Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

anssikela
Ylläpitäjä

Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja anssikela » Su Tammikuu 7. 11:00:17 2007

elikkäs kun kerran mikään ei korvaa kuutiotuumia niin mitä mieltä kampiakselin iskun pidennyksistä? jos akseliin olis tarkotus saada lisää iskua niin hiukan hirvittää valuraudan täytehitsaus, eikös se menetä sitkeyttään ja samalla kaiken lisäks vielä vääntele?? ja miten tuo hiontapuoli jos laakerin hioisi "ulommas", sillonhan laakeri pienenee, varmaankin aika kyseenalainen asia virikoneissa? mitenkäs voiko jossain teettää pitkäiskukampuroita? hintaa on varmaan sitten jo 3000€? Kaikennäköistä pohdintaa asiasta otetaan mielellään vastaan. kiitoksia jo etukäteen.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Tammikuu 7. 11:12:45 2007

anssikela kirjoitti:elikkäs kun kerran mikään ei korvaa kuutiotuumia niin mitä mieltä kampiakselin iskun pidennyksistä? jos akseliin olis tarkotus saada lisää iskua niin hiukan hirvittää valuraudan täytehitsaus, eikös se menetä sitkeyttään ja samalla kaiken lisäks vielä vääntele?? ja miten tuo hiontapuoli jos laakerin hioisi "ulommas", sillonhan laakeri pienenee, varmaankin aika kyseenalainen asia virikoneissa? mitenkäs voiko jossain teettää pitkäiskukampuroita? hintaa on varmaan sitten jo 3000€? Kaikennäköistä pohdintaa asiasta otetaan mielellään vastaan. kiitoksia jo etukäteen.
Farndonilta ainakin saa kunnollisia, 82mm:stä 88mm:n, 1400puntaa burtonilta.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Su Tammikuu 7. 12:00:50 2007

Teräsakseleita on ennenkin pidennetty täytehitsaamalla. Oikeat päästöt ja muut toimenpiteet ratkaisevat lopputuloksen eli akselin suoruuden. TG-racingilla Ruotsissa oli myynnis muistaakseni kaikenlaisia pitkäiskukampuroita.Hintoja en jaksa muistaa enää.. :roll:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Tammikuu 25. 10:40:52 2007


Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Tammikuu 25. 14:31:11 2007

Samallahan sen hioo sivuun jos vaikka Eaglen veivit laittaa? Liekö kukaan toteuttanut?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » To Tammikuu 25. 14:54:16 2007

Ratsastanpa aiheella, toivottavasti ei häiritse..

Eli osaako kukaan sanoa, miten tuo tuollainen pidempi-iskuinen kampi vaikuttaa kierrosherkkyyteen ja alakierrosten vääntöön/tehoon? Tuo tavallinen 77mm isku ja 91mm poraus Cossuissa ja tavallisissa 2.0 pintoissa tekee koneesta todella kierrosherkän ja mahdollistaa kiertämisen korkealle. (ainakin teoriassa, ja ilmeisesti myös käytännössä kun tarina kertoo vapareista, jotka kiertävät 9000rpm?)

Yleisesti "hyvänä" moottorinahan käsittääkseni pidetään neliösuhteista (eli isku ja poraus saman verran), joka on sopivan neutraali ns. normaaliin autoon ja pitkäiskuiset taas tuovat runsaasti vääntöä alakierroksille mutta kierrokset loppuvat kesken (jenkki-V8:t yleisesti).

Millaiseksi muuttuu koneen luonne jos siihen iskee tuollaisen 88mm iskuisen kammen ja esimerkiksi 92mm porauksen? Tämähän on edelleen vahvasti tuon korkealle kiertävän tyyppinen mutta kuinka korkealle tällä päästään ja millaiseksi alakierrosten vääntö muodostuu? Lähinnä haen tällä sitä, että pystyisikö tällä hieman kompensoimaan alakierrosten "tehonpuutetta" käytettäessä isohkoa ahdinta, joka herää vasta ylemmillä kierroksilla.. vai tuleeko tässä ongelmaksi sitten maksimikierrokset? Luulisi tuollaisella yhdistelmällä vielä 7000rpm saavuttamaan kunhan myös muut osat ovat tehtäviensä tasalla. Mielipiteitä ja kokemuksia?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Tammikuu 25. 15:00:42 2007

Kannattaa samalla miettiä myös veivin pituuden suhdetta iskun pituuteen, taitaa silläkin olla aika paljon merkitystä moottorin luonteeseen ja kestävyyteen.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Tammikuu 25. 15:30:06 2007

kampi-veivikulma saattaa tulla ongelmaks jos haluaa pitkää iskua, kierroksia ja kestävyyttä.. no, lohkoa "jatkamalla" siitäkin selviä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » To Tammikuu 25. 16:01:20 2007

Nyt heräsi mielenkiinto. Miten tuota lohkoa voi "jatkaa"?

Pikaisesti pohdimme toverin kanssa tuota veivikulma-asiaa ja totesimme, että veivillä tulisi olla pituutta vähintään n. 141mm (veivin pituus jaettuna iskun pituudella tulisi antaa suhteeksi vähintään 1.6, toveri jostain tuollaisen kaavan nykäisi, joten en takaa luotettavuutta), jotta se olisi kelvollinen 88mm iskun kanssa. Voipi olla vähän hankala tällaista komboa sovittaa 205/200-lohkoon vaikka minkälaisilla männillä kokeilisi?

Minkä pituisia veivejä noihin koneisiin on parhaillaan saatu istutettua?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Tammikuu 25. 17:09:41 2007

ilehmus kirjoitti:Nyt heräsi mielenkiinto. Miten tuota lohkoa voi "jatkaa"?

Pikaisesti pohdimme toverin kanssa tuota veivikulma-asiaa ja totesimme, että veivillä tulisi olla pituutta vähintään n. 141mm (veivin pituus jaettuna iskun pituudella tulisi antaa suhteeksi vähintään 1.6, toveri jostain tuollaisen kaavan nykäisi, joten en takaa luotettavuutta), jotta se olisi kelvollinen 88mm iskun kanssa. Voipi olla vähän hankala tällaista komboa sovittaa 205/200-lohkoon vaikka minkälaisilla männillä kokeilisi?

Minkä pituisia veivejä noihin koneisiin on parhaillaan saatu istutettua?
Kannattaa seurata tota projektia jos sieltä vaikka herus kohta kokemuksia lohkon jatkamisesta http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=114910
Eli putkitetaan lohko "ylipitkillä putkilla" ja laitetaan pätkä toista lohkoa tai leikataan levy kansitasoon lohkon jatkeeksi.
Kampiakseliakin voi pudottaa alaspäin kun tekee runkopukkien väliin "pudotuspalat".
Nämä siis kaksi tapaa miten saa tilaa lohkoon pidemmälle iskulle/kangelle mutta niiden toteutukseen sitten tarvitaankin jo erinäisiä muutoksia ympäröiviin osiin.
Kyllä kankisuhde lasketaan just noin edellä kuvatusti.
Kangen pituushan on sitten laitettavissa millasen vaan haluaa jos noita "lohkon jatko" muutoksia tekee.

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » To Tammikuu 25. 18:30:46 2007

Kylläkyllä. Tuo levyn iskeminen lohkon päälle kävi meilläkin toverin kanssa ensimmäisenä mielessä mutta sitten tajusimme, että sen tiivistäminen voipi olla mielenkiintoinen homma.

Vai että kampea alaspäin. Ei olis itelle ekana tullut mieleen. Onko tämä kuinka yleistä ja kuinka paljon kampuraa voi alaspäin tiputtaa? Kai siinäkin jokin raja tulee vastaan.. ellei korotetut runkopukit ole sitten jotain todella jämerää tekoa.

Mahtaako tästä olla kokemusta kumpi tapa on kestävämpi jos joku katuautoon jotain tällaista suunnittelee? Lähinnä siis nimenomaan käyttövarmuutta eikä tehonkestoa. Osien muokkaushan tällaisessa projektissa on joka tapauksessa edessä eikä ihan pientä sovi kavahtaa...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 25. 18:48:29 2007

ilehmus kirjoitti:Nyt heräsi mielenkiinto. Miten tuota lohkoa voi "jatkaa"?

Pikaisesti pohdimme toverin kanssa tuota veivikulma-asiaa ja totesimme, että veivillä tulisi olla pituutta vähintään n. 141mm (veivin pituus jaettuna iskun pituudella tulisi antaa suhteeksi vähintään 1.6, toveri jostain tuollaisen kaavan nykäisi, joten en takaa luotettavuutta), jotta se olisi kelvollinen 88mm iskun kanssa. Voipi olla vähän hankala tällaista komboa sovittaa 205/200-lohkoon vaikka minkälaisilla männillä kokeilisi?

Minkä pituisia veivejä noihin koneisiin on parhaillaan saatu istutettua?
Tästä kankisuhteesta vielä sen verran, että missä vaiheessa se alkaa menemään toisesta päästä huonompaan suuntaan? Eikai se jatkuvasti parane mitä pidemmän kangen sinne työntää? Kiinnostaa vain.
Esim: Ford RS2000 - 16V koneessa kankisuhde on ~1.74.
Eli 149.5 pitkä veivi ja 86mm isku.
Kun taas OHC koneessa on vakiona 1.65 kankisuhde, 127mm kanki ja 77mm isku.

Vrt. esim Ford 1.6 Diesel, 1.625. Isku 80mm, kanki 130mm. (ei ole tarkoitettukaan koville kierroksille)
1.8 Diesel, 1.586. Isku 82mm / kanki 130mm. (ei todellakaan enää kierrätetä paljoa)
Jäsen #606

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Tammikuu 25. 21:45:06 2007

"cossun" lohkoon mulla on 140mm kanget :roll:


tuota muistelisin että korkeastikiertävissä moottoripyörissä olisi n 2.0 kankisuhde.... :?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Tammikuu 25. 21:45:11 2007

Ite kokeilin 2.0 lohkoon 92mm visecot 5,7 alukanget ja 66mm isku, kankisuhde pikkasen vajaa 2,2.
Ei ollu mielestäni hyvä, alhaalta "vaimea" ja olis kyllä halunnu kiertää vaikka 10 000 mutta ei pysyny enää seuraajat mukana :wink:
Se kone ei antanu "turbo potkua" oikein missään vaiheessa, tosin siihen oli osasyy nokkakin.
Mutta jäi semmonen "mutu" että kankisuhde jossain vahän alle 2 olis parhaimmillaan.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Tammikuu 26. 10:07:27 2007

Ainahan tilavuus auttaa mutta kaikki lelut (kampisuhde, nokat, hattu, sarja, läppikset/kaasarit, ahdin suhteessa virtauksiin jos sellainen) on oltava keskenään sopivat. En lähtisi liikaa kikkailee koska valmis kampea saa ohckentkossu maailmassa ainakin johki 86mm asti.
Ahdetussa jossa max rpm olis luokkaa 8000 niin pitkäkampi luulisi toimivan (männän nopeus hallinnassa) ja alueen ja voiman lisääntyvän.
Vaparissa ei ole ehkä syytä mennä yli 2 suhteeseen kun esim todella kovaa pyörivä wanha mylly 1.3 BDH pyörii luokkaa 11000 jossa on 63mm isku ja kanki luokkaa 13x mm eli suhde 2.1-2.2.
240hv 2.136 ohc on suhde 1.88

230hv tuottavassa jopa 10000 pyörivässä 1.6 gt corollassa on kokeiltu välipaloja kannen ja lohkon välissä mutta ei oleellista edistystä. Eiks litrateho ala olee alueella kun mennään yli 140hv/litra? ja siihen ahdin niin luulis jotain tapahtuvan.

Liialliset "pelle peloton" systeemit ei yleensä ole johtanu oleelliseen edistykseen, toki joku on aina jonkun ekana tehny.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Tammikuu 26. 10:13:46 2007

mulla oli cossunlohko cossun kampura joka oli hiottu aika paljo sivuun ja bmw 2.5 24 v veivit ja oli 94 männät laitoin pikkasen betonia alakertaan varmuuden vuoks... kone oli melkeen 2.5l
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Mexico65
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 » Pe Tammikuu 26. 12:40:25 2007

ilehmus kirjoitti: Yleisesti "hyvänä" moottorinahan käsittääkseni pidetään neliösuhteista (eli isku ja poraus saman verran), joka on sopivan neutraali ns. normaaliin autoon ja pitkäiskuiset taas tuovat runsaasti vääntöä alakierroksille mutta kierrokset loppuvat kesken (jenkki-V8:t yleisesti).
Pieni korjaus tuohon V8 olettamukseen. Iskun pituuden suhde poraukseen on yleensä ISOissa V8 moottoreissa lähellä neliötä tai joskus hieman pitkäiskuisuuden puolella. Toisaalta "pienet" V8 moottorit ovat yleensä hyvinkin lyhyt iskuisia. Esim. Ford 289 cid (4,7 litraa) isku 2.870" ja poraus 4.000", tai 302 cid (5,0 litraa) isku 3.000" poraus 4.000", tai 351cid isku 3.500" poraus 4.000", tai 429cid isku 3.550" poraus 4.360" tai 460cid isku 3.850" poraus 4.360". Vasta kun mennään 557 cid päästään neliöön isku 4.440" poraus 4.440". Nämä olivat Fordin mootoreita ja viimeinen 557cid stroukattu 460.
Yleensä V8 moottorit oli tarkoitettu isoihin henkilöautoihin joten niiden ei tarvinnut kiertää kovinkaan korkealle (noin 5000 rpm) isot autot liikkuivat isojen moottoreiden isolla väännöllä.
Kuitenkin esim. Fordi valmisti hyvin tunnetusta 289 cid moottorista myös hipo versiota joka tuotti max tehon kierrosluvulla 6000 rpm. Edelleen viritettynä kyseisiä koneita kierrätettiin lähes 8000rpm.

Tai sitten legendaarinen Boss 302 engine.
The street version was conservatively rated at 290 HP @ 5800 RPM. During the '69 Trans Am season the racing engines were producing 470 bhp with a 9,000 rpm redline.
Näin vuonna1969.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista /Kesto?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Lokakuu 26. 17:21:46 2009

Vanhaa aihetta jatkaen.

Onko kampuroiden kestosta millaisia kokemuksia sivuun hiottuna vaparikäytössä? Kiinnostaa siis lähinnä OHC ja Cosworth-kampiakseleiden kestot, kuinka paljon uskaltaa hioa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista /Kesto?

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 26. 18:42:26 2009

Jallu kirjoitti:Vanhaa aihetta jatkaen.

Onko kampuroiden kestosta millaisia kokemuksia sivuun hiottuna vaparikäytössä? Kiinnostaa siis lähinnä OHC ja Cosworth-kampiakseleiden kestot, kuinka paljon uskaltaa hioa?
mylläri on tehnyt cossun akseleihin 45mm kauloja ja on kestäny vapari koneissa ,mut tutulla ei kestäny ohc akseli edes 48mm(sprintti escortti)...

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Lokakuu 26. 18:47:40 2009

45mm asti ainakin toiminu kuhan muistaa karkasta sen sitte.. turboon en suosittele olen muutaman nähnyt missä on ollu "muutama" hiushalkeama nämä otettu ahdin koneesta.. mutta kannattaa muistaa että työ maksaa tänäpäivänä paljon ja esim. fardom saa n 1500+alv joten käytetystä ei paljoa kannata maksaa jos sellainen on tarjolla

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Lokakuu 26. 18:53:19 2009

itselle makso akselin teko 2v sitten n. 500€ ja tehtiin cossun std akselista. eli melkein 1000€ menee jos haluaa kestävän akselin tehdä...

cossieboy
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulukuu 23. 17:21:23 2002
Paikkakunta: vantaa

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista /Kesto?

Viesti Kirjoittaja cossieboy » Ke Marraskuu 4. 2:32:24 2009

Jallu kirjoitti:Vanhaa aihetta jatkaen.

Onko kampuroiden kestosta millaisia kokemuksia sivuun hiottuna vaparikäytössä? Kiinnostaa siis lähinnä OHC ja Cosworth-kampiakseleiden kestot, kuinka paljon uskaltaa hioa?

itse cossulla ja hiotulla cos kampuralla ajanut aikoinaan siis TURBO käytössä n.25tkm ennen kuin kampura otti ja katkesi =) tosin huonoimmillaan alle 3tkm. kun harrastaa niin sattuu....

olis tossa vähän ajetut 141mm ja 144mm veivit(audi/imsa) sekä 91,9 männät(skyline) kovilla renkailla niille. cossun tai ohc kampuran saa hiottua(sivuun) näille sopivaksi ja on iskut kohdallaan.

nykyään kun on vähän muut projektit mielessä niin osista luovutaan rahaa vastaan :)
Taasko se o rikki :D

H Motorsport

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Marraskuu 5. 9:05:14 2009

bpasi kirjoitti:45mm asti ainakin toiminu kuhan muistaa karkasta sen sitte.. turboon en suosittele olen muutaman nähnyt missä on ollu "muutama" hiushalkeama nämä otettu ahdin koneesta.. mutta kannattaa muistaa että työ maksaa tänäpäivänä paljon ja esim. fardom saa n 1500+alv joten käytetystä ei paljoa kannata maksaa jos sellainen on tarjolla
Niin tää oli kaiketi kanssa cossun akseli? OHC:tä tuskin uskaltaa 45mm käyttää vaikka olis karkastukin?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 24. 0:45:19 2009

Mielipiteitä?

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-YBB ... 518e3cda03

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-YBB ... 518e3ce12c

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-COSWORTH-BDA ... 51863cf106

Mua kiinnostais Cossun versio joko vakio iskulla tai toi 80mm.kin vois olla jees, mut kun ois uudet 138mm veivit ja Cp.n mittatilaus männät jo vakio iskulle, niin ehkä vakio iskunen ois parempi, kun ois tarkotus ottaa kierroksiakin "sopivasti" ja ahdettuna.

Ilmotuksen "myyntipuheet" on ainakin kovat kun on testattu kestävän vaparina ja ahdettuna 10 000rpm ja kaikenlaisia pinnotuksia ja käsittelyjä on tehty.

Kimppa tilausta? Jos hintaa sais vieläkin alemmas, kyl tollanen vakio kammen peittoais 5-0?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Marraskuu 25. 21:26:39 2009

tumppe kirjoitti:Mielipiteitä?

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-YBB ... 518e3cda03

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-YBB ... 518e3ce12c

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-COSWORTH-BDA ... 51863cf106

Mua kiinnostais Cossun versio joko vakio iskulla tai toi 80mm.kin vois olla jees, mut kun ois uudet 138mm veivit ja Cp.n mittatilaus männät jo vakio iskulle, niin ehkä vakio iskunen ois parempi, kun ois tarkotus ottaa kierroksiakin "sopivasti" ja ahdettuna.

Ilmotuksen "myyntipuheet" on ainakin kovat kun on testattu kestävän vaparina ja ahdettuna 10 000rpm ja kaikenlaisia pinnotuksia ja käsittelyjä on tehty.

Kimppa tilausta? Jos hintaa sais vieläkin alemmas, kyl tollanen vakio kammen peittoais 5-0?

en nähnyt tuolla std iskulla olevaa akselia. toisaalta melkein samaan rahaan saa esim burtonilta farndonin akselin. vähän epäilyttävä toi ebay kauppaaja,kun katsoo sen feedbackeja ja ei hyväksy paypal.ia yms.
ford escort´79 tic

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 26. 16:48:50 2009

adh kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Mielipiteitä?

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-YBB ... 518e3cda03

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Cosworth-YBB ... 518e3ce12c

http://cgi.ebay.co.uk/Ford-COSWORTH-BDA ... 51863cf106

Mua kiinnostais Cossun versio joko vakio iskulla tai toi 80mm.kin vois olla jees, mut kun ois uudet 138mm veivit ja Cp.n mittatilaus männät jo vakio iskulle, niin ehkä vakio iskunen ois parempi, kun ois tarkotus ottaa kierroksiakin "sopivasti" ja ahdettuna.

Ilmotuksen "myyntipuheet" on ainakin kovat kun on testattu kestävän vaparina ja ahdettuna 10 000rpm ja kaikenlaisia pinnotuksia ja käsittelyjä on tehty.

Kimppa tilausta? Jos hintaa sais vieläkin alemmas, kyl tollanen vakio kammen peittoais 5-0?

en nähnyt tuolla std iskulla olevaa akselia. toisaalta melkein samaan rahaan saa esim burtonilta farndonin akselin. vähän epäilyttävä toi ebay kauppaaja,kun katsoo sen feedbackeja ja ei hyväksy paypal.ia yms.
Toki Farndoninkin alkseli kiinnostais, ite en vaan tiedä mitään fakta tietoja Farndonin akseleista, esim. just noita testaus tuloksia tai millä käsitelty jne. paljon on vaan mutu tietoa tullut vastaan et onhan se Farndonkin valmistama kampiakseli hyvä ja kyllähän se alkuperästä parempi on, mutta siiihen tiedot on sit jäänytkin...
Joku vois linkittää jonkun virallisen jutun linkin tms.?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Marraskuu 27. 20:20:03 2009

Tuon ebay linkin kampiakselin tiedotkin on vain myyjän sanomia eli mittaustulokset ja faktat puuttuu tuostakin. Burtonkin myy yleensä laatukamaa. Kun kaikista ebay myyjistä ei samaa voi sanoa.

Voi olla hyvinkin laadukas akseli tuokin!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Marraskuu 27. 20:47:37 2009

netti-ilmoitus, myynti-ilmoitus, valokuva, omat kehut, "mittaustulosket" ilman faktaa, ym ei tee tuotteesta vielä hyvää. jännää et jotkut vakuuttuu puheista, jotkut valokuvista, mut käyttäjien faktat ei välttämättä kelpaa.. vaikea sanoa noista mitään, hyvät on mainospuheet..

mihin sitä pitkää iskua tarttee, kierroksia vaan koneeseen.. :wink: :burn

ai evo 10 on myös pitkäisku, hups, niinhän se taitaakin olla.. jaa millä akselilla??? noh, akseli kuin akseli.. :-#
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Marraskuu 27. 21:48:27 2009

Eikös se viime kirjoitusten perusteella ollu joku evo 2.1 vai oliko se 23 vai mikäsenytoli?? ;)

Sorry offtopic...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 28. 10:26:40 2009

Timo kirjoitti:netti-ilmoitus, myynti-ilmoitus, valokuva, omat kehut, "mittaustulosket" ilman faktaa, ym ei tee tuotteesta vielä hyvää. jännää et jotkut vakuuttuu puheista, jotkut valokuvista, mut käyttäjien faktat ei välttämättä kelpaa.. vaikea sanoa noista mitään, hyvät on mainospuheet..

mihin sitä pitkää iskua tarttee, kierroksia vaan koneeseen.. :wink: :burn

ai evo 10 on myös pitkäisku, hups, niinhän se taitaakin olla.. jaa millä akselilla??? noh, akseli kuin akseli.. :-#
Niin mitkä käyttäjien faktat tai käyttökokemukset?
Eihän täälä enää kirjottele ketään joka noista jotain tietäis, ite en oo muutaku kuullu parilta suht. luotettavalta taholta että tuo Farndon ois ihan jees, mut eipä tuo kerro mulle vielä vittujakaan...
Enkä oo yhtään vastaavaa moottoria nähny rakennettavan jollain erikois kampuralla.

Tarttis tietää mm. että kestääkö ne Farndonit hyvin kierroksia ja paljonko, ovatko hyvin tasapainossa uutena, paino, materiaali yms.???

Kelläs noista nyt sit on niitä käyttökokemuksia saa toki muistakin kertoa?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja Popi » La Marraskuu 28. 10:55:30 2009

Painot, materiaalitiedot yms saanee parhaiten valmistajilta... jos nyt sitten vaan vaivautuvat vastailemaan.

Ja noita pitkäiskusia koneita ei taida olla ainakaan Suomessa kovin paljon rakennettu joten mitään laaja-alaista kokemuspohjaista faktaa niiden käytöstä tuskin täälläkään saa. Eli valitse joku vaikka kolikkoa heittämäällä ja kato miten käy :wink:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Pohdiskelua pitkäiskukampuroista

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 28. 11:10:47 2009

Popi kirjoitti:Painot, materiaalitiedot yms saanee parhaiten valmistajilta... jos nyt sitten vaan vaivautuvat vastailemaan.

Ja noita pitkäiskusia koneita ei taida olla ainakaan Suomessa kovin paljon rakennettu joten mitään laaja-alaista kokemuspohjaista faktaa niiden käytöstä tuskin täälläkään saa. Eli valitse joku vaikka kolikkoa heittämäällä ja kato miten käy :wink:
Pitää koittaa (KVG) meinigillä, jos jotain tiedon murusia löytäis, eikä tuo pidempi isku oikeestaan kiinnostakkaan vaan just vakio iskunen teräksinen vastapainokampura, kun muut hilut kellarissa vois kestääkkin vähä kierroksia, mut ei kevennetty ja hiottu vakio kampura... :roll:

Offia: Putki tuli muuten perille, ihan jees oli, mh.n "täti" vähän vinkui paketoinnin puutteesta, ku oli sotkenu kätensä... :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin