Öljyistä vielä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Öljyistä vielä

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Maaliskuu 18. 4:26:00 2007

Sohaistaan vielä kerran ampiaispesää, :lol:
Laitoin uuteen koneeseen (cossu rs-86)Nesteen täys synteetisen muistaakseni Pro 5w-40 öljyn lyhyeen sisäänajo käyttöön.Sitä kun oli tallissa purnukka hyllyllä .
Paineet kylmänä öli 6,7bar jä lämpimänä niin että flekti lähti päälle 2,3 bar/ 1000rpm
Käyttelin konetta kolmeen kertaa 30 min lämpimäksi.Tän jälkeen öljyt pois ja suodstin vaihtoon, Castrolin ralliöljy sisään, kylmänä sama 6,7 bar ,mutta lämpösenä 1000rpm 3,3bar. Tää on ny tutkittu juttu eikä mitään mutu tietoa :lol: :lol: :
Tän jälkeen autolla on myös ajeltu ja kätetty pitempään kuin 90min.
Taas tulee varmaan turpiin,mutta mä oon jo tottunut siihen

:lol: :lol: Nenä poskelle vaan :D
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Su Maaliskuu 18. 12:37:32 2007

Itselläni on ihan vastaavanlaisia kokemuksia edellisen cossun kanssa. 5w-40 "sisäänajoöljyt" pudotti paineet todella alas lämmetessään, mutta castrolin 10w-60 korjasi tilanteen.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Maaliskuu 18. 14:16:41 2007

Uskomatonta, öljyvalmistajien ilmoittamat viskositeettiarvot eri lämpötiloissa siis tosiaan pitävät paikkansa.

kiitos ja anteeksi :D

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Maaliskuu 18. 16:08:56 2007

Ihan normaali juttu. Noi 5w-40 öljyt on just sieltä laihimmasta päästä. 5w-40 mobili verrattuna 5w-50 saman puljun rally formulaan on melkoinen ero paineissa ja öljynkulutuksessa rally formulan eduksi.

Ja 10w-60 öljyihin verrattuna 5w-40 on vielä selvempi ero.

Vastaa Viestiin