ruuviahdin focukseen?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

ruuviahdin focukseen?

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » To Helmikuu 22. 19:43:36 2007

Saakohan tohon focukseen ruuviahdinta laittaa?Usassa ovat laittaneet ja saksassa sekä briteissä.Aattelin et pitääkö tehä kans toi vtt päästömittaus?Tästä pohtimista :D
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Pe Helmikuu 23. 9:51:15 2007

Saa laittaa, kunhan käy siellä VTT:llä. :wink:

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Pe Helmikuu 23. 10:05:38 2007

Päästöt ja melu ilmeisesti kummatkin, konttorilla inssi vakuutteli että ois tuo melu pakollinen 92 jälkeen valmistetuissa :?

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Pe Helmikuu 23. 10:16:03 2007

löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

rs 2000
CRSC jäsen 2016
Viestit: 246
Liittynyt: Ke Huhtikuu 19. 21:53:52 2006
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja rs 2000 » Pe Helmikuu 23. 15:23:58 2007

heka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostain :shock:
Escort Rs 2300

Projekti:rs2300

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Helmikuu 23. 16:26:46 2007

rs 2000 kirjoitti:
heka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostain :shock:
Tietääkseni jenkeissä ei paljoa hyväksyntöjen perään kysellä.
Just kyselin erästä alustasarjaa jenkeistä, muuten sama kuin eurosarja mutta hitosti halvempi eikä hyväksyntöjä euroopan liikenteeseen.
Oliskohan noissa ruuvisarjoissa sama ongelma.
#6
Escort -75

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Helmikuu 23. 16:27:08 2007

rs 2000 kirjoitti:
heka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostain :shock:
tuuriakin on jos on e hyväksytty setti jenkeistä.. onnea etsintään :-)

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Pe Helmikuu 23. 17:34:07 2007

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 23. 22:31:23 2007

rs 2000 kirjoitti:
heka kirjoitti:löytyisköhän euroopasta valmiiks hyväksyttyä sarjaa, joka menis leimaan hyäksyntä lappujen kera muutoskatsastettuna.
näitähän taitaa löytyä ainakin lexukseen ja varmasti muihinkin
no eikös jos ameriikan ihmemaasta tilaa ruuviahtimen niin siellä hän ne on e-hyväksyttyjä niin eikös sen saa laittaa kiinni ilman kikkailuja?näin oon lukenu jostain :shock:
Ei löytyne jenkeistä e-hyväksyttyä sarjaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » La Helmikuu 24. 13:06:48 2007

briteistä vois löytyä mutta ei varmasti oo halpoja
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

MPEH
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elokuu 15. 17:42:21 2003
Paikkakunta: Helsinki

Remeli

Viesti Kirjoittaja MPEH » La Helmikuu 24. 21:20:15 2007


sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Helmikuu 25. 17:12:59 2007

ton haluan kuulla
miten E hyväksytyn ahtimen saa tosta vaan laittaa focukseen
antakaa ihan omin sanoin vastaus.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Helmikuu 25. 23:20:50 2007

Periaatteessa tuo kait perustuu juuri tuohon liikenteeseen hyväksyttyyn osaan ja tehopenkitykseen (pysyy sallituissa rajoissa). Ei varmasti ole kyllä tosta noin vaan projekti
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Helmikuu 25. 23:45:31 2007

fsohc kirjoitti:Periaatteessa tuo kait perustuu juuri tuohon liikenteeseen hyväksyttyyn osaan ja tehopenkitykseen (pysyy sallituissa rajoissa). Ei varmasti ole kyllä tosta noin vaan projekti
Minä nyt olen ymmärtänyt asian niin, ettei tuo e-hyväksyntä liity ahtamiseen mitenkään.
Jos haluaa focuksen (tai jonkun muun vähäpäästöisen) ahtaa, pitää joko käydä vtt:llä (tms.) tai asentaa autoon valmis ahdinsarja, jonka myyjä on hankkinut todistuksen kyseiselle kitille puolueettomalta tutkimuslaitokselta, että SARJA X asennettuna AUTOON Y täyttää tietyt päästönormit. Todistus pitää olla esittää muutoskatsastuksessa. Tutkimuslaitoksia jotka ovat näitä myöntäneet on ainakin Dekra ja Tüv.
Euroopasta joihinkin autoihin tuollaisia sarjoja todistuksineen löytyy, en tiedä löytyykö focukseen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 26. 0:05:39 2007

Aivan tässä olikin kyse e-hyväksytystä sarjasta, eikä juuri noista Dekra tai Tüv hyväksytyistä. Vaikka hyväksyntä löytyy, niin veikkaan että voi syntyä konttorilla mahdollisesti vääntöä onko laillinen vai ei.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 26. 8:43:16 2007

tulihan sitä oikeaa tekstiäkin sieltä tähän topiikkiin.
se lisäyksenä vielä että ahtaminen ja viritys on yksi asia johon tasrvitaan tietyt luvat /mitaukset.
sittne ce hyväksyttyyn autoon ce hyväksytyn osan asentaminen on toinen juttu.
eli tarkoittaa sitä että jos meinaat focucseen ahtimen laittaa.

teho mittaus> on oltava tietyissä rajoissa.
NS.vtt mittaus > päästöt ja melut pitää olla eu directiivien rajoissa .

CE> ce hyväksyttyyn autoon saa asentaa tuotteen joka on siihen tarkoitettu.
ELI
auton valmistaja on antanut lisävarusteelle tulla asennetuksi tuotteeeseensa.
ELI tässä tapauksessa Ruuvikompressori valmistaja on tehnyt sarjan joka on CE hyväksytty Focucseen.
Nämä hyväksynnät ei tule viranomaisilta vaan tuottteiden valmistajilta.
Jos kyseisiltä tuotteilta vaaditaan jotain eu määräysten noudattamista se mittaus tehdään ja kirjoitetaan CE todistukseen.
FOcucsen valmistaja ei tietyissä tapauksissa tarvi antaa hyväksyntää "lisävarusteen" asennukseen vaan siihen riittää lisävarusteen valmistajan CE todistus.

CE ei ole cama kuin E hyväksyntä.
Koskaan en ole tavannut ahdinta tai sarjaa jossa olisi E hyväksyntä mutta voihan niitäkin olla olemassa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Helmikuu 26. 21:59:13 2007

sierra friikki kirjoitti:tulihan sitä oikeaa tekstiäkin sieltä tähän topiikkiin.
se lisäyksenä vielä että ahtaminen ja viritys on yksi asia johon tasrvitaan tietyt luvat /mitaukset.
sittne ce hyväksyttyyn autoon ce hyväksytyn osan asentaminen on toinen juttu.
eli tarkoittaa sitä että jos meinaat focucseen ahtimen laittaa.

teho mittaus> on oltava tietyissä rajoissa.
NS.vtt mittaus > päästöt ja melut pitää olla eu directiivien rajoissa .

CE> ce hyväksyttyyn autoon saa asentaa tuotteen joka on siihen tarkoitettu.
ELI
auton valmistaja on antanut lisävarusteelle tulla asennetuksi tuotteeeseensa.
ELI tässä tapauksessa Ruuvikompressori valmistaja on tehnyt sarjan joka on CE hyväksytty Focucseen.
Nämä hyväksynnät ei tule viranomaisilta vaan tuottteiden valmistajilta.
Jos kyseisiltä tuotteilta vaaditaan jotain eu määräysten noudattamista se mittaus tehdään ja kirjoitetaan CE todistukseen.
FOcucsen valmistaja ei tietyissä tapauksissa tarvi antaa hyväksyntää "lisävarusteen" asennukseen vaan siihen riittää lisävarusteen valmistajan CE todistus.

CE ei ole cama kuin E hyväksyntä.
Koskaan en ole tavannut ahdinta tai sarjaa jossa olisi E hyväksyntä mutta voihan niitäkin olla olemassa.

tätä hyväksyntää hain ei vain muistunut mieleen :wink:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Vastaa Viestiin