Cossun AVO coiloverit

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Cossun AVO coiloverit

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Helmikuu 5. 21:02:15 2007

Kuuluisiko AVOn etutolpissa olla pohjaanlyöntikumit mukana? Vai meneekö ilman..?
Takatolpissa ne näytti olevan... :roll:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 7. 19:38:25 2007

Mjaa, eikö kukaan ole kurkannu niiden haitarikumien alle että onko ollut? Eikös näitä jo aika monella klubilaisella kuitenki ole..?
No heitin ne alle, kaippa ne ilmankin toimii :roll:

Takapäästä saakin jonkinverran moukaroida tilaa että mahtuu liikkumaan jousi kivuttomasti?

Entäs ootteko käyttäny mitään mömmöjä noissa kierteissä jottei jumittus pitemmän ajan päästä?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Helmikuu 7. 19:54:26 2007

En muista että oliko pohjaanlyöntikumeja, mutta tuskin ne siellä mitään haittaakaan. Tosin taitaa osua ennemmin puskuri santaan kuin iskari pohjaan :wink:

Kierteisiin kannattaa tehdä kaikki mahdolliset temput ettei jäis jumiin. Joku suoja koko tolpan ympärille ja vaseliiniä ainakin lautasten kierteisiin, sekä lukitusruuviin. Ja sitä ruuvia ei kannata kiertää kiinni kuin ihan löysästi.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 7. 20:09:32 2007

No ihan varmaan osuukin ensin puskurit :D aattelin vain kun kesällä on auto varmaan ihan tontissa ja vetäsee vahingossa johonkin monttuun niin ettei iskarit pohjais sitten. Koitin niitä sierran aluperäsiä kumeja laittaa etutolppiin mutta se haitarikumi ei mahtunu kunnolla olemaan paikallaan.


Täytyy keksiä jotain suojaa niihin kyllä.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Helmikuu 7. 23:03:40 2007

Suojaksi, tervaa. :roll:

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Helmikuu 8. 8:28:45 2007

AkiS kirjoitti:No ihan varmaan osuukin ensin puskurit :D aattelin vain kun kesällä on auto varmaan ihan tontissa ja vetäsee vahingossa johonkin monttuun niin ettei iskarit pohjais sitten. Koitin niitä sierran aluperäsiä kumeja laittaa etutolppiin mutta se haitarikumi ei mahtunu kunnolla olemaan paikallaan.


Täytyy keksiä jotain suojaa niihin kyllä.
Saitko sen matalaksi niillä Spaxeilla? :roll:
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Helmikuu 8. 20:03:52 2007

Jari S kirjoitti:Suojaksi, tervaa. :roll:
Syksyllä sumutin Audin tolpat spraytervalla ja hyvin on ainakin vielä pysynyt. Keväällä näkee onko ottanut ruostetta. Viime talvena ollut vaseliini hävisi parissa kuukaudessa lähes kokonaan.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Helmikuu 8. 22:46:36 2007

Jekki kirjoitti:
AkiS kirjoitti:No ihan varmaan osuukin ensin puskurit :D aattelin vain kun kesällä on auto varmaan ihan tontissa ja vetäsee vahingossa johonkin monttuun niin ettei iskarit pohjais sitten. Koitin niitä sierran aluperäsiä kumeja laittaa etutolppiin mutta se haitarikumi ei mahtunu kunnolla olemaan paikallaan.


Täytyy keksiä jotain suojaa niihin kyllä.
Saitko sen matalaksi niillä Spaxeilla? :roll:

Ne meni tohon "iX" sierraan. :wink: Ja nyt on matala...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Pe Helmikuu 9. 19:53:34 2007

Älkää laittako mitään rasvoja tai tervoja sittenhän ne kerää vasta kaiken paskan ja hiekan itseensä jonka jälkeen on aivan varmasti jumissa. Suosittelen jotain vulkanoituvaa teippiä tai eriste muovia joka kestää pakkasta ja kiveniskuja.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 9. 20:20:24 2007

cossu65 kirjoitti:Älkää laittako mitään rasvoja tai tervoja sittenhän ne kerää vasta kaiken paskan ja hiekan itseensä jonka jälkeen on aivan varmasti jumissa.
Onhan se tietysti näinkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Helmikuu 10. 1:34:24 2007

cossu65 kirjoitti:Älkää laittako mitään rasvoja tai tervoja sittenhän ne kerää vasta kaiken paskan ja hiekan itseensä jonka jälkeen on aivan varmasti jumissa. Suosittelen jotain vulkanoituvaa teippiä tai eriste muovia joka kestää pakkasta ja kiveniskuja.
Nuo oman auton tolpat on kai jotenkin erilaiset, niissä ongelma nimenomaan oli kierteiden ruostuminen. Ei paska ja hiekka.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 10. 1:45:26 2007

Ralli äijät on tuota tervaa käyttäneet aikojen alusta, kun muu ei tahdo tolpissa kestää ja välillä pitäisi päästä säätämään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Helmikuu 10. 1:49:45 2007

cossu65 kirjoitti:Älkää laittako mitään rasvoja tai tervoja sittenhän ne kerää vasta kaiken paskan ja hiekan itseensä jonka jälkeen on aivan varmasti jumissa. Suosittelen jotain vulkanoituvaa teippiä tai eriste muovia joka kestää pakkasta ja kiveniskuja.
Mitä se haittaa jos tervan pintaan kertyy paskaa ja hiekkaa. Teipin jos laittaa ja sen alle kun pääsee paskat muhimaan, tulee valmista.

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Ti Helmikuu 20. 19:29:42 2007

Jari S kirjoitti:
cossu65 kirjoitti:Älkää laittako mitään rasvoja tai tervoja sittenhän ne kerää vasta kaiken paskan ja hiekan itseensä jonka jälkeen on aivan varmasti jumissa. Suosittelen jotain vulkanoituvaa teippiä tai eriste muovia joka kestää pakkasta ja kiveniskuja.
Mitä se haittaa jos tervan pintaan kertyy paskaa ja hiekkaa. Teipin jos laittaa ja sen alle kun pääsee paskat muhimaan, tulee valmista.
Meinasin vaan että sinne suojateipin alle kyllä laitetaan kevyt suojaöljy! tai sitten pidetään se tolppa ja kierre puhtaana säännöllisesti niin kuin Rallimiehet tekee.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Helmikuu 23. 16:55:31 2007

kuparitahnaa kierteisiin?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Pe Heinäkuu 6. 19:16:43 2007

Mitenkäs kyseisten iskarien huolto?Voiko käyttää ihan paikallisessa moottoripyörän huoltoliikkessä?Toinen taka on tainnu mennä löysäks.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Heinäkuu 9. 13:25:02 2007

ei omaa kokemusta mutta voisikohan joku laadukas ketjuoljy / vaha toimia nehän ei kerää paskaa itseensä :?:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ti Heinäkuu 10. 16:16:13 2007

Nyt kyllä kävi niin kuin pelkäsin toisesta takaiskarista on tullut kaasut ja öljyt pihalle.Osaako kukaan sanoa missä noi iskarit vois huoltaa/korjata?

Kiitos etukäteen.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Huhtikuu 26. 23:22:55 2008

Hieno homma, omasta romustakin alko kuseksimaan toisesta etutolpasta mehut pihalle säätöruuvinpäästä vaikkei autolla ole päässy edes vielä kunnolla ajamaankaan. Voi prkl näitä vehkeitä... :icon

Kellään hajua mikä neuvoksi?
Varmaan joltain iskarispesialistilta on mentävä kysymään.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin