Escort mk 5 xr3i-94 lasit vetää huuruun !Vika löytynyt!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Escort mk 5 xr3i-94 lasit vetää huuruun !Vika löytynyt!

Viesti Kirjoittaja piatu82 » Ke Marraskuu 15. 15:05:16 2006

Ongelmana on se,että kun ajaa kostealla säällä,niin jo n.2km ajon jälkeen laseista ei näe pihalle.Autossa on ilmastointi(tuontirysä).
Ongelma alkoi kun ostin auton 01/2006.Koeajolla jo huomasin että lasit vetää huuruun ja haisee jäähdytinneste,sanoin myyjälle(tuttu kaveri),että lämppärin kenno on rikki.Myyjä antoi sopivasti vielä alennusta autosta,joten ostin sen.Vaihdoin kennon,nuukuuksissani ostin "ehjän"käytetyn purkaamosta ja heitin paikoilleen.Kesä meni hienosti,mutta nestettä hävisi hieman.Noo,kuinkas ollakkaan kun tuli taas kosteat kelit->lasit ummessa.Käytetty kenno oli myös rikki.Ostin sitten uuden alkuperäisen kennon,sain auton eilen kasaan ja V***U sama peli jatkuu....
Missä vika?Lattiamatot eivät ole märät mistään->ts ei vuoda vettä sisälle,raitisilmasuodatinta ei ole ja sen "luukku"on tiivistetty niin ettei vettä pääse sisälle.Mistä siis kosteus tulee?Kun auto seisoo tallissa ja ajaa sen vaikka viikon päästä ulos,jättää käymään lämppäri päällä,niin lasit menee umpeen n.3min kuluessa....
Lämppärin kotelo oli kuiva,pesin kaikki ilmaputket ja ne kuivuivat n.viikon,lasit on pesty moneen kertaan.
Eli,onko ilmastoinnissani jokin vika?Kesällä se toimii aivan moitteettomasti,mutta heti kun on kosteutta,ongelmat alkaa,ilmastoinnin kun kytkee päälle kosteus häviää pikkuhiljaa.VAI ONKO TÄMÄ OMINAISUUS? :wink: :oops: :oops:
Viimeksi muokannut piatu82, To Tammikuu 11. 15:08:34 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

lasien huurtuminen

Viesti Kirjoittaja piatu82 » La Joulukuu 30. 0:53:38 2006

HELP.....Nyt alkaa pikkuhiljaa vituttaa todella rankasti...Tänään sain itsestäni irti puhtia sen verran että otin moottoritilassa sijaitsevan puhallinkompleksin kokonaan pöydälle(mukava irroittaa).Kotelossa oli hieman vettä,ja ilmastoinnin lauhduttímen kenno jonkin verran pölyinen.Siivosin kaikki paikat vimpan päälle ja tiivistelin niitä hieman,tarkastin että vedenpoistoreiät on auki,paketin sisällä ei näkynyt mitään epänormaalia.
No,kaikki takaisin nippuun ja vielä viimeiseksi lasien pesu sisäpuolelta.Koeajolle kun lähdin,ei mennyt kun 2min ja lasit olivat aivan ummessa....Pysähdyin,otin hattuhyllyn pois ja raotin sivuverhoiluita takaa ja tarkastin että ilmanpoistoläpät on auki,olihan ne.Ei auttanut tämäkään yhtään mitään.....NYT vaikka ilmastoinnin kytkee päälle joutuu puhaltimen laittamaan täysille,siltikään lasit ei pysy auki.Kuten jo edellisessä viestissä mainitsin,lattiamatot eivät ole märät,ei edes äänieristeet,ilma kiertää kyllä autossa,MUTTA MISTÄ TÄMÄ HUURTUMINEN JOHTUU???Vetää huuruun myös paikallaan käydessä.Alkaa meinaan pikkuhiljaa ottamaan todella pahasti kupoliin tämä asia.Auto on muuten ihan priima,mutta syksyllä/talvella sillä on turha ajaa.Ihan päättömät visiotkin kelpaavat:)T:Jouni

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Joulukuu 30. 1:58:29 2006

Jostain se vaan taitaa tihkua jäähdnestettä sisälle? mites onko sulla ne takalokasuojissa olevat ilmanvaihtoläpät kunnossa? kai siinä semmoiset on?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Joulukuu 30. 9:13:28 2006

kyllä tulisi myös mieleen ettei nyt kuitenkin vaan se lämmityslaitteen kenno vuotaisi hiukan?ei tarvi isokaan vuoto olla niin huurua riittää.tuleeko jäähdytysnesteen hajua sisälle?joskus on ollut niin että kun käynnistää auton niin silloin tulee pieni pöllähdys jäähdytinnesteen hajua autoon sisälle joka kuitenkin loppuu ajossa mutta silloin on jo lämmityslaitteen kenno lopun edellä vaikka nestettä ei varsinaisesti häviäisikään silminnähden mihinkään.

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » La Joulukuu 30. 10:34:55 2006

Ekassa viestissä sanotaan, että uusi kenno ? Mutta kuinkas on letkujen
kanssa onko halkeamia ja voiko sieltä tihkua nestettä kennolle ?

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » La Joulukuu 30. 11:37:23 2006

hehe, vanha jääkiekkokikka on että pese ikkunat fairilla. :)

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » La Joulukuu 30. 12:56:19 2006

Lasit menee huuruun eli kosteutta tiivistyy auton lämmetessä koska lasit on kylmät. Koita selvittää missä se kosteus on tai tulee. Tuleehan sisään varmasti raitista ulkoilmaa ettei kierrätä sisäilmaa? Ilmastoinnin sisäkenno eli höyrystin hikoilee toimiessaan myös aika paljon. Jos ilmastoinnin kondenssivedet menee vaikka väärään paikkaan?

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » La Joulukuu 30. 13:52:20 2006

muuten, yks vika voi olla myös että lämmityskennon letkut on väärinpäin.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Joulukuu 30. 15:36:05 2006

Myös likaiset lasit huuruuntuu helposti ja semmoisenkin olen havainnut että jos auton ikkunat vahaa ulkopuolelta niin vetää aina huuruun :cha

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Viesti Kirjoittaja piatu82 » Su Joulukuu 31. 12:08:44 2006

Lämppärin kenno on uusi alkuperäisosa Kivitilasta,n.2kk vanha,letkut ovat oikeinpäin.Takapuskurin "alla"olevat ilmanvaihtoläpät ovat auki/kunnossa,koitin ajaa ilman hattuhyllyä ja takaluukun sivuverhouksia myös,mutta ei auttanut.Sisäilmankierto toimii kuten pitääkin,eli läppä menee kiinni kun nappulasta vääntää sis.kierrolle.Ja letkut on myös ehjät ja nehän jäävät auton konetilan puolelle muutenkin kun kennosta tulee 2 putkea konehuoneen puolelle...Mietin myös itse tuota että jos ton höyrystimen kondenssivedet menee väärään paikkaan,niidenhän kuuluis mennä sinne pohjalle ja sieltä kohti poistoreikiä.Tai sitten sakemanni on käyny siä ilmastoinnilla ennen mua ja jättänyt jotai tärkeetä pois sieltä.
Ja laseja on pesty useamman kerran,eri aineita käyttäen:)Sellsen olen myös huomannut siinä,että huurtuminen alkaa takalaseista,kiertää oikeaan etusivulasiin siitä tuulilasiin.Ainoa mikä vähän pysyy paremmin auki on kuskin sivulasi,sekin tosin aina n.40%:sti huurussa....Täytyy varmaan ottaa koko sisusta pois siitä ja tarkastaa paikat.Kiitos kaikille kun vaivauduitte vastaamaan!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Tammikuu 2. 0:01:19 2007

Ettei vain olisi sittenkin lattiamatto ja siellä alla sitten kosteutta? Tuossa omassa Escort Mk5:ssa lattiamatot olivat aika totaalisen märät, varsinkin ne villat mitkä on siellä normimaton alla. Ainakin minulla on tuossa Ghiassa keskikonsolissa kuskinpenkin kohdalla suuttimet takajalkatilaan ja sieltä varmaan aika kivasti höyrystyy sitten vesi, jos villat ovat märkänä.

Teoriassa jos asiaa miettii, niin jos ilmastoinnissa olisi jotain tukossa, niin luulisi se vetävän ensin tuulilasin tukkoon ja sitten vasta muut. Tiedä sitten onko tämä ihan oikeasti toimivaa teoriaa...

Tuntuu tuota skorppiakin vaivaavan sama ongelma kuin Escortteja (kaikki ovat luiskaperäautoja). Kontin matto on välillä sateella luukun aukomisen seurauksena reunoista märkänä ja kun itselläni on vielä tapana ajella lähes aina lämppärin lämmöt täysillä, niin kohta on kosteutta koko auto täynnä ja samalla vetää ikkunat välillä takaa umpihuuruun. Korjauksena olen vienyt kaikki kangasmatot autosta esim. saunaan kuivamaan tai sitten vaan tarpeeksi pitkää ajelua ikkuna(t) hieman raollaan, jotta kosteus pääsee tuulettumaan autosta. On ainakin tähän asti auttanut aina kaikkiin autoihin. Ilmastoinnin käyttö tuntuu hieman nopeuttavan kuivamista.

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Viesti Kirjoittaja piatu82 » Ti Tammikuu 2. 20:13:16 2007

Tulevana viikonloppuna on tarkoitus ottaa penkit ja muut vermeet pois että näkee 100%varmaksi ettei kosteutta ole....Nyt jo oikeastaan toivon että olisi,koska se on helpompi kuivata sieltä kun "repiä" taas jotain kojelautaa tai puhaltimen koteloa pois paikoiltaan....Palaan viikonloppuna viä tänne kirjoittelemaan ja kertomaan montako saksanmarkkaa mattojen alta löytyy :lol:
#916

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Viesti Kirjoittaja piatu82 » Ma Tammikuu 8. 21:29:47 2007

Eipä ollut matot märät eikä "demmejäkään"löytynyt kuin muutama hassu....Noo,josko taas kesällä pysyis ikkunat auki :D Tuli ostettua tollanen mk 4 toisex käyttöautox,ettei koko ajan vituta ajaa lasit huurussa,on ainaki sen verran mätä että luonnollinen ilmastointi toimii siinä moitteettomasti.......hah hah.
#916

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Viesti Kirjoittaja piatu82 » To Tammikuu 11. 15:15:38 2007

No niin.....Noloa myöntää,mutta sisäilmakierto meni ajaessa päälle,vaikka mihinkään nappulaan ei koskenut :oops: Seurasin yhtenä iltana muka mielenkiinnosta sisäilmankierron tankoa,kellottelin siinä noin 5min konehuoneen puolella lampun kanssa ja mit vttua,sisäilmankierto(alipainekellolla)vetäytyi itsellään kiinni.Aattelin hetken et näinköhän ihan oikein ja toistin "kokeen".N.5min kuluttua taas käynnistämisestä sisiäilmankierron läppä meni kii ja pysyi niin kauan kiinni kun auto kävi.Läppä kääntyi taas pikkuhiljaa auki kun auton sammutti ja alipaine hävisi....Joten näin tälläkertaa!Otin alip.kellosta letkun irti ja vot!Johan toimii!!!Kiitos vinkeistä kaikille 8)
-Jouni-
#916

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Tammikuu 11. 22:16:52 2007

no nythän on ainakin lämppäri varmasti kunnossa ja matotkin kuivat,onhan ne hyvä tarkistaa muutenkin! :lol:

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Escort mk 5 xr3i-94 lasit vetää huuruun !Vika löytynyt!

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Tammikuu 17. 22:14:42 2007

piatu82 kirjoitti:lämppärin kenno on rikki.Vaihdoin uuden alkuperäisen kennon
ratsastan aiheella:totesin tänään että lämppärin kenno vuotaa Escortissa.en tutkinut vielä isommin,mahtuuko kennon purkamaan irti ilman kojetaulun isompaa purkamista?lämppärinkoteloa pitäis kai kuitenkin löysätä/irrottaa että saa letkunliitin-tumpit ohjaamon puolelle eli kennon pois paikaltaan letkujen irroituksen jälkeen?siitä kennosta kun pelkkä pääty näkyy ja letkunliitin-tumpit jotka menee rintapellistä konetilaan.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Tammikuu 17. 22:48:13 2007

Kojetaulu pitää irrottaa.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Tammikuu 18. 21:27:57 2007

joo hei kiitos neuvosta!ei tarvi sitten kuvitella että vaihdanpa tossa huomenna kun on puoli tuntia joutilasta aikaa... :lol:

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » To Tammikuu 18. 23:08:56 2007

Sine kirjoitti:Kojetaulu pitää irrottaa.
Juuri omaan eskoon vaihdoin,vois sanoo et aika paskahomma...

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Viesti Kirjoittaja piatu82 » Pe Tammikuu 19. 8:20:25 2007

Juu,itsehän olen tuon kojelaudan ottanut jo 2 kertaa pois.....Ekalla kerrella meni vähä kolmatta tuntia.....Tokalla keralla se lähtikin jo sitten reilussa tunnissa irti.
Se on mukava niputella se johtosarja sinne takasin ettei jää mihinkä väliin :) Ja lämppärin letkut on kiva ottaa yläkautta,saa halata samalla Efin imusarjaa :lol:
#916

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Tammikuu 19. 15:10:47 2007

piatu82 kirjoitti:Juu,itsehän olen tuon kojelaudan ottanut jo 2 kertaa pois.....Ekalla kerrella meni vähä kolmatta tuntia.....Tokalla keralla se lähtikin jo sitten reilussa tunnissa irti.
Se on mukava niputella se johtosarja sinne takasin ettei jää mihinkä väliin :) Ja lämppärin letkut on kiva ottaa yläkautta,saa halata samalla Efin imusarjaa :lol:
Kahteen escoon olen tehnyt ko. operaation ja eka onnistu alle 9:n tunnin ja toinen hieman alle 10:n tunnin. :P Että on siinä hommaa. Kannattaa varata hieman asennus kaljaa!!! :P
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin