
ruuviahdin focukseen?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
- Paikkakunta: jkl
ruuviahdin focukseen?
Saakohan tohon focukseen ruuviahdinta laittaa?Usassa ovat laittaneet ja saksassa sekä briteissä.Aattelin et pitääkö tehä kans toi vtt päästömittaus?Tästä pohtimista 

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 246
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
- Paikkakunta: jkl
no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostainheka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin

-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tietääkseni jenkeissä ei paljoa hyväksyntöjen perään kysellä.rs 2000 kirjoitti:no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostainheka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
Just kyselin erästä alustasarjaa jenkeistä, muuten sama kuin eurosarja mutta hitosti halvempi eikä hyväksyntöjä euroopan liikenteeseen.
Oliskohan noissa ruuvisarjoissa sama ongelma.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
tuuriakin on jos on e hyväksytty setti jenkeistä.. onnea etsintäänrs 2000 kirjoitti:no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostainheka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin

-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
tuolla oli joku kitti
http://www.focussport.com/supercharger.htm

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei löytyne jenkeistä e-hyväksyttyä sarjaa.rs 2000 kirjoitti:no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostainheka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Periaatteessa tuo kait perustuu juuri tuohon liikenteeseen hyväksyttyyn osaan ja tehopenkitykseen (pysyy sallituissa rajoissa). Ei varmasti ole kyllä tosta noin vaan projekti
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Minä nyt olen ymmärtänyt asian niin, ettei tuo e-hyväksyntä liity ahtamiseen mitenkään.fsohc kirjoitti:Periaatteessa tuo kait perustuu juuri tuohon liikenteeseen hyväksyttyyn osaan ja tehopenkitykseen (pysyy sallituissa rajoissa). Ei varmasti ole kyllä tosta noin vaan projekti
Jos haluaa focuksen (tai jonkun muun vähäpäästöisen) ahtaa, pitää joko käydä vtt:llä (tms.) tai asentaa autoon valmis ahdinsarja, jonka myyjä on hankkinut todistuksen kyseiselle kitille puolueettomalta tutkimuslaitokselta, että SARJA X asennettuna AUTOON Y täyttää tietyt päästönormit. Todistus pitää olla esittää muutoskatsastuksessa. Tutkimuslaitoksia jotka ovat näitä myöntäneet on ainakin Dekra ja Tüv.
Euroopasta joihinkin autoihin tuollaisia sarjoja todistuksineen löytyy, en tiedä löytyykö focukseen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Aivan tässä olikin kyse e-hyväksytystä sarjasta, eikä juuri noista Dekra tai Tüv hyväksytyistä. Vaikka hyväksyntä löytyy, niin veikkaan että voi syntyä konttorilla mahdollisesti vääntöä onko laillinen vai ei.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
tulihan sitä oikeaa tekstiäkin sieltä tähän topiikkiin.
se lisäyksenä vielä että ahtaminen ja viritys on yksi asia johon tasrvitaan tietyt luvat /mitaukset.
sittne ce hyväksyttyyn autoon ce hyväksytyn osan asentaminen on toinen juttu.
eli tarkoittaa sitä että jos meinaat focucseen ahtimen laittaa.
teho mittaus> on oltava tietyissä rajoissa.
NS.vtt mittaus > päästöt ja melut pitää olla eu directiivien rajoissa .
CE> ce hyväksyttyyn autoon saa asentaa tuotteen joka on siihen tarkoitettu.
ELI
auton valmistaja on antanut lisävarusteelle tulla asennetuksi tuotteeeseensa.
ELI tässä tapauksessa Ruuvikompressori valmistaja on tehnyt sarjan joka on CE hyväksytty Focucseen.
Nämä hyväksynnät ei tule viranomaisilta vaan tuottteiden valmistajilta.
Jos kyseisiltä tuotteilta vaaditaan jotain eu määräysten noudattamista se mittaus tehdään ja kirjoitetaan CE todistukseen.
FOcucsen valmistaja ei tietyissä tapauksissa tarvi antaa hyväksyntää "lisävarusteen" asennukseen vaan siihen riittää lisävarusteen valmistajan CE todistus.
CE ei ole cama kuin E hyväksyntä.
Koskaan en ole tavannut ahdinta tai sarjaa jossa olisi E hyväksyntä mutta voihan niitäkin olla olemassa.
se lisäyksenä vielä että ahtaminen ja viritys on yksi asia johon tasrvitaan tietyt luvat /mitaukset.
sittne ce hyväksyttyyn autoon ce hyväksytyn osan asentaminen on toinen juttu.
eli tarkoittaa sitä että jos meinaat focucseen ahtimen laittaa.
teho mittaus> on oltava tietyissä rajoissa.
NS.vtt mittaus > päästöt ja melut pitää olla eu directiivien rajoissa .
CE> ce hyväksyttyyn autoon saa asentaa tuotteen joka on siihen tarkoitettu.
ELI
auton valmistaja on antanut lisävarusteelle tulla asennetuksi tuotteeeseensa.
ELI tässä tapauksessa Ruuvikompressori valmistaja on tehnyt sarjan joka on CE hyväksytty Focucseen.
Nämä hyväksynnät ei tule viranomaisilta vaan tuottteiden valmistajilta.
Jos kyseisiltä tuotteilta vaaditaan jotain eu määräysten noudattamista se mittaus tehdään ja kirjoitetaan CE todistukseen.
FOcucsen valmistaja ei tietyissä tapauksissa tarvi antaa hyväksyntää "lisävarusteen" asennukseen vaan siihen riittää lisävarusteen valmistajan CE todistus.
CE ei ole cama kuin E hyväksyntä.
Koskaan en ole tavannut ahdinta tai sarjaa jossa olisi E hyväksyntä mutta voihan niitäkin olla olemassa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
sierra friikki kirjoitti:tulihan sitä oikeaa tekstiäkin sieltä tähän topiikkiin.
se lisäyksenä vielä että ahtaminen ja viritys on yksi asia johon tasrvitaan tietyt luvat /mitaukset.
sittne ce hyväksyttyyn autoon ce hyväksytyn osan asentaminen on toinen juttu.
eli tarkoittaa sitä että jos meinaat focucseen ahtimen laittaa.
teho mittaus> on oltava tietyissä rajoissa.
NS.vtt mittaus > päästöt ja melut pitää olla eu directiivien rajoissa .
CE> ce hyväksyttyyn autoon saa asentaa tuotteen joka on siihen tarkoitettu.
ELI
auton valmistaja on antanut lisävarusteelle tulla asennetuksi tuotteeeseensa.
ELI tässä tapauksessa Ruuvikompressori valmistaja on tehnyt sarjan joka on CE hyväksytty Focucseen.
Nämä hyväksynnät ei tule viranomaisilta vaan tuottteiden valmistajilta.
Jos kyseisiltä tuotteilta vaaditaan jotain eu määräysten noudattamista se mittaus tehdään ja kirjoitetaan CE todistukseen.
FOcucsen valmistaja ei tietyissä tapauksissa tarvi antaa hyväksyntää "lisävarusteen" asennukseen vaan siihen riittää lisävarusteen valmistajan CE todistus.
CE ei ole cama kuin E hyväksyntä.
Koskaan en ole tavannut ahdinta tai sarjaa jossa olisi E hyväksyntä mutta voihan niitäkin olla olemassa.
tätä hyväksyntää hain ei vain muistunut mieleen

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07