Cossun lohkon betonoimisesta!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ma Helmikuu 26. 16:56:21 2007

Skorppi kirjoitti:Pitkät pinnapultit ovat kyllä parhaat kossun moottorissa, lohko on vetelä, niin se olisi parasta vetää kiinni runkolinjasta, lisäksi tavallisilla kovilla pulteilla kierteet halkeavat helpolla kansitasosta. Lisäksi esim. cometic ei toimi kovilla pulteilla, orkkispultit ovat oikeastaan ainoa vaihtoehto. Kynsitiiviste pitää myös kovillakin pulteilla, mutta lohkon kierteiden takia käyttäisin orkkiksia, tai sitten pinnapullteja, jotka saa mahdollisimman syvälle.
Tuota cometic-juttua en allekirjoita.
Mulla se on ainakin kestänyt kovilla pulteilla ja ilmeisesti joillain muillakin. Mutta tästä asiasta on väännetty jo niin monta kertaa, että sitä ei välttämättä tarviis aloittaa jokaiseen kannentiiviste juttuun uudestaan. :-#
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 16:58:20 2007

Timo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Lohko on lähes stanu koossa, en laita pitkiä pinnapultteja, koska useammat sanovat että ei oo hyvät Cossussa, laitan vaan kovat pultit.
laita nyt hyvä mies nimilista näistä "useimmista" ketkä ovat pitkiä pinnapultteja vastaan.. tai ainakin heidän perustelut.. tai älä laita, kommentoikoot he itse niin menee oikein.. :wink: :wink:

kuinkahan monta 200 lohkoa on aikoinaan mennyt hylkyyn kun on kannenpultien jengat haljenneet, tai moniko kannentiiviste on pettänyt lohkon elämiseen, moniko putki on haljennut, jne..
No, sanotaan sit että en ehkä laita pitkiä pultteja ja nimiä en viitti laitella ku en tiedä mihinkä nämä "ei kannata laittaa" kommentit perustuvat ja saavat tosiiaan ko. henkilöt ite perustella mitä niis pitkis pulteis on muka huonoa, kun en oo kuullu mitään faktaa miks ois huonot vaan päinvastoin, oon itekki käsittäny että ois paremmat ja sikshän niitä kilpakäytössäkin käytetään...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Helmikuu 26. 17:06:22 2007

Ihan oikeesti hei.
Et sä tarvi alle 500hv ja matalalta vääntävissä koneissa toimenpidettä ellet nyt välttämättä halua "pattia" polttaa elvistellessäsi kavereillesi, Mul on betonia alakerta, pam. Kiitos tiedosta tulee naurun saattelemana.

Jostain tingit kun jotain saat.

Ps. Tumpe. Onko kaarasi kisakäytössä? jos ei ole niin miksi vertaat niihin?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Helmikuu 26. 17:08:40 2007

tony the tiger kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Pitkät pinnapultit ovat kyllä parhaat kossun moottorissa, lohko on vetelä, niin se olisi parasta vetää kiinni runkolinjasta, lisäksi tavallisilla kovilla pulteilla kierteet halkeavat helpolla kansitasosta. Lisäksi esim. cometic ei toimi kovilla pulteilla, orkkispultit ovat oikeastaan ainoa vaihtoehto. Kynsitiiviste pitää myös kovillakin pulteilla, mutta lohkon kierteiden takia käyttäisin orkkiksia, tai sitten pinnapullteja, jotka saa mahdollisimman syvälle.
Tuota cometic-juttua en allekirjoita.
Mulla se on ainakin kestänyt kovilla pulteilla ja ilmeisesti joillain muillakin. Mutta tästä asiasta on väännetty jo niin monta kertaa, että sitä ei välttämättä tarviis aloittaa jokaiseen kannentiiviste juttuun uudestaan. :-#
Edelleen, se kestää pienillä paineilla ja neitimäistä ajoa. Painetta pannuun ja käytetään sitä tehoa niin ei kestä. Ei alipaineella mitään rikota. :wink:

Pari tuhatta kilometriä mulla kesti 1,6bar ennenkun alkoi oireilla ja mä annan sikaa kunnolla. :D Osalla taas on ollut 1,8bar laaki ja vainaa. Vastaavasti kynsitiivisteellä ajoin kovilla pulteilla yli 15tkm ilman ongelmia.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 17:19:23 2007

ckolli kirjoitti:Ihan oikeesti hei.
Et sä tarvi alle 500hv ja matalalta vääntävissä koneissa toimenpidettä ellet nyt välttämättä halua "pattia" polttaa elvistellessäsi kavereillesi, Mul on betonia alakerta, pam. Kiitos tiedosta tulee naurun saattelemana.

Jostain tingit kun jotain saat.

Ps. Tumpe. Onko kaarasi kisakäytössä? jos ei ole niin miksi vertaat niihin?
Onko joku puhunu alle 500hv tai matalalta vääntävästä koneesta?
Ja mul on nii köyhiä kavereita et voin paukutella hekseleitä jo vakio Cossullaki, ku kaikki kaverit jää jo sellasellekki jalkoihin...

Auto ei oo kilpakäytös, tuskin tuleekaan, mut ois se kiva paasata sit valmiiks kasatulla vehkeellä radalla tai vartilla (silloin tällöin), kun tietää että on ainakin yrittäny rakentaa kestäväks, vai pitääkö alkaa kokeileen (hakata päätä seinään) paljoko vakio kestää rääkkäämistä?
Tehotavotteet on 450-500hv, ku en näin alkuun ala hevostelemaan (ei mahdottomat lukemat), kaikki mitä tulee yli 500hv on kotiinpäin ja tää "muutos" projekti tulee venymään todennäkösesti hyvin pitkälle, ennenku saan haalittua kaikki tarvittavat osat kokoon ja osia +tarvikkeita puuttuu vielä paljon...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Helmikuu 26. 18:49:02 2007

mietisitte oisko kannattanu pistää pitkätpultit ku lohko on halki ja saat ettiä 200 lohkoa..

joku lohko kestää kauemmin ja joku ei.. ite en ainakaan riskeerais lohkoa jos meinaat +500hv ottaa ja ajaa kunnolla :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 18:54:18 2007

bpasi kirjoitti:mietisitte oisko kannattanu pistää pitkätpultit ku lohko on halki ja saat ettiä 200 lohkoa..

joku lohko kestää kauemmin ja joku ei.. ite en ainakaan riskeerais lohkoa jos meinaat +500hv ottaa ja ajaa kunnolla :wink:
Eli siis lisää +pisteitä pitkille pinnapulteille?
Mistäs näitä ko. pultteja saa, mikä kovuus ja missä noita koneistuksia kannattais teetättää ko. pulteille lohkoon Vaasan lähistöllä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Helmikuu 26. 18:56:56 2007

tumppe kirjoitti:
bpasi kirjoitti:mietisitte oisko kannattanu pistää pitkätpultit ku lohko on halki ja saat ettiä 200 lohkoa..

joku lohko kestää kauemmin ja joku ei.. ite en ainakaan riskeerais lohkoa jos meinaat +500hv ottaa ja ajaa kunnolla :wink:
Eli siis lisää +pisteitä pitkille pinnapulteille?
Mistäs näitä ko. pultteja saa, mikä kovuus ja missä noita koneistuksia kannattais teetättää ko. pulteille lohkoon Vaasan lähistöllä?

mulla onnistuu ainakin .. ja pultteja on mutta ei muttereita tällähetkellä mutta tilalauksessa on.. samanlaiset pultit on L.janin +800hv moottorissa...

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 19:01:36 2007

bpasi kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
bpasi kirjoitti:mietisitte oisko kannattanu pistää pitkätpultit ku lohko on halki ja saat ettiä 200 lohkoa..

joku lohko kestää kauemmin ja joku ei.. ite en ainakaan riskeerais lohkoa jos meinaat +500hv ottaa ja ajaa kunnolla :wink:
Eli siis lisää +pisteitä pitkille pinnapulteille?
Mistäs näitä ko. pultteja saa, mikä kovuus ja missä noita koneistuksia kannattais teetättää ko. pulteille lohkoon Vaasan lähistöllä?

mulla onnistuu ainakin .. ja pultteja on mutta ei muttereita tällähetkellä mutta tilalauksessa on.. samanlaiset pultit on L.janin +800hv moottorissa...
Minkäs kovuset tollaset pultit on?
Pitääkö olla erikoiset mutteritki?
Ja tietysti mitä pulteilla hintaa?
Sain tos just yv.täkin yheltä kerholaiselta jolla ois kans myydä uudet pitkät pultit...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Helmikuu 26. 19:07:23 2007

pistin yv

appana
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Maaliskuu 4. 21:46:04 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja appana » Ma Helmikuu 26. 21:10:02 2007

ja offtopikkia väliin..
ihan kyselisin että kun eikös tämä 205 lohko ole se vanhan hyvänajan taunuksen lohko mutta kuvattu tehtaalla ja otettu ne cossuihin missä vähiten valuvirheitä, ja sit tää 200 lohko on vähäs niinkus cossun lohko??
mkäs prkl sitten 202 lohko on?? jos semmosta on?? :oops: yks ralliäijä esson paarissa kerto vaan... :roll:

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Helmikuu 26. 21:53:48 2007

appana kirjoitti:ja offtopikkia väliin..
ihan kyselisin että kun eikös tämä 205 lohko ole se vanhan hyvänajan taunuksen lohko mutta kuvattu tehtaalla ja otettu ne cossuihin missä vähiten valuvirheitä, ja sit tää 200 lohko on vähäs niinkus cossun lohko??
mkäs prkl sitten 202 lohko on?? jos semmosta on?? :oops: yks ralliäijä esson paarissa kerto vaan... :roll:
kokeile hakua löytyy aika monta lohkotaistelu keskustelua
Viimeksi muokannut JP, Ma Helmikuu 26. 22:09:34 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Helmikuu 26. 22:01:07 2007

appana kirjoitti:ja offtopikkia väliin..
ihan kyselisin että kun eikös tämä 205 lohko ole se vanhan hyvänajan taunuksen lohko mutta kuvattu tehtaalla ja otettu ne cossuihin missä vähiten valuvirheitä, ja sit tää 200 lohko on vähäs niinkus cossun lohko??
mkäs prkl sitten 202 lohko on?? jos semmosta on?? :oops: yks ralliäijä esson paarissa kerto vaan... :roll:
205 lohko on Sierran perus lohko ja myös 2wd Cossuissa (nämä kuulemma tarkemmin porattuja ja Fordin sivuilta aikoinaan luin että parhaimmat 205 yksilöt ois kerätty Cossuja varten?), 20 on Tanarin perus lohko, 200 on 4wd Sierra ja Escortti Cossujen lohko ja ilmeisesti jiivee ettii jotain 202 lohkoa joka on ilmesesti jonku uudemman Transitin lohko, mut ite en oo tommosta nähny?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Helmikuu 27. 9:02:08 2007

Ei liity kehenkään vaan yleisesti tekee mieli taas herättää pahennusta ja puhinaa.
Tästä viritysteemasta yleisesti tulee mieleen että kun ollaan saatu joku kossu talliin ja luettu illasta toiseen näitä viritys ja tuuninkilehtiä niin mielessä menee aivan käsittämätön määrä ideoita ja mä sitä ja tätä ja tota ja yli 500 ja yli 600 heppaa betonia täyteen kunnes vaimotaityttöystävä tai oma käsi sanoo että nuku nyt....
Onko se kossu nyt edes yleisesti ottaen oikeesti kunnossa joka paikasta, siis edes "orkkisehjä"?? kun kaikki kossut mitä mä olen nähny ja kuullu niin on aivan tarpeeks raha menoo ja työtä et saa sen edes täysin tikki kuntoon ja että se on siisti, luulis sitäkin useempien haluuvan vai mitä??
Mun mielestä siistin ja täysin kunnostetun kossun tekemiseen menee ihan tarpeeks aikaa ja rahaa. Onko se 500hv nyt prioriteetti yks ja onko siihen kaiken jälkeen reaalimahkut?? toki jos tallissa seisoo 100% läpi käyty auto joka on vaan vakio eikä se miellytä ja tilillä 10ke ylimääräistä massia eikä mitään hajuu mihin sitä tarttis niin silloin eri juttu. Näiden kossun omistajien ei tarvi lukea loppuun.
Pointtina tarkoitan että etenis vähä niinkun oleellisuusjärjestyksessä, näitä oravanpyöriä on nähty kun kaikki lähtee käsistä menee rahat ja hermot.
Nää Timon ja Mankan ja Vasaraiset, Sepot ja muiden klubin hienojen ja nopeiden kossujen työlistä ja hinta sais varmaan monen palaamaan takas performance lehtien sivuilta alas omaan talliin miettimään että onko suurin huoli se 200 lohkon betonilla täyttäminen???
Todellisuudessa käy usein niin että haetaan hieno lappu jarrusta vähän reiluilla paineilla ja sitten ajellaan 90% ajoista nätisti, hieman kiihdytellään ripeitä 200:n rykäsyjä kavereille mutta oikeesti konetta ei sikana rasiteta. Rata-ajokin on pääasiaassa pumppaamista ja lämpörasitus kuitenkin suurin....edelleen ihmettelen että missä te käytätte sitä 500-600hv. Saahan sitä respectiä kun on näyttää jotain dataa asiasta ja osaa rakentaa toimivan kokoonpanon mutta kantsiiko kaikkien yrittää heti 500 mitä toiset hieronu pitkään...
Tiedän joo että mitä vittua se sulle kuuluu mitä toiset pähkäilee, valakoon vaikka nopeeta ruutia koko lohkon täyteen ja nalli koverrettuun vesipumpun reikään ja piuha puolaan.
Toivottavasti tulee taas kivenkovaa kritiikkiä jota mun hartiat kestää :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 27. 9:17:19 2007

Niin eiköhän tässä ole vaan kyse siitä mitä haluaa. Jotain miellyttää se orkkis kuntonen kossu, kunhan on vaan siisti. Henk.koht sierrassa ei ole mitään niin kiihottavaa, että jaksaisin moisella ajaa, tai laittaa siihen tuhansia rahaa jos se on vakio. Sierra on kuitenkin sen verta aneeminen laitos, että voimaa se kaipaa, jotta viitsii ajella. Samalla rahalla saa ihan mukaviakin autoja, joilla ajelee paljon mieluummin jos ei tarvitse tehoa olla.

Eli mulla sierra on virivirin takia, ei sen takia et viistokeulatane ois jotenkin seksikäs :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Helmikuu 27. 9:39:44 2007

Niin se punainenlanka ei ollut taunuksen vakioseksikkyys vaan että sen pitäisi olla ehjä, nopea ja siisti.
Ei liikkuva paskakasa jossa joku betonillavalettulohko ja siitä sai suhautettua joku epämuodostunukäyrä ja se ei oikeesti toimi hyvin ja kaikki muukin on mitä sattuu kun en tajunnu että oli niin kova työmäärä ja pitää olla rahaakin ja muija huutaa kun kokoajan tallilla ja koko elämä kärsii kun mä haluan yli 500heppaa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 27. 9:50:41 2007

Niin no ei tossa sun jutussa kyllä mitään "fiksua" punasta lankaa edes ole. Lähinnä siinä vaahdotaan että 500hv harrasteauto on turha, mahdoton ja kaikkien kossut on ihan paskoja romuja joihin on turha viriosia laittaa. :)

Pääosin sulla on ihan hyvä pointti moneenki juttuun mutta tätä vaahtoamista ei voi käsittää, miten se sun harrastusta syö jos jokainen harrastaa omassa tallissaan kuten halua?
Viimeksi muokannut Skorppi, Ti Helmikuu 27. 10:37:22 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » Ti Helmikuu 27. 10:03:09 2007

Kyllä minä tuosta ihan selkeän punaisen langan onnistuin löytämään. Ja muuten tämä viesti onkin sitten täysin offtopic, betonoimisesta en osaa sanoa juuta enkä jaata, saatika mielipidettä mihinkään suuntaan. Itse kyllä varmaan ennemmin putkittaisin lohkon.

Ei siitä 500+ hv tehoista ole juurikaan hyötyä mikäli kaikki perusasiat autossa on tehty vähän niin ja näin. Joillakin tuntuu olevan vain ideana se, että tehoa on saatava, ja paljon, välittämättä siitä, että se kori nyt saattaa olla vähän laho vähän sieltä sun täältä.

Ja kun pitää valita mihin niitä rahojaan laittaa, ei se kunnostus välttämättä (valitettavasti) ole mukana budjetissa vaan mietitään vaan niitä teräskampuroita ja taottuja mäntiä.

Itse ymmärrän kyllä hyvin, että ensin laitetaan auton perusasiat kuntoon ja tämän jälkeen vasta ruvetaan miettimään tarkemmin sen koneen sisuskaluja. Mutta kukin tyylillään kunhan ei muita vaaranna..
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 27. 10:10:30 2007

Niin no oletan, että kukaan, joka pystyy rakentamaan itse 500hv moottorin ajele katkiruostuneella autolla joka on koottu nippusiteillä, mutta ehkä olen vaan liian sinisilmänen ja oletan liikaa. Mun mielestä vaan topikissa, missä keskustellaan tehokkaan moottorin rakentamisesta, ei ole oleellista alkaa vaahtoamaan siitä, että renkaissa pitäis olla pintaa, valot suunnattu oikein ja varotuskolmio matkassa mukana. Ei liity mitenkään aiheeseen, sitä voi perustaa jonnekkin muualle topikin jossa keskustellaan millanen auto on kenenkin näkemyksen mukaan siisti ja turvallinen ja seksikäs ja ja. :wink:

SHR:llä varmasti on kokemusta tehokkaan ja toimivan koneen rakentamisesta, niin ne jutut sopis paljon paremmin tähän topikkiin kun kaikkien tulevien virittäjien unelmien murskaaminen :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Helmikuu 27. 13:12:41 2007

Skorppi kirjoitti:Niin no ei tossa sun jutussa kyllä mitään "fiksua" punasta lankaa edes ole. Lähinnä siinä vaahdotaan että 500hv harrasteauto on turha, mahdoton ja kaikkien kossut on ihan paskoja romuja joihin on turha viriosia laittaa. :)

Pääosin sulla on ihan hyvä pointti moneenki juttuun mutta tätä vaahtoamista ei voi käsittää, miten se sun harrastusta syö jos jokainen harrastaa omassa tallissaan kuten halua?
Höh :) ei se lanka sulle kyllä auennu mutta eihän kyse ole siitä että mollaisin toisten autoja ja varsinkaan tehokkaita. Kaikki ei vaan ymmärrä mitä se homma OIKEESTI on, ei ole tarkoitus murskata UNELMIA vaan hieman herättää että onko se 200 lohkon betonointi heti kaikkein tärkeintä :wink:
Ja jos nyt innostuisin itse valamaan betonia auton moottoriin niin tekisin sen niinku säkin eli siihen "arvottomaan" 205 lohkoon ja se sitten kestää tai ei. Tohon tehdasuuteen ford puulaatikossa olevaan en sitä tekisi. Jos isoo ahdinta niin huolella suunnittelis pitkätpultit ja kyselis tässä asiassa kokeneemmilta neuvoja, niitäkin täällä on joilla vehkeet menee ja kestää.
Moni vaan kompastuu unelmiinsa kun kaikki ei olekkaan niin mustavalkoista. Oon vaan nähny ja kuullu tätä touhua kun kaikki ei ole niin helppoa, vaikka tämmöinen aloittelijapaja tässä nurkalla kuin SRT paini pitkään ja kalliisti näiden päivän selvien asioiden kanssa.
Ja kyllä kaikki tietää mitä tarkoitetaan oravanpyörällä kun kaikki levii käsiin ja auto seisoo tallissa sentti pölyä katolla. Mutta onhan iso ahdin betonia lohko täys.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 27. 13:27:44 2007

No toki realismi täytyy näissä hommissa olla mukana, mutta vaikea uskoan että kaveri kenellä ei sitä ole tippaakaan, saa koskaan moottoristaan 500hv. Se kyllä jää foorumi huutelu tasolle ihan väkisinkin.

Ehkä se 200 lohkon betonoiminen ei ole se eka juttu, voihan sen lohkon putkittaa sen jälkeen ku meni orkkis putki halki, että ei se lohko heti hukkaan mene. Onhan siinä betonoinnissa huonotkin puolensa, nostaa öljynlämpöjä ja porausvälys pitää olla suurempi, ettei leikkaa heti kiinni. Eli ei se nyt toki ihan niin ole että kurat lohkoon ja lämää.

Kantapään kautta oppii parhaiten, joskaan ei ole aina halpaa ja hermoja säästävää, mutta virheitä sattuu kaikille. Tais olla sekin yks lohko srt:n tekele missä oli pitkät pultit niin vinossa, ettei sopinut kansi paikalleen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 27. 13:46:17 2007

Minä haluaisin mk1 van Escortin 1.3 gt koneella. Sinne voisi sitten laittaa betonia ja muitakin rakennustarvikkeita kyytiin, kun vaikka mökille ajelee nikkaroimaan tai rakentelemaan jotain. Auto parkkiin ja sauna lämpiämään. Lohko on ehjä, radiosta tulee päivän peili ja uutiset.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Helmikuu 27. 14:05:08 2007

Arska kirjoitti:Minä haluaisin mk1 van Escortin 1.3 gt koneella. Sinne voisi sitten laittaa betonia ja muitakin rakennustarvikkeita kyytiin, kun vaikka mökille ajelee nikkaroimaan tai rakentelemaan jotain. Auto parkkiin ja sauna lämpiämään. Lohko on ehjä, radiosta tulee päivän peili ja uutiset.
Juuri näin :) mä vaan oon tullu wanhaks :oops:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 27. 19:17:01 2007

MIKSI SITÄ, MIKSI TÄTÄ JA MIKSI TOTA!!!
Nämä on niitä perus kysymyksiä joita kukin autoharrastaja saa pohtia ensin peilin edessä, miettiä asioita hiukan pidempään ja kysellä viisaammilta, mutta eivät liity nyt kyl munkaan mielestä mitenkään tähän topickiin, eli voiskohan yo. vaahtoajat ottaa ensin itekkin asiosta enemmän selvää ja mennä tekeen VAAHTOAMIS TOPICCI näille vaahtoamisille???

Nimittäin mun Cosa kun ei ensinnäkään oo enää kovinkaan lähellä vakiota ja eikä tulis kyllä mieleenkään mitään ruosteen raiskaamaa paskaa alkaa rakentaan.

Tavoitteena on ollut jo vuosia rakentaa +500hv auto (Cossusta), ensiks oli Pontiac Firebird Formula 400cid 10bolt lukolla, mutta se oli huono lähtökohta (kyllästyminen yms.), nyt tuli hankittua jo hiukan rakenneltu (keskeneräinen) 2wd Cossu jota olis tarkotus jatkojalostaa ja orkkista tosta ei enää tuu...
Jos tuo auttais vähän perusteluiks, nii ei tarvi kenenkään ruikuttaa omia vakio näkemyksiään...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Helmikuu 28. 12:18:41 2007

Skorppi kirjoitti:No toki realismi täytyy näissä hommissa olla mukana, mutta vaikea uskoan että kaveri kenellä ei sitä ole tippaakaan, saa koskaan moottoristaan 500hv. Se kyllä jää foorumi huutelu tasolle ihan väkisinkin.

Ehkä se 200 lohkon betonoiminen ei ole se eka juttu, voihan sen lohkon putkittaa sen jälkeen ku meni orkkis putki halki, että ei se lohko heti hukkaan mene. Onhan siinä betonoinnissa huonotkin puolensa, nostaa öljynlämpöjä ja porausvälys pitää olla suurempi, ettei leikkaa heti kiinni. Eli ei se nyt toki ihan niin ole että kurat lohkoon ja lämää.

Kantapään kautta oppii parhaiten, joskaan ei ole aina halpaa ja hermoja säästävää, mutta virheitä sattuu kaikille. Tais olla sekin yks lohko srt:n tekele missä oli pitkät pultit niin vinossa, ettei sopinut kansi paikalleen.
Ihan mielen kiinnosta paljo on poruuväljyksessä eroa betonin ja ilman betonia?

Veikkaan et vastaukseksi tulee se pitää ite tietää :lol: :lol:

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Helmikuu 28. 12:48:21 2007

Porausvälys riippuu monesta asiasta, männän halkaisijasta, materiaalista ja sylinteriputken materiaalista / pinnoitteesta, männän pinnoitteesta yms. 3-4 satkua lisää betonilohkolle on varmaan melko sopiva kossun tapauksessa pinnoittamattomalla takomännällä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 1. 9:17:00 2007

Paljos olis skorppi tiukka hinta sille muuratulle lohkolle, etkai sää ny heti luovuta jos vähän rappinki pullistelee :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 1. 9:34:46 2007

SHR kirjoitti:Paljos olis skorppi tiukka hinta sille muuratulle lohkolle, etkai sää ny heti luovuta jos vähän rappinki pullistelee :)
hehe, joo ei luovuteta, muuraan uuden lohkon ja poraan sen 91,6 kun semmoset männät on jo olemassa. Tuo veti soikeeksi kun oli sen vertaa kuumaa pytyssä. Tai sit jos löytyy jostain 200 ni semmosen vois putkittaa tai.. Arveluttaa toi pieni soikeus sen vertaa, että ei oo miestä koittaa haittaako se :) Oishan tuo ihan ok vaikka poraamalla se 92.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 1. 13:41:22 2007

Kyl se on sillei kaikki poika ja tyttö virittäjät et mahdollisimman stanttua 200 lohkoa kehiin kun tekeepi voimaa mieli ja siihen pitkät pultit jotta pysyy hattu kiinni ja ryhmä suorassa. 205 lohko kestänee sinne 400+ hujakoille ainakin stanttuna ja siittä eteenpäin vaan 200 kehiin ja kestää mitä tää porukka tarvii. Ei sitä yli 500 saa edes kunnolla tiehen ja ajakaa nyt silläkin eka täysii. Ei ole näkyny 0-300 vetoja yhtään kellään ja vartilla sutii jotain 12 aikoja eikä mene helposti sataseen paljoo alle 5 kun gummi palaa. Eli mitä sitten.
Sementit edelleen raksalle ei nää nopeet kossumiehet mitään muuraa ect, gridde, srt, vasaraiset? en ole varma nykykoneesta, timo joka ei sementteihin ole mitään virkannu, swecos/sami ei ainakaan sanonu muuranneen vaikka uhitteli NOS:llakin tutkin kyllä laitteistoa.
Et sillei, vieläkään en ole nähny tai kuullu ketään kellä varmasti ja pitkään on laastit skulannu.
Toi skorpin testi on ainoo mielestäni järkevä sellainen koska vitullako vahvistat putkea ylhäältä kun sieltähän se herkimmin levii, mitä enemmän mokkoa niin hyötyäkin on näköpiirissä mutta mitä pientä sitten ilmenee, mitään hyvää tai mullistavaa en ole koskaan vielä kuullu tästä asiasta.
Edelleenkään en väitä tietäväni mistään mitään mutta kaikkea hauskaa tullu kuultua. jjs pyyhkii hikeä otsalta et miten toi jaksaa :) (tyrmäsin sen kerran perusteluillani vaparirallimuurauksissa)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 1. 15:50:23 2007

Tuon 200 lohkon osalta tulee juuri se homma, että jos se kestäisi niin hommaan semmosen, mutta kun mitä isompia poikia kuuntelee, niin ei se 200 lohko todellakaan tee autuaaksi, halkee nekin. Syö miestä maksaa 1000e lohkosta mikä todennäköisesti porsii kuitenkin.

Asiaomaiset saavat kommentoida itse mieluummin, mutta otan vapauden sanoa sen verran, että cridde muuraa paljon lohkoja, häneltä olen ohjeet saanut muuraamiseen ja ect on ajellu muuratulla lohkolla. Vasaraisellakin on käsittääkseni tällä hetkellä muurattu 205. Muistaisin cridden kertoneen että jollain betonilohkolla oli ajeltu kuitenkin kymmeniä tuhansia eikä ollut mitään ongelmia ilmennyt.

Omassa lähti b-paineen säätimestä letku irti vartilla -> meni laihalle ja alkoi kilistää, mäntä suli. Eli ei mitään betonista johtuvaa :)

Lisäksi paikaltaa lähteminen on harvinaista touhua kadulla, kun en harrasta kaupungissa valoissa repimistä, motarilla niitä vetoja otetaan ja siellä tarvitaan voimaa, että vehkeet liikkuu. Jos jollekkin riittää 300hv kossussa niin onnea hänelle, pääsee halvalla. Omalla kohtaa kossu alkaa vetää miellyttävästi siellä jossain 450hv paremmalla puolella.

Paskoja aikoja olen tosiaan ajanut vartilla kun ei oiken ole pitoa, 12.7 on paras katsotaan jos ensikesänä sais pitoakin taiottua lisää. Loppunopeutta tuossa vedossa oli 195kmh. Tähän voi jatkaa listaa mitä muut on ajaneet ja SHR voi kertoa minkä itse luokittelee nopeaksi

SHR:llä on edelleen joku ihme negatiivinen perverssio kaikkia kohtaan jotka haluaa / ajaa 500hv autolla :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 1. 16:39:51 2007

Joo tota mä kun tätä topickia nyt lämmittelin, samalla kun lämpes myös SHR ja ehkä joku muukin, niin voin ainakin kertoa omasta puolestani, että +500hv on edelleen mun tavote ja alle 450hv en tyydy, mutta joka tapauksessa oon päättänyt luopua betonoinnista.

Henkilökohtasesti oon aatellu pärjätä max n.1.8-2barin ahdoilla ja hakea niitä tehoja maksimaalisen paljon moottorista ja kyselin tästä betonoimisesta koska tarkotus ois saada mahdollisimman kestävä moottori jota voi sitten sisään ajon jälkeen alkaa piiskaamaan surutta, toki ainahan joku pettää (yleensä), mut sit pitää kattoo mikä hajos ja minkä vuoksi...

Nyt kysymys on:
Onko kellään fakta tietoa haljenneesta 200 lohkosta, jossa pitkät pinnapultit, max 92mm männät (ei putkitettu), ei betonoitu ja ahdot max 2 bar???
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 1. 17:18:08 2007

Sekä SHR:llä että Skorpilla on pointtinsa, mut jokainen tekee tyylillään, eiköhän se ole ihan ok, sehän on hyvä vaan et taas löytyy joku joka haluaa rakentaa radikaalisti.

Kokonaisuus se on mikä ratkaisee eikä mikään lohko, se kuinka siellä koneessa on tehoa, kuinka sitä rangotaan, kuinka siellä on pakolämpöjä, paljonko pakopaineita, kuinka öljy kiertää eli huohotus, öljynlämmöt vedätyksessä jne.. Jossakin vaiheessa sitten se lohko muodostuu ongelmaksi, mut en usko et 200 lohkolla katuautossa se vielä tulisi 500hv paikkeilla.

Itse ajelin noin nelisen vuotta noin 411-520hv autolla rankasti mutta avaamatta konetta, ei betonia, ei pitkiä pultteja vaan vakiot+cometic, paineet keskimäärin 1.7, mutta muutamia ihania vetoja rajoittamattomalla paineella kun portti oli paska ja jumitti. Kunnes nokka sanoi "kiitos riitti". :cry: ja en missään nimessä tarkoita että olisin rakentanut sen jotenkin erityisen hyvin, ei toki, mut kokonaisuutta tarkoitan et se oli "sattumalta" toimiva paketti.. oi niitä aikoja... :wink:

Lukemattomat asiat vaikuttaa ja se mitä tumppe ilmeisesti yrittääkin, on selvittää ne heikot lenkit etukäteen. Valitettavasti ne yleensä selviää vasta vaurioita tarkastettaessa, olkoon se irronnut bpaineletku, tai katkennut nokka-akseli niinkuin mulla. Ei voi tietää. Ja onhan niitä toisen ääripäänkin esimerkkejä, tais olla jyrin 11.x sek cossussa monta vuotta 205 alakerta, bpasi tai siipicossu varmaan tietää tarkemmin, painetta oli kuitenkin "vaaaaltavasti". ja hyvin sekin kesti kunnes hajosi. :wink:

Sen verran ect:n asioista, ellei itse enempää kertoile kokemuksista, et häneltä ostamassani projekti-autossa oli 200 betonilohko, valettu 30mm yläreunasta saakka, 10:llä pitkällä pinnapultilla, poraus 91.6 ja wisecot. Saatan hyvinkin kokeilla sitä seuraavaksi. :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 1. 18:37:48 2007

Timo kirjoitti: Ja onhan niitä toisen ääripäänkin esimerkkejä, tais olla jyrin 11.x sek cossussa monta vuotta 205 alakerta, bpasi tai siipicossu varmaan tietää tarkemmin, painetta oli kuitenkin "vaaaaltavasti". ja hyvin sekin kesti kunnes hajosi. :wink:
Joo oli 205 alakerta Wisecoilla ja painetta joku 1.8 bar.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 1. 19:34:44 2007

Ite oon aatellu ihan sopivasti sijottaa alakertaan, eli suht. hyvät osat kohtuu hinnalla, mutta kumminkin 10x pitkät pinnapultit ja ilman betonia saa nähä sit kuin kestää n.1.8bar paineilla.
Ja lisätäkseni vielä että tarkotus ois laittaa katu ahdoiks jotain 0.6-1.2bar ja sit napista 1.6-2.0bar "rata" ahdot, eli toisin sanoen laittaa tehot "hyllylle" ja sit ku tarvii niitä isompia tehoja, niin räpätään napista lisää... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 1. 22:41:20 2007

No hyvä että Timolle ainakin on selvinny mun pointit, en tajua mistä tää Skorppi vetää johtopäätöksiä että olisin jotenkin vastaan tehokkaita kun yritän koko ajan selostaa ehkä vähän provosoivasti että kokonaisuus ratkaisee. Luotettava, nopee ja siisti peli on makee ja tavoiteltava.

Ja sitten näihin Porvoon jehuihin jotka on tehny vuosia kovia koneita että ihan jokaisen ahtimenvaihtajan ei kannata kuunnella näitä betonijuttuja, mua vaan vituttaa kun on alkanu villitys että heti betonit koneeseen kun vaihtaa ahtimen.
Nythän oli vaan kyse tästä tumpen visioimasta max 500hv koneesta kadulla joten hyvä että Timo sanoi ääneen että pitäis pärjää vielä ilman erikoiskikkailuja ja kun tulokseen vaikuttaa niin moni muukin juttu koneessa enenkuin tulee lohko vastaan. Tätä juuri tarkoitan kun lueskelee tarkkaan.
Korostan vielä että mitään en mistään tajua enkä minä ole tehnyt yhtään tehokasta kossua enkä omistanu/ajanu edes 12.5 sekan autoa. Vakioo modannu muutaman vuoden ja nyt en omista kuin 1.6 kossun konetta. Nopein taitaa olla missä ollu niin Cosesc:n escortti joka kyllä hyvin liikkui ja erityisesti toimi, tais olla alle 12sek auto slickseillä ehkä 11 puolelle en tiedä mutta hyvin meni siinä hytissä/välityksillä kaikki mittarit pohjassa :)
Ainoo keltä olen nähny vakuuttavaa dataa on timon kossu, ne 0-260 oli jo alueella jos kysytään että mikä on nopee näistä harrastuspeleistä. TVR on ripein mies mutta kiihdytyspelit on kuitenkin eri juttu.
Meikäläiseltä meinas mennä kakka housuun kun Sami esitteli holsettia jonka kytkee swecos:n escorttiin, laitoin oman taskukello Garretin hiljaa poveen :)
Kerrataan vielä, ei sekoiteta jokaista eri tasoista viritystä näihin huimimpiin ultimatejuttuihin, taatusti pärjää pitkälle sillä 200 blokilla ilman semujakin. Jokainen kuka on ajanu kossulla pitempään tietää kuinka suuriosa on aivan normikruisailua alipaineella ja harvoin konetta pitkään vedätetään normiliikenteessä vai vedetäänkö Raisiossa joka paikkaan täydellä ahdolla? se että motarilla 100-tappiin sitä voimaa tarvitaan mutta montako kertaa kesässä uskaltaa senkin toteuttaa, meilläpäin joka paikassa poliisia kameroineen. Itse en uskaltanu kuin rampin välin ja veks. Ihan sama ei pahemmin purista, kiva saada säpinää tänne :)
Mm. ect virkkas joskus aikoinaan että kyllä ne paskaks kaikki menee ennemmin tai myöhemmin.....varmaan jotain tietää aiheesta.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 1. 23:11:33 2007

Niin kyse on juuri siitä, että jokanen voimamoottori porsii ennemmin tai myöhemmin, yleensä ennemmin. Tuo 205 lohkon betonointi on sinällään kiinnostava, että siitä saa edullisesti lohkon, mikä kestää jo jotain. Sitä en väitä että se kestää maailman tappiin asti, kyllä sekin jossain vaiheessa laukeaa, menis edes yhden kesän niin ois hyvä :)

200 lohko on kallis ja vaikea saada ja kun lisätään se, että on niitäkin halkaistu, niin sitä mieluusti koittaa edullisempia vaihtoehtoja ensin. Sehän nyt on sanomattakin selvää, että kokonaisuus vaikuttaa kaikkeen ja loppu peleissä tuuri hoita loput. Missään 500hv moottorissa tuskin on kaikki perusasiat täysin perseellään. Maksan 1000e heti lohkosta mikä varmasti kestää, mutta se tuntuu kovalta rahalta työntää lohkoon, joita on kuitenkin rikottu. Ehkä olen vaan liian pessimisti.

Enkä ole missään kohtaa sanonut että jokasen pitää heti työntää lohko täyteen laastia, vaan että ei se ole täysin pois suljettu juttu ja oikein toteutettuna toimii.

No mulla ei ole ollut kossu kun reilu 3v ja ajanut sillä vaan reilu 20tkm, koska se on ihan kesäleikkikalu, eikä käyttöauto, joten mulla ei oo tietoa mitä se ajaminen on sitten jos semmosella on ajanut paljon ja auto on ollut kauan. Mutta sen verran tiedän omasta ajamisesta kys. autolla, että jos mä haluan ajaa hiljaa, otan korppion; se on hiljainen, mukava ja vie vähemmän. En mä koko aikaa ylipaineella sentään vedä, mutta kovaa tulee ajeltua motarilla ja vedettyä pitkiä burniksia suht paljon. Leipää tuo laite saa varmaan keskiverto kossua enempi. En mä saa siitä kauheita kiksejä lipumalla rantapulevardeja, sitä varten on eri vehkeet.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Maaliskuu 2. 7:22:55 2007

Timo kirjoitti: Sen verran ect:n asioista, ellei itse enempää kertoile kokemuksista, et häneltä ostamassani projekti-autossa oli 200 betonilohko, valettu 30mm yläreunasta saakka, 10:llä pitkällä pinnapultilla, poraus 91.6 ja wisecot. Saatan hyvinkin kokeilla sitä seuraavaksi. :roll:
Mahtuuko vesipumppu paikoilleen ilman modauksia, kun on 10 pitkää pulttia? Ottaako vasen etureunan pultti kiinni?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Maaliskuu 2. 8:43:24 2007

magelius kirjoitti:
Timo kirjoitti: Sen verran ect:n asioista, ellei itse enempää kertoile kokemuksista, et häneltä ostamassani projekti-autossa oli 200 betonilohko, valettu 30mm yläreunasta saakka, 10:llä pitkällä pinnapultilla, poraus 91.6 ja wisecot. Saatan hyvinkin kokeilla sitä seuraavaksi. :roll:
Mahtuuko vesipumppu paikoilleen ilman modauksia, kun on 10 pitkää pulttia? Ottaako vasen etureunan pultti kiinni?
Ei mahdu ainakaan 4wd pumppu ilman muutosta.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 2. 10:35:05 2007

Skorppi kirjoitti:
No mulla ei ole ollut kossu kun reilu 3v ja ajanut sillä vaan reilu 20tkm, koska se on ihan kesäleikkikalu, eikä käyttöauto, joten mulla ei oo tietoa mitä se ajaminen on sitten jos semmosella on ajanut paljon ja auto on ollut kauan. Mutta sen verran tiedän omasta ajamisesta kys. autolla, että jos mä haluan ajaa hiljaa, otan korppion; se on hiljainen, mukava ja vie vähemmän. En mä koko aikaa ylipaineella sentään vedä, mutta kovaa tulee ajeltua motarilla ja vedettyä pitkiä burniksia suht paljon. Leipää tuo laite saa varmaan keskiverto kossua enempi. En mä saa siitä kauheita kiksejä lipumalla rantapulevardeja, sitä varten on eri vehkeet.
Noh jokainen käyttää harrastuspeliään miten tahtoo, itse ajelin kympin kesässä useemman vuoden. Ja todellakin normiliikenteessä ainakin 3 tien tuntumassa ei voi tehoa mielinmäärin käyttää joten kyllä ne aika satunnaisia vetoja on mitä tehdään.
Joo mun on turha keskustella tehopeleistä enempää kun olen ollu vain säälittävässä 350 maailmassa mutta mitä kelloja katsoo niin ilmeisen hyvällä hyötysuhteella. Veikkaan että suurinosa tajuu mun pointit ja ymmärtää yhtähyvin suakin. Kossu on vaan makee peli jos kaikki balanssissa. Tän varman hajoomisen takia en itse lähtisi yli 500 piikkitehoa hakemaan vaan aluetta. Mulle on turha kertoa kuinka paljon jokin voimakone kesti jos ei tiedetä paljonko sillä ajettiin paineilla ja millä paineilla. Datalockeri pitäis olla jotta nähdään imusarjan paineet. Aika moni edelleenkin ottaa hienon lapun ja sitten keventää painetta....
Ja vielä yks juttu, mikään ei ihmiselle riitä, ainoo rajoitin on rahapussi tai poliisi. Ahdetaanhan Hayabusaakin kun ei kuulemma mene vakiona mihkään, sanoovat et elämä alkaa vasta 200-300 vedoista tai kuolema :wink: vetävät hyttiä pystyyn 200 kyydistä :shock:
Veikkaan että Timonkin kossu alkaa olee just oikeessa nopeus/toimivuus suhteessa, toivon ettei seuraava stage aiheuta öljy ja vesi pölinää.
Ei tälle wanhuudelle voi mitää kun yrittää ajatella järjellä nuorempia hurjia vastaan :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Maaliskuu 2. 11:06:46 2007

Se on totta, että mikään ei riitä. Itselle on iso osa harrastausta se rakentaminen, eikä pelkästään ajaminen, joskin pitää niillä vehkeillä ajaakkin, mitä niitä muuten tekee. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että joka vuosi pitäs keksiä jotain uutta, vaikka vehje toimisikin. Jonkun mielestä hölmöä, mutta mulle se tapa josta tykkään. Vuodesta toiseen samanlainen auto on tylsä ja siihen kyllästyy :D

Olen kanssa ite katellu vierestä yhtä busa projektia jossa oli +250 takafillarilla ja nyt on vehje muttereina ja lisää pitää saada.

Kyllähän mä sun pointin ymmärrän, että sun mielestä on fiksumpaa tehä sopivan tehonen kestävä peli, kun hakea huipputehoa sillä kustannuksella että kone ei kestä edes kuukautta. Tätä minäkin periaatteessa suosittelen. Mä olen ekan kesän kossulla ajellut 380hv tehoisena lähes käyttöautomaisesti, muuta en tehnyt kun tankannut ja vaihtanut öljyjä. Sen jälkeen lähti mopo käsistä ja nyt on ollu murheitakin tekniikan kanssa, mutta en silti kyllä vaihtais takasin siihen 380hv moottoriin :) Hulluutta on monenlaista ja se nyt yleensäkin on hölmöä laittaa hyvän uudehkon auton hinta vanhaan voorttiin.

Mun normi työmatka tms. ajo kossulla on nykyään tosi vähäistä, kyllä sitä piiskataan hämärän tullen motareilla tai sit käydään ratapäivillä.

Aikaa on haasteellisempaa parantaa voimalla tietyn pisteen jälkeen, kun ajetaan vakioakseleilla ja katurenkailla. Loppunopeudesta näkee paremmin onko voimaa vai ei ja tämä myös tuntuu käytännön ajossa sitten vaikka siellä motarilla, kun yleensä lähdetään vetämään jostain alkunopeudesta, eikä paikaltaan.

Foorumilla niin kuivaa viime aikoina, että täähän on vaan mielenkiintoista kun keskustellaan välillä eri näkemyksistä. :)

Ite ajelen kyllä niillä paineilla millä laputkin haetaan ja datalogi kerää aina dataa kun jengat nousee yli 4000, siitä viimeksikin kattelin että missä kohtaa mäntä suli :)
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Maaliskuu 2. 11:34:21 2007

Munkin täytyy vissiin tähän väliin kertoo, että ei mulla oo edes rahaa toteuttaa heti enskesäks tota +500hv, mutta Cosa pelaa, tehoja on jotain yli vakion (hyvin potkii, ei penkitetty), ahdotkin vaan 0.6bar (ei säätöä) ja saattaa olla että menee pitkänkin aikaa ennenkö uus kone on kasas, oon myös harkinnu jotain "rajua" 4wd kanttakin tolle 200 rakennetulle alakerralle, ku nyt on vaan 205 is lohko 2wd Cossun vakio hiluilla (vauhtipyörä kev.) ja portattu 2wd kansi, jossa joku hiottu imunokka (tiedot fordrs2000.lta), muita hiluja onkin sitten modattu ja vaihdeltu rajumpiin sen verran et en jaksa edes listata.
Veivien, mäntien ja kampuran ohella hakusessa on myös ohjelmoitava ruisku ja vasta kun noi on hommattu alan ettiin kantta tai sit koitan kasata tolla 2wd kannella...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 5. 9:37:54 2007

Eilisen ohjelmaa. :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Maaliskuu 5. 12:39:22 2007

skorppi onko sulla oikeen tärykone että saat kuplat pois?

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ma Maaliskuu 5. 13:06:38 2007

Kamu tärryytti ilmataltasta modatulla työkalulla varovasti lohkoa hitaasti täyttäen jolloin kaikki ilmakuplat lähti takuulla liikenteeseen. :)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Maaliskuu 5. 13:19:11 2007

Skorppi kirjoitti:Eilisen ohjelmaa. :wink:
Siinähän sitä on yhdelle päivälle ohjelmaa, kun kerää työkalut seinälle...? 8)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 5. 13:20:30 2007

Arska kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Eilisen ohjelmaa. :wink:
Siinähän sitä on yhdelle päivälle ohjelmaa, kun kerää työkalut seinälle...? 8)
:D noin ne kyllä pitäisi olla eikä niin kuin esim. mulla että on pitkin tallin lattiaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Maaliskuu 5. 14:05:22 2007

Joo eli vähän kerrallaan, teen noin 4-6 annosta ja aina välissä täryttää. Ilmataltta missä on puusta tehty "taltta". Sillä saa aika mukavasti soosin tasoittumaan ja ilmat pois.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin