st220
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Toukokuu 19. 18:01:10 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Suosittelen st220:stä vaikka ei ole ollut minulla edes kuukauttakaan vielä. Tilaa ja voimaa riittävästi! Maantiellä menee alle kasin vaikka ajelee vähä reippaamin...
aikaisempia autoja Ford Sierra-86, Ford Sierra Cosworth -89, Toyota Celica-95, Ford Cougar-01, Ford Mondeo-05, Hyundai Coupè-03, ST220 Mondeo, Audi A4 Quattro 1.8t -03...tällä hetkellä -07 RS Octavia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Katsotaan tuleeko hommattua ST220, vielä vähän niin ja näin viitsiikö luopua ST200:stä. Alkaa jo olla vähän vanha kun on vuodelta 2000 ja vaimolla on pieni autokuume päällä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
TUOLLA olisi tarjolla ST220 farkku. Olisi vielä oikeanvärinenkin. Mutta miten lie noiden kilsojen kanssa kun on käytettynä saksasta tuotu..
Mielenkiintoisesti on samaisessa voortikaupassa minne ei saksantuonti cabrio oikein kelvannut vaihdokkina. Tarjosivat puolet auton arvosta ja sanoivat että kun se on saksantuonti niin eipä oikein kiinnosta kun asiakkaat niille nyrpistelee. Tästä Mondeosta myyjä totesi että kyllähän siinä kaikki mittarissa on kun on saksassa merkkiliikkeessä huollettu ja ollaanhan me näitä saksantuonteja otettu vaihdossa aina. Oli muuten sama heppu joka viimeksi uuteen Mondeoon kysellessäni tarjosi tuosta Passatista 10350 euroa hyvitystä
Kuinkahan tuo on hinnaltaan kohdillaan, saksasta saa vastaavan ST220:n 10000 eurolla, sitten kulut ja verot siihen päälle.
Voisihan tuon käydä kokeilemassa niin voisi kehua ajaneensa farkku ST220:stäkin, sedan tuli jo aikoinaan testattua.
Edit:
Korjasin linkkiä kun olivat muuttaneet auton id:n Hartikaisella
Mielenkiintoisesti on samaisessa voortikaupassa minne ei saksantuonti cabrio oikein kelvannut vaihdokkina. Tarjosivat puolet auton arvosta ja sanoivat että kun se on saksantuonti niin eipä oikein kiinnosta kun asiakkaat niille nyrpistelee. Tästä Mondeosta myyjä totesi että kyllähän siinä kaikki mittarissa on kun on saksassa merkkiliikkeessä huollettu ja ollaanhan me näitä saksantuonteja otettu vaihdossa aina. Oli muuten sama heppu joka viimeksi uuteen Mondeoon kysellessäni tarjosi tuosta Passatista 10350 euroa hyvitystä

Kuinkahan tuo on hinnaltaan kohdillaan, saksasta saa vastaavan ST220:n 10000 eurolla, sitten kulut ja verot siihen päälle.
Voisihan tuon käydä kokeilemassa niin voisi kehua ajaneensa farkku ST220:stäkin, sedan tuli jo aikoinaan testattua.
Edit:
Korjasin linkkiä kun olivat muuttaneet auton id:n Hartikaisella

Viimeksi muokannut ukormi, Ti Huhtikuu 24. 18:41:33 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
10000e autoon 10000e kuluihin ja veroihin on aika lähellä.ukormi kirjoitti: Kuinkahan tuo on hinnaltaan kohdillaan, saksasta saa vastaavan ST220:n 10000 eurolla, sitten kulut ja verot siihen päälle.
Voisihan tuon käydä kokeilemassa niin voisi kehua ajaneensa farkku ST220:stäkin, sedan tuli jo aikoinaan testattua.
Tietysti vähän riippuu mitä on ajettu voi päästä halvemmallakin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ST220.Sine kirjoitti:Linkki johtaa ainakin minulla jonkun 1.4 Fiestan myynti-ilmoitukseen?ukormi kirjoitti:TUOLLA olisi tarjolla ST220 farkku.
Näköjään vaihtaneet ilmoitusta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Onko näissä ST220 malleissa sama ruosteongelma kuin muissakin malleissa?
Ja kun on tuontiauto myynnissä autoliikkeessä niin meneekö ne yleensä takuuseen kilometreistä? Ainakin asiaa kysyessäni sanoi että kyllä on kaikki huollot dokumentoitu. Huollettu saksassa merkkiliikkeessä.
Tämmöisen auton kyseessä ollen on todella merkittävä ero jos autolla on ajettu 115tkm tai 215tkm.
Ja kun on tuontiauto myynnissä autoliikkeessä niin meneekö ne yleensä takuuseen kilometreistä? Ainakin asiaa kysyessäni sanoi että kyllä on kaikki huollot dokumentoitu. Huollettu saksassa merkkiliikkeessä.
Tämmöisen auton kyseessä ollen on todella merkittävä ero jos autolla on ajettu 115tkm tai 215tkm.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Oli myyty joo, oli vain kaupat peruuntuneet. Jotakin asuntokauppoja tai vastaavaa oli perumisen syyksi kerrottu myyjälle.pth kirjoitti:Tuo EH:n st220 on jo myyty. Oli ainakin myyty lappu alkuviikosta ikkunassa. Kaipa nuo samat ruosteongelmat on ST:ssäkin. Ei kyllä ole vielä omalle kohdalle sattunut. Tosin eipä sitä tiedä vaikka näin keväällä ois alkanut jo kukkimaan...
Mitäs Pete tuosta yksilöstä olet mieltä? Vilasitko tarkemmin?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
En katsellut sitä sen tarkemmin. Aika kova hintahan tuo loppupelissä on saksantuonnille, noin paljon ajetulle ja vielä vanhalle mallille, jos vertaan omaan joka on n.5k€ kalliimpi. Tietysti jos saat hyvän hyvityksen omastas niin sitten.ukormi kirjoitti:Oli myyty joo, oli vain kaupat peruuntuneet. Jotakin asuntokauppoja tai vastaavaa oli perumisen syyksi kerrottu myyjälle.pth kirjoitti:Tuo EH:n st220 on jo myyty. Oli ainakin myyty lappu alkuviikosta ikkunassa. Kaipa nuo samat ruosteongelmat on ST:ssäkin. Ei kyllä ole vielä omalle kohdalle sattunut. Tosin eipä sitä tiedä vaikka näin keväällä ois alkanut jo kukkimaan...
Mitäs Pete tuosta yksilöstä olet mieltä? Vilasitko tarkemmin?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No kyllähän se tuntui kovalle hinnalle mutta eipä taida olla siitä enää huolta. Käytiin tänään perheen kanssa Kemiläisellä jos vaikka olisi käynyt ST:llä ajamassa lenkin. Eipä ollut enää auto hallissa, oli joku testilenkillä ja lähdimme pois. Ideana olisikin ollut että entisestä olisi voinut saada säällisen hyvityksen. Tosin se olisi varmaankin ollut totaalisen utopistinen ajatus. Harmi että tuo sinun ST:si ei ole farkku.pth kirjoitti: En katsellut sitä sen tarkemmin. Aika kova hintahan tuo loppupelissä on saksantuonnille, noin paljon ajetulle ja vielä vanhalle mallille, jos vertaan omaan joka on n.5k€ kalliimpi. Tietysti jos saat hyvän hyvityksen omastas niin sitten.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
Kyllä teidän perhe sedaniinkin mahtuu, vaikka väkisinukormi kirjoitti: No kyllähän se tuntui kovalle hinnalle mutta eipä taida olla siitä enää huolta. Käytiin tänään perheen kanssa Kemiläisellä jos vaikka olisi käynyt ST:llä ajamassa lenkin. Eipä ollut enää auto hallissa, oli joku testilenkillä ja lähdimme pois. Ideana olisikin ollut että entisestä olisi voinut saada säällisen hyvityksen. Tosin se olisi varmaankin ollut totaalisen utopistinen ajatus. Harmi että tuo sinun ST:si ei ole farkku.

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kyllähän se mahtuu, juu. Hieman vaan saattaa tavaramäärän kyytiin ahtaminen olla hankalampaa. Mahtuuhan sekin jos jättää Ikean keikan aina väliin kun käy etelämässäpth kirjoitti: Kyllä teidän perhe sedaniinkin mahtuu, vaikka väkisinTosin en tiedä miten EH-auto passatista hyvittäis.

Tuo +30keur vaan tarkoittaisi sitä että cossustakin pitäisi luopua

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vielä oli Mondeo myynnissä. Siihen on vaihdettu Kemiläisellä kaikki ovet joten ruostehommia on siinäkin ollut. Mittarissa komeili 116tkm joista oli huoltokirjassa dokumentit. Oli vissiin tuotu suomeen loppuvuonna 2004 kun viimeiset saksan leimat oli tuolta vuodelta ja silloin oli ajettu jotakin 80tkm luokkaa
Koeajolla huomio kiinnittyi aluksi aika laimeaan tehon tuntuun ja kauheaan vorvotukseen eturenkaista.
Kun sitten päästiin kokeilemaan satasen alueella niin kyllähän sieltä sitä vääntöäkin tuntui hieman löytyvän. Tuntui vaan tulevan 5000 kierroksen tienoilla. Sinällään jännää kun on vertailukohtana tuo 130 heppainen TDI ja cossu. Mondeo tuntui siellä 1000-2000 kierroksen kohdilla vääntävän jotenkin mutta kun Passat lähtee niin Mondeo vielä kelaili kierroksia. Kun pääsi 3500 kiekkoihin mistä cossu potkaisee ja Passat alkaa pikkuhiljaa vaatimaan suurempaa vaihdetta, Mondeo edelleen kelaili kierroksia. Kun cossussa alkaa tuntumaan että kohta voi lyödä seuraavan pesään, alkoi Mondeo heräilemään
Hyvin singermäinen fiilis.
Ihan kivan tuntuinen tuo muuten oli mutta miten tuossa oli aivan älytön rengasmelu auton sisälle? Satasen vauhdissa moottorin ääntä ei kuullut lainkaan mutta oli vaikeaa keskustella ellei ääntä reippaasti korottanut. Meteli tuntui tulevan voimakkaana etenkin etuovien alaosasta.
Pienessä nopeudessa oikealle käännettäessä kuului kauhea vorvotus eturenkaista ja Kemiläisen pihalla renkaita tutkiskellessani huomasin että kuskinpuolen eturenkaan sisäreuna oli kulunut harjaksille.
Liekö sitten renkaiden vika ( jotkut Nokiat oli ) vai olisiko kulmat jotenkin persiillään? Ei tuo kyllä yhtään vedellyt ja muutenkin kulki todella vakaasti.
Ja samaa ominaisuutta tuossakin oli kuin aiemmin koeajamassani 145 kaakkisessa Mondeossa, moottorijarrutuksessa nyhti hieman koko ajan.
Ostaisinko tuon käyttöautoksi? En, ennen kuin tuo ajomelu on saatu siedettävämmäksi. Cossulla on jo ikävää ajaa matkaa kun on sen verran meluisa, mutta sen vielä sietää kun kyse on vanhasta harrasteautosta. Vaikka ST onkin sporttinen perheauto suurilla pyörillä, niin ei se noin meluisa saa olla.
Mitenkäs ST220:n omistajat kommentoivat tuota ajometeliä?
Koeajolla huomio kiinnittyi aluksi aika laimeaan tehon tuntuun ja kauheaan vorvotukseen eturenkaista.
Kun sitten päästiin kokeilemaan satasen alueella niin kyllähän sieltä sitä vääntöäkin tuntui hieman löytyvän. Tuntui vaan tulevan 5000 kierroksen tienoilla. Sinällään jännää kun on vertailukohtana tuo 130 heppainen TDI ja cossu. Mondeo tuntui siellä 1000-2000 kierroksen kohdilla vääntävän jotenkin mutta kun Passat lähtee niin Mondeo vielä kelaili kierroksia. Kun pääsi 3500 kiekkoihin mistä cossu potkaisee ja Passat alkaa pikkuhiljaa vaatimaan suurempaa vaihdetta, Mondeo edelleen kelaili kierroksia. Kun cossussa alkaa tuntumaan että kohta voi lyödä seuraavan pesään, alkoi Mondeo heräilemään

Ihan kivan tuntuinen tuo muuten oli mutta miten tuossa oli aivan älytön rengasmelu auton sisälle? Satasen vauhdissa moottorin ääntä ei kuullut lainkaan mutta oli vaikeaa keskustella ellei ääntä reippaasti korottanut. Meteli tuntui tulevan voimakkaana etenkin etuovien alaosasta.
Pienessä nopeudessa oikealle käännettäessä kuului kauhea vorvotus eturenkaista ja Kemiläisen pihalla renkaita tutkiskellessani huomasin että kuskinpuolen eturenkaan sisäreuna oli kulunut harjaksille.
Liekö sitten renkaiden vika ( jotkut Nokiat oli ) vai olisiko kulmat jotenkin persiillään? Ei tuo kyllä yhtään vedellyt ja muutenkin kulki todella vakaasti.
Ja samaa ominaisuutta tuossakin oli kuin aiemmin koeajamassani 145 kaakkisessa Mondeossa, moottorijarrutuksessa nyhti hieman koko ajan.
Ostaisinko tuon käyttöautoksi? En, ennen kuin tuo ajomelu on saatu siedettävämmäksi. Cossulla on jo ikävää ajaa matkaa kun on sen verran meluisa, mutta sen vielä sietää kun kyse on vanhasta harrasteautosta. Vaikka ST onkin sporttinen perheauto suurilla pyörillä, niin ei se noin meluisa saa olla.
Mitenkäs ST220:n omistajat kommentoivat tuota ajometeliä?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
Ajometeli pysyy vaikka kumit vaihtuu. Moottoria ei kuulu sisälle juurikaan lainkaan. Contin 2:set kesät ja hakkapeliitta 5 talvi tullut testattua. Vaikkei oma auto olekaan niin sen mitä minä olen ajanut niin kyllä mä olen pitänyt autosta. Ja jos joku ostaa tuollaisen ja jos ei ovia ole jo vaihdettu niin kannattaa tarkastaa että huoltokirja täydellinen. Jos huoltkirja on täydellinen niin vaihtavat ne foordilla. Voin tuupata huomenna kuvia ovista mistä näkee ruostumisen. Ja niilla kenellä on st220 mondeo niin ei sitä ruostetta näy kovin helposti. Isäni auto on 04 ja ruostetta ei huomatttu ennen kuin keskittyi siihen kyttäämiseen ja sen jälkeen sanoi foordilla niin ne otti sitä "liimaa" tai mitä lie pois siitä ja koko saatanan pokkaus ruosteessa.
Omasta mielestä mondeon alavääntö erittäin hyvä mutta mun ajokokemuksiin ei kuulu hirmu diesseleitä joten se varmaan selittää sen.
Jarruista sen verran että kesällä tuntuvat kumimaisilta mutta talvella ei mene helposti lukkoon ja verrattuna ainakin -03:seen clioon tuntui mondeon jarrut paremmilta talvella mutta kesäällä clio pysähtyy huomattavasti paremmin.
Omasta mielestä mondeon alavääntö erittäin hyvä mutta mun ajokokemuksiin ei kuulu hirmu diesseleitä joten se varmaan selittää sen.
Jarruista sen verran että kesällä tuntuvat kumimaisilta mutta talvella ei mene helposti lukkoon ja verrattuna ainakin -03:seen clioon tuntui mondeon jarrut paremmilta talvella mutta kesäällä clio pysähtyy huomattavasti paremmin.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
Noh, itse en ole autoa kyllä kovin meluisana pitänyt, vaikka kokemusta on kyllä muistakin merkeistä. Toki rengasäänet kuuluu jonkinverran, mutta samalla tavalla tuon kokoluokan renkaat pitää ääntä muissakin. Toki hiljasiakin autoja on esim. E60 bemari, mutta laatuautot onkin sitten erikseen. Nykyisessä mondeossa kyllä kuuluu pientä suhinaakin nopeuden noustessa yli 80kmh, jota ei edellisessä st:ssä kuulunut. Jännä nähdä onko uuteen mondeoon saatu äänieristyksiä paranneltuu, niin kuin väittäävät. Epäilen kyllä:)
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Luulen että sedan on muutenkin hiljaisempi kuin tuo farkku. Ja olisiko tuossa jotenkin kämmätty noiden ovien kanssa koska ei tuo meteli voinut olla normaalia ja se tuntui tulevan sieltä oven alalaidasta. Tiiviste kyllä oli paikoillaan, sen tarkastin. Ja eturenkaissa oli jotakin vikaa kun olivat kuluneet niin harjaksille ja vorvottivat saakelisti. Joko pyöränkulmat harakoilla tai renkaissa materiaalivika. 2002 145 kaakkinen trend farkku Mondeo oli paljon hiljaisempi kuin tämä ST220 yksilö. Vertailukohtana pidän tuota samanvuotista mutta kolme kertaa enemmän ajettua nakuPassattiani.pth kirjoitti:Noh, itse en ole autoa kyllä kovin meluisana pitänyt, vaikka kokemusta on kyllä muistakin merkeistä. Toki rengasäänet kuuluu jonkinverran, mutta samalla tavalla tuon kokoluokan renkaat pitää ääntä muissakin. Toki hiljasiakin autoja on esim. E60 bemari, mutta laatuautot onkin sitten erikseen. Nykyisessä mondeossa kyllä kuuluu pientä suhinaakin nopeuden noustessa yli 80kmh, jota ei edellisessä st:ssä kuulunut. Jännä nähdä onko uuteen mondeoon saatu äänieristyksiä paranneltuu, niin kuin väittäävät. Epäilen kyllä:)
Onkos tuossa uudemmassa mallissa jotakin radikaalisti erilaista kuin vanhassa? Vissiin 2004 ja uudemmissa on ainakin kuusilovinen laatikko?
Tuo meteli poislukien auto oli todella mukava ajaa ja voisin kyllä kuvitella ajavani tuollaisen tuohon autotallin edustalle.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
http://www.autouutiset.com/juttuarkisto ... mondeo.htm
Tuolla on jotain juttua mitä uutta tuli 2004 faceliftiin. Jos haluut vertailua pohjaa niin käy ajamassa tuo mun auto.
Tuolla on jotain juttua mitä uutta tuli 2004 faceliftiin. Jos haluut vertailua pohjaa niin käy ajamassa tuo mun auto.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Huomasin omassa farkkumondeossa (ei st kylläkään ja vanhempaa korimallia) rengasmelun huimaa lisääntymistä kun joku suojatulppa meni rikki sisälokarin alta. Siellä on jotain läpivientejä kabiiniin.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kokeilitko ajaa asfaltin sileällä kohdalla ja vertailuna uran pohjalla karkealla kohdalla? Monessa autossa rengasäänet vaihtelevat reilusti ajaako sileällä vai karkealla kohdalla ja tästä pääsee ainakin hieman eroon vaihtamalla uudet ja hiljaiset renkaat. Voisin kuvitella, että melkein kankailla olevilla renkailla meteli on kovaa. Renkaiden metelissä on testien mukaan aikamoisia eroja ja vähän aikaa sitten taisi olla joku kesärengastesti TM:ssä.
Ovatko ne renkaat siinä autossa ihan lailliset eli pintaa on jäljellä vai miten? Miten autoliike uskaltaa myydä autoa tuollaisilla renkailla (jos nyt ymmärsin tilanteen oikein)? Joku vetää sen koeajolla lepikkoon ja sitten aletaan tutkia, että renkaat ovat ihan loppu?
Ovatko ne renkaat siinä autossa ihan lailliset eli pintaa on jäljellä vai miten? Miten autoliike uskaltaa myydä autoa tuollaisilla renkailla (jos nyt ymmärsin tilanteen oikein)? Joku vetää sen koeajolla lepikkoon ja sitten aletaan tutkia, että renkaat ovat ihan loppu?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei ne renkaat olleet huonokuntoiset, toisen etusen sisäreuna oli vaan kulunut harjaksille. Pintaa taisi olla renkaassa olevan mittarin mukaan 6-7 milliä. Muutenkin auto oli hyvin siistin oloinen ( vaikkakin vaihdekepinnumpin nahkankiinnitykset olivat rispaantuneet ) ja tuo 116tkm pitänee varmaankin paikkansa. Ei ollut vaikutusta millä kohtaa tiellä ajoi, sama meteli aina.Sine kirjoitti:Kokeilitko ajaa asfaltin sileällä kohdalla ja vertailuna uran pohjalla karkealla kohdalla? Monessa autossa rengasäänet vaihtelevat reilusti ajaako sileällä vai karkealla kohdalla ja tästä pääsee ainakin hieman eroon vaihtamalla uudet ja hiljaiset renkaat. Voisin kuvitella, että melkein kankailla olevilla renkailla meteli on kovaa. Renkaiden metelissä on testien mukaan aikamoisia eroja ja vähän aikaa sitten taisi olla joku kesärengastesti TM:ssä.
Ovatko ne renkaat siinä autossa ihan lailliset eli pintaa on jäljellä vai miten? Miten autoliike uskaltaa myydä autoa tuollaisilla renkailla (jos nyt ymmärsin tilanteen oikein)? Joku vetää sen koeajolla lepikkoon ja sitten aletaan tutkia, että renkaat ovat ihan loppu?
Autoa kaupannut myyjä sanoi käyttävänsä auton nelipyöräsuuntauksessa, jospa se pahin meteli sillä korjaantuisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
Kenes kanssa teit muuten kauppoja eh:lla? Eivät sentään tarjonneet meikäläisen autoa vaihtoehtona. Aika paljon kyllä riippuu tien kunnosta tuo rengasmelu. Renkaitten kuluminen vaikuttaa myös, focuksessa alko renkaat jurisemaan ihmeellisesti jo pienen kulumisen jälkeen. Uutena oli paljon hiljasempi.ukormi kirjoitti: Ei ne renkaat olleet huonokuntoiset, toisen etusen sisäreuna oli vaan kulunut harjaksille. Pintaa taisi olla renkaassa olevan mittarin mukaan 6-7 milliä. Muutenkin auto oli hyvin siistin oloinen ( vaikkakin vaihdekepinnumpin nahkankiinnitykset olivat rispaantuneet ) ja tuo 116tkm pitänee varmaankin paikkansa. Ei ollut vaikutusta millä kohtaa tiellä ajoi, sama meteli aina.
Autoa kaupannut myyjä sanoi käyttävänsä auton nelipyöräsuuntauksessa, jospa se pahin meteli sillä korjaantuisi.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Se nuori kaveri, Mika oli vissiin ottanut tuon vaihdossa ja hänen kanssaan sovin testilenkistä. Ei tuo yksilö tuollaisenaan kiinnosta hirveästi joten en edes sen kummemmin jutellut kaupoista. Ja luulenpa taas miettiväni koko hommaa aivan turhaan. Viimeksi tarjosivat Passatista 10350 ja miksi nyt neljän kuukauden päästä tarjoaisivat yhtään paremmin vaihtohyvitystä 
Passat pitäisi pistää nettiautoon 13500 hintaan myyntiin, ottaa joku halpa ritsku välissä, myydä sekin ja ostaa sitten auto suoralla rahalla pois. Vaan jos on sitä suoraa rahaa, niin miksi ostaa liikkeestä 25000 saksantuonti kun vastaavan saat itse haettua suomikilvitettynä pariin kymppiin..
Mutta onpahan nyt tullut pikatestattua ja ajettua tuollainen ST220 farmari
Ei ollut mitään puhetta tuosta sinun autostasi. Se on vissiin menossa vaihdossa Kemiläiselle? Otatko uuden ST:n kunhan tulee myyntiin?

Passat pitäisi pistää nettiautoon 13500 hintaan myyntiin, ottaa joku halpa ritsku välissä, myydä sekin ja ostaa sitten auto suoralla rahalla pois. Vaan jos on sitä suoraa rahaa, niin miksi ostaa liikkeestä 25000 saksantuonti kun vastaavan saat itse haettua suomikilvitettynä pariin kymppiin..
Mutta onpahan nyt tullut pikatestattua ja ajettua tuollainen ST220 farmari

Ei ollut mitään puhetta tuosta sinun autostasi. Se on vissiin menossa vaihdossa Kemiläiselle? Otatko uuden ST:n kunhan tulee myyntiin?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 13:42:51 2001
- Paikkakunta: Joensuu
Niin vaihdossahan se menee. En ota uutta ST:tä, kun sellasta ei ole saatavilla. Enkä usko että ottaisin vaikka oiskin. Ihan karvalakki mondeo on tulossa. Dieselin oisin ottanut mutta ei näköjään tullut noita tehokkaampia koneita heti myyntiin. Ja hintakin on kyllä aika kova tuolla 140hv diisselillä.
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Aika karmaisevaa katsottavaajiivee kirjoitti:http://airfoto.fujikuvat.fi/design/SYST ... putimage=1

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
eipä ole ainoa tossa kunnossa oleva,täähän on just se tyyppivika=normaalia...?ukormi kirjoitti:Aika karmaisevaa katsottavaajiivee kirjoitti:http://airfoto.fujikuvat.fi/design/SYST ... putimage=1

-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su Huhtikuu 7. 22:42:08 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vanhassa ST200:ssa oli sama ongelma että kuskinpuolen eturengas kului sisäreunasta sileäksi. Siihen ei auttanut vaikka kuinka säädettiin rengaskulmia eri liikkeissä. Talvi(kitka)renkaissa sitä kulumista ei esiintynyt.Ei ne renkaat olleet huonokuntoiset, toisen etusen sisäreuna oli vaan kulunut harjaksille.
S-Max 2.0TDCi -07
Mondeo ST200 STW -00 (2002-2007) Escort RS 2000 -93 (2000-2002)
Escort 2.0 -76 "viistokeula" (Projekti) Escort 1.6 -78 (Pelto-/jäärataauto)
Mondeo ST200 STW -00 (2002-2007) Escort RS 2000 -93 (2000-2002)
Escort 2.0 -76 "viistokeula" (Projekti) Escort 1.6 -78 (Pelto-/jäärataauto)
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: st220
Noniin!
Olen tässä hieroskellut kauppoja tuollaiseen -02 st220 mondeoon. Mitä vikoja noissa on tekniikkapuolella odotettavissa?
Kuinka yleinen tuo kiertokankiongelma on? Onko paljon tukivarsi/ muita alustaongelmia? Onko muuta ruosteongelmaa, kuin nuo kittisaumat?
Siinäpä muutama kysymys.. Klubissakin taitaa olla muutama tällainen kikotin, joten kokemuksia porukalla lienee olevan.
Kaikki tieto laitteesta olisi tarpeen.. linkit ym...
Olen tässä hieroskellut kauppoja tuollaiseen -02 st220 mondeoon. Mitä vikoja noissa on tekniikkapuolella odotettavissa?
Kuinka yleinen tuo kiertokankiongelma on? Onko paljon tukivarsi/ muita alustaongelmia? Onko muuta ruosteongelmaa, kuin nuo kittisaumat?
Siinäpä muutama kysymys.. Klubissakin taitaa olla muutama tällainen kikotin, joten kokemuksia porukalla lienee olevan.
Kaikki tieto laitteesta olisi tarpeen.. linkit ym...
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858
Audi A4 1,8Tq -01
#858
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: st220
mulla oli tuollainen ST220 -03 abut 170tkm ajettu, ei mitään ongelmia sinä aikana kun meillä oli, tosin ei ollut kuin puolisen vuotta/5000tkm. Hyvä peli..Teemu.R kirjoitti:Noniin!
Olen tässä hieroskellut kauppoja tuollaiseen -02 st220 mondeoon. Mitä vikoja noissa on tekniikkapuolella odotettavissa?
Kuinka yleinen tuo kiertokankiongelma on? Onko paljon tukivarsi/ muita alustaongelmia? Onko muuta ruosteongelmaa, kuin nuo kittisaumat?
Siinäpä muutama kysymys.. Klubissakin taitaa olla muutama tällainen kikotin, joten kokemuksia porukalla lienee olevan.
Kaikki tieto laitteesta olisi tarpeen.. linkit ym...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Re: st220
Fordclubin puolella juttua vauhtipyörä/startti ongelmista.Timo kirjoitti:mulla oli tuollainen ST220 -03 abut 170tkm ajettu, ei mitään ongelmia sinä aikana kun meillä oli, tosin ei ollut kuin puolisen vuotta/5000tkm. Hyvä peli..Teemu.R kirjoitti:Noniin!
Olen tässä hieroskellut kauppoja tuollaiseen -02 st220 mondeoon. Mitä vikoja noissa on tekniikkapuolella odotettavissa?
Kuinka yleinen tuo kiertokankiongelma on? Onko paljon tukivarsi/ muita alustaongelmia? Onko muuta ruosteongelmaa, kuin nuo kittisaumat?
Siinäpä muutama kysymys.. Klubissakin taitaa olla muutama tällainen kikotin, joten kokemuksia porukalla lienee olevan.
Kaikki tieto laitteesta olisi tarpeen.. linkit ym...
-
- Viestit: 1403
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
- Paikkakunta: Tampere
Re: st220
Täältä löytyy yksi. Eipä ton kanssa oikeen mitään ongelmia ole ollut (vm -02/km 95000). Kaikki on pelannut ihan moitteetta ja tyytyväinen oon ollut. Tosin nykyään auto seisoo lähinnä tallissa ja vähän aurinkoisina päivinä ulkoilutetaan.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: st220
Jepjep.. Pari positiivista kokemusta ainakin, kiitos kommenteista. Eli huomiota kannattaa kiinnittää tuohon startti/ vauhtipyörä sektorille. Tuo kiertokankiongelma ei sitten liene kovinkaan yleinen?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858
Audi A4 1,8Tq -01
#858