Cossun kierroslukumittari tempuilee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Cossun kierroslukumittari tempuilee

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » To Joulukuu 14. 21:35:59 2006

Ongelma on, että kun painaa kaasun pohjaan(tai oikeastaan yli puolen välin) niin kiekkamittarin neula sekoaa ja rupeaa heittelehtimään 5000-7000rpm välillä, kun nostaa kaasun ylös rupeaa näyttämään oikeaa lukemaa. Auto siis -90 nelikko cossu.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Joulukuu 14. 21:40:18 2006

Olisiko kylmäjuotos jossain mittariston piirilevyssä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » To Joulukuu 14. 21:54:36 2006

Sehän se todennäköisin syy on. Ja tuohon kaasuun määrään se ei ole silloin suoraan verrannollinen vaan tärinöihin jotka tietty nekin lisääntyy mitä enempi kaasua runttaa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » To Joulukuu 14. 22:05:23 2006

Käytän samaa aihetta hyväksi... Asensin Cossun mittariston sierraani ja nopeus ja kierros toimii kuin pitääkin mutta ainakin (bensasta en ole varma toimiiko niinkuin pitää) moottorin lämpö ei liikahda mihinkään.

Kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa? Mitenkäs kun huomasin että mittariston liittimen neljänteen napaan (ylhäältäpäin laskettuna) tulee kaksi vihreää johtoa... eikös siihenkin kuuluisi tulla vain yksi johto?
CRSC:n jäsen nro 1454

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Joulukuu 14. 22:10:05 2006

Neulat taisi pystyä tökkäämään liiankin syvälle niin että ne jämähtää paikoilleen jos siis joskus purettu ja kasattu hätäisesti
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Joulukuu 14. 22:40:41 2006

Omani teki joskus samoin et kiekka mittari sekos heitti 5000rpm tai tappiin, laski vasta kun löysäs kaasulta niin ja auto hieman röpötti, tarkistin tulpan johot ja tulpat, rupes toimimaan..

En sit tiedä oliko niissä vika mut toimii kuitenkin..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Pe Joulukuu 15. 21:19:38 2006

fsohc kirjoitti:Neulat taisi pystyä tökkäämään liiankin syvälle niin että ne jämähtää paikoilleen jos siis joskus purettu ja kasattu hätäisesti
Juu se neula oli liian syvällä mutta ei se lämpötila mittari vieläkään pelitä... Nyt kun pistän virrat autoon niin lämpömittari nousee hitaasti mutta varmasti niin ylös kuin pääsee... Missä mättää?
CRSC:n jäsen nro 1454

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Pe Joulukuu 15. 22:16:50 2006

mittaa yleis mittarilla mittariston takaa lämpömittarille tulevasta johdosta paljonko on vastusta, pitäisi olla sama vastus kuin suoraan anturista mitattuna. Jos vastus on kummasta tahansa mitattuna vain muutamia ohmeja (0-10ohm?) niin anturi on rikki. Jos vastus on johdosta mitattuna ja johdon toinen pää irti anturista jotain ohmeja niin johto on oikosulussa runkoon ja neula nousee. Sekavasti selitetty mutta yritä ymmärtää.

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ti Joulukuu 26. 21:59:13 2006

jarkkoma kirjoitti:Omani teki joskus samoin et kiekka mittari sekos heitti 5000rpm tai tappiin, laski vasta kun löysäs kaasulta niin ja auto hieman röpötti, tarkistin tulpan johot ja tulpat, rupes toimimaan..

En sit tiedä oliko niissä vika mut toimii kuitenkin..
Toi kuullostaa tutulta. Mullaki vähän röpää silloin tällöin, johdot on reilu vuoden vanhat ja tulpat saman ikäiset. Täytyy varmaan ainaki tulpat vaihtaa. Tuli mieleen, et voiskohan toi mitenkään liityä puolaan? Täytynee sekin vaihtaa varmuuden vuoks.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 27. 18:50:25 2006

Voi se puolassakin olla mut oma rupes toimiin uusilla tulpilla ja johtojen tarkistuksella.

Toivotaan et vika löytyy
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Joulukuu 27. 19:04:14 2006

riesamies kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Neulat taisi pystyä tökkäämään liiankin syvälle niin että ne jämähtää paikoilleen jos siis joskus purettu ja kasattu hätäisesti
Juu se neula oli liian syvällä mutta ei se lämpötila mittari vieläkään pelitä... Nyt kun pistän virrat autoon niin lämpömittari nousee hitaasti mutta varmasti niin ylös kuin pääsee... Missä mättää?
Sain tuosta käsityksen et normi sirraan olet pistäny cossun mittariston.
Lämpömittari ei toimi/näytä oikein normaalilla sierran anturilla.
Oliskohan ollu et IS mallin anturilla toimii... tais olla sama ku cossuissa.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 27. 22:46:56 2006

riesamies kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Neulat taisi pystyä tökkäämään liiankin syvälle niin että ne jämähtää paikoilleen jos siis joskus purettu ja kasattu hätäisesti
Juu se neula oli liian syvällä mutta ei se lämpötila mittari vieläkään pelitä... Nyt kun pistän virrat autoon niin lämpömittari nousee hitaasti mutta varmasti niin ylös kuin pääsee... Missä mättää?
mulla yhessä teknari Is:sierrassa teki samoin mittari nousi tappiin hitaasti virrat päällä vikaa en koskaan löytänyt..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Vastaa Viestiin