Tankin anturit ruisku/kaasari (fiesta)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Tankin anturit ruisku/kaasari (fiesta)

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Helmikuu 10. 19:47:20 2007

Laitoin ruisku mallin tankin kaasari versioon niin tuli tuo määräantureiden ero tutuksi, eli ruiskun anturilta lähtee 2 johtoa ja kaasarista 1 johto, ja anturin lätkät on eri kokoiset joten vaihto ei käy.

Joten olisko mahdollista saada toimimaan tuolla ruisku anturilla kaasari mittari?? jokin erohan niissä on oltava!

edit: Tämän voi sitten siirellä muihin fordin malleihin... :oops:
Viimeksi muokannut Etuveto, Su Helmikuu 11. 13:50:26 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#295

Rstf
Xr2i

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Helmikuu 10. 21:31:30 2007

Mikä ol vuotavassa vikana?
Ford Fiesta ST 2013
#727

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Helmikuu 10. 23:49:07 2007

SamiH kirjoitti:Mikä ol vuotavassa vikana?
Saumasta mätä...pikku pössyissä sai päivän olla :roll:
#295

Rstf
Xr2i

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Helmikuu 11. 11:20:52 2007

Kaasarimallin anturi maadottaa sen anturirungon kautta, ruiskumallissa yksi liittimen pinneistä on maa ja yksi anturin signaali. Sen kun seuraa johtoja, viime keväällä juuri vaihdoin kaasarimallin tankin tilalle ruskun tankin, erillisen maadoituksen anturille jouduin lisäämään. Mittari toimii normaalisti.

Ruiskumallin tankissa on erillinen pistoke pumpun virroille ja anturin johdoille, liittimen vastakappale on hyvä olla olemassa. Itse tein pienistä abikoista sopivat liittimet, ei paras ratkaisu, mutta tähän asti on pysynyt.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Su Helmikuu 11. 13:35:32 2007

Hartza kirjoitti:Kaasarimallin anturi maadottaa sen anturirungon kautta, ruiskumallissa yksi liittimen pinneistä on maa ja yksi anturin signaali. Sen kun seuraa johtoja, viime keväällä juuri vaihdoin kaasarimallin tankin tilalle ruskun tankin, erillisen maadoituksen anturille jouduin lisäämään. Mittari toimii normaalisti.

Ruiskumallin tankissa on erillinen pistoke pumpun virroille ja anturin johdoille, liittimen vastakappale on hyvä olla olemassa. Itse tein pienistä abikoista sopivat liittimet, ei paras ratkaisu, mutta tähän asti on pysynyt.


On voinut juuri tuon anturirungon kautta tapahtuvan maadotuksen takia mittari näyttää miten sattuu,harvoihan se maa kunnolla noista mätä kohdista menee läpi. Minulla onkin se liitin tallessa niin saan senkin hyvin sitten toteutettua.

Kiitos hartzalle! säästyi taas kallista aikaa :wink:
#295

Rstf
Xr2i

Vastaa Viestiin