AMAL -venttiili rikki?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
AMAL -venttiili rikki?
Elikäs mittasin ohmeja anturin liittimistä eikä anna minkäänlaista kontaktia. vastuksen pitäisi olla 50-80 ohmia.
AMAL:n vaihtaminen ei varmaan korjaa pätkivää cosaa. Ei ilmeisesti muuta kuin pitelee ahtoja.
Onko joku tehnyt hintavertailuja mistä sopivimpaan hintaan uus?
AMAL:n vaihtaminen ei varmaan korjaa pätkivää cosaa. Ei ilmeisesti muuta kuin pitelee ahtoja.
Onko joku tehnyt hintavertailuja mistä sopivimpaan hintaan uus?
Cosworth 4x4 -90
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Luultavasti kaikki neuvoo sinua heittämään sen Åmalin niin etäs metsään, kuin vaan jaksat? Eikai sen tehtävä tosiaan ole muu kuin säätää/pitää ahtopaineita. Saman asia ajaa esim. rajapaineventiili ja paremmin!
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje10.pdf
Tuosta kun selaat, niin löytyy ohjeet moneen muuhunkin testaukseen ja sieltä voit saada jopa sen pätkimisen syyn selville. Yleismittari vaan kouraan ja testailemaan!
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... ohje10.pdf
Tuosta kun selaat, niin löytyy ohjeet moneen muuhunkin testaukseen ja sieltä voit saada jopa sen pätkimisen syyn selville. Yleismittari vaan kouraan ja testailemaan!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Okei, siis amalin voi korvata fiksummalla venttiilillä.
Yleismittari kourassa toista päivää. Seuraavanlainen ongelma löytyi äskettäin: Kipinän vahvistimen ulostulo ECU:lta pitäi olla 1-1,5 Kohmia mulla ääretön.
No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki? Toisaalta epäilen koska sama vika ilmeni vakio poksillakin. Moottori siis käy epätasaisesti tyhjää ja kierroksilla ja kiekkamittari sekoilee häikän kanssa käsikäres. Kiekkamittarin purin enkä löytänyt siitä vikaa. Välykset ja anturit tarkastettu.
Aika epätoivoselta rupee näyttään. Ehkä jossain maadotuksessa häikkää
Yleismittari kourassa toista päivää. Seuraavanlainen ongelma löytyi äskettäin: Kipinän vahvistimen ulostulo ECU:lta pitäi olla 1-1,5 Kohmia mulla ääretön.
No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki? Toisaalta epäilen koska sama vika ilmeni vakio poksillakin. Moottori siis käy epätasaisesti tyhjää ja kierroksilla ja kiekkamittari sekoilee häikän kanssa käsikäres. Kiekkamittarin purin enkä löytänyt siitä vikaa. Välykset ja anturit tarkastettu.
Aika epätoivoselta rupee näyttään. Ehkä jossain maadotuksessa häikkää
Cosworth 4x4 -90
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Lastu ei tuohon vaikutaPuuhapetri kirjoitti: No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Oisko tässä sitten kaikkien epätodennäköisyyksien äite. Kahdessa ECU:ssa sama vika peräkkäin. Poksi siis vaihdettu virilastulliseen. Tuleeko näiltä pinneiltä käsky kipinästä sytkäpoksille. Kuinkahan moottori ees toimii jos näin on. Sytkäpoksikin kerran vaihdettu toiseen.siipicossu kirjoitti:Lastu ei tuohon vaikutaPuuhapetri kirjoitti: No, mulla on Lorenz motosport lastu poksissa, mutta ei kai pitäs tähän vaikuttaa. Onko ECU siis rikki?
Mittasin sytkäpoksille tulevan maan ja moottorin maadoituksen välisen resistanssin. Arvo oli 1 ohmin ja sallittu 0,5 ohmia. onkohan näillä heitoilla suurta merkitystä?
Cosworth 4x4 -90
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Katselin cossun konetilaa piippu ohimolla eilen illalla ja päätin mitata anturit vielä kerran. Koneen käydessä lambda anturia mitatessa johdot löi kipinää runkoon rikkinäisestä eristeestä. Toivottavasti käyntiongelmat loppuvat tähän.
Täytyy alkuun kokeilla säätää ahtoja ilman AMAL:a ja lisätä penkityksen yhteydessä bleed-venttiili
Täytyy alkuun kokeilla säätää ahtoja ilman AMAL:a ja lisätä penkityksen yhteydessä bleed-venttiili
Cosworth 4x4 -90
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Olisiko tuosta apua:Puuhapetri kirjoitti:Muistaisko joku lambdan signaalijohdon värin(pun,valk,musta)? Pitäis lambda vaihtaa enkä voi virrat päällä kokeilla.
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours1.htm ?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Pistetäämpäs tähän jatkeeksi. Minulla on ongelma fysiika lakien ja AMAL-venttiilin kanssa. Eli kun suuressa viisaudessani ajattelin Eskooni rakentaa 2-tasoisen sähköisen ahtopaineen säätimen tuon AMALin ja Bleed Valven avulla. Rakennelma menee yksinkertaisuudessaan näin Bleedi normaalisti kompurapesän ja hukkiksen kellon välissä ja bleedin keskimmäisestä lähdöstä letku AMALiin jota auotaan erillisellä napilla. Eli kun amal kiinni ahdot määräytyvät hukaportin tangon mukaan 0.9bar ja kun amal auki niin tavoitteena 1.2-1.3bar joka säädetään sillä bleedillä. Mutta tässä tulee ne fysiikan lait vastaan kun amal on auki niin ahdot käyvät tuossa 1.3:ssä mutta tippuvat heti 0.9:iin kun taas repii letkun kokonaan amalista irti niin ahdot pysyvät tuossa 1.3:ssa. Miksi ei amalin läpi mennessä? Amalin jälkeen ei ole mitään lisä letkuja yms. tukkeita.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"