Sekä SHR:llä että Skorpilla on pointtinsa, mut jokainen tekee tyylillään, eiköhän se ole ihan ok, sehän on hyvä vaan et taas löytyy joku joka haluaa rakentaa radikaalisti.
Kokonaisuus se on mikä ratkaisee eikä mikään lohko, se kuinka siellä koneessa on tehoa, kuinka sitä rangotaan, kuinka siellä on pakolämpöjä, paljonko pakopaineita, kuinka öljy kiertää eli huohotus, öljynlämmöt vedätyksessä jne.. Jossakin vaiheessa sitten se lohko muodostuu ongelmaksi, mut en usko et 200 lohkolla katuautossa se vielä tulisi 500hv paikkeilla.
Itse ajelin noin nelisen vuotta noin 411-520hv autolla rankasti mutta avaamatta konetta, ei betonia, ei pitkiä pultteja vaan vakiot+cometic, paineet keskimäärin 1.7, mutta muutamia ihania vetoja rajoittamattomalla paineella kun portti oli paska ja jumitti. Kunnes nokka sanoi "kiitos riitti".

ja en missään nimessä tarkoita että olisin rakentanut sen jotenkin erityisen hyvin, ei toki, mut kokonaisuutta tarkoitan et se oli "sattumalta" toimiva paketti.. oi niitä aikoja...
Lukemattomat asiat vaikuttaa ja se mitä tumppe ilmeisesti yrittääkin, on selvittää ne heikot lenkit etukäteen. Valitettavasti ne yleensä selviää vasta vaurioita tarkastettaessa, olkoon se irronnut bpaineletku, tai katkennut nokka-akseli niinkuin mulla. Ei voi tietää. Ja onhan niitä toisen ääripäänkin esimerkkejä, tais olla jyrin 11.x sek cossussa monta vuotta 205 alakerta, bpasi tai siipicossu varmaan tietää tarkemmin, painetta oli kuitenkin "vaaaaltavasti". ja hyvin sekin kesti kunnes hajosi.
Sen verran ect:n asioista, ellei itse enempää kertoile kokemuksista, et häneltä ostamassani projekti-autossa oli 200 betonilohko, valettu 30mm yläreunasta saakka, 10:llä pitkällä pinnapultilla, poraus 91.6 ja wisecot. Saatan hyvinkin kokeilla sitä seuraavaksi.