atlas vetoakselit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
atlas vetoakselit
onko noihin atlaksiin sovitettu jostain muista autoista kestävämpiä vetareita?
kyseessä siis kapein isoatlas.
ja pois suljetaan grp1,4 ja karpiola akselit..
kyseessä siis kapein isoatlas.
ja pois suljetaan grp1,4 ja karpiola akselit..
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: atlas vetoakselit
En ole kuullut, mikä karpiolassa mättää? ja ylipäätään missä käytössä ja koneessa?adh kirjoitti:onko noihin atlaksiin sovitettu jostain muista autoista kestävämpiä vetareita?
kyseessä siis kapein isoatlas.
ja pois suljetaan grp1,4 ja karpiola akselit..
Itse käytin kisassa aikoinaan orkkisvetaria eikä ongelmia 15" pyörällä, yksi katkesi mutta oli taustalla vastapenkkaan nojaus joka aiheutti särön aiemmin. Vedossa ei menny miksikään ainakaan 15 kisaan. Toki tehoakin vain siihen aikaan 180-190hv. On vakio vetarilla ajettu ahdetullakin kadulla hyvin kestäny. Kadulla kestää paremmin mutta rallissa saapi iskua ja röykkyä joten on kovilla. Vakio Atlaksessa on paha miinus pieni laakeri ja juuri napa heikko siitä kohtaa, ei kestä osumia. Gr4 ei puhuta jos ei vaihtoehto, silloin muuttuu vetari ja napa.
Vakioakseli kestää yllättävän paljon jos se on 100% ehjä eli suora ja särötetty.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: atlas vetoakselit
SHR kirjoitti:En ole kuullut, mikä karpiolassa mättää? ja ylipäätään missä käytössä ja koneessa?adh kirjoitti:onko noihin atlaksiin sovitettu jostain muista autoista kestävämpiä vetareita?
kyseessä siis kapein isoatlas.
ja pois suljetaan grp1,4 ja karpiola akselit..
Itse käytin kisassa aikoinaan orkkisvetaria eikä ongelmia 15" pyörällä, yksi katkesi mutta oli taustalla vastapenkkaan nojaus joka aiheutti särön aiemmin. Vedossa ei menny miksikään ainakaan 15 kisaan. Toki tehoakin vain siihen aikaan 180-190hv. On vakio vetarilla ajettu ahdetullakin kadulla hyvin kestäny. Kadulla kestää paremmin mutta rallissa saapi iskua ja röykkyä joten on kovilla. Vakio Atlaksessa on paha miinus pieni laakeri ja juuri napa heikko siitä kohtaa, ei kestä osumia. Gr4 ei puhuta jos ei vaihtoehto, silloin muuttuu vetari ja napa.
Vakioakseli kestää yllättävän paljon jos se on 100% ehjä eli suora ja särötetty.
ei siinä karpiolassa mikään mätä. se vaihtoehto on tiedossa ja hinta kysytty. atlastahan käytetään monessa kilpurissa asfaltilla ja soralla.
ja varmaan sen takia erillaisia sovelluksiakin löytyy..
netistä löysin sellaisen variaation missä käytettiin gt corollan leveää pyöränlaakeria ja ilmeisesti muuteltua vakio vetoakselia. tuli vaan mieleen onko muita vetoakseli/laakeri muutoksia jollain tiedossa.
vääntöä tulee todennäköisesti +300nm ja katukäyttöön.
varmaan kestää vakio vetarikin, mutta sitten täytyy hommata vara vetarit. ja kapeimmat vetarit on vähän kiven alla.
tää nyt saattaa kuullostaa persaukisen ruikutukselta, mutta haluan vaan tietää vaihtoehtoja. grp1+4 ja karpiola hinnat tiedossa.

ford escort´79 tic
-
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
http://www.fostek.co.uk/cat/atlashsindex.html
tuolla halvin vaihtoehto kavennettu Capri 2.8i vetari.
paljon lie maksanee fostekin gp1 setti. saa millä tahansa leveydellä ja vakio laakerille, jolloin ei tartte akseliputkeen muutoksia.
tarkoitan tuon linkin ensimmäistä kuvaa.
tuolla halvin vaihtoehto kavennettu Capri 2.8i vetari.
paljon lie maksanee fostekin gp1 setti. saa millä tahansa leveydellä ja vakio laakerille, jolloin ei tartte akseliputkeen muutoksia.
tarkoitan tuon linkin ensimmäistä kuvaa.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Brenda kirjoitti:http://www.fostek.co.uk/cat/atlashsindex.html
tuolla halvin vaihtoehto kavennettu Capri 2.8i vetari.
paljon lie maksanee fostekin gp1 setti. saa millä tahansa leveydellä ja vakio laakerille, jolloin ei tartte akseliputkeen muutoksia.
tarkoitan tuon linkin ensimmäistä kuvaa.
uusimmassa classic fordissa oli juttu tästä fostekista. ja siinä oli hintaa grp1 two-piece shaft. 600 puntaa pari.
onko noi lyhennykset toteutettu jyrsimällä lisää pooria vetoakselin päähän ja sieltä päästä lyhennys?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Relaas ny... sieltä mistä hain kuulerit ja syylarit omaan escooni, sillä oli omassa 500hv välikoppa escossa ollu isoatlas omilla vetareilla eikä katkennu, ni kyllä säki saat rauhassa ajella pitkään. Veikkaan minä?!
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
varmaan niin. ja jos kori riippuu vielä pitkään grillissä niin kestää vaikka sakuperäkin.ossi kirjoitti:Relaas ny... sieltä mistä hain kuulerit ja syylarit omaan escooni, sillä oli omassa 500hv välikoppa escossa ollu isoatlas omilla vetareilla eikä katkennu, ni kyllä säki saat rauhassa ajella pitkään. Veikkaan minä?!
ford escort´79 tic