Cossun Konehuoneen poikkituki.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Cossun Konehuoneen poikkituki.

Viesti Kirjoittaja KtK » To Kesäkuu 16. 20:10:47 2005

Onkos porukat vetänyt poikkituen kiinni "itsestäänporautuvilla" vai läpipultilla ja muttereilla.
Tangon mukana tulee itseporautuvat ,mutta mites ne mahtaa kestää ajan kanssa.

Peruslaiskana noi itseporautuvat olis vaan paljon iisimmät laittaa,vai saakos ne mutterit vedettyy toiselle puolelle ilman iskarin irrotusta,en oikeen muista miten paljon siellä on tilaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 16. 20:40:01 2005

Mulla on ainakin mutteri takana.
Pitää tiputtaa iskaria alaspäin että saa mutterin kiinni.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Kesäkuu 16. 20:43:23 2005

Se poikkituki on vain koriste jos vedät "itse"porautuvilla...
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.

Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Posu
Ylläpitäjä

Cossun Konehuoneen poikkituki.

Viesti Kirjoittaja Posu » To Helmikuu 15. 20:47:04 2007

NiceMan kirjoitti:Se poikkituki on vain koriste jos vedät "itse"porautuvilla...
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.

Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.


Mistäköhän saisi kunnollisen poikkituen konehuoneeseen ja tietysti halvalla (cossu sierraan)(4x4) :?:

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun Konehuoneen poikkituki.

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Helmikuu 15. 20:56:38 2007

Posu kirjoitti:Mistäköhän saisi kunnollisen poikkituen konehuoneeseen ja tietysti halvalla (cossu sierraan)(4x4) :?:
vaikka autoracingilta

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Helmikuu 16. 0:03:02 2007

NiceMan kirjoitti:Se poikkituki on vain koriste jos vedät "itse"porautuvilla...
99% ne on vain ulkonäön tai siis sisänäön takia.

Itse asentaisin kunnolla tolpasta tolppaan kunnon ruuveilla ja tietenkin kolvio mallinen.
toki toki, parempi tulee kun laittaa läpiruuveilla. mutta ei se koriste ole vaikka laittaakin itseporautuvilla. nimittäin saa vetää niin lujaan kuin uskaltaa eikä korkkaa, jos on tehnyt oikean kokoiset reiät. eli pysyy varmasti ja vaikutus on aivan sama kuin läpi ruuveilla. ajan kanssa saattaa alkaa löystymään, no toisaalta itsellä on ollut itseporautuvilla yli viisi vuotta kiinni ja ei ole yksikään ruuvi ole löystynyt ja tuki ei ole liikahtanut milliäkään..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 16. 2:43:24 2007

Itseporautuvilla määkin laiskuuttani ton poikkituen laitoin. Piukkaan meni ,kun oli semmosia pienellä porapäällä varustettuja ruuveja. Jää kierre-osalle tavaraa mihin pureutua. Ei ainakaan toistaiseksi ole löystynyt.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Helmikuu 16. 13:04:43 2007

KtK kirjoitti:Itseporautuvilla
LOL ! :D

Toi on jo lähellä sitä Mauno joku-en-muista kirjoittamasta kirjasta auton alustasta, jossa poikkitukien päihin laitetaan kumipuslat, rotflmao !

tein ite edelliseen sierraan kiinnikkeen ihan perinteisesti hitsaamalla tornin viereen tasanne, josta kolmella 10mm pultilla sai pään kiinni, ja sekin tuntui elelleen vähäsen, kun jenkan juuret oli plöijääntyneet.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Helmikuu 16. 13:48:30 2007

Ratsastan tässä aiheella... :D

Onko kellään poikkitukia cossu-skorpparissa, nimenomaan etuakselistossa? Entä jossain muussa kopassa, jossa on tuo 24-vee-kone???
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 16. 21:26:54 2007

pau kirjoitti:
KtK kirjoitti:Itseporautuvilla
LOL ! :D

Toi on jo lähellä sitä Mauno joku-en-muista kirjoittamasta kirjasta auton alustasta, jossa poikkitukien päihin laitetaan kumipuslat, rotflmao !

tein ite edelliseen sierraan kiinnikkeen ihan perinteisesti hitsaamalla tornin viereen tasanne, josta kolmella 10mm pultilla sai pään kiinni, ja sekin tuntui elelleen vähäsen, kun jenkan juuret oli plöijääntyneet.

p.
Riippuu varmaan siitä ,kuin pehko on poikkituen alusta :D Ja toi mun kiinnitys on niin piukka kuin niinsanotuilla peltiruuveilla voi olla. Ja kun ei muuten runko tunnu elelevän ,niin nou hätä. Jos löystyy (suuresti epäilen) niin sit läpipultit kehiin.
Toistaiseksi ihan itsestään porautuvat ruuvit on riittäny :wink:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 22. 11:30:40 2007

Sopiikos cossun konehuoneen poikkituki sellaisenaan dohc-sierraan, vai joutuuko muokkaan? Nimimerkillä "tilasinko turhaan". Voihan sitä tietysti muokata jos ei suoraan sovi, mutta joku tälläisen on tietysti kokeillut?
Pedal tu tö metal!

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » To Maaliskuu 22. 12:18:56 2007

dohc moottorissa vaan tulee imusarja aika korkealle..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Maaliskuu 22. 12:31:16 2007

Ville K kirjoitti:Sopiikos cossun konehuoneen poikkituki sellaisenaan dohc-sierraan, vai joutuuko muokkaan? Nimimerkillä "tilasinko turhaan". Voihan sitä tietysti muokata jos ei suoraan sovi, mutta joku tälläisen on tietysti kokeillut?
Mihinkäs sitä poikkitukea Dokissa tarttee :?:

Ja tosiaan ei taida mennä, ottaa juuri tuosta imusarjasta kiinni.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 22. 14:10:48 2007

Imusarjaa minä itsekin epäilin, mutta voihan sitä poikkitukea muokkailla sitten tarpeen vaatiessa. Ei kai ne poikkituet dokissakaan pahasta ole, vallankin kun alustaan on nyt panostettu uretaanipuslin, cossun iskarit ja jouset ja radallakin tulee joskus vierailtua. Auttaa ainakin vähän tukevoittamaan koria etu ja takapäästä. Vai oliko tuo tarkoitus ottaa kuittailuina ettei dokin tehoilla saa alustan kunnossa ollessa koria nitkumaan? :twisted:
Pedal tu tö metal!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Maaliskuu 22. 14:20:09 2007

Ville K kirjoitti:Imusarjaa minä itsekin epäilin, mutta voihan sitä poikkitukea muokkailla sitten tarpeen vaatiessa. Ei kai ne poikkituet dokissakaan pahasta ole, vallankin kun alustaan on nyt panostettu uretaanipuslin, cossun iskarit ja jouset ja radallakin tulee joskus vierailtua. Auttaa ainakin vähän tukevoittamaan koria etu ja takapäästä. Vai oliko tuo tarkoitus ottaa kuittailuina ettei dokin tehoilla saa alustan kunnossa ollessa koria nitkumaan? :twisted:
Mitäpä minä menisin moisia kuittailemaan.
Jos on alusta jäykistetty ( cossun vakioiskarit/jouset eivät siitä jäykkää tee ) ja radalla ajaa niin mikäs siinä. Tästä aiheesta on jo tuo yksi topicci, sieltä saa hyviä lisävinkkejä.

Mutta itse sopivuuskysymystä sivuten: Luulen ettei siitä tukevaa saa jos joutuu cossun tukea muokkaamaan.
Tuo imusarja tulee todella ylös takaosastaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Maaliskuu 22. 14:27:13 2007

Joo, en minäkään nyt ihan tosissani, vaikka hymiöllä tuollainen naama olikin.. :lol:

Täytyypä odotella ja katsoa kun posti sen tuo, että kuinka pienellä vaivalle se sopii, taaksehan se pulttaantuu suoraan. Uskon kyllä että sierrankin kori vanhemmiten on jo sen verran vetelä, ettei poikkituista ainakaan haittaa ole. Ei se iso homma ole pätkäistä poikki ja tehdä mutka joka kiertää imusarjan takaa, jos ei muuten mahdu mitenkään. Ja ehkä se silti olisi tukevampi kuin auto ilman poikkitukea? Ja tosiaan, cossun vakio iskarit ja jouset on alla, ja kyllä se ainakin vakio-sierraan verrattuna on huomattavasti jäykempi, ei tietenkään mikään kivireki.
Onko cossussa sitten vakiona jo jotenkin jäykempi kori kuin normisierrassa, joitain jäykistehitsauksia tai jossain paksumpaa peltiä?
Pedal tu tö metal!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Maaliskuu 22. 15:05:54 2007

Ville K kirjoitti: Onko cossussa sitten vakiona jo jotenkin jäykempi kori kuin normisierrassa, joitain jäykistehitsauksia tai jossain paksumpaa peltiä?
Eipä koreista juurikaan eroja ole kukaan löytänyt vaikka täälläkin on sitä aihetta paljon tutkittu. Vaihdeistotunnelissa on molemmissa cossuissani ollut tukipelti jota en ole noista tavallisista löytänyt.

Tässä hieman korin jäykistymisestä:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ossun+kori
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin