Etupään kasaus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Etupään kasaus?

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Helmikuu 24. 15:18:57 2007

Vaihdoin tuossa uudet etutolpat ja samalla kertaa uretaanipuslat alatukivarsiin ja kallistuksenvakaajaan.Homma luisti kuin tanssi siihen asti kun alatukivarsia piti laittaa kiinni.Aivan kuin ne olis lyhentynyt 5cm ,vakaaja jäkkittää niitä ulospäin.Eli kertokaa te jotka tämän homman olette tehneet ,missä järjestyksessä pitää kasata ,alatukivarret ,vakaaja ,tolpat.
Nimimerkillä: Nyt on hyvät neuvot tarpeen :shock:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Helmikuu 24. 15:31:41 2007

http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje4.pdf

Klubin sivuilta löytyy tuommoinen ohje. Toivottavasti auttaa projektissa.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Helmikuu 24. 15:55:04 2007

En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Helmikuu 24. 16:38:11 2007

Dokki-90 kirjoitti:En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.
Kiitos ,pitää kokeilla vaijeritaljalla,luin myös tuon toisen ohjeen .Nyt vain uutta inpiraatiota odottamaan! :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Helmikuu 24. 17:13:47 2007

ls454 kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.
Kiitos ,pitää kokeilla vaijeritaljalla,luin myös tuon toisen ohjeen .Nyt vain uutta inpiraatiota odottamaan! :lol: :lol:

Mulla kävi vähän köpelösti tuossa asennuksessa vaijeritaljan kanssa.Hain sitten tuollaisen ja meni paikoilleen kun tyhjää vaan 8)

Kummassakin taljassa on/ oli 1000kg nostovoima...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » La Helmikuu 24. 17:30:59 2007

On kyllä varsin harmittava asennettava. Suositelta kasaus järjestys ainakin omasta mielestäni on pallonivel-kallistuksenvakaaja-runko. Omassa sierrassa ongelmaa tuotti se että kallistuksen vakaaja väänsi tukivartta todella vinoon. ilmeisesti 2wd vs. 4wd eri ongelmat. paikalle meni kyllä ilman taljoja vaikka niitä vähän ikävä tulikin.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » La Helmikuu 24. 19:19:45 2007

kuormaliinan räikällä saa kanssa vedätettyä tukivarret paikalleen.

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Helmikuu 24. 20:47:30 2007

Dokki-90 kirjoitti:
ls454 kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:En tiiä mahtaakohan tämä ohje mitään auttaa, mutta itelle kun pistin cosan vakaajan niin laitoin ekaa pallonivelen ja sitten sen vakaajan hollille eli jätin ne tukivarsien takakiinnityksen pois.Sitten kunnon taljalla supistin kallisutksen vakaajaa ja puoli kerralla tukivarret kiinni.
Kiitos ,pitää kokeilla vaijeritaljalla,luin myös tuon toisen ohjeen .Nyt vain uutta inpiraatiota odottamaan! :lol: :lol:

Mulla kävi vähän köpelösti tuossa asennuksessa vaijeritaljan kanssa.Hain sitten tuollaisen ja meni paikoilleen kun tyhjää vaan 8)


Aina kun käytetään 1000kg voimia voi käydä köpelösti.Jousipuristimen prakaaminen oli lähellä viedä naapurinmiehen hautaan.Jousi osui päähän ja oli vain milleistä kiinni ettei lähtenyt henki.
Kun lueskelin noita foorumin ohjeita ilokseni huomasin varoitukset pelkän autonosturin käytöstä.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 25. 10:42:11 2007

Ei mulla ole ollut mitään ongelmia ikinä vaikka eturipustukset olleet irti useamman kerran.
Ihan nätisti ilman mitään taljoja menneet takaisin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Helmikuu 25. 10:48:00 2007

siipicossu kirjoitti:Ei mulla ole ollut mitään ongelmia ikinä vaikka eturipustukset olleet irti useamman kerran.
Ihan nätisti ilman mitään taljoja menneet takaisin.
sama juttu.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Su Helmikuu 25. 10:49:56 2007

Muutamiin cossuihin on vuosien varrella tullu vaihdetua ja yhessä meni ilman taljaa,muuten on pitänyt avittaa :wink:

Ps. onko ne joihin ei tarvita väsyneet niin paljon :D

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 25. 13:01:15 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:Muutamiin cossuihin on vuosien varrella tullu vaihdetua ja yhessä meni ilman taljaa,muuten on pitänyt avittaa :wink:

Ps. onko ne joihin ei tarvita väsyneet niin paljon :D
Tuskin väsymys, veikkaisin että yksinkertasesti toiset osaa ja toiset ei, eli tekniikka laji, ite en nyt muista mikä toi kiinnitys järjestys oli, mut kylläpä se multakin luonnistui kaverin kans vuosia sitten hiekkaparkkipaikalla, etupää pukeilla, sorkkarauta ja rautakanki oli apuna ja näiden vehkeiden kans pitää lolla ranteet kunnos, muuten tulee ikäviä kolhuja... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Helmikuu 25. 13:22:21 2007

tumppe kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Muutamiin cossuihin on vuosien varrella tullu vaihdetua ja yhessä meni ilman taljaa,muuten on pitänyt avittaa :wink:

Ps. onko ne joihin ei tarvita väsyneet niin paljon :D
Tuskin väsymys, veikkaisin että yksinkertasesti toiset osaa ja toiset ei, eli tekniikka laji, ite en nyt muista mikä toi kiinnitys järjestys oli, mut kylläpä se multakin luonnistui kaverin kans vuosia sitten hiekkaparkkipaikalla, etupää pukeilla, sorkkarauta ja rautakanki oli apuna ja näiden vehkeiden kans pitää lolla ranteet kunnos, muuten tulee ikäviä kolhuja... :wink:
Ikävä kyllä näin on näppylät,kaikki ei halitse alustahommia ja voin heti tunnustaa kuuluvani noihin kädettömien joukkoon.Siitä huolimatta mun tukivarret on 5cm liian lyhyet ja ketjuvinssi on jo viritetty vakaajaan kiinni :lol: :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Helmikuu 25. 13:40:13 2007

ensin alatukivarsi kiinni vakaimeen, ja mielellään aika kireelle niin se menee lähemmäs oikeaa paikkaa. sitten kiinni alapallonivel. sitten meisseli toiseen käteen (tai jokin muu tappi joka sopii siihen alatukivarren sisempään reikään, rintakehällä/kädellä/jalalla yms on hyvä painaa koko iskaritolppaa kohti moottoria, sitä ennen on esim tunkilla nostettu alatukivarren sisempi reikä noin about oikealle korkeudelle. "kevyesti" sisäänpäin painaen ei muuta kuin se meisseli sinne sisäreikään kun paikka tulee, sen jälkeen se on enää kikkailua vaihtaa meisselin tilalle pultti, ehkä vähän vasaralla joutuu kopsauttamaan ellei halua jengalla vedättää sitä pulttia.

ja aina kannattaa olla koko keula yhtäaikaa ilmassa, ja molemmat renkaat irti ettei vakain ole "jännityksessä"..

ei muuta kuin kokeilemaan. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Helmikuu 25. 14:17:51 2007

Timo kirjoitti:ensin alatukivarsi kiinni vakaimeen, ja mielellään aika kireelle niin se menee lähemmäs oikeaa paikkaa. sitten kiinni alapallonivel. sitten meisseli toiseen käteen (tai jokin muu tappi joka sopii siihen alatukivarren sisempään reikään, rintakehällä/kädellä/jalalla yms on hyvä painaa koko iskaritolppaa kohti moottoria, sitä ennen on esim tunkilla nostettu alatukivarren sisempi reikä noin about oikealle korkeudelle. "kevyesti" sisäänpäin painaen ei muuta kuin se meisseli sinne sisäreikään kun paikka tulee, sen jälkeen se on enää kikkailua vaihtaa meisselin tilalle pultti, ehkä vähän vasaralla joutuu kopsauttamaan ellei halua jengalla vedättää sitä pulttia.

ja aina kannattaa olla koko keula yhtäaikaa ilmassa, ja molemmat renkaat irti ettei vakain ole "jännityksessä"..

ei muuta kuin kokeilemaan. :wink:
Onnistuu varmmaan nuorelta tai terveeltä kaverilta ,pari selkäleikkausta takana ei paljon jaloilla tai rintakehällä painella .Hyvä kun sen verran taipuu että näkee kyseiset osat :lol: :lol:
Kiitos kuitenkin ,aina ne tavalla tai toisella sinne menee :D
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Helmikuu 25. 17:22:14 2007

laitat kaikki muut kiinni rengasta myöten.
jätät alatukivarren sisäpään viimeiseksi
'lasket autoa alaspäin siten että rengas lähenee maata.
maahan oot laittanut 2x4 pattingin ja toisen sitävasten vinosti siten että kun auto laskeutuu alas niin alatukivarsi kääntyy sisäänpäin ja tukivarsi on helppo laittaa kiinni.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » Su Helmikuu 25. 20:11:42 2007

sierra friikki kirjoitti:laitat kaikki muut kiinni rengasta myöten.
jätät alatukivarren sisäpään viimeiseksi
'lasket autoa alaspäin siten että rengas lähenee maata.
maahan oot laittanut 2x4 pattingin ja toisen sitävasten vinosti siten että kun auto laskeutuu alas niin alatukivarsi kääntyy sisäänpäin ja tukivarsi on helppo laittaa kiinni.
Kiitos kaikista neuvoista ,neuvonantajien paljous tuottaa aina tuloksen.
Keula on kasassa,kaikki osat kiinni :lol:
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Vastaa Viestiin