duratecci esco

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

duratecci esco

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Elokuu 13. 19:03:18 2006

mietittiin vaan kaverin kanssa että oisko asiallista laittaa 4koppaseen escoon 2.5 duratekki v6 8) ei taida ihan prosenttien sisään mennä vaikka miten laskis tilavuudet/tehon ylitykset verrattuna rst:hen :wink: ois prameeta kuunnella kutosen höpinää escolla ajellessa :roll: ja kyllähän se liikahtaiskin 8)

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Su Elokuu 13. 20:56:03 2006

Litra tilavuudesta taitaa jäädä kiinni... 3-koppaseen fiestaan sen taitas saada :shock: , ahdettuna meinaan 8)
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Elokuu 13. 22:14:49 2006

Heh,semmonen olis niiiin asia peli 8) v6 mondeosta vaan motti irti ja ekkeen/fiestaan tilalle :) tulis jonkun verran rispektiä kylillä varmasti :wink:

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Elokuu 14. 7:24:50 2006

Tharkad kirjoitti:Litra tilavuudesta taitaa jäädä kiinni... 3-koppaseen fiestaan sen taitas saada :shock: , ahdettuna meinaan 8)
Ei saa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Elokuu 14. 14:54:46 2006

Olen tätä aivan samaa pohtinut, muttä lähinnä RS2000 Escortin pohjalta. Siihen se onnistuisikin noin lakitieteellisesti, kunhan saisi Fordilta sen vähäpäästöisyys todistuksen. Ideaa pallottelin oikeastaan Escortin ja Mondeon etukelkkojen eroavaisuuden suhteen. Kuinka paljon on esim. eroa kun Escon ja Montsikan eturipustukset lasketaan koneineen, laatikoineen ja ym. hilppeineen lasketaan lattialle vierekkäin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Elokuu 14. 15:46:42 2006

Asiaa sivuten ja tuolta Duratec TT

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Elokuu 14. 16:31:54 2006

Onhan se kivaa että on projekteja. Itse vähä oon tässä pohtinut kuinka tuo RS2000 kone menisi neloskopan konehuoneeseen koska sellainen olisi tallilla valmiina. Pitää varmaan hetki vielä ihmetellä ennenkö se sielä on.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 23. 22:11:22 2006

RS2000 16V konetta on käsittääkseni muutama laitettu Mk4:n koriin.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Elokuu 24. 0:05:34 2006

Kyllähän sitä on näemmä tuonne laitettukin ford-escort.de, mutta on niin lyhyt saksa ettei osaa tarkempia specsejä kysellä :). Että mitä laatikoita on käytetty jne. Kuinka MXT75 kiinnittyy tuonne neloskuoreen tai meneekö BC I4:sen kylkeen kuinka helposti. Mahtuuko startti kiinni ja varmaan pitäisi CVH:n vauhtipyörää sekä kytkintä käyttää siinä? Täytyy passionfordin foorumia tutkia kun on sopiva hetki.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 24. 9:42:08 2006

MouTine kirjoitti:Olen tätä aivan samaa pohtinut, muttä lähinnä RS2000 Escortin pohjalta. Siihen se onnistuisikin noin lakitieteellisesti, kunhan saisi Fordilta sen vähäpäästöisyys todistuksen. Ideaa pallottelin oikeastaan Escortin ja Mondeon etukelkkojen eroavaisuuden suhteen. Kuinka paljon on esim. eroa kun Escon ja Montsikan eturipustukset lasketaan koneineen, laatikoineen ja ym. hilppeineen lasketaan lattialle vierekkäin?
Jatkoin pohtimista... Mondeossa on apurunko ja Escortissa ei. Tämä nyt ainakin saattaa mutkistaa asiaa. Mitenköhän koneen paikka osuu konehuoneessa jos vetoakselit asettaa kohdillensa? Taitaa tila loppua kesken, kun Mondeossakin on ahdasta.

Onko kukaan löytänyt netistä mitään ketään joka olisi rakentanut tällaisen tavallisen etuvetohybridin? Siis ei noin modifioitua kuin tuossa ylempänä olevassa Duratech TT linkissä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Silizium
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Silizium » Ma Elokuu 28. 11:28:09 2006

Opel clubin puolella joku oli laittanut muna kadettiin 2,5? v6 koneen.

-Pasi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 31. 23:07:39 2006

No, munakadettiahan on 150hp 2.0 gsi versiona. 180hp 2.5l kone on siis ehdoton maksimi. Mutta mahdollinen.
painotkin varmaan menee koska dieselinä löytyy tuota mallia, disukka on hyvä lähtökohta aina ton painon laskemiseen.
Jäsen #606

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Marraskuu 24. 20:00:22 2006

koskar kirjoitti:Kyllähän sitä on näemmä tuonne laitettukin ford-escort.de, mutta on niin lyhyt saksa ettei osaa tarkempia specsejä kysellä :). Että mitä laatikoita on käytetty jne. Kuinka MXT75 kiinnittyy tuonne neloskuoreen tai meneekö BC I4:sen kylkeen kuinka helposti. Mahtuuko startti kiinni ja varmaan pitäisi CVH:n vauhtipyörää sekä kytkintä käyttää siinä? Täytyy passionfordin foorumia tutkia kun on sopiva hetki.
UPDATE!
Asiaa on vähän tässä tullut tutkittua ja taitaa se sinne mennä. Laatikoksi joku pajan lattialla oleva BC, vauhtipyöräksi CVH:n ja kytkimeksi RST:n asetelma ja levy. Moottorinkiinnikettä mittailin ja leikkelin, niin hyvällä tuurilla voi apulaitteiden hihnakin mahtua pyörimään ja ehkä konepeittokin kiinni! Mahtavaa. Tilaakin voi jäädä jopa _millejä_ :D. Pitäisiköhän jo oma projekti-threadi tehdä, hmm.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Marraskuu 24. 20:10:52 2006

Silizium kirjoitti:Opel clubin puolella joku oli laittanut muna kadettiin 2,5? v6 koneen.

-Pasi
Tämän näin sattumalta livenä, kun kaveri haki ilmatteks tältä sälliltä jotain roinaaa... pyysin avaa konepellin ja helvetti että oli ahtaan näköstä, mutta oli tehny siistiä jälkeä..

EDIT: kyseessä siis calibran 2,5l V6, sama kuin a-vectroissa..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Joulukuu 1. 0:10:09 2006

koskar kirjoitti:
koskar kirjoitti:Kyllähän sitä on näemmä tuonne laitettukin ford-escort.de, mutta on niin lyhyt saksa ettei osaa tarkempia specsejä kysellä :). Että mitä laatikoita on käytetty jne. Kuinka MXT75 kiinnittyy tuonne neloskuoreen tai meneekö BC I4:sen kylkeen kuinka helposti. Mahtuuko startti kiinni ja varmaan pitäisi CVH:n vauhtipyörää sekä kytkintä käyttää siinä? Täytyy passionfordin foorumia tutkia kun on sopiva hetki.
UPDATE!
Asiaa on vähän tässä tullut tutkittua ja taitaa se sinne mennä. Laatikoksi joku pajan lattialla oleva BC, vauhtipyöräksi CVH:n ja kytkimeksi RST:n asetelma ja levy. Moottorinkiinnikettä mittailin ja leikkelin, niin hyvällä tuurilla voi apulaitteiden hihnakin mahtua pyörimään ja ehkä konepeittokin kiinni! Mahtavaa. Tilaakin voi jäädä jopa _millejä_ :D. Pitäisiköhän jo oma projekti-threadi tehdä, hmm.
KYLLÄ KYLLÄ,EHDOTTOMASTI!!!!!!!

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Joulukuu 8. 9:36:10 2006

Tharkad kirjoitti:Litra tilavuudesta taitaa jäädä kiinni... 3-koppaseen fiestaan sen taitas saada :shock: , ahdettuna meinaan 8)
Eikun kakkoskoppaiseen takapenkin paikalle, ahdettuna tietysti. Kelkkoineen päivineen.Myynti-ilmoon sitten:Ei kats.,maalivikaa...

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Ti Maaliskuu 20. 19:34:51 2007

mikä on mk3/4 suurin kone litratilavuudeltaan? Entäs diisselissä?


Tuolla fiat foorumilla oli mielenkiintoinen unorojekti meneillään eli litratilavuus oli otettu 1.9 diisselistä jonka saa ylittää 25% (huom 1.9 diisseliä ei tuotu suomeen mutta muualle eurooppaan) ja hv otettu turbosta jonka saa ylittää 20%. Eli noilla spekseillä on leimaan saatu 2.1 16v turbo pata unon nokalle :). Kuulemma suurimmaksi ongelmaksi tuli että unon etuakselin kantavuus on 660kg ja tolla setillä etuakseli paino meni 600kg.

niin mikähän on suurin kone tossa mk4/3 luokassa?jenkeissähän ainakin on ollut cvh 1.9 konetta mutta tuotiinko tota eurooppaa ja mitäs toi diisselipuoli?

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ti Maaliskuu 20. 19:43:10 2007

1.8l Dieseliä on saanu ainakin Mk4 Escorttiin.

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Ke Maaliskuu 21. 0:25:54 2007

nestori kirjoitti:1.8l Dieseliä on saanu ainakin Mk4 Escorttiin.
tohon 1.8 kun laittaa 25% lisää tulee siitä 2.25 ...hmm menisköhän läpi 2.3 16v scorpin nokalta ja siihen iskisi mtx75 lootan kiinni eiks siinä vakiona ole mt75lodju että tommoinen voisi mennä jossakin. En tiedä mitenkä tiukaksi toi sitten menee loppupeleissä toi 0.05 ero. Ja mahtuuko toi fyysiesti tonne nokalle.

Sitten tohon vielä ahdin kylkeen ja uus moottoriohjaus. Volvoissa on ollut noita 2.3 l turpopatoja .... saiskohan niistä järkevästi mäntiä tohon scorpin pataan.

Yx mikä nyt menee ainakin läpi niin mondeon 2.0 zetec turbotettuna ja siihen mtx75 lodju. Jostain vain lukenut että toi mondeon pata ei mene suoraan vaan että siihen pitää vaihtaa 1.8 escon öljypohja. Vaihdon syy ilmeisesti olisi että öljypohjan patti on mondeon pohjassa väärässä kohden. Äskeinen oli kyllä mutupohjalta että viisaat vahvistakoot.

Tohon 2.0 zeteciin saisi takokankia ja mäntiä jenkeistä aika sopivasti. Antanut itelle ymmärtää että toi jenkki 2.0 focuksen veivit ja männät käy noihin kaikkiin 2.0 zetecheihin jos ne vaihtaa parina eli vaihtaa männät ja veivit 2.0 jenkki viikuksesta. Tääkin on taas luettua että viisaat vahvistakoot tonkin.

Jos mukavampia tehoja halutaan niin toi 2.0 zetec on aika jees. Uusimmassa fastford lehdessä oli 2.0 jenkki fiikus josta revitty 462hp.

sitä mondeon v6:sta ei varmaan saa muutakuin aken erikoisluvalla ja jotkut on väittänyt että ne on vähän nafteja niissä nykyään. Kaitsitäkin jonkun pitäsi koittaa :)

Jutut menee niin levottomaksi että kait ois paras lähtee nukkuun :lol:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 21. 18:14:27 2007

Lyhyesti:

Dieseleitä ei muistaakseni saa käyttää bensavehkeiden verrokkeina.

2.0 zetecin öljypohjan patti on tosiaan väärässä päässä, Downpipen modaus voi tosin olla helpompaa. Öljynsuodatin on myös Mondeon koneessa vähän eri kulmassa mikä voi haitata Escossa.

Toi veivi+mäntäjuttu on just noin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Ke Maaliskuu 21. 18:50:37 2007

JesseT kirjoitti:
Dieseleitä ei muistaakseni saa käyttää bensavehkeiden verrokkeina.
joo näin oon itekin ymmärtänyt, tuolla fiat sitella sälleillä on uuno rekkaroitu noin. Pitäsi kysyä tota akelta tai katsastusasemalta. Jos toi diiseliä saisi käyttää verrokkina saisi sillä isomma litratilavuuden virallisesti rekkariin.

Mutta otanpa asian työn alle ja tutkin ja hutkin asiaa :lol:

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Maaliskuu 22. 15:00:59 2007

jahan tutkiskelin asiaa tänään ja akelta löysin vähän säädöksiä asiasta

http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
Aken pojat kirjoittelee säädöksiissään näin 5 § Moottorin vaihto kirjoitti: 5 § Moottorin vaihto

Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuulu-vien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella. Vertai-lumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moot-toreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Mui-den kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.

Vaihdettaessa autoon jokin mallisarjaan kuuluva alkuperäistä painavampi, te-hokkaampi tai iskutilavuudeltaan suurempi vertailumoottori (tai sitä enintään massaltaan, teholtaan ja iskutilavuudeltaan vastaava eri merkkinen moottori) tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat raken-teet muuttaa vastaamaan ko. vertailumoottorilla alun perin varustettua mallia.
3
Vaihdettaessa mallisarjan painavinta vertailumoottoria korkeintaan 20 % pai-navampi (yli 10 %:n massan lisäys on kompensoitava), tehokkainta vertailu-moottoria korkeintaan 20 % tehokkaampi (auton omamassa / moottorin nettote-ho -suhteen rajoissa) tai iskutilavuudeltaan suurinta vertailumoottoria korkein-taan 25 % suurempi moottori tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenne-turvallisuuteen vaikuttavat rakenteet muuttaa vastaamaan mallisarjan paina-vimmalla, tehokkaimmalla tai iskutilavuudeltaan suurimmalla vertailumoottorilla varustettua mallia.
Muutoskatsastusta edellyttävän vaihdetun tai muutetun moottorin malli, teho
(muuttamattomista tai 6 §:n 1 momentin mukaisesti muutetuista moottoreista valmistajan ilmoittama alkuperäinen teho, muista mitattu tai muutoin selvitetty teho, esim. "Valmistajan ilmoittama moottoriteho xx kW", tai "Mitattu moottorite-ho xx kW".), apulaitteet, (esim. ahtimen merkki ja malli, ahtoilman jäähdytin), ahtopaine, polttoaineensyöttölaitteisto (polttoaineensuihkutuslaitteiston merkki ja malli, kaasuttimien merkki, malli ja lukumäärä, muutetun moottorin ohjainlait-teen, ns. virityslastun, merkki ja malli) tulee merkitä rekisteritietojen erikoiseh-toihin. Rekisteritietojen tehokentässä mahdollisesti oleva alkuperäinen tehotieto tulee tällöin poistaa. Vaihdetun tai muutetun moottorin iskutilavuus tulee sen si-jaan merkitä rekisteritiedoissa ko. tiedolle varattuun kenttään.

jos joku jaksoi nyt näin pitkälle lukee niin asetuksesta ei löydy mistää ettei diiseliä voisi käyttää verrakkina litratilavuuteen. Toinen kohta mikä on eriättäin mielenkiintoinen säädöksessä :
lainattu edelleen aken spekseistä momentti 5:sta kirjoitti:
Vertai-lumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moot-toreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa.
Noiden speksien pohjalta lähdin tänään soitteleen katsastus asemalle vedoten tohon 5§ ja kysyin

1)saako diiseliä käyttää verrakkimoottorina kun haetaan mallisarjan suurinta tilavuutta.

2)Voitaasiinko käyttää jenkki escortin 1.9 mallia verrakkina kuten säädöksessä sanottiin.


1 kohtaan ei osannut suoraltakädeltä sanoo, mutta 2 kysmykseen vastasi kun luin hänelle mitä toi momentti sanoo niin sanoi että jos saadaan Fordilta joku lappu tosta jenkki voortista niin sitä mahdollisesti voisi käyttää verrokkina. Itse en löytänyt noista spekseistä suoralta kädeltä mistään etteikö diiseliä voitaisiin käyttää verrakkina. No kun asiaa lähetty selvittää niin selvitetään loppuun asti :). Katsastus inssi lupasi soittaa mutta uskon ettei kannata henkee pidtäellä vastausta odotellessa oli ilmeisesti senverran visaisia kyssäreitä. Nähtävästi on näin että kun opettelee noi aken speksit ulkoo ja lyö katsuria niillä päähän niin saa varmaan leiman jos se vaan täyttää noi ehdot.

Toi jenkki verrokki olis ihan mukava sehän käytännössä tarkoittaisi että 1.9 * 1.25= 2.375 l padan saisi sinne eskon nokalle :)

tohon litratilavuuteen saisi jo sen 16v 2.3 + mtx75 scorpin nokalta :). Yx mikä tuli mieleen että granada/sierra/jne oli 2.3 v6 kone, käykö toi mtx75 laatikko sen perään? Mahtuiskohan noi fyysiesti sinne escon nokalle.

tossa 2.3 v6 oli heppoja niin vähän alunperin että kun sen kaasarikoneen muuttaa ruiskuksi niin siihen saa vielä föönin kylkeen :) siinä teille ratkaistu v6 ongelmanne :), kun joku ratkaisee ton vaihdeboxi ongelman :). Meneekö toi mtx75 tohon 2.3 v6 kaasarikoneen kylkeen?

Yx mitä tarvii selvittää mielenkiinnosta että kun sitä mondeon 2.5v6 on vähän liian iso litratilavuudeltaan niin oisko se lainmukaan passelia pienentää litratilavuutta niin että mahtuisi tohon säädöksiin. Esim diiselikoneita korjataan putkittamalla sylintereitä. Riittäsikö se tonne jos on koneistamosta selvitys että koneen litratilavuutta on esim tolleen pienennetty ja vaihdettu uudet pienemmät männät. Niin etuna tosta sylinterien putkittamisesta tulisi vaan että sen jälkeen ainakin lohko kestää vääntöö :).

Sori meni vähän pitkäksi, mutta etsin noihin kolmeen kysmykseen jostain kannon alta vielä vastaukset ja mielellään kirjallisena :

1)saako diiselii käyttää verrokkina
2)saisiko tota jenkki cvh 1.9 käyttää verrokkina
3)onko laillista jollain tapaa pienentää moottorin litratilavuutta


:lol: 8) :shock:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 22. 21:22:08 2007

Mielenkintoista, kerro miten etenee. Ton jenkkiesco homman kanssa olen hyvin skeptinen koska auto on aivan eri kuin euroopan saman aikakauden. Jos vertaa esim Sierraa ja Merkur XR4ti malleja niin nehän on vielä sama auto, mutta ei noi escot keskenään. Taitaa olla myöhemmissä jo enemmän Mazdan osia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » To Maaliskuu 22. 22:22:56 2007

JesseT kirjoitti:Mielenkintoista, kerro miten etenee. Ton jenkkiesco homman kanssa olen hyvin skeptinen koska auto on aivan eri kuin euroopan saman aikakauden. Jos vertaa esim Sierraa ja Merkur XR4ti malleja niin nehän on vielä sama auto, mutta ei noi escot keskenään. Taitaa olla myöhemmissä jo enemmän Mazdan osia.
joo se voi olla ja mitä oon antanut itelleni ymmärtäää on fordi haluton kirjoitteleen mitään lappuja? Esim volvo kirjoittelee rahasta kyllä kaikenmailman todistuksia. Ei tietenkään mitään satuja mutta todistaan erimallisarjoja.

Jos kattoo noista mkf3 ja mk4 escorteista niin onko toi 1.8 diisseli ollut isoin litratilavuudeltaan euroopassa?

Osaakko muuten sä jesse sanoo että käykö tohon vanhaan 2.3 v6 mitä ollut granadassa ja sierrassa mtx75 laatikko?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Maaliskuu 22. 22:29:48 2007

Ei käy.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 22. 23:04:27 2007

Sellaisen lapun kun saisi läpi jossa Gartracit jne. saisi vertailuautoiksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Pe Maaliskuu 23. 0:18:12 2007

Arska kirjoitti:Ei käy.
mikä lodju noissa oli sitten?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Maaliskuu 23. 0:33:58 2007

jarnok kirjoitti:2)Voitaasiinko käyttää jenkki escortin 1.9 mallia verrakkina kuten säädöksessä sanottiin.
Tarkoitat jenkki-Escortilla varmaan tätä?

CVH löytyy näköjään konehuoneessa ja kylkilinjassa on jotain samaa eurooppalaisten mk3/4:n kanssa, mutta taitaa olla muuten eri auto. Onko kenelläkään tietoa missä tuota mallia on valmistettu? Tuostahan taisi olla oikein joku turbo-versiokin olemassa jonkun Escort kirjan mukaan.

Jossain 90-luvun taitteessa Escort muuttui Mazda pohjaiseksi (323?) ja siinä tuskin on Fordin ovaalimerkkiä enempää yhteistä euro Ford-mallien kanssa.

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Pe Maaliskuu 23. 9:41:28 2007

Sine kirjoitti:
jarnok kirjoitti:2)Voitaasiinko käyttää jenkki escortin 1.9 mallia verrakkina kuten säädöksessä sanottiin.
Tarkoitat jenkki-Escortilla varmaan tätä?
tota härpäkettä tarkoitin :), taitaa tosiaa olla niin eri peli että ei voi käyttää tossa verrokkina kait fordihan sen lopulta päättäisi. Mutta pääasiahan on vastaisuuden varalle että toi pykät sallisi käyttää jenkkiverrokin.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Maaliskuu 23. 14:58:53 2007

jarnok kirjoitti:
Arska kirjoitti:Ei käy.
mikä lodju noissa oli sitten?
Kutosissa on eri kehäpulttijako, ja vanha cologne ei käytännössä mahdu eskortin konehuoneeseen vaikka joku osaava seppä yhdistäisi nelivetoisen alukytkinkopasta palan etuvetolaatikkoon.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Pe Kesäkuu 8. 9:48:18 2007

jahas asiasta jätetty useampi soittari katsureille mutta ei tullut vastauksia

eilen sain aikaseksi ja ohiajaessa ja kyselin konttorilta että mitenkä toi litratilavuusjuttu on.

suurimma litratilavuuden saa ottaa vaikka diiselistä ja tehot vaikka bensakoneesta. alusta suurimpien tehojen mukaan.

elikäs suurin sallittu litratilaauvuus on 1.8 diiseli x 25% ylitys = 2.25 minkäs escon nokalle saa tönästä.

noihin litroiihin sopiva kone olisi ford probessa on se mazdan 2.2 turbo pata mitenkähän sen saisi tohon änkettyä jos siitä tulis noi etupään sydeemit ja lodjut etc. vähän taas epäselekeetä tekstiä kun itekseni jorisen

Vastaa Viestiin