
Cosworthin tehot hävinnyt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cosworthin tehot hävinnyt
Maksoin rahat jo teidän tilille ja täytin lomakkeen mutta en ole vielä saanut jäsenkorttia. Esitän nyt kysymykseni sitten tänne, toivottavasti sitä ei poisteta :/ Eli ongelma on seuraava, 90 vuoden neliveto cossusta on päässyt tehot katoamaan. Moottori käy ja kiertää normaalin tuntuisesti ja auto tuntuu ripeältä muutenkin. Turbo tulee mukaan noin 3tuhannessa kierroksessa mutta katoaa oudosti jo noin 5 tonnin kohdalla. Onko vetoalue oikeastikkin näin kapea? Ongelman huomasinkin vasta kun kokeilimme kaverimme kanssa räyskälän lentokentällä "viivaa". Kaverin täysin vakio 2.0-16v GSi astra heitteli kiihdytyksessä cossua ihan miten halusi, ja se auto on sentään 8 sekunnin peli
Eihän elämän tarkoitus ole ajaa mitään laitonta street racingia, mutta mielestäni se tarkoittaa sitä että autossa on jotain paskana jos se ei mene lähellekkään niitä arvoja joihin se on mennyt uutena. Turboremppa vai mikä on homman nimi?

-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
omassa autossa muutama viikko sitten ei ahdot nousseet ,oli dumpista kalvo rikkiSkorppi kirjoitti:Vaihtoehtoja on monia, mutta yksi mahdollisuus on että hukkisen kello on väsynyt ja ei jaksa pitää ahtoja. Ahtomittari kiinni ja kattomaan miten ne käyttäytyy.
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002
Ahtoletkuissa vuotoa tai sitte on hukkaportin kello aikansa elänyt, jos kellon on orkkiksen näköinen on se viisasta vaihtaa muutenki.LaPervo kirjoitti:Autossa on mäntätyyppinen dumppi...Mutta tänään kalibroin ton turbomittarin ja se nostaa neulaa max 0.5 ja eikös tossa pitäis olla jotain 0.9? Eli ahtopaineet ei nouse tarpeeksi ylös, siihenkin tietysti voi olla monta syytä, mutta mistä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Ne nokan etupään kuulalaakerit 2kpl ~30e + tiivisteet/stefat ~126e (jos vaihtaa kaikki + samalla vaihtaa jakohihnan ja kiristimen ~130e).
Nuo on Autoracingin hintoja joista voi marginaalisen clubi-alen saada.
Mä sain ei-Ford-laakerit tutulta ilmasiks, eli niitä ja stefoja varmaan löytyy myös laakerikaupasta ja hihnan ja kiristimen saa hieman halvemmalla varaosakaupasta.
Nuo on Autoracingin hintoja joista voi marginaalisen clubi-alen saada.
Mä sain ei-Ford-laakerit tutulta ilmasiks, eli niitä ja stefoja varmaan löytyy myös laakerikaupasta ja hihnan ja kiristimen saa hieman halvemmalla varaosakaupasta.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vakiona tuo 0.55 painetta..LaPervo kirjoitti:Autossa on mäntätyyppinen dumppi...Mutta tänään kalibroin ton turbomittarin ja se nostaa neulaa max 0.5 ja eikös tossa pitäis olla jotain 0.9? Eli ahtopaineet ei nouse tarpeeksi ylös, siihenkin tietysti voi olla monta syytä, mutta mistä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Niinhän se kuuluukin tiputtaa niitä mutta ei ehkä ihan noin alas
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Lokakuu 14. 18:51:21 2005
eli mitenköhän tämän kanssa kävi tai mistä löytyi vika?
on iteltä kans 88-cossusta potku hukassa.
on 3''putkea ja joku lastu (ilmeisesti italiassa laitettu,mitattu viime kesältä 270hv)
eli nostaa ahdot sinne 1,2bar jonka jälkeen laskee noin 0,9bar mutta tämä on kai normaalia.?
missäs mahtais olla puuttuvat pollet? käy ihan nätisti mitä nyt hiukan venttiilit ääntää ja tehoa uupuu PALJON viime kesään nähden--> ei potki enää täyskaasukiihdytyksessä kakkosella tyhjää edes talvirenkailla..
siis kuivalla
onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
on iteltä kans 88-cossusta potku hukassa.

eli nostaa ahdot sinne 1,2bar jonka jälkeen laskee noin 0,9bar mutta tämä on kai normaalia.?
missäs mahtais olla puuttuvat pollet? käy ihan nätisti mitä nyt hiukan venttiilit ääntää ja tehoa uupuu PALJON viime kesään nähden--> ei potki enää täyskaasukiihdytyksessä kakkosella tyhjää edes talvirenkailla..

onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006
Mittaa koneesta ohivirtaukset.Tiedät sen jälkeen ainakin koneen yleiskunnon.Laanti kirjoitti:eli mitenköhän tämän kanssa kävi tai mistä löytyi vika?
on iteltä kans 88-cossusta potku hukassa.on 3''putkea ja joku lastu (ilmeisesti italiassa laitettu,mitattu viime kesältä 270hv)
eli nostaa ahdot sinne 1,2bar jonka jälkeen laskee noin 0,9bar mutta tämä on kai normaalia.?
missäs mahtais olla puuttuvat pollet? käy ihan nätisti mitä nyt hiukan venttiilit ääntää ja tehoa uupuu PALJON viime kesään nähden--> ei potki enää täyskaasukiihdytyksessä kakkosella tyhjää edes talvirenkailla..siis kuivalla
onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08