Sport laatikko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Sport laatikko
Tietääkö kukaan mistä helpoiten tunnistaa kent pikkulaatikon ns "sportin laatikon"? onko jokin numero vai luukku auki ja ensiö tai vaikkapa kakkosvaihteen hammasluku...mistä löytyy välitykset?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tämä paljastui joskus aikoinaan vääräksi tiedoksi; kyse on vuosimallierosta, alle 70-71 on erillisellä siirtäjän putkella ja siitä eteenpäin kokovalua. Samalla vaihdekepin kierre suureni tuohon "tuttuun välikoppa -mittaan" ja kepin kierreholkki muuttui valitettavasti messinkisestä muoviseen.TAp kirjoitti:Eikös se ollu niin, että GT/Sport-laatikossa on vaihteensiirtäjän kotelo-osuus integroitua valua, ja vakiossa metalliputkea....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Välikopan suomalaisesta korjaamokäsikirjasta:jjs kirjoitti:Tämä paljastui joskus aikoinaan vääräksi tiedoksi; kyse on vuosimallierosta, alle 70-71 on erillisellä siirtäjän putkella ja siitä eteenpäin kokovalua. Samalla vaihdekepin kierre suureni tuohon "tuttuun välikoppa -mittaan" ja kepin kierreholkki muuttui valitettavasti messinkisestä muoviseen.TAp kirjoitti:Eikös se ollu niin, että GT/Sport-laatikossa on vaihteensiirtäjän kotelo-osuus integroitua valua, ja vakiossa metalliputkea....
Vakiomuunnokseen verrattuna on HD-muunnoksessa vahvemmat hammaspyörät ja tiheäportainen välitys.
Teräksestä valettu vaihteistokotelo muodostaa kytkinkotelon kanssa yhteisen osan. Jatkekotelo on valmisteltu aluminiseoksesta. Englannissa valmistetussa vakiovaihteistossa on jatkekoteloon asennettu erillinen siirtokiskon putki, joka on tiivistetty O-renkain. Kaikissa muissa muunnoksissa on siirtokiskon putki valettu suoraan jatkekoteloon.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jaha, tuleeko köydenvetoa
Vakavasti, en muista yhtäkään irtoputkellista -isolla kepin jengalla- olevaa lootaa; eli n.71 tai vanhempaa. Kaikissa, oli GT tai vakio, saksa tai englanti, oli irtoputkellinen ja pienijengainen.
Sport -laatikoita on ollut myös useampi purettuna, kokovalulla-iso jenga myös riippumatta valmistusmaasta.
Nyt niistä ei voi enää oikein mitään sanoa, tuskin yhdessäkään on -varmasti alkuperäinen- laatikko kiinni. Toisin oli silloin kun harrastuksen aloitin blablablaa...
Mutta en ihan täysin kakistelematta niele tuota käsikirjan juttua
JK: tarkoitin koko ajan -auton- valmistusmaata, en tarkistanut kai koskaan -laatikon valmistuspaikkaa-. Purin-korjasin-ostin noita "pikkulootia" monia kymmeniä (tuhoamistahdista johtuen
)

Vakavasti, en muista yhtäkään irtoputkellista -isolla kepin jengalla- olevaa lootaa; eli n.71 tai vanhempaa. Kaikissa, oli GT tai vakio, saksa tai englanti, oli irtoputkellinen ja pienijengainen.
Sport -laatikoita on ollut myös useampi purettuna, kokovalulla-iso jenga myös riippumatta valmistusmaasta.
Nyt niistä ei voi enää oikein mitään sanoa, tuskin yhdessäkään on -varmasti alkuperäinen- laatikko kiinni. Toisin oli silloin kun harrastuksen aloitin blablablaa...
Mutta en ihan täysin kakistelematta niele tuota käsikirjan juttua

JK: tarkoitin koko ajan -auton- valmistusmaata, en tarkistanut kai koskaan -laatikon valmistuspaikkaa-. Purin-korjasin-ostin noita "pikkulootia" monia kymmeniä (tuhoamistahdista johtuen

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Näitä vähän hainkin, kaippa mk2 sport on sama kuin mk1. Näyttää siltä että luukku irti ja laskemaan että onko sport vai ei. Aina ei ole varmaa että aidosta sportista irrotettu toosa on sen oma kun puhutaan 30v autoistaTAp kirjoitti:välikopan Haynes:
std
1=3.656
2=2.185
3=1.425
HD = sport, GT
1=3.337, 29/18x29/14
2=1.995 x 26/21
3=1.418 x 22/25,
nää hammasluvut on ainakin MK1 sportin ja GT:n luokkareissa 5442 ja 5211 väärin päin muuta noin laskien tulee noi lukemat

Sportin laatikko näyttäs olevan ihan hyvä pikkukoneiseen escorttiin kadulle tai historiciin.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Jep,1300 pikkukoneella jotkut veteli äffää tolla sportin lootalla.SHR kirjoitti: Sportin laatikko näyttäs olevan ihan hyvä pikkukoneiseen escorttiin kadulle tai historiciin.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.