wanhan autoradion korjaus?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

wanhan autoradion korjaus?

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Helmikuu 3. 9:56:23 2007

onko kukaan korjauttanut wanhaa autoradiota ja jos on niin missä?eli ongelmana on Philips autoradio vuodelta 1967 (2-nappinen vanhanajan nännimankka siis) ja siitä on luultavasti pimentynyt äänensäätöpotikka josta laite myös kytketään päälle eli kun nappia pyörittää niin ensin naksahtaa virta päälle ja sen jälkeen säätyy äänenvoimakkuus.radio on ollut uudesta asti Taunus 17m:n taulussa ja nyt tarvis taas vuosien tauon jälkeen saada humppaa hyttiin.
-kiitos-

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Helmikuu 3. 22:29:54 2007

Kuuluuko siitä siis mitään?
Voi olla hapettunut ko. potikka.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

arska82
Viestit: 295
Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 » Su Helmikuu 4. 0:08:04 2007

Kannattaa kysyä esim. Bebekistä tai Yleiselektroniikasta jos sattus vaikka löytymään.
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Helmikuu 4. 1:38:02 2007

kuva siitä osasta ja vastus arvo niin kattelen varastoista sopivaa, jos vaikka löytyis
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Helmikuu 4. 19:10:14 2007

siipicossu kirjoitti:Kuuluuko siitä siis mitään?
Voi olla hapettunut ko. potikka.
ei niin mitään,edes sitä "kytkentänaksausta" ei tunnu kun potikkaa pyörittelee.siitäpä ajattelinkin et se potikka on varmaan rikki.kuvia ja vastusarvoja kaivelen heti kun saan radion käteen,auto otetaan säilytyksestä pajalle varmaan parin viikon sisällä.

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Re: wanhan autoradion korjaus?

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » Su Helmikuu 4. 23:09:58 2007

hep,

>ongelmana on Philips autoradio vuodelta 1967 (2-nappinen vanhanajan nännimankka siis) ...

vaikka noin hyvä tuntomerkki, niin tarkkaan en muista. MUTTA tuon ikäiset laitteet vielä oli hyvin tehty, saattaa olla koneen sisällä sulake, oothan tarkistanu, jos kerran ihan mykkä..

>radio on ollut uudesta asti Taunus 17m:n taulussa ja nyt tarvis taas vuosien tauon jälkeen saada humppaa hyttiin.

kaikki keinot käyttöön :)

-timppa
#176

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Helmikuu 6. 20:59:09 2007

jep,sulake on ok.

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » Ti Helmikuu 6. 22:29:01 2007

hep,
Sierra XR kirjoitti:ei niin mitään,edes sitä "kytkentänaksausta" ei tunnu kun potikkaa pyörittelee.siitäpä ajattelinkin et se potikka on varmaan rikki.kuvia ja vastusarvoja kaivelen heti kun saan radion käteen,auto otetaan säilytyksestä pajalle varmaan parin viikon sisällä.
tuleehan sähkö varmasti siihen ration syöttöliitimeen asti?
jos tulee ja ei edes naksahda, niin sitten varmaan seuraavaksi koittamaan jotain "korvaavaa potikkaa"...(?)
eihän nuo nyt kuitenkaan mitään rakettiteknolokiaa ole...

-timppa
#176

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Helmikuu 6. 23:53:17 2007

Auki ja rujot määrät CRC:tä. Ihan tuolla konstilla alkoi toimimaan yksi vanhempi pioneer jossa ei toiminut ennen kyseistä käsittelyä näyttö, eikä puolet napeistakaan kuulostanut tekevän mitään.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin