Onko kukaan jäsenistä ostanut vanhempia taxfree autoja? Jos ajattelee esim. tämän ilmoituksen autoja, kuinka paljon kilville saaminen voisi edes suunnilleenkaan maksaa?
Lainaus tuosta ilmoituksesta
"Se on verovapaata ja tullivapaata tuoda autot Suomeen. Ne täytyy vain rekisteröidä Suomeen ja minun pitää saada todistus että rekisteröinti on aloitettu jotta ne voidaan poistaa Ruotsin rekisteristä.Rekisteröinti maksaa 130 £" (varmaan 130€?)
Tai siis onko tuo lainaus täysin oikein?
Klassikko taxfree auton ostamisen kulut?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Klassikko taxfree auton ostamisen kulut?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Tullin sivuilta en löytänyt kuin tämän yhden artikkelin yli 25-vuotiaan ajoneuvon veron määrittelystä, mutta eipä tuo oikein mitään kerro
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Lainaus "Ohjetta sovelletaan myös ajoneuvoihin, joille ei enää löydy hintahavaintoja, mutta joiden hintojen voidaan olettaa olevan ajoneuvon ikääntyessä jo nousevia."
Tuo ikääntymisestä johtuva hinnan nousu vain kuulostaa pahalta tuossa artikkelissa, mutta eihän toki tuon esimerkki ilmon coupe granun hinnat muutenkaan ole mitään suuria olleet, siis joskus harvoin kuin niitä näkee myytävänä. Kait tuo ikääntyvän auton hinnan nousu otetaan todella huomioon vasta jo oikeasti erikoisissa (ja muutenkin kalliissa) wanhuksissa. Tulipa vain mieleen, että mitä noilla vähän yleisimmillä ja halvemmilla klassikoilla voisi tuo vero olla noin hehtaarilleenkaan, jos joku jäsen on sattunut uittamaan itselleen klassikon ulkomailta.
OT: Pitääkö kaikki taxfree autot muuten käyttää tullissa? Olen ihan pihalla noista tuontihommista
Tämä taxfree Capri voisi muuten olla harkinnan arvoinen? Tai onhan tuon tax free arvokin suurempi kuin tuon käyttökatiskani, mutta silti. Minkäs teet kun hiukan vanhemmat autot tekee aina vaikutuksen
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Lainaus "Ohjetta sovelletaan myös ajoneuvoihin, joille ei enää löydy hintahavaintoja, mutta joiden hintojen voidaan olettaa olevan ajoneuvon ikääntyessä jo nousevia."
Tuo ikääntymisestä johtuva hinnan nousu vain kuulostaa pahalta tuossa artikkelissa, mutta eihän toki tuon esimerkki ilmon coupe granun hinnat muutenkaan ole mitään suuria olleet, siis joskus harvoin kuin niitä näkee myytävänä. Kait tuo ikääntyvän auton hinnan nousu otetaan todella huomioon vasta jo oikeasti erikoisissa (ja muutenkin kalliissa) wanhuksissa. Tulipa vain mieleen, että mitä noilla vähän yleisimmillä ja halvemmilla klassikoilla voisi tuo vero olla noin hehtaarilleenkaan, jos joku jäsen on sattunut uittamaan itselleen klassikon ulkomailta.
OT: Pitääkö kaikki taxfree autot muuten käyttää tullissa? Olen ihan pihalla noista tuontihommista
Tämä taxfree Capri voisi muuten olla harkinnan arvoinen? Tai onhan tuon tax free arvokin suurempi kuin tuon käyttökatiskani, mutta silti. Minkäs teet kun hiukan vanhemmat autot tekee aina vaikutuksen

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä