurille, ni tod. näk. menee puolella tunnilla perseelleen! Sitten naristaan, kun kerran pari vuoteen joutuu kökkimään siinä Recarossa hiukan pidempään konttorin pihassa... Tääkin asia on uskoakseni parantunut viimeisen kymmenen vuoden aikana, eikä välttämäti kannata tunkea sinne ruuhkaan just viimeisenä päivänä, ennen ajoajan loppumista...

Tää ei ollu sen kummempi kannanotto mihinkään suuntaan, hiukan vaan faktaa tältäkin puolelta. Saa kivittää. Peace. 8)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Maaliskuu 31. 23:18:29 2007

Kiitos shr1 asiallisesta vastauksesta.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Su Huhtikuu 1. 10:03:46 2007

joo shr1:lle pisteet kommenteista.

Silti tää suuntaus on aika huolestuttava.
1999 = 140mk
2000 = 150mk
2001 = 190mk pakokaasumittaus tuli tässä vaiheessa Katsastuksen hinta ei muuttunut
2002 = 37€ = n.220mk
2003 = 41€ = n.245mk
2006 = 42€ ilman pakokaasumittausta = n.250mk

Jos vaikka alkais katsastamaan joka toinen vuosi niin tasoittusi toi tilanne pikkusen :D

ps. Ei yhden auton kanssa köydy kun tuon 42€, mutta kun niitä on monta niin alkaa tuntumaan.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 2. 10:29:17 2007

ukormi kirjoitti:Täällä yksi lippispäinen tuningpelle odottaa kauhulla cossun katsastusta. Miljuunalla eurolla on hankittu kiiltävät bling bling 17" vanteet jotka on muutoskatsastettava ja siihen sitten vielä normi katsastusmaksut päälle. Ei taida satasella selvitä :roll:
Kyllä satasella ainakin selvisin.
Mondeon kävin juuri äsken vuosikatsastamassa ja muutoskatsastin rengaskoon samalla 59e + 31e = 90e
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Ma Huhtikuu 2. 20:23:11 2007

Hinnat ovat hintoja, eurot euroja. Hinnat nousee kokoajan jne, niistä on ollut tässä ketjussa narinaa.

Mielestäni ehdottomasti pitäisi voida isommat kesärenkaat muutoskatsastuttaa samaan hintaan vuosikatsastuksen kanssa. Jos katsastus maksaa lähemmäksi sataa euroa, kun nollaa euroa, pitää sen yhden rivin kirjaamisen kuulua samaan hintaan.

Eri asia toki sitten, jos katsastaja käyttää ylimääräiset ~15min juuri nimenomaan uusien renkaiden sopivuuden tutkimiseen, jolloin hinta voisi olla vaikka kuitenkin pienempi "normaalihintaan" nähden.

Saa sitä toki olla katsastamattakin, ostakaa samalla rahalla vaikka pelto...
Mondeo STW mk3

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 2. 20:51:11 2007

kaveri kertoili juuri, oli takavuosina kysellyt 240 volvoon turbokoneen vaihtamista silloisella "hakku ja suikka" aikakaudella, oli katsastaja todennut vain "hommaa kuule vaikka matonkutimet.. ne sentäs tuottaa jotain" eikä ollut sitten neuvoja jaksanut antaa :-)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Huhtikuu 2. 21:43:58 2007

samiharju kirjoitti:kaveri kertoili juuri, oli takavuosina kysellyt 240 volvoon turbokoneen vaihtamista silloisella "hakku ja suikka" aikakaudella, oli katsastaja todennut vain "hommaa kuule vaikka matonkutimet.. ne sentäs tuottaa jotain" eikä ollut sitten neuvoja jaksanut antaa :-)
No siinäpä ollut reipas katsuri. Villi veikkaus ettei kaverisi vienyt volvoaan leimalle uuden pannun kanssa tuolle tyypille.. :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 2. 21:58:18 2007

Muistan itsekin vielä ajan, kun oli olemassa vain valtion konttori. Sinne piti varata suurin piirtein pari viikkoa etukäteen aika ja mennä paikalle nöyränä hattu kourassa pyydellen anteeksi olemassaoloaan. Kerran tosin pääsin "erikoistapauksena", kun menin sinne odottelemaan. Noin tunnin istuskelun jälkeen autoni otettiin tarkasteltavaksi, josta ei yllättävää kyllä silloin löytynyt mitään huomautettavaa (autona oli jo silloinkin Ford = sairasta). Jotenkin muistuu mieleen, että _aina_ vähintään a) jarruputkissa oli jotain sanomista ja b) valot olivat väärin suunnattu sekä c) bonuksena jotain muuta narinaa jostain x tai y asiasta ja kaikkia näitä a ja/tai b ja/tai c kohtia saattoi olla jollain satunnaislukugeneraattorilla arvottuna miten sattuu eri katsastuksissa.

Voi sitä juhlaa kun pääsi ensimmäisen kerran yksityiselle konttorille leimaamaan autoaan!

Niin... eipä paljon maksanut auton katsastaminen 90-luvun alussa (100 mk?), mutta eipä ollut asiakaspalveluhengestäkään juuri kuultu mitään.

Silizium
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Silizium » Ti Huhtikuu 3. 10:02:36 2007

Aatelkaapa jos porukka ostas vaan uusia autoja niinku valtio tahtos. Kukaan ei enään ajas vanhoilla autoilla. Mitä se katsastus sitte maksas?

-Pasi

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 3. 10:13:20 2007

Silizium kirjoitti:Aatelkaapa jos porukka ostas vaan uusia autoja niinku valtio tahtos. Kukaan ei enään ajas vanhoilla autoilla. Mitä se katsastus sitte maksas?

-Pasi
Eihän kukaan enää katsastaisi autojaan. Kun on ensimmäisen katsastuksen vuoro niin autot trokataan afrikkaan tai sitten paalataan. Tilalle ostetaan uusi kertakäyttöauto.

Yksinkertaista eikö totta..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 3. 10:21:42 2007

ukormi kirjoitti:
Silizium kirjoitti:Aatelkaapa jos porukka ostas vaan uusia autoja niinku valtio tahtos. Kukaan ei enään ajas vanhoilla autoilla. Mitä se katsastus sitte maksas?

-Pasi
Eihän kukaan enää katsastaisi autojaan. Kun on ensimmäisen katsastuksen vuoro niin autot trokataan afrikkaan tai sitten paalataan. Tilalle ostetaan uusi kertakäyttöauto.

Yksinkertaista eikö totta..
:D Niinpä :?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Silizium
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Silizium » Ti Huhtikuu 3. 11:00:53 2007

Ja keltä ne puuttuvat rahat otetaan? :?

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ti Huhtikuu 3. 11:01:35 2007

caddy kirjoitti:piti autosta kaivella vanhoja katsastuskuitteja

1999 = 140mk
2000 = 150mk
2001 = 190mk pakokaasumittaus tuli tässä vaiheessa Katsastuksen hinta ei muuttunut
2002 = 37€ = n.220mk
2003 = 41€ = n.245mk
2006 = 42€ ilman pakokaasumittausta = n.250mk

Kaikki suoritettu Loimaalla. Aika tasaista nousua
Kyllä se oon hurjaa nousua. Miks tuntuu siltä että palkat ei ole noussut prosenteissa samalla tavalla.....?? Sehän tasoittais tilannetta.....

Tässä vertailun vuoksi naapurimaan katsastushintoja. Ei riitä että autot ovat siellä halvempia.....

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... ument&m=26

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw ... ument&m=26

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Huhtikuu 3. 11:29:16 2007

Rekisteröintikatsastus:

Vuonna 2004: Honda CBR 1000F 168e (K1-katsastus)


Vuonna 2007: Toyota Supra 142e (Etelä-Savon autokatsastus)


Molemmat kulkineet Saksasta, vuosimallia 1991 ja ECE-todistus hommattu Saksasta.

Olin jokseenkin yllättyny että pääsin halvemmalla :D
#764

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 3. 11:36:54 2007

Axeman kirjoitti:Rekisteröintikatsastus:

Vuonna 2004: Honda CBR 1000F 168e (K1-katsastus)


Vuonna 2007: Toyota Supra 142e (Etelä-Savon autokatsastus)


Molemmat kulkineet Saksasta, vuosimallia 1991 ja ECE-todistus hommattu Saksasta.

Olin jokseenkin yllättyny että pääsin halvemmalla :D
Mopo ja auto...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Huhtikuu 3. 17:33:11 2007

esko kirjoitti: Autoklubien pitää vetää tässä yhtä köyttä ja kertoa AKE:lle mitä mieltä ollaan. Sinänsä on hyvä että meillä on toimiva katsastussysteemi, mutta rokottamisessa pitää olla joku raja. Jos hintojen nousu perustuu johonkin faktaan, niin kertokoot sen avoimesti. Kenen taskuun sitä rahaa kerätään.
:!: :!: Kylpä vaan - asia justiinsa kiteytettynä. Lisäksi viittaisin siihen kuuluisaan 10 euroon 40 senttiin :evil:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 3. 21:57:38 2007

Nicke kirjoitti:
Kyllä se oon hurjaa nousua. Miks tuntuu siltä että palkat ei ole noussut prosenteissa samalla tavalla.....?? Sehän tasoittais tilannetta.....

Tässä vertailun vuoksi naapurimaan katsastushintoja. Ei riitä että autot ovat siellä halvempia.....
On kyllä iso ero Suomen hintoihin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 3. 22:25:00 2007

Nicke kirjoitti:Tässä vertailun vuoksi naapurimaan katsastushintoja. Ei riitä että autot ovat siellä halvempia.....

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... ument&m=26
Personbil* 300

eli noin 30 euroa.

On se niin väärin.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 4. 15:14:34 2007

tupu kirjoitti:Vein tänään sierrasta kilvet pois, ja siitäkin ilosta sai maksaa konttorille 10.70e, aikaa meni 3minuuttia. :x
Tänään oli itsellä sama operaatio, paitsi että tekninen osa löytyi, mutta luovaria ei mistään. Piti sitten maksaa normaalisti tuo n.10€ rekisteristäpoistosta ja lisäksi vielä kybä tuosta "uudesta" luovarista, jota ei saa mukaan. Noh oma vika ei siinä mitään, mutta silti hiukan etoo nuo AKE:n hinnoittelut.

Tietysti tuo rekisteristä poistettu ruksi tulee tuohon tekniseen osaan

Byrokratia on ihanaa :lol:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Pe Huhtikuu 20. 10:20:43 2007

VOI SAATANA, mitä touhua. Kävinpä tänään katsastamassa Mondeon, ja taas sain kokea kivan yllätyksen: eilen oli vuosihuolto Levorannassa ja tinkasin samaan hintaan pakokaasumittauksen ja obd:n, ettei sitten tartte katsastuksessa niistä maksaa. Tai niin luulin. Nyt ne oli keksiny viiden euron lisämaksun obd-lapun tarkastamisesta, ei jumalauta. 30markkaa siitä, että se äijä lukee ne pari riviä paperista. Miksi ei sitten pakokaasutestilapun lukemisesta veloteta erikseen??? Annoin kyllä palautetta niin virkailijalle kuin katsastusmiehellekin, vaikka eipä kai se niitten keksimä rahastus ole. No jotain hyvääkin; kehu autoo maasta taivaaseen ja luuli, että oli jarruremppakin tehty kun oli niin uuden näköset levyt ja satulat. Harmi vaan kun sillä ei saa yhtään alennusta vaikka auto olis kuinka hyvässä kunnossa...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 20. 10:27:39 2007

Paappari kirjoitti: Annoin kyllä palautetta niin virkailijalle kuin katsastusmiehellekin, vaikka eipä kai se niitten keksimä rahastus ole. No jotain hyvääkin; kehu autoo maasta taivaaseen ja luuli, että oli jarruremppakin tehty kun oli niin uuden näköset levyt ja satulat. Harmi vaan kun sillä ei saa yhtään alennusta vaikka auto olis kuinka hyvässä kunnossa...
Viimeiset kaksi kertaa kun olen noita autoja käyttänyt leimalla niin aina on kehuttu maasta taivaaseen. Vaikka Passat hylättiin etujarruletkujen vuoksi, silti suunnilleen kehui muun auton maaliman parhaaksi 355tkm ajetuksi Passatiksi :lol:

Ja mitä sivusta muiden autojen katsastusta seurailin niin jos ei nyt ihan kauhea rytö ollut niin kehuja sai.
Oli hieman sellainen perseen nuolemisen meininki.

Ja katsastusasemilla vedotaan hintoja arvostellessa AINA siihen ette ei se raha heille mene vaan AKElle :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari » Pe Huhtikuu 20. 13:17:00 2007

ukormi kirjoitti:
Paappari kirjoitti: Annoin kyllä palautetta niin virkailijalle kuin katsastusmiehellekin, vaikka eipä kai se niitten keksimä rahastus ole. No jotain hyvääkin; kehu autoo maasta taivaaseen ja luuli, että oli jarruremppakin tehty kun oli niin uuden näköset levyt ja satulat. Harmi vaan kun sillä ei saa yhtään alennusta vaikka auto olis kuinka hyvässä kunnossa...
Viimeiset kaksi kertaa kun olen noita autoja käyttänyt leimalla niin aina on kehuttu maasta taivaaseen. Vaikka Passat hylättiin etujarruletkujen vuoksi, silti suunnilleen kehui muun auton maaliman parhaaksi 355tkm ajetuksi Passatiksi :lol:

Ja mitä sivusta muiden autojen katsastusta seurailin niin jos ei nyt ihan kauhea rytö ollut niin kehuja sai.
Oli hieman sellainen perseen nuolemisen meininki.

Ja katsastusasemilla vedotaan hintoja arvostellessa AINA siihen ette ei se raha heille mene vaan AKElle :roll:

Joo, kyllä siälä oltiin niin nöyrää poikaa, että oikeen ihmettelin. No tietysti asiakaspalvelulla koitetaan saada kävijöitä omalle konttorille, mutta kilpailisivat myös hinnoilla, niissä sitä ilmaa riittää. Vai pitäiskö tässä nyt sitten osoittaa sormella AKEa.?! Sehän täällä Suomessa on meininki, että yksityisautoilijat ovat pahoja ja niiltä rahat pois.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Huhtikuu 20. 14:01:45 2007

Paappari kirjoitti:... eilen oli vuosihuolto Levorannassa ja tinkasin samaan hintaan pakokaasumittauksen ja obd:n, ettei sitten tartte katsastuksessa niistä maksaa. Tai niin luulin. Nyt ne oli keksiny viiden euron lisämaksun obd-lapun tarkastamisesta, ei jumalauta. 30markkaa siitä, että se äijä lukee ne pari riviä paperista. ...
:o :lol:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Huhtikuu 21. 0:30:38 2007

kävin leimaa henkilöauton viikko sitten Lohjalla....


!!!!!!!!62€!!!!!!!! siis mitä helvettiä.. ei noussu ku viimes vuodesta 10€... :shock: :shock: :shock:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

grinduster
CRSC jäsen 2015
Viestit: 476
Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
Paikkakunta: Jämsä/Kangasala

Viesti Kirjoittaja grinduster » La Huhtikuu 21. 18:36:21 2007

Vanhempaa ekkeriä tuli käytettyä viikolla Lohjalla leimalla. Asiakasta ja autoa kohdeltiin hyvin, tosin kahvi oli kuraa. Operaatio kesti noin kymmenen minuuttia sisältäen maksamisen, odottelun ja itse katsastuksen. Läpi meni heittämällä. Ja auto täytti 20 V. Mutta hinta oli kyllä suolanen suorituksen kestoon nähden.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 23. 13:00:01 2007

Katekalla homma taas toimi hienosti. Hieman sai tingittä hinnastakin, ehkä?

17" Renkaiden muutoskatsastus ja vuosikatsastus 70 euroa. Päästölappu oli jo valmiina. Kaffe oli hyvää ja vohveleitakin riittävästi tarjolla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jarski80
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Lokakuu 18. 16:10:09 2005
Paikkakunta: Mänttä-vilppula

Viesti Kirjoittaja Jarski80 » Ma Huhtikuu 23. 13:19:38 2007

Poistin kanssa tulevan projektini rekisteristä vajaa kuukausi sitten. Kun ei ollut luovaria mukana olis pitänyt maksaa 21,40€. Joten hain kotoo louvarin ja maksoin 10,70€ tuosta parin minuutin hommasta.
Eikä ole montaakaan vuotta aikaa, kun palautin peltoautoni kilvet katsastusasemalla, niin ne maksoivat mulle 50 mk.
Kyllä on hinnat nousseet euroaikana
jäsen # 1206
Focus edition stw -18
Fiesta st -05

exsät:
Escort rst '87 Mondeo stw -01 S-max -08
escort stw 1.8 sport -96 ,escort td stw -98,escort 1.8 stw -96 ,escort xr3 tic ,sierra mk1 1.6 ,escort mk3 1.6

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ma Huhtikuu 23. 15:34:18 2007

Vuosikatsastus + muutoskatsastus 126e ilman päästömittausta :o
eikä menny edes läpi...
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Huhtikuu 23. 19:53:07 2007

jushi69 kirjoitti:Vuosikatsastus + muutoskatsastus 126e ilman päästömittausta :o
eikä menny edes läpi...
Mistäs pomppas?

K.S.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja K.S. » Ti Huhtikuu 24. 20:59:16 2007

Tais olla tasan 60e päästöjen kanssa kun kävin bemukan katsastamassa
Tähänkin löytyypi syy siitä että
EU = länsimainen Neuvostoliitto.
Köyhät kyykkyyn ja raha rahan luo.. :wink:

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Huhtikuu 27. 21:39:31 2007

Tänään Lahdessa 58€ vuosikatsastus ja pakokaasu bensavehkeestä. Siis suorastaan ryöstöä :evil: :evil:

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Huhtikuu 27. 21:52:36 2007

Jyväskylässä tänään vuosikatsastus 54 euroa pakokaasutesteineen. :evil:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » La Huhtikuu 28. 9:48:32 2007

ukormi kirjoitti:
Paappari kirjoitti: Annoin kyllä palautetta niin virkailijalle kuin katsastusmiehellekin, vaikka eipä kai se niitten keksimä rahastus ole. No jotain hyvääkin; kehu autoo maasta taivaaseen ja luuli, että oli jarruremppakin tehty kun oli niin uuden näköset levyt ja satulat. Harmi vaan kun sillä ei saa yhtään alennusta vaikka auto olis kuinka hyvässä kunnossa...
Viimeiset kaksi kertaa kun olen noita autoja käyttänyt leimalla niin aina on kehuttu maasta taivaaseen. Vaikka Passat hylättiin etujarruletkujen vuoksi, silti suunnilleen kehui muun auton maaliman parhaaksi 355tkm ajetuksi Passatiksi :lol:

Ja mitä sivusta muiden autojen katsastusta seurailin niin jos ei nyt ihan kauhea rytö ollut niin kehuja sai.
Oli hieman sellainen perseen nuolemisen meininki.

Ja katsastusasemilla vedotaan hintoja arvostellessa AINA siihen ette ei se raha heille mene vaan AKElle :roll:
Tässä itse AKE:lta saatu kommentti. Näyttää siltä että rahat menee just muualle kun AKE:lle:

Mun kysymys alempana. Pellikan vastaus ylempänä. Ihme että yleensä vastasivat. Jatkokysymykseen ei enään tullut mitään, että se siitä. Ei niitä kiinnosta pätkääkään. Monopooli jyrää ja maksat tai itket ja maksat :=)

Hei,

Ajoneuvohallintokeskus myöntää katsastusyrityksille toimiluvat ja valvoo niiden toimintaa katsastusluvista annetun lain perusteella.

Katsastusluvista annetussa laissa tai missään muussakaan säädöksessä ei kuitenkaan määritellä katsastuksen hintoja. Katsastusyritykset määrittelevät siis itsenäisesti hintansa, joten AKElla ei ole toimivaltaa vaikuttaa mainitsemaanne asiaan.

Sen sijaan tuohon toiseen asiaan eli rekisteristä poistoon/rekisteröintikatsastukseen on tulossa muutos ensi marraskuussa uuden tietojärjestelmän käyttöönoton myötä. Lisää infoa asiasta löytyy linkistä http://www.ake.fi/AKE/AKE_tiedottaa/Uut ... sta%202007

Terveisin,
Hannu Pellikka
AKE

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: eetu [mailto:esko.yliruusi@saunalahti.fi]
Lähetetty: 23. huhtikuuta 2007 15:18
Vastaanottaja: I_AKE
Aihe: Saattaa kinnostaa mitä teistä puhutaan autoilijoiden keskuudessa

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95735

Tuossa monta sivua asiaa joka koskee katsastushintoja ym. Aken
määrittämiä hintoja tämän päivän Suomessa. Ei mairittele. Olisko asoille
jotain tehtävissä.

Selvennyksen vuoksi. Kirjoittajat ovat autoilijoita joilla on useampi
ajoneuvo. Toisella ajetaan ja toista harrastetaan. Itselläni esim. on
ympärivuoden 2-3 autoa + tyttärien autot huolena. Tulee melko kalliiksi
nykyhinnoilla.

Lisäksi harrastuajoneuvon poistaminen kilvistä ei tulee kyseeseen, koska
uudelleen rekisteröinti maksaa myös maltaita.

Tutustukaan kansan syviin kannaottoihin ja kertokaa mitä mieltä olette.

Rakennetaan yhdessä parempi Suomi suomalaisille ?

Autokerhoaktiivi kalliista Suomesta
t,esko
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

Vitone
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Vitone » Ke Toukokuu 2. 9:44:16 2007

Ylen tekstitv:stä poimittua :evil:

Katsastajapulaan haetaan helpotusta


Liikenne- ja viestintäministeriössä suunnitellaan ajoneuvomekaanikkojen hyväksymistä katsastajiksi.
Ratkaisua odotellaan aikaisintaan ensi vuodelle.

Taustalla on katsastajapula. Säännösten mukaan katsastajalla on oltava
autoteknikon tutkinto ja 6 kk kokemus auto-alalta. Teknikoita ei Suomessa ole koulutettu enää muutamaan vuoteen.

Katsastustoimipaikkojen määrä kasvaa jatkuvasti ja työvoiman saaminen alkaa pian olla jo ongelma.
Suurin pula katsastajista on pääkaupunkiseudulla.
Katsastajia on houkuteltu rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia.

Vastaa Viestiin