cossu escon peräöljyt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

cossu escon peräöljyt

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » Ma Maaliskuu 12. 22:08:37 2007

eli minkäslaiset litkut kannattas laittaa etu ja taka perään.
vaihelaatikkoon tulossa red line MTL, api gl-4 luokan vaihelaatikko öljy.
valmistajan vihkosessa ei ollu mainintaa mikä sopis noihin periin.
myyja ehotteli samaa kuin laatikkoon mutta mielestäni eikös periin kuulu api gl-5 luokan öljy.
kokemuksia ja suosituksia pistäkää tulemaan.
myös paljo menee öljyy etu ja taka perään.
onko täyttö aukon reunaan asti täyttö vai niinku oon lukenna että takana vähä alle täyttöaukon reunaan.
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 12. 23:10:24 2007

Haku auttaa kummasti tässäkin asiassa.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=117564.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » Ti Maaliskuu 13. 9:42:05 2007

kiitti linkistä,tullu joskus luettua toikin mutta jotenkin on niin sekava juttu että ei hokanna enen kuin pari kertaa tulkkas tuon.
eli toi mtl ei oo oikee vaihtoehto.
netissä oli tuolla red linellä jotain shockproof aineta myös ja jossain jutussa neuvovat sotkemaan sellasta puolet tai kolmas osan sekaan.
voineeko myös laatikossa käyttää ja jako laatikossa.
ja kokemuksia saa laitaa edelleen ja mitä ei kannata laittaa ois kanssa hyvä tietää.
sama myyjä kehu jotain x1r ihmeainetta liukasteeks, mites mahtaa mainos aine olla,vaiko ihan toimivaa.
myös muut merkit saa ehdotella kun ohan noita öljy merkkejä jokunen suomen markkinoillakin.
ei mitään öljy sotaa oo tarkotus alottaa vaan asiallista kirjottelua aiheesta mieluummin.
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 13. 10:02:32 2007

omassa työssani olen tekemisissäni öljyjen ja niiden teknisten tietojen kanssa.
sen voin kertoa että kaikenlaista paskaa on myynnissä ,tottakai kaikki haluaa oman viipaleen isosta kakusta.

oma suositukseni on cossujen voitelussa.
käytä vain laadukkaita aineita.
Tulet vaihtamaan omaan kossuussi todennäköisesti yhden ainoan kerran öljyt laatikkoon ja perään /periin.

miksi siis laittaa sinne tuote joka on "ehkä " hyvä.
Älä säästä älä sävellä ja ennen kaikkea älä usko myyjiin .
oma suositukseni on fordiin sen omaa kamaa.
kysele hintoja ne ei ole yhtään kalliimpia.
eli mt 75 laatikkoon sinne tarkoitettu oma öljy
jako laatikkoon oliko" ATF tyyppinen öljy " korjatkaa jos oon väärässä.
ja periin ihan tavalinen perä öljy ,paras on käyttää synteettistä niin talvellakin on notkea heti alusta alkaen.
jos on vain kesä käytössä niin ei ole mitään järkeä laittaa synteettistä.
LS voit unohtaa viskolukkojen osalta ne levyt on eri öljytilassa.
takaperään laita 1cm täyttö tulpan alakohdan alle öljyä ei enempää.
tuossa on pähkinän kuoressa tiedot
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 13. 10:27:39 2007

Kaitsu,juu jakolaatikkoon käy ATF:ä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 13. 12:06:43 2007

sierra friikki kirjoitti: voit unohtaa viskolukkojen osalta ne levyt on eri öljytilassa.
Onkohan ihan noin, kyl mulle on ainakin kerrottu lukon pidon parantuneen huomattavasti oikeanlaisella lisäaineistetulla öljyllä...

Tähänkin vois viisaimmat ja asiaa kokeilleet kommentoida myös, ennekö jotkut alkaa sotkeen normi öljyjä joka lukkoperään johon törmää...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 13. 12:25:27 2007

tumppe kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: voit unohtaa viskolukkojen osalta ne levyt on eri öljytilassa.
Onkohan ihan noin, kyl mulle on ainakin kerrottu lukon pidon parantuneen huomattavasti oikeanlaisella lisäaineistetulla öljyllä...

Tähänkin vois viisaimmat ja asiaa kokeilleet kommentoida myös, ennekö jotkut alkaa sotkeen normi öljyjä joka lukkoperään johon törmää...
iliman muuta jokainen saa laittaan lukko perään ihan sitä monjää mitä haluaa vaikka XS-1 exstra super hyper öljyä

Mutta totuus on vain niin että jos sun pitää laittaa sierran scorpin alkuperäiseen viskolukko perään voitelu öljyksi Ls lisäaineistettua öljyä
että lukko toimii niin taitaa olla jo visko lukko ehtoopuolella ja ilmeisesti aika vuotava peräöljy tilaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 13. 12:43:57 2007

sierra friikki kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: voit unohtaa viskolukkojen osalta ne levyt on eri öljytilassa.
Onkohan ihan noin, kyl mulle on ainakin kerrottu lukon pidon parantuneen huomattavasti oikeanlaisella lisäaineistetulla öljyllä...

Tähänkin vois viisaimmat ja asiaa kokeilleet kommentoida myös, ennekö jotkut alkaa sotkeen normi öljyjä joka lukkoperään johon törmää...
iliman muuta jokainen saa laittaan lukko perään ihan sitä monjää mitä haluaa vaikka XS-1 exstra super hyper öljyä

Mutta totuus on vain niin että jos sun pitää laittaa sierran scorpin alkuperäiseen viskolukko perään voitelu öljyksi Ls lisäaineistettua öljyä
että lukko toimii niin taitaa olla jo visko lukko ehtoopuolella ja ilmeisesti aika vuotava peräöljy tilaan.
No, eipä nuo revitetyt 15-20vuotta vanhat Cossun perät nyt ihan uusiakaan oo ja perätkään kun ei ihan puus kasva, niin moniko omistaa "uudenkuntosen" ja timmin lukkoperän?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Maaliskuu 13. 12:47:23 2007

tumppe kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Onkohan ihan noin, kyl mulle on ainakin kerrottu lukon pidon parantuneen huomattavasti oikeanlaisella lisäaineistetulla öljyllä...

Tähänkin vois viisaimmat ja asiaa kokeilleet kommentoida myös, ennekö jotkut alkaa sotkeen normi öljyjä joka lukkoperään johon törmää...
iliman muuta jokainen saa laittaan lukko perään ihan sitä monjää mitä haluaa vaikka XS-1 exstra super hyper öljyä

Mutta totuus on vain niin että jos sun pitää laittaa sierran scorpin alkuperäiseen viskolukko perään voitelu öljyksi Ls lisäaineistettua öljyä
että lukko toimii niin taitaa olla jo visko lukko ehtoopuolella ja ilmeisesti aika vuotava peräöljy tilaan.
No, eipä nuo revitetyt 15-20vuotta vanhat Cossun perät nyt ihan uusiakaan oo ja perätkään kun ei ihan puus kasva, niin moniko omistaa "uudenkuntosen" ja timmin lukkoperän?
et taida tuntea cossun perän rakennetta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Maaliskuu 13. 13:48:11 2007

nyt kandee tumppe hieman suorittaa teknistä tutkimusta ja käyttää sitä hakua, löytyy aika hyvin faktaa viskon parantelusta, perän rakenteesta jne...

kyl cossun perä on aika pahasti rikki jos lisäaine lukon pitoa parantaa, kaikkea ei kannata uskoa mitä kuulee. :wink: taas on hyvä paikka osoittaa sormella ja nimetä nämä "kertojat". kun esittää kysymyksen kuka sanoi, missä sanoi, milloin sanoi, sen jälkeen alkaa "mutut" katoamaan.. :wink: ja erityisesti se "joku" katoaa keskusteluista.. :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 13. 13:55:41 2007

Joo nyt on kitka ja viskolukot sekasin. Viskolukon korjauksesta/parantamisesta löytyykin jo topicci.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 13. 22:15:37 2007

Pitää koittaa kattella tietoja.
Tiedän kyllä et viskolla ja kitkalla ei oo tekemistä keskenään, paitsi että molempia löytyy Sierrasta, niin ja erotan ja tiedän kyllä missä on mikäkin...
Nimiä en edelleenkään ala heitteleen saa ko. jäsen ite kertoa jos tahtoo...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tohvo75
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammikuu 10. 1:22:50 2007
Paikkakunta: itä maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 » Ti Maaliskuu 13. 23:05:52 2007

juups,johan nuo miekat on sitte esiin otettu visiin joo. :roll:
olikos tämä red line ny sitte laatu vai sitä toista öljyy. :?
kattelin vaan ne öljyt että on vähä tummuneet niin tul mieleen jos sinne uutet laittas niin ois ees hyvä mieli. 8)
ja ei niitä hyvin usein varmaan tuu vaihettua mutta jos ees nyt sitte kuitenkin.
niin ois aina hienoo jos enempi ois kirjotteluu mikä on huonoo kuraa, niin osais ainakin niitä vältellä,ei ihan tahallaan paskaa varmaan kukaan käyttäs mutta se tieto ei aina yllä käyttäjälle asti. :roll:
markkina mies on vaan eri mies käyttään aina parasta öljyy oli sitte mitä tahansa :wink:
mitäs tää LS lisäaineistus juttu oli.
mistäs tätä XS-1 exstra super hyper öljyä saikaan hommattua joensuusta. :D
ainahan ois kiva että ei todellisuuten sotkeutus nää esson baarin väritetyt jutut, mutta nehän on joskus tuntuu kuin ainoo oikee totuus. :twisted: :evil:
jonkun näköstä räpellystä harrastava foortisti

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 14. 0:13:13 2007

LS=Limited Slip
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin