Outo ahtopaine homma Cossussa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Outo ahtopaine homma Cossussa

Viesti Kirjoittaja Laze » La Joulukuu 23. 16:27:17 2006

Aloin tossa miettimään järkevää selitystä tapahtuneelle ilmiölle..vai onko liiankin yksinkertaista ymmärrettäväksi.. :lol:

menin yksi päivä kaverin hallille Cossun kanssa.
Normaalisti se hakkaa jotai 1.2-1.3bar ahtoja ja 3" putkisto alusta loppuun kahdella vaimentajalla.

tarkoituksena oli tona päivänä vaihtaa putkistot keskenään kaverilla Cossussa Cossun vakioputkisto, ilman takapönttöä ja 3" downpipe.. hän sillä härväillyt tossa ja ollut 2barin pintaan ahtopaineita..

no okei asiaan... putkiston vaihdon jälkeen lähdin himaan ajamaan nyt maksimissaan otti 1bar ahtoja ja välillä ei sitäkään 0.7-0.9bar välillä ja kyllä huomaskin, meno rauhottui hiukan... voiko toi alkup. putkisto ahdistaa noin paljon vai mikä oikein voi olla vikana? mitään muuta ei vaihdettu kuin putkisto jne. ja mihinkään ei koskettu, eli sama speksit.... jäi vain mietityttämään.. :roll:
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Joulukuu 23. 16:32:40 2006

kyllä voi, varsinkin jos on huono putki ja alkanut sisukset irtautumaan ja ne tukkii sitä entisestään..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Joulukuu 23. 16:39:29 2006

perkele niin.. pöntöt helvettiin ja suoraa putkea ja taakse pönttö... 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Joulukuu 23. 16:45:19 2006

varmista myös ettet ole samalla koskenut hukkaporttiin, varsinkan siihen portin tankoon mikä menee pesän sisään.. joskus se läppä akseleineen pääsee nousemaan pois kolostaan/siitä holkistaan ja se läppä jää hieman auki..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Joulukuu 23. 16:47:40 2006

ei osunut.. lähti niin helposti pois ja toinenkin meni niin hienosti paikoilleen.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ma Joulukuu 25. 11:54:30 2006

Oisko kokemuksia kuinka vaikuttaa keskivaimentimien poisto ääniin vakioputkessa kun alkaa oleen aika huonossa hapessa? Käyny mielessä semmonenkin että jättäs pelkät katit. Etukatti jo poistettu.

Mulloli joskus RS Turbossa pelkkä takavaimennin ja äänet suht vakiot suhinat.
Cosworth 4x4 -90

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Su Huhtikuu 27. 22:02:14 2008

omassa cossussa oireilee ahdot silleen että kun nelosella lähtee tasavauhdista vetämään kaasupohjassa niin ahdot alkaa "hyppimään" kun vauhti nousee, ahto mittarissa viisari tärisee oikeen.. mikä vois aiheuttaa tuommosta? en vikaa ole löytäny.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Huhtikuu 28. 1:08:58 2008

hilteri kirjoitti:omassa cossussa oireilee ahdot silleen että kun nelosella lähtee tasavauhdista vetämään kaasupohjassa niin ahdot alkaa "hyppimään" kun vauhti nousee, ahto mittarissa viisari tärisee oikeen.. mikä vois aiheuttaa tuommosta? en vikaa ole löytäny.
Rikkinäinen/huono kello tekee mm. tuommosta . Mutta saattaa olla että ahdot nousee liian nopeesti ja alhaalta jolloin kompressori sakkaa .
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin