4wd Sierra Cossun termostaatti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
4wd Sierra Cossun termostaatti
Millaiset merkinnät löytyy alkuperäisestä 4wd:n termostaatista? Fordilta tilasin, tuli kaikesta muistuttelusta huolimatta 2wd:n. Haulla löysin sellaisen numeron kuin, PP 133301. Lienekkö tuosta tiedosta Fordilla apu, huomenna olis tarkoitus käydä vähän kouluttamassa, vituttaa sen verran ankarasti.
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
Tarkoittaako tuo 82 asteita? Nytpä selitty sitten huono lämmön riitto kajuutassa ja auton muutenkin huono lämpeäminen. Eikö tuo oo hiukan viileä? 88 asteista oon haaveillu, kuten normi DOHC koneessakin on.Pusa kirjoitti:Itse termostaatissa ei pahemmin ole merkintöjä:
Alapuolella "MADE IN ENGLAND" JA "82"
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Tarkoittaa. Nelikon vakiotermari on 82 asteinen.Jekki kirjoitti:
Tarkoittaako tuo 82 asteita? Nytpä selitty sitten huono lämmön riitto kajuutassa ja auton muutenkin huono lämpeäminen. Eikö tuo oo hiukan viileä? 88 asteista oon haaveillu, kuten normi DOHC koneessakin on.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
82 asteinen sen pitää olla, tuo minkä möivät on 88 asteinen ja numeroiden mukaan 2wd:n. Tuolle jäi hinnaksi 19 euroa, pisti kyllä epäileen senkin suhteen. 76 euroa kuulostaa jo hyvältä, sen täytyy olla sitten oikea. Tuon auton kanssa on oppinut, että eurolla ei ole paljon arvoa. Pusan tiedoilla menen koittamaan, josko lompakko taas kevenis hieman. Kiitoksia.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
just vähän aikaa sit kävin hakee fordilta termarin...
piti tilata yli -90---> ku enne sitä ei oolu samanlainen ku se on kahel laipal...
makso 59€ ei ainakaan hinnal pilattu...
ja nyt nousee normisti lämmöt tohon r ja o väliin....
piti tilata yli -90---> ku enne sitä ei oolu samanlainen ku se on kahel laipal...
makso 59€ ei ainakaan hinnal pilattu...
ja nyt nousee normisti lämmöt tohon r ja o väliin....
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
Re: 4wd Sierra Cossun termostaatti
minkä vuotinen cosworth on?Jari S kirjoitti:Millaiset merkinnät löytyy alkuperäisestä 4wd:n termostaatista? Fordilta tilasin, tuli kaikesta muistuttelusta huolimatta 2wd:n. Haulla löysin sellaisen numeron kuin, PP 133301. Lienekkö tuosta tiedosta Fordilla apu, huomenna olis tarkoitus käydä vähän kouluttamassa, vituttaa sen verran ankarasti.
ei oo saman lainen 90---> nelikost5 kirjoitti:Tarvike termari toimii ihan yhtä hyvin ainakin 2wd:ssä maksaa motonetissa 6,50e.
fordilta
2wd varaosanumerolla 1635905 88c
4wd varaosanumerolla 6542383 82c
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
No joo, selveehän tämäkin. Ostin tarvikkeena 88 asteisen hintaan 14euroa, eikä sopinu! Ompa harmi jos nelikkoon ei saa kuin 82 asteista. Se on minusta liian kylymä, mutta täytyy kärvistellä sitten. Ei sitten vaiheta sitä termaria!Jari S kirjoitti:82 asteinen sen pitää olla, tuo minkä möivät on 88 asteinen ja numeroiden mukaan 2wd:n. Tuolle jäi hinnaksi 19 euroa, pisti kyllä epäileen senkin suhteen. 76 euroa kuulostaa jo hyvältä, sen täytyy olla sitten oikea. Tuon auton kanssa on oppinut, että eurolla ei ole paljon arvoa. Pusan tiedoilla menen koittamaan, josko lompakko taas kevenis hieman. Kiitoksia.

-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
No niin. Alkoihan se oikea termostaatti löytyä, käskin laittaa auton tiedot tarkasti, myös vetotavan. Lähtöhinta on 71 euroa. Pusan antama numero, 1668305 täsmäsi. Cossu on mielestäni hyvä lämpeämään, edellyttää että paikat on kunnossa, etenkin termostaatilla on suuri vaikutus. Eikä vain Cossussa, vaan missä moottorissa tahansa. Monesti kuulee juttua, huono auto kun lämpeää hitaasti, ei tarkene pakkasella. Sitten kun kysyy, onhan termostaatti kunnossa, ilme on
.

-
- Viestit: 834
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
- Paikkakunta: Kauhava
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Miksi muuten nelarissa on vakiona noin kylmä termostaatti?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tästä nelari-kaksivetotermareiden eroista oli hyvin valaiseva keskustelu täällä pari kk sitten. En jaksanut nyt etsiä.
Nelikon termari on "kaksitoiminen", ja johtuen tästä on termostaatin aukeamisasteluku matalampi kuin perinteisessä "ylävesiletku auki tai kiinni" -tyyppisessä. Ero yleensä luokkaa ~5 astetta vähemmän 2-t.
Periaate ja syyt em. juttuihin selviää kun jaksaa hetken tutkia vedenkiertoa...
Nelikon termari on "kaksitoiminen", ja johtuen tästä on termostaatin aukeamisasteluku matalampi kuin perinteisessä "ylävesiletku auki tai kiinni" -tyyppisessä. Ero yleensä luokkaa ~5 astetta vähemmän 2-t.
Periaate ja syyt em. juttuihin selviää kun jaksaa hetken tutkia vedenkiertoa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe