Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 20. 19:59:34 2007
Yritin tuossa etsiä, mutta mitään ei oikeastaan sattunut silmään. Eli mitä jousia suositus, kun nokissa 10mm nostetta? Cat camsit ei nyt tule kysymykseen
Kenellä on V8 jenkkijousia cossussa? Ja jos on niin mitkä? Olen kuullut,että noista härveleistä löytyisi hyvät vaihtoehdot tuohon, mutta onko tarkempaa tietoa asiasta? Eikä kauhean jäykät mielellään. Mäntiin tulee reilusti koloa ja nokat kuitenkin profiililtaan maltilliset, mutta vakioita jos vähän tanakammat kuitenkin, että menevät paineenkin alla kiinni.
Asialla ei nyt kauhea hätä, mutta vähän kiire kuitenkin....
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
rikke
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Viesti
Kirjoittaja rikke » Ti Helmikuu 20. 21:26:48 2007
Shrick:n jouset saa esim sarlinin kautta. Ja on ihan toista laatua ku catcamsin paskat.
-
magelius
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Viesti
Kirjoittaja magelius » Ke Helmikuu 21. 0:37:36 2007
Miks Cat-Cams on huonoja?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 21. 1:29:32 2007
Ei toi 10mm nosto paljoa vielä kerro, muuta kun sen että vakiot ei käy kun menee yhdeksi pötköksi. Paljonko asteita ja millaisia kiekkoja meinaat ottaa?
V8 puolelta ei juurikaan jousia Cossuun löydy, kun ne on paljon pitempiä ja suurempia halkaisijaltaan, 32-venaisten koneidenkin jouset tuppaa olemaan pitempiä.
Oletko valmis lisäämään asennuspituutta(n. 34-35mm?, sitten löytyy sopivia vähän helpommin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Helmikuu 21. 9:34:20 2007
No noista nokista ei ole oikein muuta dataa, kuin nosto...

Ja suurinpiirtein pitäis saada vakioiden tilalle menemään, ilman koneistuksia. Nuo nokat on Virtasen hiomat ja vain vähän enemmmän asteita, kuin BD10. Nyt paikoillaan olevilla jousilla jää lentovaraa 1.2mm. Liekkö sitten nuokaan vakiot...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 21. 10:44:25 2007
Modaamattoman venttilikoneiston pitäisi olla yhtäpuuuta 10mm nostolla eli jos 10mm nostolla on vielä 1,2mm väliä niin jotain on tehty tai jouset vaihdettu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Helmikuu 21. 10:52:17 2007
Pieni oletus tuli itsellekkin moisesta. Tuo mitattiin kansipajalla, kun kansi oli pukissa. Eli painettiin venttiiliä suoraan, niin 11.2mm kulki, ennen kuin stoppasi. Tässä vaan mietin, et uskallanko laittaa noilla kannen paikoilleen. Juttua oli, että GT corollan koneita on tehty pienemmilläkin varoilla F-ryhmään, mutta ei tuota nyt viitsisi joka vuosi aukoakkaan. Jousipaineita ei ollut mahdollista mittailla tuolla.
Riittäisikö tuo 1.2mm väli? Mäntiin tulee 3-3.5mm kolot.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ke Helmikuu 21. 11:48:35 2007
Vesku kirjoitti:Riittäisikö tuo 1.2mm väli? Mäntiin tulee 3-3.5mm kolot.
Omasta mielestäni pitäisi riittää, kun ei se ole vakiona kuin n. 0,5mm. Cossun asennuspituus on omien mittauksieni/tietojeni mukaan 30mm ja tossa muutama viikko sitten puristelin cossun jousia ruuvipenkissä kasaan niin sain pituudeksi n. 21mm yhteen pötköön puristettuna, joten jos tyhjää tilaa jää 1,2mm niin on tod. näk. jouset vaihdettu hiukan ohuempiin tai sitten on muokattu tota kantta kuten SLEI jo arvioi.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ke Helmikuu 21. 13:17:27 2007
Jousipaineita voi irtojousella testata henkilövaa'an,laudankappalan ja pylväsporakoneen avulla. Pylväsporakoneen tilalle käy myös isoleukainen ruustukki. Ja jousen mitat venttiili kiinni ,sekä täydellä nostolla.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 21. 13:20:00 2007
MikkoT kirjoitti:Vesku kirjoitti:Riittäisikö tuo 1.2mm väli? Mäntiin tulee 3-3.5mm kolot.
Omasta mielestäni pitäisi riittää, kun ei se ole vakiona kuin n. 0,5mm. Cossun asennuspituus on omien mittauksieni/tietojeni mukaan 30mm ja tossa muutama viikko sitten puristelin cossun jousia ruuvipenkissä kasaan niin sain pituudeksi n. 21mm yhteen pötköön puristettuna, joten jos tyhjää tilaa jää 1,2mm niin on tod. näk. jouset vaihdettu hiukan ohuempiin tai sitten on muokattu tota kantta kuten SLEI jo arvioi.
Tehtaan korjauskäsis antaa asennuspituudeksi 32mm ( 257N) ja täydellä nostolla 23,45mm (620N). OHC DOHC tuning manual kertoi pituudeksi 31,5mm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Helmikuu 21. 13:46:19 2007
SLEI kirjoitti:MikkoT kirjoitti:Vesku kirjoitti:Riittäisikö tuo 1.2mm väli? Mäntiin tulee 3-3.5mm kolot.
Omasta mielestäni pitäisi riittää, kun ei se ole vakiona kuin n. 0,5mm. Cossun asennuspituus on omien mittauksieni/tietojeni mukaan 30mm ja tossa muutama viikko sitten puristelin cossun jousia ruuvipenkissä kasaan niin sain pituudeksi n. 21mm yhteen pötköön puristettuna, joten jos tyhjää tilaa jää 1,2mm niin on tod. näk. jouset vaihdettu hiukan ohuempiin tai sitten on muokattu tota kantta kuten SLEI jo arvioi.
Tehtaan korjauskäsis antaa asennuspituudeksi 32mm ( 257N) ja täydellä nostolla 23,45mm (620N). OHC DOHC tuning manual kertoi pituudeksi 31,5mm.
No onkos tämä nyt ihan väärin ajateltu,että jos tuossa asennuspituus on 32mm ja ruuvipenkissä puristettuna jousi olisi tuon 21mm, niin silloinhan pitäisi tulla max. liikevaraksi 11mm, jos mikään muu paikka ei ota kiinni?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 21. 13:55:04 2007
Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Helmikuu 21. 14:06:43 2007
siipicossu kirjoitti:Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
Jos nyt en ihan väärin muista, niin mulla taisi olla siellä jousen alla vaan sellainen ohut "kuppi", joka tulee jousen alle ja sivuille tulee muutaman millin korkuinen reunus.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
rikke
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Viesti
Kirjoittaja rikke » Ke Helmikuu 21. 16:10:12 2007
magelius kirjoitti:Miks Cat-Cams on huonoja?
Viimekeväänä joutu cossunmoottorin purkamaa yhen jousen katkettua.
Jouset oli parisataa km ajetut.
Eihän tuo tietysti tarkoita, että kaikki on paskoja jos mulla yks menee poikki, mutta en ainakaa omiin moottoreihin enää kyseistä merkkiä laita.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Helmikuu 21. 16:34:28 2007
rikke kirjoitti:magelius kirjoitti:Miks Cat-Cams on huonoja?
Viimekeväänä joutu cossunmoottorin purkamaa yhen jousen katkettua.
Jouset oli parisataa km ajetut.
Eihän tuo tietysti tarkoita, että kaikki on paskoja jos mulla yks menee poikki, mutta en ainakaa omiin moottoreihin enää kyseistä merkkiä laita.
Samaa itsekkin kuullut, eikä tuo ainoa tainnut viime kesältä olla. Ovat ilmeisesti ihan hyviä, mutta laadussa on ollut heilahteluita viimeaikoina. Esim. GT corollan jousissa ollut 11kg:n heittoja jousipaineissa saman sarjan jousissa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 21. 21:17:05 2007
Lisää asennuspituutta saa, kun hioo jousikupista ensin nypyt pois ja sitten vielä pohjaa 0,4-0,5mm paksuuteen, pohjan pitäisi olla 1mm stanuna.
Jousiseteistä joista minulla on kupongit varaa kehotetaan jättämään vähintään 2mm, en ainakaan itse vetäisi toleransseja noin tiukaksi(1,2mm).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » To Helmikuu 22. 9:37:35 2007
Hyvä tietää. Kiitoksia vastanneille. Nyt pitää sitten alkaa vaan etsiä kohtuu hintaisia jousia....
Onkos kenellä käytössä Burtonilta "NEW DESIGN 'SOFT' DUPLEX SPRING SC466" 11.50£/kpl? Laitoin tuonne kyselyä noistä ja vastasivat lyhyesti, että käy hyvin 10mm nostoisille nokille... Kaippa nuokin asiansa ajaisi...?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » Pe Helmikuu 23. 14:51:16 2007
siipicossu kirjoitti:Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
Mä jumppasin noiden jousien ja prikkojen kanssa ja kyselinkin foorumilla vakiojousin seetipaineita.Itse laitoin vakiojousien kanssa 1mm prikan joka tuli jousikupin sisälle.Pylväsporakoneessa testasin jousipaineet ,digitaali henkilövaaka vain koneen porausaslustalle ja puristaa jousta kasaan ,venttiili kiinni ja max nostolla jolloin voi myös mitata välyksen rakotulkilla.
Viimeksi muokannut
ls454, Pe Helmikuu 23. 18:47:02 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Pe Helmikuu 23. 16:10:11 2007
ls454 kirjoitti:
Tassä Workshop manuaalin
arvot.
Jousen vapaa pituus 39.8mm ,
Venttiili kiinni 32mm ja paine 257Nm
Auki 8.554nm nostolla (vakio) 23.45mm ja paine 620Nm
Virinokalla sama homma ,nokka valmistaja antaa yleinsä seetipaineen.
Johan mää ne arvot tohon ylös laitoin ja yksikkö on muuten Newton ei Nm
eli vena kiinni jousipaine 25,7kg ja auki 62,0kg.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » Pe Helmikuu 23. 16:25:34 2007
SLEI kirjoitti:ls454 kirjoitti:
Tassä Workshop manuaalin
arvot.
Jousen vapaa pituus 39.8mm ,
Venttiili kiinni 32mm ja paine 257Nm
Auki 8.554nm nostolla (vakio) 23.45mm ja paine 620Nm
Virinokalla sama homma ,nokka valmistaja antaa yleinsä seetipaineen.
Johan mää ne arvot tohon ylös laitoin ja yksikkö on muuten Newton ei Nm
eli vena kiinni jousipaine 25,7kg ja auki 62,0kg.
Pieni kertaus ei ole koskaan pahitteeksi

Sorry N
Täällä merkillisen tiukkapipoista porukka ,en ole vielä muilla foorumeilla tälläiseen törmännyt

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 23. 21:04:38 2007
Mitä ihmeen herneitä tääl nyt imuroidaan urakalla. Newtonin pappa saa mennä minne lystää ja suomalaiset Kirjoittaa Nm ja sillä siisti.
-
CosworthPower
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja CosworthPower » Pe Helmikuu 23. 21:53:33 2007
Tässä perusteet....
Ei herneitä edes pikkuriikkisia....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Newtonmetri
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...

#1349
-
virikansi
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja virikansi » Ke Helmikuu 28. 16:25:59 2007
Eipä kannata käyttää muita kuin Schrick:in valmisteita. Catit ovat ..... ja se on koettu jo ajat sitten. Hyviin venttiilinjousiin kannattaa aina sijoittaa, usko pois, et tule sitä katumaan. Minunkin kautta saa alussa mainittuja jousia.

-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ke Helmikuu 28. 19:22:54 2007
ls454 kirjoitti:Täällä merkillisen tiukkapipoista porukka ,en ole vielä muilla foorumeilla tälläiseen törmännyt

Et ole kokenut vielä mitään, pojat vasta lämmittelee

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » To Maaliskuu 1. 12:04:54 2007
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » To Maaliskuu 1. 15:32:45 2007
siipicossu kirjoitti:Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
Jousen asennuspituutta ei mitata jousilautasan alta vaan retainerin alareunasta jousilautasen päälle.Jos 9mm nostolla jousi menis täysin kasaan niin tehdas olis asentanut jouset noin 0.5mm välyksellä!!!!
1.5mm on suositeltava min välys. 32mm -21mm =11mm ja koneistuksessa ventiilityössä ,venttiili painuu noin 0.30-0,50mm. (kysytty koneistamolta)Jolloin 10mm nostolla jää pelivaraa 1,30-1,50mm.Vakio noin 8,5 mm nostolla jo 2,5mm -3mm,joka antaa mahdollisuuden shimmata jousia ainakin helpoti 1mm .1mm shimmillä vakiojousen seetipaine paranee noin 4kg

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » To Maaliskuu 1. 15:40:39 2007
ls454 kirjoitti:siipicossu kirjoitti:Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
Jousen asennuspituutta ei mitata jousilautasan alta vaan retainerin alareunasta jousilautasen päälle.Jos 9mm nostolla jousi menis täysin kasaan niin tehdas olis asentanut jouset noin 0.5mm välyksellä!!!!
1.5mm on suositeltava min välys. 32mm -21mm =11mm ja koneistuksessa ventiilityössä ,venttiili painuu noin 0.30-0,50mm. (kysytty koneistamolta)Jolloin 10mm nostolla jää pelivaraa 1,30-1,50mm.Vakio noin 8,5 mm nostolla jo 2,5mm -3mm,joka antaa mahdollisuuden shimmata jousia ainakin helpoti 1mm .1mm shimmillä vakiojousen seetipaine paranee noin 4kg

Cat camsin sivuilla on näin ->
http://www.catcams.be/datafiles/docs/sp ... 307xx1.htm
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » To Maaliskuu 1. 19:07:55 2007
siipicossu kirjoitti:Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
tuli vahingossa kahteen kertaa

Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
ls454
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Viesti
Kirjoittaja ls454 » To Maaliskuu 1. 19:22:37 2007
Yrkesman kirjoitti:ls454 kirjoitti:siipicossu kirjoitti:Yli 9 mm nostolla oleva nokka pitäisi painaa jousi ihan kasaan.
Pitää ottaa huomioon että jousen alle tulee se prikka kanteen.
Jos puristaa vaan pelkän jousen kasaan niin prikan kanssa on pari milliä paksumpi.
Jousen asennuspituutta ei mitata jousilautasan alta vaan retainerin alareunasta jousilautasen päälle.Jos 9mm nostolla jousi menis täysin kasaan niin tehdas olis asentanut jouset noin 0.5mm välyksellä!!!!
1.5mm on suositeltava min välys. 32mm -21mm =11mm ja koneistuksessa ventiilityössä ,venttiili painuu noin 0.30-0,50mm. (kysytty koneistamolta)Jolloin 10mm nostolla jää pelivaraa 1,30-1,50mm.Vakio noin 8,5 mm nostolla jo 2,5mm -3mm,joka antaa mahdollisuuden shimmata jousia ainakin helpoti 1mm .1mm shimmillä vakiojousen seetipaine paranee noin 4kg

Cat camsin sivuilla on näin -> [url]
http://www.catcams.be/datafiles/docs/sp ... 307xx1.htm[/url
quote]
Cat camsin sivulla mitta oli otettu retainerin päältä venttililautasen alle mutta mitta oli 34,7mm / 30kg eli 2,7mm enemän kuin tehdas antaa 32mm . Ja nokannosto jolla OEM jousi korkkaa on "ift at spring coil collision 10,20mm " lainaus cat cams sivulta
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08
-
virikansi
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja virikansi » Ti Maaliskuu 6. 19:36:44 2007
Eikö nuo Cat Camsin tuotteet kannattais hylätä ja laittaa laadukkaampia osia? Ei tulis jonninjoutavia haavereita koneisiin. Venttiilinjousi muuten lämpiää melko paljon, varsinkin jos se on lähes pohjausalueellaan. Sen jälkeen huonompilaatuiset alkavat yleensä menettää voimansa pitää venttiili aisoissa työkierron aikana. Saksalaiset jouset ovat aika hyviä... tosin vähän tyyriimpiä, mutta..
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » Ti Maaliskuu 6. 19:56:06 2007
virikansi kirjoitti:Eikö nuo Cat Camsin tuotteet kannattais hylätä ja laittaa laadukkaampia osia? Ei tulis jonninjoutavia haavereita koneisiin. Venttiilinjousi muuten lämpiää melko paljon, varsinkin jos se on lähes pohjausalueellaan. Sen jälkeen huonompilaatuiset alkavat yleensä menettää voimansa pitää venttiili aisoissa työkierron aikana. Saksalaiset jouset ovat aika hyviä... tosin vähän tyyriimpiä, mutta..
Mitäs sellaset saksalaiset jouset noin suurin piirtein maksaa? Tarkoitatko Shrickiä? Tarviiko kantta koneistaa vai sopiiko ne suoraan paikalleen?
Mä olen ainakin ymmärtänyt että noi nykyiset "cat cams" jouset olis nykyään Pacin valmistamia
http://www.racingsprings.com/. Ei ole tosin mitään hajua onko ne sen kummempia, tai että onko niillä mitään eroa niihin aiempiin.
Onhan noita sit vielä
Kentcams,
Piper cams,
ja sit oli vielä tällänen jenkkiputka
Iskycams, jota joku joskus suositteli.
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » Ti Maaliskuu 6. 23:38:31 2007
Yrkesman kirjoitti:virikansi kirjoitti:Eikö nuo Cat Camsin tuotteet kannattais hylätä ja laittaa laadukkaampia osia? Ei tulis jonninjoutavia haavereita koneisiin. Venttiilinjousi muuten lämpiää melko paljon, varsinkin jos se on lähes pohjausalueellaan. Sen jälkeen huonompilaatuiset alkavat yleensä menettää voimansa pitää venttiili aisoissa työkierron aikana. Saksalaiset jouset ovat aika hyviä... tosin vähän tyyriimpiä, mutta..
Mitäs sellaset saksalaiset jouset noin suurin piirtein maksaa? Tarkoitatko Shrickiä? Tarviiko kantta koneistaa vai sopiiko ne suoraan paikalleen?
Mä olen ainakin ymmärtänyt että noi nykyiset "cat cams" jouset olis nykyään Pacin valmistamia
http://www.racingsprings.com/. Ei ole tosin mitään hajua onko ne sen kummempia, tai että onko niillä mitään eroa niihin aiempiin.
Onhan noita sit vielä
Kentcams,
Piper cams,
ja sit oli vielä tällänen jenkkiputka
Iskycams, jota joku joskus suositteli.
mitkä jouset bd10 nokille?
saako noista shrickin jousista nyt mitä sit maksaa? entä kent camssit ja muut.. hintoja/kuka myy?
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ti Maaliskuu 6. 23:56:09 2007
Kent Camsit (VS34) Burtonilta n. 300€ posteineen. Ei vieläkään tosin tilattu...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Maaliskuu 7. 6:38:34 2007
"Jousen asennuspituutta ei mitata jousilautasan alta vaan retainerin alareunasta jousilautasen päälle."
Jos tässä jousilautasella tarkoitetaan kannessa olevaa kuppimaista prikkaa niin juurikin näin ilmoittaa muut valmistajat paitsi Catcams.
Catcams'n sivuilla on "fitted length" jolloin mukana on kaikki prikat yms.
muilla on kyseessä "fitted height" .
Kunhan saan vaakan viriteltyä pylväsporakoneeseen ja tarkistettua ilmoitettuja arvoja niin minulta kannattaa kysyä jousia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » Ke Maaliskuu 7. 9:53:12 2007
Myös mountunelta saa ihan järkevän hintaisia
jousia cossuun. Luulis ainakin olevan laatukamaa.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Maaliskuu 7. 10:19:51 2007
Nuo vaatii molemmat kannen työstöä, joten ei ainakaan suoraan paikoilleen haluaville sovi.
"Fitted height 1.340". (Head spring platforms must be machined)"
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » Ke Maaliskuu 7. 10:50:42 2007
Vesku kirjoitti:Kent Camsit (VS34) Burtonilta n. 300€ posteineen. Ei vieläkään tosin tilattu...
Meneekö kentcamsit paikalleen ilman kannen koneistusta?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ke Maaliskuu 7. 11:06:50 2007
Yrkesman kirjoitti:Myös mountunelta saa ihan järkevän hintaisia
jousia cossuun. Luulis ainakin olevan laatukamaa.
302€ 16kpl setti ilman toimitusta tulee tuosta.
Mulle on tulollaan myös Iskenderian(Isky)tuplajousia, jotka ei vaadi muutoksia koneistoon eli kannen jyrsimistä.
Jos imu ja pakonokat on asteiltaan samanlaiset pitääkö jousipaineet olla samanlaiset, imuvenassa on enemmän pinta-alaa eli ahto painaa sitä suuremmalla voimalla, mutta pakopaine lienee suurempi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 23. 22:38:47 2008
Vesku kirjoitti:Nuo vaatii molemmat kannen työstöä, joten ei ainakaan suoraan paikoilleen haluaville sovi.
"Fitted height 1.340". (Head spring platforms must be machined)"
nostetaan tätä uudestaan ylös. Kuinka paljon pitäs ottaa tavaraa näillä jousilla pois?Mitattiin poikkimäen kans ja menee nuo jouset koneistamatta paikalleen ja saatiin 10MAX nostoa nuilla jousilla

Jousi paine on n.60
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 24. 20:52:32 2008
Vakioilla jousilla paine kiinni n.25kg ja auki 65kg eli jos toi 60kg on vena kiinni niin aika jäykät ovat jouset.
Des Hammill'n opuksessa jossa puhutaan Cossu vapareista sanotaan 90kg täydellä nostolla riittävän yli 9000 kiekkoihin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » Ti Kesäkuu 24. 22:33:34 2008
SLEI kirjoitti:Vakioilla jousilla paine kiinni n.25kg ja auki 65kg eli jos toi 60kg on vena kiinni niin aika jäykät ovat jouset.
Des Hammill'n opuksessa jossa puhutaan Cossu vapareista sanotaan 90kg täydellä nostolla riittävän yli 9000 kiekkoihin.
kantta jyrsitään niin et saahaan n.50 vena kiinni...